Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1361 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Gratulerer med 20 uker. Tenk at dere er halvveis allerede, tiden går så fort. Jeg har kjempevanskelig for å få orgasme, så det problemet har jeg igrunnen aldri kjent på Har kanskje fått det 4 ganger i løpet av livet. Men jeg merker det begynner å bli tungt å ha sex i den vanlige stillingen nå, må nok snart bli litt mer kreative Her begynner jeg å bli bekymret, kjenner fortsatt ikke liv og med disse småstikkingene som sikkert er normale blir det ikke bedre. Hadde vanskelig for å levere L i barnehagen i dag, ville bare ha han hjemme å kose meg med han. Vi skal på ul i morgen og må si jeg er livredd for at h*n ikke lever. Satt å gråt på veien hjem og fikk en god klem fra mannen som heller ikke klarer å roe seg når jeg er sllk. Alle har stort sett kjent liv på denne tiden og jeg som er 2.gangs og skulle kjenne det, gjør det ikke. Endret 14. mars 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. mars 2011 #1362 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Men om du har livmoren foran er det veldig normalt å ikke kjenne noe Jeg kjenner for eksempel ingenting når hun sparker oppover fordi jeg har livmora liggende høyt opp foran. Og siden du "bare" er i uke 18 synes jeg ikke du trenger å bekymre deg. Det er ganske svake spark så tidlig, mer kiling. Hvordan er stikningene dine? Jeg kjenner stikninger støtt og stadig, særlig ved brå bevegelser. Endret 14. mars 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1363 Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, jeg har lest masse om det på nettet. Hadde dette vært første barn hadde jeg ikke bekymret meg, da kan det gå noen uker til. Men når jeg er 2.gangs så er det ikke like "vanlig". Vet jo hvordan bevegelsene kjennes, derfor tror jeg at jeg hadde kjent de igjen om det var det. Vet ikke hvordan jeg skal forklare stikkingene, tror bare det er fordi jeg er bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1364 Del Skrevet 14. mars 2011 På den annen side så har jeg jo fortsatt voksende mage, ømme pupper og generellt alle tegnene jeg har hatt hele veien. Kanskje har jeg kjent liv, kanskje ikke. Akkurat som jeg kjenner liv langt bak eller langt til siden. Men jeg vet ikke om det er det. Jaja, nå er det gudskjelov bare et døgn til ul. Så får vi håpe det er en sprell levende babis der. Jeg hørte jo hjertelyden i uke 15, så det er litt ekstra betryggende. Noen hører jo ikke den før ul'en engang. Herlighet, jeg er vanligvis ikke den som er mest bekymret. Jeg ringer heller legen en gang for lite. Men akkurat når jeg er gravid så er det noe for seg selv altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. mars 2011 #1365 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg tror nok alt er bra Jordmor sa til meg da det var helt dødt i magen i 3 hele dager at jeg skulle kjenne godt etter, og kunne regne med at alle bevegelser jeg kjente var babyen. Da var jeg riktignok enda lengre på vei (uke 20), men om du kjenner noe så er det garantert babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 14. mars 2011 #1366 Del Skrevet 14. mars 2011 Tror det er helt naturlig å være bekymret. Men om en har morkaken i front; kjenner en også mindre sparking. Det ordner seg for snille jenter vett du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1367 Del Skrevet 14. mars 2011 Grayulerer med 20 uker Diabla og barnehagetanten! :strix: Her begynner jeg å bli bekymret, kjenner fortsatt ikke liv og med disse småstikkingene som sikkert er normale blir det ikke bedre. Alt er nok i orden, som du sier selv så har du jo fortsatt alle symptomene, i tillegg til at magen vokser! Men skjønner godt følelsen, det er vanskelig å la være å bekymre seg innimellom. Godt UL er i morgen, så dere får bekreftet at alt er i orden, og slipper å gå å gruble mer! Når på dagen har dere time? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1368 Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, jeg håper det. Angrer for at jeg solgte doppleren jeg kjøpte sist jeg var gravid, den hadde vært god å ha nå Vi har time 09.30 og godt er det Har vært så spent på kjønn hele veien, men nå er jeg mest opptatt av at alt er fint med den lille. Vet iallefall noen som må ha med seg kleenex uansett, gleder meg sånn til å se h*n igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. mars 2011 #1369 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Ja, jeg håper det. Angrer for at jeg solgte doppleren jeg kjøpte sist jeg var gravid, den hadde vært god å ha nå Vi har time 09.30 og godt er det Har vært så spent på kjønn hele veien, men nå er jeg mest opptatt av at alt er fint med den lille. Vet iallefall noen som må ha med seg kleenex uansett, gleder meg sånn til å se h*n igjen Masse lykke til på UL i morra Minni! Helt sikker på at det blir en topp opplevelse. Sikkert lurt å huske kleenex'n ja ---- Jeg ble så alt for mett etter middagen i dag Tror nesten jeg bare må legge meg rett ut altså... Endret 14. mars 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1370 Del Skrevet 14. mars 2011 Masse lykke til på UL i morra Minni! Helt sikker på at det blir en topp opplevelse. Sikkert lurt å huske kleenex'n ja ---- Jeg ble så alt for mett etter middagen i dag Tror nesten jeg bare må legge meg rett ut altså... Takk for det ja Ah, det er grusomt å bli altfor mett, da er det bare å rette seg opp ellers får jeg dritvondt ved ribbeina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. mars 2011 #1371 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg klarer ikke bestemme meg for vogn Trodde jeg hadde bestemt meg for Emmaljunga City Cross, men nå ser jeg mange skryter av Easy Walker Sky Hva skal dere ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1372 Del Skrevet 14. mars 2011 Vi kommer nok til å kjøpe en brukt simo kombi, har hatt 3-hjuls vogn til L og kommer ikke til å ha det igjen. Nå kan det være at vår vogn er under gjenomsnittet stødig, det vet jeg ikke, men en 4-hjuling er nok mer stødig. Kunne nok ha falt for emmaljungaen også, men det er fordi vi har bestemt oss for å ha en kombi med 4 hjul Har 3 venninner som har hatt TFK Joggster Twist og har vært veldig misfornøyde med bagdelen i tillegg til at vognen er noe ustø. Mange av 3-hjuls vognene har jo små bager der det ikke er plass til all verdens av poser etc. Vi begynte å bruke spørtsdelen når storebror var 4 mnd, da hadde vi posen som fulgte med vogna i tillegg til en god dress og teppe. Det er en jungel av vogner der ute, men jeg ville ha gått for emmaljunga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 14. mars 2011 #1373 Del Skrevet 14. mars 2011 Vi snuser på tfk joggster eller easy walker, men er enig i at dette er vanskelig altså!!! Det viktigste for oss er at vognen ikke er alt for stor, da vi må få plass i bagasjerommet i bilen, og den må være god i "marka" (lysløyper o.l.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille*Trille Skrevet 14. mars 2011 #1374 Del Skrevet 14. mars 2011 Gratulerer med 20 uker til barnehagetanten og Diabla Håper at det går fint på ultralyd i morgen Minnimusepus. Skjønner at det er lett å bekymre seg, men alt står sikkert bra til. Jeg har forresten sett at Princess har 30% på alt av barnetekstiler og Kid har jo 40% på hele butikken denne uken. Tenkte jeg skulle benytte meg av det å få kjøpt inn litt sengetøy, laken, dyner, etc. Kikket litt på hva de har på nett og var innom Princess, men er ikke så lett å vite hva man trenger innser jeg. F.eks. bør jeg ha vanlig laken eller tisselaken til vogn og sprinkelseng? Eller begge deler? Kid hadde forresten et tisselaken til sprinkelseng som kostet 99 kr, mens Princess hadde et som kostet 249 kr. Er det til Princess så mye bedre Siden vi ikke vet kjønn er det litt vanskeligere å kjøpe også fordi jeg synes noe blir litt for jentete, til tross for at det er helt hvitt, pga blonder og broderier. En annen ting... Trenger vi vinterdyne til vognen eller bruker man pose i stedet for dyne til vinteren? Smakssak kanskje eller bør man ha begge deler? Vanskelig dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille*Trille Skrevet 14. mars 2011 #1375 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg kikker også litt på EasyWalker, men da på Qtro (omtrent den samme som Sky, men med fire hjul). Har kikket litt på Brio Go også, men EasyWalker har større bag (fordel ettersom vi får barn på sommeren etter det jeg har skjønt) og virker som flere er fornøyd med den på grus og snø enn Brio Go. På Brio Go kan man derimot snu sportsdelen og trille begge veier (med ungen mot deg og fra deg) og det kan man ikke på EasyWalker. Veldig vanskelig det her synes jeg... Vi bor i hus, men har en trapp (15-20 trappetrinn) opp til huset og Simo og Emmajunga blir for tunge for min del tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. mars 2011 #1376 Del Skrevet 14. mars 2011 Emmaljunga city cross veier det samme (eller mindre) som Easy Skywalker. To små hjul foran må da være vanskelig på vinterføre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. mars 2011 #1377 Del Skrevet 14. mars 2011 Når det gjelder tisselaken så har jeg kjøpt noen på sparkjøp, billige og ikke så store. Vi brukte tisselaken mye de første 6 mnd da han gulpet masse og de var kjempegreie. Tror de kostet 39,- eller noe i den duren. Nå bruker vi kun tisselaken når han kaster opp og da holder det med de vi har som dekker fra hode og ned til magen. Har aldri hatt behov for tisselaken som dekker hele sengen. Bruker forøvrig first price bleiene og har aldri hatt et uhell Vi har kun brukt pose og teppe på vinteren. Hvis du skal ha pose så trenger du ikke dyne (etter min mening) Har du sett de teppene de har på kid? Sånne kosetepper med silkekant i rosa,blå og hvite. Vi har de til L og han elsker dem, blitt skikkelig teppegutt etter han fikk det Skal benytte meg godt av 40& avslag om de ser kjønnet i morgen. Tenk så koselig det hadde vært å hatt noen i rosa også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 14. mars 2011 #1378 Del Skrevet 14. mars 2011 Her begynner jeg å bli bekymret, kjenner fortsatt ikke liv og med disse småstikkingene som sikkert er normale blir det ikke bedre. Hadde vanskelig for å levere L i barnehagen i dag, ville bare ha han hjemme å kose meg med han. Vi skal på ul i morgen og må si jeg er livredd for at h*n ikke lever. Satt å gråt på veien hjem og fikk en god klem fra mannen som heller ikke klarer å roe seg når jeg er sllk. Alle har stort sett kjent liv på denne tiden og jeg som er 2.gangs og skulle kjenne det, gjør det ikke. Jeg vet hva du snakker om! Sist kjente jeg liv veldig, veldig sent. Tror det var etter uke 22 og det var IKKE noe hyggelig å lese at "nå har alle kjent liv". Men morkaka lå foran og tok imot støt og spark gjennom hele svangerskapet og gjorde at jeg kjente liv veldig sent og generelt lite liv. Men jeg jenta mi var like levende, frisk og fin likevel Selv om det ga meg mye bekymring og minst en ekstra tur innom føden for å få bekreftet at alt var bra. Nå er jeg annengangsgravid som deg og har heller ikke kjent liv ennå. Jeg er i uke 17 i morgen. Lykke til på ultralyd, du skal se det går helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 14. mars 2011 #1379 Del Skrevet 14. mars 2011 Vi snuser på tfk joggster eller easy walker, men er enig i at dette er vanskelig altså!!! Det viktigste for oss er at vognen ikke er alt for stor, da vi må få plass i bagasjerommet i bilen, og den må være god i "marka" (lysløyper o.l.) Vi har TFK joggester twist og en ting du skal være klar over er at det ikke er alle bagasjerom som er lange nok til å ha bagen oppå understellet. Bagdelen må tas av for å slå sammen vognen og i en bil vi prøvekjørte (tror det var en Toyota) så måtte bagen stå ved siden av understellet. Dette kan være veldig upraktisk siden den da tar nesten hele bagasjerommet og poser/bagasje må stables mer rundt omkring. Vi endte med en annen bil som har stort nok bagasjerom til at understell og bag bare tar opp halve delen og man har da plass til andre ting ved siden av. Skjønner? Prøv vogna i bagasjerommet på bilen før dere kjøper. Ellers er denne siden kjekk i jungelen av vogner: http://www.barnevognguiden.no/ Treningslogg: gikk opp og ned trappen til 2.etg 10 ganger på søndag. Da var jeg nokså andpusten. Deretter var det 8 pushups og endel sånne skrå ryggøvelser (løfte høyre arm og venstre bein) og krumme ryggen + skyte rygg. Jeg burde trene mer på rygg og holdning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 15. mars 2011 #1380 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg ble akkurat påminnet at pollensesongen er i anmarsj. Er det flere av dere med pollenallergi? Jeg har vanligvis tatt kortisonsprøyte men det spørs det vel om jeg får lov til i år. Har noen av dere andre pollenallergi? Hva gjør dere? Jeg har bestilt meg legetime på fredag, men jeg lurer på hva andre leger råder sine gravide til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå