Minnimusepus Skrevet 9. mars 2011 #1261 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er ikke flink til å knipe, bare når jeg tisser for å se om jeg klarer å holde igjen. Var veldig flink sist gang og fikk høyeste score etter fødselen. Nå derimot, er det nok litt slappere. Huff, slappere liksom. Høres ut som det henger å dingler der nede Jeg tror jeg kjente bevegelser når jeg var litt inn i uke 16, men etter det har jeg ikke kjent noe. Jeg er 2.gangs og må si jeg begynner å tenke litt på det for jeg bør jo snart kjenne litt bevegelse. En kjenner det visst ofte tidligere med nr. 2 men det tror jeg ikke er tilfelle her. Nå skal vi på ul til tirsdag så det er jo ikke så lenge til, men da bør jeg ha kjent bevegelse. Er trossalt i uke 18 med nr. 2 tenker jeg. Vet ikke hva som er vanlig jeg altså, vi får søke litt på nett Men, det kan ta en uke og over det mellom bevegelsene tidlig i svangerskapet. Men vet ikke hvor tidlig, tror ikke du har noe å bekymre deg over. Jeg kjente ikke evegelser før rundt uke 18 eller 19 med L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 9. mars 2011 #1262 Del Skrevet 9. mars 2011 Takker for svar, Minni! Ja, du har nok rett i at det kan ta en uke eller så når det gjelder å merke "gymtimene" til den lille. Skal forsøke å ikke tenke så mye på det... Bebis kan sikkert ligge og sparke innover- da er det vanskelig å kjenne noe for oss. Tenker det blir tidsnok liv i leiren, jeg. Enda godt vi har muligheten til å få sett de små på UL! Trygt å vite at den er i fin form og har det bra inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. mars 2011 #1263 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg lurer også på om denne sparker helt andre steder enn L gjorde. Eller om morkaka ligger et annet sted enn sist, ikke vet jeg? Blir jo litt utålmodig når alle andre kjenner spark tidlig og jeg som 2. gangs ikke kjenner noe enda Når skal dere på ul? Her har vi time på tirsdag og er glad den er relativt tidlig for jeg klarer snart ikke vente mer Typisk at de ikke klarer å finne kjønnet. Men jeg skal hjem til mamma nestehelg og kan bestille privattime i sandvika eller asker. Tror aldri jeg har vært så spent som jeg er nå, helt ubeskrivelig. Er så ivrig etter å begynne å handle, innrede etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. mars 2011 #1264 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg kjente daglig spark fra uke 18, men hadde et opphold på tre dager der frøkna antagelig sparket innover. Da kjennes det ikke så lett. Bekkenbunnsundersøkelse? Hvem hva hvor.... Det er et forskningsstudie for førstegangsfødende jeg sa ja til å være med på via Ahus Ikke så veldig spennende enda egentlig, men fint å få fokus på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 9. mars 2011 #1265 Del Skrevet 9. mars 2011 Hehe, godt det ikke er så lenge til nå da Minnimusepus Jeg gleder meg også til å vite kjønnet, selv om jeg prøver å overtale mannen til at vi ikke skal vite denne gangen heller. Er vel 3-4 uker til vi skal enda, så vi har god tid å krangle om det Men hvis det blir til at vi skal vite det, så gleder jeg meg selvsagt. Er mer spent på om det faktisk er noe der, og om det er friskt og vokser som det skal. Vi har jo hverken vært på UL eller hørt hjertelyd enda, så nå begynner jeg å bli utålmodig, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. mars 2011 #1266 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg husker perioden fra uke 10/11 til 19 da vi skulle på UL var veeeldig lang. Heldigvis hadde jeg en jordmortime i uke 14 så jeg fikk "bevist" at det var en baby der. Jeg hadde nesten ingen andre beviser bortsett fra ømme pupper de ukene, så jeg tenkte jo at det kanskje ikke var noen der likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 9. mars 2011 #1267 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg var på UL i uke 12. En fantastisk fin opplevelse! Bebis- som vissnok mest sannsynlig var en liten gutt- var i storform inne i magen. Tårene rant, for det var så fint. Ble flau av meg selv etterpå, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. mars 2011 #1268 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er en ting som plager meg litt: Dere som er rundt 17-18-19-20 uker, kjenner dere liv hver dag? Jeg kjente noen kjempesvake kilinger/bevegelser i forrige uke og sist helg. Lykke! Nå er det helt stille. Blir, til min store irritasjon, bekymret... Lovte meg selv at jeg ikke skulle bli en slik "bekymre-seg-for-alt-gravid", men her sitter jeg nå og nikonsentrerer meg for å kjenne ørsmå vink fra den lille. Er det bare meg som er sånn?? Hei! På meg gikk det ofte litt tid(noen dager, kanskje helt opp mot 1 uke) mellom hver gang mini ga fra seg sine små dult i uke 16-17-18 og 19.. Jeg fikk beskjed på kontroll på mandag denne uka at fra nå av skulle jeg kjenne han daglig. Er nok helt vanlig at det går noen dager i mellom i de ukene du nevner, og like vanlig at vi mammaene blir litt bekymret Plutselig gjør h*n seg til kjenne hver dag og mange ganger om dagen - koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 9. mars 2011 #1269 Del Skrevet 9. mars 2011 Det er en ting som plager meg litt: Dere som er rundt 17-18-19-20 uker, kjenner dere liv hver dag? Jeg kjente noen kjempesvake kilinger/bevegelser i forrige uke og sist helg. Lykke! Nå er det helt stille. Blir, til min store irritasjon, bekymret... Lovte meg selv at jeg ikke skulle bli en slik "bekymre-seg-for-alt-gravid", men her sitter jeg nå og nikonsentrerer meg for å kjenne ørsmå vink fra den lille. Drikker