Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet, vi fikk skværet opp nå og han sa unnskyld da :) Han var faktisk litt teit :snurt:

Gratulerer så masse Myzia, det er spennende med huskjøp :) Håper dere finner noe dere liker og at taksten stemmer med det dere har regnet ut. Ser boligene her i området har økt kraftig i pris siden vi kjøpte, nå ville vi nok fått 2-400.000 mer enn i 2009.

Du får oppdatere oss når megleren har vært der da, moro å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho: Så vittig Møffi! :skratte:

Nei, men jeg har gravide-hjerne :fnise:

Haha, jeg lo også godt av denne - tror gravidhumoren er på lavnivå! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus Sunshine! Lykke til med renovering! Hvilket tidsperspektiv har dere og skal dere gjøre mye selv? Spennende tider!

Lykke til med takst, salg, kjøp og flytting Myzia :) Spennende tider!

Ang økonomi så prøver jeg nå å finne ut hvor mye jeg går ned i skatt med redusert inntekt. Noen som har tips til hvordan man finner ut det enkelt og greit?

Jeg er i skikkelig økonomi/sparemodus for tiden og fryder meg over at vi har brukt mindre penger på mat, opplevelser og alle andre fellesting denne mnd.

Og når vi (haha, jeg) er inne på økonomi: et råd før man velger 80 eller 100% er å sjekke ut om arbeidsgiverene betaler det man eventuelt tjener over 6G. Om feks mannen tjener langt over 6G (454 000) og får 80% av 6G den tiden han har pappaperm, kan det utgjøre ganske mye penger.

Vet om en offentlig arbeidsgiver som betalte det over 6G om man tok 100%, men ikke om man valgte 80%. Merkelig men sant. Vet ikke om det er vanlig for alle etater i offentlig sektor, men verdt å sjekke ut.

Er det flere her som har ekstra god luktesans? Jeg har det og det passer dårlig med de svette østeuropeiske håndverkerne på jobben.

Min kroppslukt har også endret seg til det verre..

Graviditeten gjør mye rart med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan høre om mamma kan hjelpe meg med regnestykket i morgen. Hun jobber med dette så hun gav oss tallene våre. Enkelt ;)

Vi satser på å flytte inn i mai/juni, i allefall i god tid før babyen kommer. Vi har egentlig ikke tenkt å gjøre noe særlig selv (for en gangs skyld), men rivingen tar vi neste helg, og pappa har drevet med litt småtteri i underetasjen hittil. Det kan hende jeg og mamma legger tapet i noen av rommene også. Mannen har ti tommeltotter så det er jeg som vanligvis gjør alle håndtverkertingene hjemme, men nå begrenser det seg mye hva jeg kan og orker å gjøre. I tillegg ønsker jeg ikke slite ut foreldrene våre selv om jeg vet de hadde stilt opp :) Denne gangen har vi råd til å kjøpe tjenester, så da skal vi unne oss det. Jeg gleder meg til å peke og bestemme :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang økonomi så prøver jeg nå å finne ut hvor mye jeg går ned i skatt med redusert inntekt. Noen som har tips til hvordan man finner ut det enkelt og greit?

Jeg er i skikkelig økonomi/sparemodus for tiden og fryder meg over at vi har brukt mindre penger på mat, opplevelser og alle andre fellesting denne mnd.

Og når vi (haha, jeg) er inne på økonomi: et råd før man velger 80 eller 100% er å sjekke ut om arbeidsgiverene betaler det man eventuelt tjener over 6G. Om feks mannen tjener langt over 6G (454 000) og får 80% av 6G den tiden han har pappaperm, kan det utgjøre ganske mye penger.

Vet om en offentlig arbeidsgiver som betalte det over 6G om man tok 100%, men ikke om man valgte 80%. Merkelig men sant. Vet ikke om det er vanlig for alle etater i offentlig sektor, men verdt å sjekke ut.

