Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dato :) Så spennende! Ang tatovering så vet jeg ikke...

Spark er det herligste altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må nok gi opp den vekta altså, har gått opp enda mer nå :rolleyes: Jaja, sånn er det vel bare :ler: Bare så synd det ikke bare legger seg på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok gi opp den vekta altså, har gått opp enda mer nå :rolleyes: Jaja, sånn er det vel bare :ler: Bare så synd det ikke bare legger seg på magen!

Samme her :fnise: Jeg har bestemt meg for å skjerpe inn kommende uke og se an utviklingen. Synes ikke jeg spiser spes mye eller usunt heller, men... Neste jm-time er 04.04 for min del. Lurer på åssen det ligger an da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp noe nå :sjenert:

Kan være fordi jeg spiste 4 skiver, en hel fiskepudding pluss en boks med rødbetsalat og 3 glass melk til "middag" i går :sukk:

Spiste bare to skiver før på dagen, men det kom jo et skikkelig matboom til middag så jeg ser det ikke som usansynlig at det er derfor. I dag spiste jeg og mannen en is hver hadde begge fri så vi tok oss en god lunsj på senteret og en is :) Men hallo, en kan ikke bli helt fanatisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo, en kan ikke bli helt fanatisk heller.

Nei, det er jeg helt enig i. En må spise når man er sulten og så lenge man bruker hodet tror jeg ikke det blir helt ille. Må unne seg litt innimellom :rodmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absolutt man må få lov til å kose seg med is og sånt, så lenge man er tålelig bevisst på kostholdet sånn ellers! :jepp: Tenker mye på vektoppgang og sånt her også, gikk på vekta i dag, og har gått opp 3,2 kg siden jeg begynte å veie meg (i uke 7-8? :klo: ) På en side er det ikke såå mye, er jo straks fulgåtte 24 uker, på en annen side så har jeg jo mye å ta av frafør. Regner med vekt blir et tema på jordmortimen, så får høre hva hun sier. Gleder meg foresten til JMtime, blir kjekt med litt oppfølging! :)

Håper alle dere andre har en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også litt å ta av, er nok lettere å ikke gå opp så mye i fett for vi har reserver fra før :)

Forøvig er jeg utrolig glad jeg slipper glukose belastning denne gangen. Her må man ta den om man har bmi over 30 før man ble gravid. Andre steder er det 27. Men for all del, er dere overvektige og ingen sier noe om testen, ikke spør. Det er helt grusomt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minniemusepus da, må ikke skremme de andre :fnise:

Her er grensen 27, og denne gangen er jeg under grensen (var helt i grenseland forrige gang, og legen ville la meg slippe :)). Men jeg tok den 2 ganger forrige gang gjennom et forskningsprosjekt jeg var med på. Og det er ikke sååå ille, bare sørg for å få det tidlig på morgenen, siden den skal tas på fastende mage. Men nei, den blandingen smaker ikke noe godt. Men er jo bare et lite glass som skal ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Nei, var ikke ment sånn. Men da er dere klar over at det er helt forferdelig om dere er så uheldige at dere må ta den :fnise::sjenert:

Jeg har 28 i bmi så hadde det vært oppe i trønderlag måtte jeg ha tatt den ja ;)

Det jeg syntes var det verste, det var å sitte å nesten 4 timer på legekontoret. Uten mat i kroppen og med en kjempekvalme som gjorde at jeg kastet opp som en gal etterpå. Men så er det jo ikke uten grunn at vi måtte gjennom det, den gangen veide jeg 10 kg mer enn nå og kunne lett ha hatt sv.diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere snakker om drømmer så har jeg hatt veldig seksuelle drømmer. Drømmer de heteste drømmer, og det er ikke bare min egen mann som er med i de for å si det sånn. Er livredd for at jeg har sagt et annet navn i søvne når jeg våkner :sjenert:

Vet ikke helt hvordan jeg skulle ha klart å bortforklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dere med høy BMI/overvekt -- har vekt vært et tema på de første svangerskapskontrollene, eller har det blitt det etterhvert? :klo: Har ikke regnet ut min BMI (mest fordi at jeg ikke orker tenke på det), men vet jo at jeg veier noen kilo for mye. Men legen har ikke nevnt noe om overvekt, spurt meg hva jeg veier eller noe i den duren. Vi bare avtalte at jeg skal veie meg hjemme før kontrollene, slik at veiinga blir mest mulig "rett" hver gang. Er kanskje JM som er mest opptatt av sånt? :vetikke:

Minnimusepus; Får satse på at mannen din ikke hører deg når du evt snakker i søvne. Og om han skulle høre at du sier et annet navn enn hans så har du jo selvfølgelig mareritt, og drømmer ikke om sex! :ler:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var det egentlig aldri noe tema, da hadde jeg BMI på 27. Hun nevnte bare at jeg egentlig skulle ta en glukosebelastningstest i uke 28, men at hun ikke anså det som nødvendig for meg om jeg ikke ønsket det, siden jeg var i grenseland, og BMI-grensen er ment veiledende. Siden ble jeg med på et forskningsprosjekt, og da tok jeg testen uansett.

Jeg gikk opp ca 10 kg, og legen kommenterte aldri vekten, annet enn at hun synes det var fin vektoppgang. Kanskje hadde hun gjort det om jeg hadde gått opp 30 ? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.. Så da regner de ut BMI på kontrollene? :klo:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Når det gjelder dere med høy BMI/overvekt -- har vekt vært et tema på de første svangerskapskontrollene, eller har det blitt det etterhvert? :klo: Har ikke regnet ut min BMI (mest fordi at jeg ikke orker tenke på det), men vet jo at jeg veier noen kilo for mye. Men legen har ikke nevnt noe om overvekt, spurt meg hva jeg veier eller noe i den duren. Vi bare avtalte at jeg skal veie meg hjemme før kontrollene, slik at veiinga blir mest mulig "rett" hver gang. Er kanskje JM som er mest opptatt av sånt? :vetikke:

Jeg går til jordmor, og hun syns det var helt greit at jeg veide meg hjemme om morningen før jeg skal dit, så vi får like mål (Veier meg uten klær etter jeg har vert på do når jeg står opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at vi kom inn på bmi denne kontrollen var fordi jeg spurte selv. Men sist gang var det jordmor som nevnte det, legen sa ingenting. Da hadde jeg en bmi på 33, nå har jeg 28 så det er jo litt forskjell.

Om du er rett over normalvektig kan jeg aldri tro de spør om dette. Har du 10-20 kilo for masse vil du nok få beskjed.

Nå skal det sies at jordmoren her er veldig pertentlig når det gjelder vekt. Denne gangen har jeg valgt å kun gå til legen, kommer mye bedre overens med han. Dessuten har jeg allerede vært gjennom det så jeg har ikke like mange spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til jordmor, og hun syns det var helt greit at jeg veide meg hjemme om morningen før jeg skal dit, så vi får like mål (Veier meg uten klær etter jeg har vert på do når jeg står opp)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK.. Så da regner de ut BMI på kontrollene? :klo:

Min gjorde det. Sikkert fordi hun så at jeg var i grenseland, de gjør sikkert ikke det om man er veldig slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg tror at jeg har litt andre tanker enn mange andre når det kommer til å velge jordmor eller lege.

Min fastlege får man ikke time til før etter 2-3 uker, så han har fullt opp. Vi har god kjemi og jeg føler meg trygg på ham. Alikevel velger jeg å gå til jordmor.

For viss alle gravide pasiente hans skal til ham på hver sjekk, så er det ikke rart man ikke får time før etter 3 uker!

(Han er den mest populære legen å ha for gravide, for han har vert gjennom mye for å bli pappa selv og er litt sånn "better safe than sorry" typen i alt i en graviditet )

Så jeg har valgt å bare gå til jordmor så legen kan få ha de pasientene som faktisk er syke ;)

Så bestiller jeg heller time med ham om jeg føler jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde BMI på 29 så egentlig burde jeg sikkert testes. Det ble ikke nevnt på kontrollen i uke 14 så jeg håper jeg slipper unna :sjenert:

Jeg har faktisk gått opp 6 kg nå. Noe av det er min egen skyld for jeg hadde to uker med fryktelig kosthold og da økte jeg en kg i uka. Men nå som jeg har gått ned til normalt kosthold fortsetter jeg tydeligvis å øke i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære jenter! :rope: Vi er nå tross alt mitt i heftigste vektøknings-perioden nå også da :ler: Det er meningen at vi skal kose oss med svangerskapet og mennesker som vokser som besatt inni oss, vektøkning er en naturlig prosess :rolleyes:

Jeg også syns det er vanskelig, men vi kan da ikke ta helt av på det heller ;)

Forøvrig så syns jeg det høres ut som alle har mega-pupper! :sexy:

Jeg har fortsatt bare B-cup jeg :sukk: (men ikke lenge til c-cup :hoppendeglad: )

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...