masse kaldt vann, dulter forsiktig borti magen etc. Rart jeg greier å få gjort jobben min Er det bare meg som er sånn?? Er helt normalt det Jeg har forøvrig fått beskjed om at det er normalt at man ikke kjenner liv hver eneste dag helt frem til uke 28, så tror ikke du skal bekymre deg. Og de ilingene kan ha vært noe annet enn lille også, er ikke alltid så lett å vite helt i starten.. Snart skal du se at du får daglige oppdateringer fra magehulen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. mars 2011 #1270 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har kun hørt at man skal kjenne daglige spark fra uke 24, uke 28 synes jeg hørtes veldig sent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. mars 2011 #1271 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er 22 uker på vei i dag og kjenner ikke liv hver dag... Kjenner jeg er litt smånervøs for det. Er i grunn ikke sikker på om jeg har kjent liv før heller, er førstegangs så syns det er så vanskelig å vite om det er dult, strekkinger eller bare luft Vet jeg har morkaka foran, det kunne JM på ordinær UL fortelle, så de har kanskje noe å si. Skal til JM igjen om to ukers tid. Bør jeg ringe henne før det om jeg ikke kjenner noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 9. mars 2011 #1272 Del Skrevet 9. mars 2011 Takker så mye for svar; nå kjenner jeg meg beroliget. Blir godt å legge seg i kveld og ikke være bekymret. Takk! Bebisene er sikkert ulike også, noen spreller vel mer enn andre. "Daglige oppdateringer fra magehulen" blir stas!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. mars 2011 #1273 Del Skrevet 9. mars 2011 Mjau-mjau: Nei når morkaka ligger foran vil den dempe sparkene så det er helt naturlig at du ikke kjenner like mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. mars 2011 #1274 Del Skrevet 9. mars 2011 Prøv å legge ene armen over magen og presse den litt inntil med den andre... Det hjelper på meg! om jeg sitter sånn litt så kjenner jeg dultingen (Når jeg er avslappet, viss ikke kjenner jeg bare pulsen min og pustingen min ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 9. mars 2011 #1275 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har kun hørt at man skal kjenne daglige spark fra uke 24, uke 28 synes jeg hørtes veldig sent ut. Var i alle fall den beskjeden jeg fikk fra lege og sykehus. Men dette er grensen for når man bør/skal kjenne liv hver dag. De fleste kjenner liv daglig før dette, men det er veldig individuelt. Jeg kjenner liv hver dag nå feks, men er ikke like sterkt/like mye hver dag. Snur han seg og sparker innover er det jo ikke så lett å kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. mars 2011 #1276 Del Skrevet 9. mars 2011 Babyene er helt klart forskjellige mht hvor mye de rører på seg. Jeg har morkaka foran og min jm nektet ergo på at jeg kjente liv så fort som jeg trodde (uke 15-16). Da vi var på ord ul sa jordmoren der at lillemannen våres var veldig aktiv og at jeg utmerket kunne ha merket han et par - tre uker allerede Som førstegangsmamma er det ikke så lett å vite når man skal være bekymret og ikke, men man bør nok kjenne litt innimellom fra uke 23-24 og utover.. Sikkert individuelt mht når man skal kjenne hver dag og ikke og. Jeg hadde tatt en tlf om jeg bekymret meg veldig, bedre med en tlf for å få roet seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. mars 2011 #1277 Del Skrevet 9. mars 2011 Nå ble jeg litt småengstelig, utrolig hvor mye man kan finne på å bekymre seg over Jeg er uke 18 og 2. gangs men er usikker på om jeg har kjent noe. Trodde jeg hadde kjent noe for halvannen uke siden, men nå vet jeg ikke alikevel. Er vel ikke mange som er flergangs her, men når har dere kjent liv? Jeg hørte jo hjertelyden i uke 15 så jeg kan roe meg med det, men alikevel så blir det jo til at jeg tenker på det Nå har jeg vært å svømt og tatt litt badstu Kjempedeilig å ha brukt kroppen litt. Før i dag var jeg ute å gikk i 40 minutter med hundene og en god nabo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 9. mars 2011 #1278 Del Skrevet 9. mars 2011 Nå ble jeg litt småengstelig, utrolig hvor mye man kan finne på å bekymre seg over Jeg er uke 18 og 2. gangs men er usikker på om jeg har kjent noe. Trodde jeg hadde kjent noe for halvannen uke siden, men nå vet jeg ikke alikevel. Er vel ikke mange som er flergangs her, men når har dere kjent liv? Jeg kjente liv ganske tidlig egentlig jeg... Kjente fra ca uke 16 tenker jeg... Nå kjener jeg hver dag, når jeg slapper av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 9. mars 2011 #1279 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg googlet det litt for en stund siden Minnimusepus, for jeg var så spent på når jeg kunne forvente å kjenne spark. Det så ut som mange kjenner det noe tidligere som flergangs, men det så også ut som om mange som ikke kjenner det noe særlig tidlig, så alt er normalt virker det som. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 10. mars 2011 #1280 Del Skrevet 10. mars 2011 Hmmm, tålmodighet ja- hva er dèt? Jeg synes det er så koselig at vi alle er så opptatt av den lille, enda det er forholdsvis lenge til vi får treffe de. Morsinnstinktet er sterke krefter! Flink til å mosjonere, du Minniemusepus Ja det er godt å bruke kroppen nå. Jeg går på ski, jeg (prøver å holde meg unna skigåinga når det er harde, isete løyper da..). Synes det er fungerer supert, kjenner ingenting av smerter i bekkenet etc. Gleder meg stort til påska- da skal jeg ut hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå