Minnimusepus Skrevet 21. mars 2011 #1461 Del Skrevet 21. mars 2011 Her er jeg tilbake etter en langhelg hos min mor og søster. Mannen har som jeg skrev hatt fest hjemme så vi har kost oss alle sammen Er så moro å lese gjennom alt som er skrevet, gøy å følge med på alle sammen Her har jeg vært forsørger i alle år Han har betalt sin del selv som student, og jeg har betalt litt ekstra nå og da Slik er det her også, og det funker kjempefint. Han har et noe høyt forbruk (driver med jakt), men er veldig god på å styre økonomien Om 2 år bytter vi roller så da blir kontoene snudd. Et spørsmål om barnevogner igjen.... Vi har så godt som bestemt oss for simo duo, men så kom jeg over noen som skrev at om man har mye nedoverbakker så bør man vurdere en vogn med håndbrems... hva tenker dere om det, dere som har litt erfaring fra før? hvilke vogner har håndbrems egentlig? Vi har ganske heftige nedoverbakker... :gjeiper: Hadde aaaaldri lagt vekt på håndbrems på en vogn. Vi har en ganske lang nedoverbakke og det er bare litt ekstra trim Tror det ville vært mer irriterende enn det var til hjelp. Selv når jeg har hatt med begge bikkjene har jeg ikke hatt behov for det. Masse bevegelse i magen for tiden: er så kjekt... Så deilig, gleder meg til frøknen begynner å gi liv fra seg her også Kjenner noe innimellom, dog veldig lite. Var det du ruccola som hadde morkaken foran? Jeg lurer litt på dette da noen sier de skal tilbake til ekstra ul for å se at morkaken har flyttet seg? Gjelder det kun om den ligger langt ned, eller når den generellt ligger foran? Jeg fikk ikke beskjed om noenting med unntak av at den ligger foran. Når det gjelder fb så skrev jeg det der etter ul'en i uke 12 og nå etter ultralyden Skriver stadig noe om graviditet og barn, så de som ser får med seg mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. mars 2011 #1462 Del Skrevet 21. mars 2011 Min ligger også foran, men langt oppe og jeg skal ikke på ny kontroll. Det er bare når den ligger langt nede man må kontrollere så den ikke stenger veien for babyen når den skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. mars 2011 #1463 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Fikk du beskjed om den lå oppe eller nede? Vi hadde en elendig ul og har bestemt oss for å ha en ekstra for å forsikre oss om at alt er fint med lille snuppa, klarer ikke helt slå meg til ro med at de sa det var jente (selvom vi ikke så noe tut vi heller) Sikkert fordi vi har en gutt fra før, uvant å skulle ha et annet kjønn liksom De tok mål og alt altså, så de hadde jo ikke sendt oss hjem hvis det var noe galt. Men med praktikant som utførte denne ul'en var det liksom noe annet enn med de andre vi har vært på. Og når vi var ferdige måtte hun prisisere at: "Vi kan jo selvfølgelig ikke garantere at alt er fint, det er mye vi ikke kan se så tidlig, mye kan skje enda." Ja, det er fint å si til en hormonell gravid rett før vi går ut døra, NEI! :gjeiper: Endret 21. mars 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. mars 2011 #1464 Del Skrevet 21. mars 2011 Oi det var spesielt å si ja! Hun sa at den lå langt oppe foran, og det stemmer fint med at jeg kjenner lite spark øverst på magen. Jeg ville nok også tatt en ny UL hvis den var så dårlig. Du kan jo evt ringe og høre om muligheten for å få en ny hvis du forklarer at du fikk veldig dårlig informasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. mars 2011 #1465 Del Skrevet 21. mars 2011 Var det du ruccola som hadde morkaken foran? Jeg lurer litt på dette da noen sier de skal tilbake til ekstra ul for å se at morkaken har flyttet seg? Gjelder det kun om den ligger langt ned, eller når den generellt ligger foran? Jeg fikk ikke beskjed om noenting med unntak av at den ligger foran. Ja, men jeg vet ikke om uttrykket kanskje er feil, for jeg sier forran, som mot magen, tror