Er det flere her som har ekstra god luktesans? Jeg har det og det passer dårlig med de svette østeuropeiske håndverkerne på jobben.

Min kroppslukt har også endret seg til det verre..

Graviditeten gjør mye rart med oss!

Kjenner meg igjen i god luktesans - eller merkelig luktesans! I går kveld tiok mannen seg et glass cognac til kaffen og jeg følte jeg ble helt full bare av lukta! Måtte sende han til andre enden av stua :fnise:

Vi lurer også veldig på permisjonskabalen - lurer på om vi skal ta 80% for å få strukket ut lengst mulig.. Jeg gikk opp ganske mye i lønn i oktober, så vi er liksom vant til å klare oss med mindre enn nå..:)

Er det noen som vet - de to ukene som pappaen får/tar i forbindelse med fødselen - er disse iberegnet de 46/56 ukene? Mener jeg har hørt at det er opp til arbeidsgiver om de vil betale lønn disse to ukene..

Nå skal vi shine huset så det er klart til megler!! Bare å brette opp armene! GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet - de to ukene som pappaen får/tar i forbindelse med fødselen - er disse iberegnet de 46/56 ukene? Mener jeg har hørt at det er opp til arbeidsgiver om de vil betale lønn disse to ukene..

De 2 ukene er utenom. Det er perm pappaene har krav på i forbindelse med fødsel og det er helt opp til arb.giver om de vil betale for de. Stort sett er det perm uten lønn tror jeg.. ;)

Masse lykke til med salg av hus da. Håper taksten blir fin :nigo:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 ukene er utenom. Det er perm pappaene har krav på i forbindelse med fødsel og det er helt opp til arb.giver om de vil betale for de. Stort sett er det perm uten lønn tror jeg.. ;)

Mitt inntrykk er at det er mange arbeidsgivere som betaler disse to ukene, men dette er jo ikke noe fasitsvar. Hør med mannens arbeidsgiver. For meg var det VELDIG viktig at jeg hadde mannen der da jenta vår var helt fersk og alt var snudd på hodet, men jeg var nok i øvre sjikt av "blei helt rar av å få barn"...

Mener det offentlige betaler for de to ukene. Heldigvis har både jeg og mannen "snille" arbeidsgivere som begge betaler det over 6G og to ukers perm ifm fødsel. Til gjengjeld er det arbeidsgivere som forventer at vi står på når de trenger det og spesielt mannen jobber ikke rent lite overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaty - TopShop har også mammaklær! (Hvis du er der borte fortsatt) :)

Oj, det visste jeg ikke! :) Tusen takk for tips, jeg skal være her en uke til, så har god tid til å sjekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å trekke mannen ned i do :sinna:

Var det noen som snakket om hormoner og mannfolk som ikke skjønner noen ting her???? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som snakket om hormoner og mannfolk som ikke skjønner noen ting her???? :murvegg:

:balltre:

Kunne ha slått min med noe hardt i går jeg også :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:balltre:

Kunne ha slått min med noe hardt i går jeg også :rasende:

:fnise:

..min har dratt på nattevakt, og blitt "erstatta" med en pose med Pandalakris og KG! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ikke kjenner noe til hormonene, og det ser jeg at jeg skal være glad for :ler: Mannen er også overrasket over at jeg ikke har blitt et hormontroll, og vi håper det varer! Det eneste jeg reagerer på er fødsler og fødselshistorier. Da blir jeg superrørt og begynner å gråte :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som syns det er sprøtt å ha hånden på magen (les: livmoren) etter orgasme? :sjenert:

:hjerter::sengekos:

:lur::fnise:

Haha, her blir livmoren veldig hard etter sex, så jeg må lissom ta litt på den for å sjekke at alt er i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg ikke tenkt noe over. Jeg kjenner bare at det begynner å bli ubehagelig i enkelte stillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er vanskelig å oppnå orgasme; jeg stopper opp rett før jeg får dem. :sjenert:

Men er veldig kosete da.

20 uker i dag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...