Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Vekta mi har økt enda en kg denne uka :overrasket: Jeg drakk en liter vann i går kveld som kroppen ikke har kvittet seg med så jeg krysser fingrene for at det er det. Jeg føler meg forferdelig tjukk og sliten i dag, og ville egentlig bure meg inne :sukk:

Og så har jeg blitt forferdelig tungpustet!! Jeg er veldig tett i lungene og hoster opp masse slim så det er nok mye av årsaken, men jeg må si jeg ser frem til å hilse på jordmor igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tålmodighet var ikke en av gavene jeg fikk tildelt iallefall, ikke mannen heller. Og det gjenspeiles litt i storebror også :)

Nå har jeg vært ute å gått en liten tur, ble bare 20 minutter men det holder. Tenkte å ta med L i svømmehallen senere i dag, han elsker vann. Så da kan hu mor svømme litt mens han koser seg med pappaen - vinn vinn situasjon ;)

Sunshine,som du sa i går så er det i disse ukene en går opp mest. Så lenge vi ikke stapper i oss masse dårlig mat hele tiden men klarer å holde det til helgene så tror jeg det blir bra :) Selv hadde jeg en is på mandag men, så lenge det ikke er hver dag og en klarer å begrense seg. Det liker jeg så godt her inne i klubben at vi kan motivere hverandre litt. Nå har Kiri satt i gang en liten treningsbølge, godt initiativ.

Og vann er ikke akkurat det verste du kunne få i deg, det kommer ut i løpet av dagen vet du :jepp:

For min del så har jeg gått ned 200g og er nå snart der jeg var før helgen der det ble masse god mat og litt (6) kvikklunsj. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si vi er litt av noen kaklehøner her inne, i forrige terminklubb var vi på side 10 når vi var rundt uke 15-20. :kaklehone::skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si vi er litt av noen kaklehøner her inne, i forrige terminklubb var vi på side 10 når vi var rundt uke 15-20. :kaklehone::skravle:

Det er jo hyggelig med litt skravling da :)

---

Jeg hadde gått opp mindre enn 1 kg når jeg veide meg hos jordmor i går - det var på 4 uker! :jepp::hoppendeglad: Så jeg fortsetter med en Kos dessert i ny og ne (les: minst annenhver dag) :ler:

Lillemann hadde det fint i magen :hjerte:

Apropo bevelgelse og liv. Jeg kjente første gang spark i uke 17. Så var det stille en uke eller noe. Så en del igjen, så tror jeg han snudde seg og sparket innover en stund.. og nå er det tilbake igjen. Nå begynner jeg å kjenne såpass kraftige spark at jeg tror det syns og kjennes utenpå magen om man catcher øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg nettopp på do... og pressa litt ekstra i håp om å få gjøre nr 2.. :sjenert:

Og så ser jeg at der kom det friskt blod... som neseblod

Regner jo med at det er et blodkar som sprakk under presset eller noe, og regner med at det stopper veldig snart... flere som har opplevd dette?

:frown:

Har ikke noe vondt eller noe altså, kjente bevegelser senest for en liten time siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med blod, du vet at du trenger ikke presse hardt Line :fnise:

Uansett, friskt blod skal taes på alvor. Tror jeg ville ringt jordmor å forhørt meg med henne jeg. Selvom du kjenner liv og alt så er det greit å høre en fagpersons mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn som magen er når en er gravid, så MÅ man jo trykke for livet.... :murvegg::ler: Funker jo som god trening før en fødsel, for å se det fra en positiv vinkel :kul:

Uff, nei jeg forstår bekymringa når det kommer litt blod. Men som det allerede er sagt her, så er det nok et blodkar som gikk.

Edit: kjente en liten bevegelse i magen akkurat nå! Næmenn! :rodmer: Kos å sitte på jobb og få en liten "hilsen"... :hoppe:

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Men fann du ikke ut hvilken åpning det kom ifra da Line? Er det fra endetarmen er det jo ikke noe å bekymre seg over :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjengjeld har vi fortsatt skravlinga i over 2 år nå, egentlig litt imponerende :) Det er så koselig med terminklubb :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fann du ikke ut hvilken åpning det kom ifra da Line? Er det fra endetarmen er det jo ikke noe å bekymre seg over :kose:

Det var det jeg også tenkte på. Hemoroider er jo veldig vanlig å få nå som man sliter med hard mage. Derfor tør jeg ikke presse så mye av redsel for at jeg skal få det.

Men når det gjelder blødningen ville jeg sett det ann noen timer og sett om det gav seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min første time hos jordmor! :hoppe:

Alt så ut til å være bra, både urinprøve og blodtrykk, og jeg fikk også høre hjertelyd!! :hoppe: Har ikke hørt den før, det var fantastisk! :rodmer: 142 jevne slag i minuttet :hjerte: Gleder meg allerede til neste JMtime, hun var så hyggelig og lett å prate med! :)

Line, når det gjelder den blødningen så ville jeg som flere nevner her over tatt kontakt med jordmor. Bare sånn for å være på den sikre siden! Selv om det sikkert er du som har "presset" istykker et blodkar! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: kjente en liten bevegelse i magen akkurat nå! Næmenn! :rodmer: Kos å sitte på jobb og få en liten "hilsen"... :hoppe:

Så bra :rodmer: Sånn hadde jeg det med L også, bevegelsene kom gjerne hvis jeg var litt bekymret eller ikke hadde kjent noe på en stund. I grevens tid kan man vel kalle det :ler:

Til gjengjeld har vi fortsatt skravlinga i over 2 år nå, egentlig litt imponerende :) Det er så koselig med terminklubb :skravle:

:jepp:

Det er kjempekoselig, dele erfaringer og bekymringer. Alltid noen som svarer og som regel alltid noen som har vært borti det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med å skravle sammen med dere kaklehøner her inne og bidra til at det blir maaange sider til :skravle:

Var hos legen i dag til rutinekontroll og alt var bra med en lille i magen. Kjenner at det bobler eller er noen slags dult flere ganger om dagen og har gjort det et par uker nå. Veldig koselig :rodmer:

Men jeg får jobbe litt også kanskje siden jeg allerede har brukt en del av arbeidsdagen på legebesøk :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det var det jeg også tenkte på. Hemoroider er jo veldig vanlig å få nå som man sliter med hard mage. Derfor tør jeg ikke presse så mye av redsel for at jeg skal få det.

Men når det gjelder blødningen ville jeg sett det ann noen timer og sett om det gav seg.

Blødning ga seg med en gang. Det var fra skjeden ja. Har heldigvis ingen hemorider ennå :gjeiper: (gud forby! )

Har kjent spark som vanlig mange ganger etter det så antar alt er helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Det er det sikkert fint Line :) Godt å kjenne liv ihvertfall! :hjerte:

Jeg har vert med jordmor i dag og hørt på hjertet til min lille rabagast nedi der :rodmer: Ruccoliten ville ikke ligge stille og bli hørt på, så jordmoren slet med å holde på lyden mer en to sek :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheeesh! Jobb kommer i andre rekke :sjarmor::sjarmor:

Hvis det hadde fantes en oversikt over hvor mye av jobbtiden jeg har brukt på surfe på nett etter ting som har med gaviditet å gjøre så tror jeg den hadde vist at jobben faktisk kommer i andre rekke... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...