noen bruker det som forran utgangen også, og der er jo da man må på ekstra sjekk "fremre vegg" er vel kanskje det korrekte uttrykket tenker jeg Det er bare når den ligger langt neda at man skal på ekstra UL for å se om den har dratt seg oppover, for ligger den foran utgangen blir det automatisk keisersnitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. mars 2011 #1466 Del Skrevet 21. mars 2011 Oi det var spesielt å si ja! Hun sa at den lå langt oppe foran, og det stemmer fint med at jeg kjenner lite spark øverst på magen. Jeg ville nok også tatt en ny UL hvis den var så dårlig. Du kan jo evt ringe og høre om muligheten for å få en ny hvis du forklarer at du fikk veldig dårlig informasjon? Ja, ikke sant? Alle er jo klar over at det kan være noe, men de trenger liksom ikke legge vekt på det negative akkurat der da. Vi fikk bare beskjed om at den lå på fremre vegg som ruccola sier De hadde kanskje sagt det om den lå langt nede, aner ikke Lurer på om jeg skal ringe spesielisten som har fulgt oss på de andre ul'ene, eventuelt så sparer vi opp til 3d ultralyd litt senere. Ja, men jeg vet ikke om uttrykket kanskje er feil, for jeg sier forran, som mot magen, tror noen bruker det som forran utgangen også, og der er jo da man må på ekstra sjekk "fremre vegg" er vel kanskje det korrekte uttrykket tenker jeg Det er bare når den ligger langt neda at man skal på ekstra UL for å se om den har dratt seg oppover, for ligger den foran utgangen blir det automatisk keisersnitt Har den på fremre vegg ja, men aner ikke om den er oppe eller nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mars 2011 #1467 Del Skrevet 22. mars 2011 God morgen damer! Det er så deilig når gradestokken viser 6,5 grad klokken 07.00, da vet man at det er vår og snart sommer I dag skal vi på foreldremøte i barnehagen og jeg gleder meg til å høre hvordan han har det. Jeg og mannen fikk kost oss litt i går etter at vi ikke har sett hverandre på 4 dager. Og det var jammen ikke å forakte nei. Det er så herlig for han synes jeg er så fin med stor mage og elsker frodigheten min, veldig flink til å fortelle det også. Det hjeler selvsagt på både humør og utstråling Spesielt er det siden jeg har en helt annen form nå enn når jeg gikk med L, da hadde jeg alt på magen frem til jeg var rundt uke 34. Nå har jeg est ut på både hofter, lår og mage og ser mye rundere ut. Har ikke lagt på meg noe særlig enda, men alikevel veldig forskjellig. Her stemmer det på mageformen og kjønn iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. mars 2011 #1468 Del Skrevet 22. mars 2011 Her begynner også våren å komme, i går regnet det i hele går og smeltet masse snø. Synes det er helt greit jeg, nå er jeg utålmodig på sommer. Bare synd jeg har 4 eksamener i vår :gjeiper: Sitter og prøver å sjekke selvangivelsen på nett, men jeg er visst ikke alene, for nettsidene er treeege, og det er vanskelig å komme inn. Vet at det ikke blir så spennende for min del, siden jeg nesten ikke hadde inntekt i fjor, men vet jeg får igjen litt, max ett par tusen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mars 2011 #1469 Del Skrevet 22. mars 2011 Ja, det er deilig med sommer. Jeg er veldig glad i vinteren, men denne har vært veldig lang. Nå gleder jeg meg til grilling på verandaen og bading i sjøen Har ikke forsøkt å komme inn enda, like spent på selvangivelsen hvert år jeg. Noen som skrev at man kunne få igjen penger om man hadde ungene i barnehagen? Må sjekke den nøye denne gangen, pengene kommer godt med nå som babis er på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 22. mars 2011 #1470 Del Skrevet 22. mars 2011 Så spennende tid Myzia! Hold oss oppdatert. Hvor mange år siden er det dere kjøpte? Jeg fant som sagt drømmehuset og har tenkt mye på det i natt. Vi må vinne i lotto eller arve om det skal bli noe, så egentlig bare tullete, men jeg henger meg så veldig opp i sånne ting som dette og blir veldig kreativ i tankeprosessen på hvordan vi kan få tak i penger. I ettermiddag kjørte vi og så på huset utenfra og gikk en tur i området. Perfekt med lekeplass og skogen like ved, enden av en blindvei, utsikt over fjorden (noe som er ikke er lett å få tak i når man bor på et nokså flatt sted og vannkanten er forbeholdt andre med vesentlig mer å putte i enn oss), kveldssol, utleie pluss mange andre positive ting. "Heldigvis" fant jeg også en ting med området som gjør at det er greit at vi ikke kjøper dette huset Da er det lettere å legge det fra seg. Men jeg har det i bakhodet at vi bør flytte før skolestart på M og det er august 2014 og det er ikke sååå lenge til. Det betyr vel bare at vi bør spare som gale fram til da. Æsj, det er ikke like gøy Men kjekt å få en påminnelse... Det gikk veldig greit med takstmannen i går - han målte tilogmed leiligheten til litt større enn det sto da vi kjøpte den (for litt over 2 år siden)! MEN - jeg glemte selvsagt helt å spørre hva han trodde om verdi, gravidhjernen er i full sving her Uansett kommer jo rapporten snart.. Huset "ditt" hørtes helt nydelig ut! (Krysser fingre for at det blir til salgs igjen om et år eller to!) Vi fant også drømmehuset i helgen! Dessverre var det visning på søndag (jeg oppdaget det etter visningen hadde vært), og da jeg ringte i går var budrunden allerede i full gang! Megleren skulle ringe meg dersom det ikke ble salg, men håpet er ikke alt for høyt... Det er så spennende å se på hus!! (men skulle gjerne hatt litt mer penger, ja.. ). Jeg kom plutselig til å tenke på om hvodan jeg gjør det med fødeplass om vi flytter? Vi tenker å flytte litt ut av byen (Oslo), og da ble plutselig Ullevål ganske langt unna.. hmh.. God morgen damer! Det er så deilig når gradestokken viser 6,5 grad klokken 07.00, da vet man at det er vår og snart sommer I dag skal vi på foreldremøte i barnehagen og jeg gleder meg til å høre hvordan han har det. Jeg og mannen fikk kost oss litt i går etter at vi ikke har sett hverandre på 4 dager. Og det var jammen ikke å forakte nei. Det er så herlig for han synes jeg er så fin med stor mage og elsker frodigheten min, veldig flink til å fortelle det også. Det hjeler selvsagt på både humør og utstråling Spesielt er det siden jeg har en helt annen form nå enn når jeg gikk med L, da hadde jeg alt på magen frem til jeg var rundt uke 34. Nå har jeg est ut på både hofter, lår og mage og ser mye rundere ut. Har ikke lagt på meg noe særlig enda, men alikevel veldig forskjellig. Her stemmer det på mageformen og kjønn iallefall Helt fantastisk med vår, i dag kom joggeskoene på! Jeg synes også magen er veldig tydelig - min er veldig sånn som du beskriver fra første svangerskap (spiss framover=gutt?!). Har nesten fått mindre hofter og rumpe - tidenes slankekur I dag tidlig fikk jeg litt sjokk - armen kom borti puppen, og der var det vått! Ser ut til at det drypper litt melk fra den ene puppen - trodde ikke det skulle komme så tidlig! Noen andre som merker noe til melk? Sambo sa bare "æææsj" - så jeg måtte kjefte litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. mars 2011 #1471 Del Skrevet 22. mars 2011 Sitter og prøver å sjekke selvangivelsen på nett, men jeg er visst ikke alene, for nettsidene er treeege, og det er vanskelig å komme inn. Vet at det ikke blir så spennende for min del, siden jeg nesten ikke hadde inntekt i fjor, men vet jeg får igjen litt, max ett par tusen tror jeg. Jeg prøver også men det er helt åpenbart at vi ikke er alene på nettsidene der Jeg har store forhåpninger i år. Fikk grusom baksmell i fjor på over 40.000 og forventer omtrendt dette tilbake i år! Vil gjerne ha det bekreftet snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1472 Del Skrevet 22. mars 2011 Så koselig å høre at du gleder deg til foreldremøte i barnehagen for å høre hvordan barnet ditt har det, Minnimusepus. Det varmer et barnehageansatthjerte: for det er så mange foreldre som ikke har tid til de to samtalene i løpet av et år dessverre selv om tilrettelegger så godt vi kan. Her er det MYE vann i vannet: går langt over de vanlige breddene ja. Men våren er i annmarsj: og natt til søndag går vi vell til sommerstid mener jeg... Formen er litt halvpjusk i dag: verker i kroppen, sår i halsen og generelt slapp og trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mars 2011 #1473 Del Skrevet 22. mars 2011 Helt fantastisk med vår, i dag kom joggeskoene på! Jeg synes også magen er veldig tydelig - min er veldig sånn som du beskriver fra første svangerskap (spiss framover=gutt?!). Har nesten fått mindre hofter og rumpe - tidenes slankekur I dag tidlig fikk jeg litt sjokk - armen kom borti puppen, og der var det vått! Ser ut til at det drypper litt melk fra den ene puppen - trodde ikke det skulle komme så tidlig! Noen andre som merker noe til melk? Sambo sa bare "æææsj" - så jeg måtte kjefte litt Jeg har heldigvis sluppet det til nå og er veldig glad for det. Jeg kan klemme ut litt råmelk, men det renner ikke. Da er det bare å begynne med innlegg, libero sine er veldig gode og eneste som holdt tett når det var på sitt verste under ammingen. Det er visst mange som får typiske mager, har ikke trodd så mye på det før nå. Nå ser jeg så stor forskjell og det kan nok se ut som om jeg har lagt på meg flere kilo allerede. Må nok forberede meg på at disse kiloene blir verre å få av enn med førstemann. Jeg prøver også men det er helt åpenbart at vi ikke er alene på nettsidene der Jeg har store forhåpninger i år. Fikk grusom baksmell i fjor på over 40.000 og forventer omtrendt dette tilbake i år! Vil gjerne ha det bekreftet snart Oh, det var forferdelig mye. Krysser fingrene for at du får en klekkelig tilbakebetaling dette året da Så koselig å høre at du gleder deg til foreldremøte i barnehagen for å høre hvordan barnet ditt har det, Minnimusepus. Det varmer et barnehageansatthjerte: for det er så mange foreldre som ikke har tid til de to samtalene i løpet av et år dessverre selv om tilrettelegger så godt vi kan. Her er det MYE vann i vannet: går langt over de vanlige breddene ja. Men våren er i annmarsj: og natt til søndag går vi vell til sommerstid mener jeg... Formen er litt halvpjusk i dag: verker i kroppen, sår i halsen og generelt slapp og trøtt. Åh, det er så koselig med slike samtaler. Selvom vi ofte står både 5 og 10 minutter å kjaser om dagen når vi henter han så er det moro å høre. Han er visst en engel der borte, her hjemme har iallefall den engelen antydning til sorte vinger Kan spørre deg siden du jobber i barnehage: Jeg synes de spiser mye usunn mat i barnehagen, de har riktignok fisk en gang i uka men til fisken kjører de ofte chips. Ellers så har de mye pizza og wraps. Er det sånn det er overalt? Det gjør meg ikke noe, men det er klart at vi reagerer når de har pizza annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1474 Del Skrevet 22. mars 2011 Da ville jeg snakket med barnehagen om menyen. Vi har selvlaget pizza hver annen måned: barna synes det er kjekt å lage sin egen pizza. Ellers har vi: fiskeburger, potetstappe med pølse, fiskeboller i hvit saus, lapskaus, grønnsakssuppe, tomatsuppe, hjemmelaget fiskegrateng, vanlig lasagne, fiskelasagne, hotdog, grøt, pannekaker, kjøttkaker i brun saus, fiskepinner etc. Chips har vi aldri; men vi bruker poteter, grønnsaker, salat, ris og pasta som ulikt tilbehør. Grovt mel bruker vi mye. Pålegg: hvitost, brunost, skinke, makrell i tomat, skinkeost, leverpostei, cabsticks, fiskepudding, egg, fårepølse og salami. Har alltid agurk, tomat og paprika til. Vi har ikke youghurt, men bruker knekkebrød, kornmokjeks, frukt og grønnsaker som dagens siste mellommåltid. Lager vi vafler; bruker vi lite sukker og grovt mel + havregryn i røren. Vi feirer ikke bursdager med kake og er en såkalt sukkerfri barnehage. Men på varme solskinnsdager; hender det at barna får saftis. Drikke er vann eller lettmelk. Noe er ikke direkte sundt, men vi bruker ikke syltetøy, prim, helmelk etc. Ikke det at vi er perfekte; men vi prøver å tenke sundt og lager mye norsk tradisjonskost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1475 Del Skrevet 22. mars 2011 Må bare kommentere en ting til: de foreldrene som tar seg tid til 5-10 minutters skavling ved hente/bringe situasjon: de har alltid tid å komme på foreldresamtale/møter, klær er alltid på plass og barna mangler lite: vi kaller de superforeldrene oss imellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mars 2011 #1476 Del Skrevet 22. mars 2011 Ja, der har du jo nevnt varmmat i fleng. Dette er god norsk mat med poteter og grønnsaker, slik vi er vant med her hjemme. Kanskje jeg skal nevne det for de i dag, det er litt prinsipp for oss at de godt kan servere ungene annen mat. Vi kan komme en dag å hente når de sier at de har bakt sjokoladekake o.l og det er klart at ungene storkoser seg med det. Det hjelper ikke å ha fisk en gang i uka hvis man har chips med masse ketchup på De har et fruktmåltid sent på dagen og det er kjempefint. Da får de som vil knekkebrød ved siden av. Høres ut som om dere tenker veldig på hva slags mat ungene spiser, det er slik jeg hadde sett for meg denne barnehagen gjorde også. Tenker kanskje at de ikke har penger etc, har vært mye snakk om nedlegging av barnehaget i kommunen. Men om de har råd til å lage pizza så har de også råd til å lage grønnsakssuppe eller lapskaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. mars 2011 #1477 Del Skrevet 22. mars 2011 Må bare kommentere en ting til: de foreldrene som tar seg tid til 5-10 minutters skavling ved hente/bringe situasjon: de har alltid tid å komme på foreldresamtale/møter, klær er alltid på plass og barna mangler lite: vi kaller de superforeldrene oss imellom... Ja, dere ser og merker nok fort hvem som har det travelt Hehe, klærne er som regel på plass men merking av tøyet er noe annet Huff, skjønner godt dere fortviler når tøyet ikke har navn, men det er jammen ikke lett å huske når man har kjøpt noe nytt eller en dag må ta på noe som ikke er merket. Vi var på butikken etter barnehagen for et par uker siden, da var det en av jentene som hadde på seg buksa til L Også ble det byttet sko, slik at de hadde sko i forskjellige størrelser (ikke rart det var trangt). Godt vi finner utav det, nå er iallefall skoene merket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1478 Del Skrevet 22. mars 2011 Hos oss laget vi kake da barnehagen hadde jubileum: men det er en gang på mange år. Skal vi kose oss ekstra en eller annen gang: lager vi grove vafler og serverer dem uten syltetøy: barna elsker dem likevell. Kose oss hos oss er å lese en ekstra bok, synge noen sanger ekstra, spontant dramatisering av et kjent eventyr, ha hinderløype eller noe anne barna har ønske om: opplevelser med andre ord: ikke noe de putter i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1479 Del Skrevet 22. mars 2011 Men klart glipper kan skje for den beste. Vi er jo bare mennekser; både vi som jobber der og foreldrene. Men det som er med de som har tid: de finner ut av mangler MYE raskere ved å oppdage det selv eller at vi prater om det (noterer ned på avkryssingsskjemaet om noe mangler). Men snakker ikke foreldrene til oss, men lister seg inn/ut og sier et flyktig takk for i dag, er det ikke alltid beskjeden blir gitt den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. mars 2011 #1480 Del Skrevet 22. mars 2011 Lykke til, Telise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå