Gå til innhold
Kvinneguiden Forum

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Her hadde det vært stille i helgen :)

Vi har hatt langhelg på hytta til svigers og har kost oss masse. Stått på ski og vært ute å akt samt spist god mat og kvikk lunsj :fnise:

Trodde jeg skulle ha gått opp noen kilo i helgen, men jeg har bare gått opp 0,5 kg. Tydelig at kroppen trenger den ekstra maten jeg spiser. Har vært inne i en "økeperiode" nå en halvannen ukes tid. Blir nesten som spedbarna når de har økedøgn :fnise:

Flere som har det sånn?

Nå er det bare 9 dager igjen til ul og vi er snart 18 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde det vært stille i helgen :)

Vi har hatt langhelg på hytta til svigers og har kost oss masse. Stått på ski og vært ute å akt samt spist god mat og kvikk lunsj :fnise:

Trodde jeg skulle ha gått opp noen kilo i helgen, men jeg har bare gått opp 0,5 kg. Tydelig at kroppen trenger den ekstra maten jeg spiser. Har vært inne i en "økeperiode" nå en halvannen ukes tid. Blir nesten som spedbarna når de har økedøgn :fnise:

Flere som har det sånn?

Nå er det bare 9 dager igjen til ul og vi er snart 18 uker :danse:

Jeg synes også at jeg spiser mer enn før (også "dårlig mat") uten at jeg legger på meg.. Har bare gått opp ca 1,5kg totalt (fordi jeg mistet en del i starten), men har jo kuttet veldig ned på trening og synes jeg spiser litt mer enn før.. Men tror nok den lille tar en del ekstra næring! Her er det bare puppene som har økeperiode - de vokser helt sinnsykt, og det kløøøøør! Er oppe i F-cup nå, og det ser ikke ut til å stoppe heller - kommer til å se ut som Dolly Parton til slutt :sukk: Hvis noen vil ha litt pupper er det bare å si ifra! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk, jeg hadde F fra før og er lykkelig over at de ikke har vokst noe :ler: Men jeg tenkte unne meg et par nye BH'er som er større i omkretsen. Merker at jeg har blitt en del større rundt siden alt dyttes oppover. Dessuten er jeg veldig var for alt som strammer, og må kaste bh'en på kveldstid for å få puste. Akkurat nå har jeg bare en god BH, så den blir vel utslitt snart :ler:

Jeg har også hatt en økeperiode! 3 kg opp på like mange uker. Håper det stopper nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk Myzia, jeg har mer enn nok med mine egne. Jeg hadde 85b før jeg ble gravid med L, men måtte opp til 90b i svangerskapet. Nå må jeg opp i C-cup men kunne nok ha hatt enda større. Jeg forstår meg ikke helt på disse bh-størrelsene. Jeg har like store pupper som ei venninne men hun bruker alikevel d-cup. Kanskje jeg som har de litt små :klo:

Nå ligger iallefall brystvorten på den ene puppen konstant utenfor så nå er det vel kanskje på tide å bytte :fnise: Tipper jeg må ha 85 om jeg skal opp i C.

Bare vent til en dag eller to etter fødselen, herlighet for noen pupper jeg hadde da. De var knallharde og digre, de kunne godt forblitt litt hardere men :lete:

Fosteret vokser masse fremover Sunshine, så det er ikke unaturlig å gå opp en del fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ellers takk, jeg hadde F fra før og er lykkelig over at de ikke har vokst noe :ler: Men jeg tenkte unne meg et par nye BH'er som er større i omkretsen. Merker at jeg har blitt en del større rundt siden alt dyttes oppover. Dessuten er jeg veldig var for alt som strammer, og må kaste bh'en på kveldstid for å få puste. Akkurat nå har jeg bare en god BH, så den blir vel utslitt snart :ler:

Jeg har også hatt en økeperiode! 3 kg opp på like mange uker. Håper det stopper nå altså!

Jeg er nå på 0,5 kg mer en startvekten, så jeg klager ikke :fnise:

Men det kommer vel fort nå fremover vil jeg tro :)

Jeg spiser vel forholdsvis normalt, men nå er lysten på søtt kommet igjen, så vi får nå bare se hvor mye jeg klarer å holde imot :daane:

Jeg bestilte meg endel bh'er på ellos i går.

Finner endel gode i restkassene til godt under 100-lappen! :jepp: Praktisk siden man ikke vet hvor lange man får bruke dem. Blir fort dyrt med bh'er i disse voksetider!)

Jeg er vanligvis en 85C. forrige gang jeg var gravid kjøpte jeg to i 85D for puppene var så ømme helt fra starten. Selv om jeg mistet i uke 6 så holdt puppene den størrelsen, og jeg har da brukt desse to bh'ene om en annen siden da. (Litt store, men veldig behagelige)

Nå er dem begynt å bli for små! Like før brystvorten kommer utom kanten :fnise:

Så nå bestilte jeg noen i 90D og noen i 85DD så får jeg prøve meg litt frem på hva jeg syns.

Jeg også merker at ting inni meg blir presset oppover! Har alltid vert veldig tynn akkurat under ribbebeina, men nå går det i rett linje nedover snart! :gjeiper:

Er det forresten vanlig at omkretsen på bh'er øker veldig mye om man ikke legger på seg noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg økte i BH-omkrets forrige svangerskap fordi ribbeina ble presset utover på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økte også under svangerskapet og til tross for at jeg gikk ned ganske masse etterpå tror jeg ikke at jeg har gått ned noe særlig rundt bysten i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk Myzia, jeg har mer enn nok med mine egne. Jeg hadde 85b før jeg ble gravid med L, men måtte opp til 90b i svangerskapet. Nå må jeg opp i C-cup men kunne nok ha hatt enda større. Jeg forstår meg ikke helt på disse bh-størrelsene. Jeg har like store pupper som ei venninne men hun bruker alikevel d-cup. Kanskje jeg som har de litt små :klo:

Nå ligger iallefall brystvorten på den ene puppen konstant utenfor så nå er det vel kanskje på tide å bytte :fnise: Tipper jeg må ha 85 om jeg skal opp i C.

Bare vent til en dag eller to etter fødselen, herlighet for noen pupper jeg hadde da. De var knallharde og digre, de kunne godt forblitt litt hardere men :lete:

Fosteret vokser masse fremover Sunshine, så det er ikke unaturlig å gå opp en del fremover :)

Du bruker nok feil BH størrelse som flesteparten av norske jenter gjør. Du skal ikke øke rundt, men i cupstørrelse! Er BH'en ubehagelig trang kan du naturligvis øke rundt også, men den skal sitte inntil kroppen din hele veien under brystene. Jeg vil nesten tippe du skulle hatt en 80D eller 80DD, kanskje til og med 75E ;) Husk at det er strikken rundt som skal holde BH'en oppe, ikke stroppene, de skal bare hjelpe til. Det finnes mange tråder på KG med tips til å finne riktig størrelse. Ellers anbefaler jeg deg å lese denne: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:BwYMd5rvj2gJ:www.vg.no/helse/artikkel.php%3Fartid%3D103070+lalina+vg&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, virker som du har litt peiling på dette med bh-størrelser :)

Jeg er 85-90 rundt bysten, vil det si at jeg kan ha mindre i cm om jeg har større cup? Har aldri helt forstått meg på dette bh-greiene jeg, vet bare hvordan jeg liker å ha dem.

Jeg stusset her for et par måneder siden når en bekjent sa at hun brukte 75 GG (tror det var det) men hun er jo lik meg i form. Skal se etter bh'er i dag så kanskje jeg heller skal se etter en større cup. For om jeg skal ha D, da kan jeg ikke ha 90 for de er jo digre og er det samme som mamma bruker :fnise:

Nå tror jeg at jeg har skjønt poenget Sunshine, på tide etter å ha brukt bh i snart 10 år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Fint å lese om andres erfaringer med vekten & bh str.. Jeg var hos jordmor i dag og hadde også gått opp. Over 4 kg på nesten 8 uker, så nå er jeg +5 totalt. Nå er nok baletten igang :rodmer:

Prøver å ikke tenke på det som mye, og jeg vet at det er sånn det skal være.. Men jeg tar meg i å tenke litt alikevel :fnise: Nesten så jeg grudde meg til timen om 4 uker, sånn mht veiingen :gjeiper: Jeg har hele veien prøvd å spise sunt og variert, selvfølgelig skeier jeg ut litt i helgene. Det må være lov?!? :sjenert: Det viktigste er at lillegutten virket til å ha det fint, :hjerte: lyden var fin og mamman ble forelsket igjen :rodmer::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, virker som du har litt peiling på dette med bh-størrelser :)

Jeg er 85-90 rundt bysten, vil det si at jeg kan ha mindre i cm om jeg har større cup? Har aldri helt forstått meg på dette bh-greiene jeg, vet bare hvordan jeg liker å ha dem.

Jeg stusset her for et par måneder siden når en bekjent sa at hun brukte 75 GG (tror det var det) men hun er jo lik meg i form. Skal se etter bh'er i dag så kanskje jeg heller skal se etter en større cup. For om jeg skal ha D, da kan jeg ikke ha 90 for de er jo digre og er det samme som mamma bruker :fnise:

Nå tror jeg at jeg har skjønt poenget Sunshine, på tide etter å ha brukt bh i snart 10 år :fnise:

Mål deg selv stramt rundt kroppen under bysten. Hvis du for eksempel er 82-85 cm bør du ikke ha noe større enn 80, kanskje 75 avhengig av stoffet i BH'en. En BH skal sitte litt stramt på ytterste hakk når den er ny for de utvider seg som regel ganske mye.

En BH i størrelse 80D har like stor cup som en i 75E men den sitter mer riktig fordi den strammer der den skal. Du skal ikke ha groper etter stroppene, du skal faktisk ikke kjenne at du har dem på deg i løpet av dagen. Mine beste bh'er merker jeg ikke at er der, og jeg trenger ikke rette på dem i løpet av dagen, eller hente opp en skulderstropp på avveie. Jeg kuttet ut billig-bh'er for flere år siden, og har aldri siden hatt dobbeltpupp, eller antydning til hengepupper. Får du dobbeltpupp er det cup størrelsen som er for liten, ikke omkretsen. Jeg vil anbefale deg å gå til en skikkelig undertøysforretning og ikke kjedebutikk for der får du god hjelp til å finne riktig størrelse. Når du først har fått hjelp en gang er det mye lettere å finne noe som passer senere. Min første skikkelige bh ble kjøpt på LaLina, men nå handler jeg stort sett på Change. På Change får du masse fine bh'er til en fin pris, og de har peiling! De har også amme-bh'er i mange størrelser. Så bor du i Oslo-området eller i nærheten av en Changebutikk gå dit og få hjelp :)

Sjekk her: http://change.com/no/butikker/

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii jenter :vinke:

Da er jeg hjemme etter Tenerifeturen -- har kost meg masse!! :hoppe: Tror både jeg og den lille hadde godt av ferie, formen har vært upåklagelig hele uken, og gull har vært skikkelig aktiv i det siste! :hjerte: Nå kan tilogmed noen av bevegelsene sees utenpå magen! :rodmer:

Ser dere diskuterer BHStørrelser og pupper for tiden, her har ikke puppene vokst noe særlig, men brystvortene har blitt "større", eller lengre eller hva jeg skal kalle det -- de står lissom mer ut! Føles nesten ut som om de blir klemt sammen inne i bh`en! I tillegg er de vledig ømme, og gjør kjempevondt når de blir harde. Alt man skal "plages" med altså :ler:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter mamma kjoler, for i mai er det nok av konfimasjoner, og da må man jo ha noe å ha på seg... :) Men H&M har veldig dårlig utvalg, og ellos har etter det jeg ser sluttet med mamma klær... Ender vel opp med å kjøpe en kjole på en xxx avdeling.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Fint å lese om andres erfaringer med vekten & bh str.. Jeg var hos jordmor i dag og hadde også gått opp. Over 4 kg på nesten 8 uker, så nå er jeg +5 totalt. Nå er nok baletten igang :rodmer:

Prøver å ikke tenke på det som mye, og jeg vet at det er sånn det skal være.. Men jeg tar meg i å tenke litt alikevel :fnise: Nesten så jeg grudde meg til timen om 4 uker, sånn mht veiingen :gjeiper: Jeg har hele veien prøvd å spise sunt og variert, selvfølgelig skeier jeg ut litt i helgene. Det må være lov?!? :sjenert: Det viktigste er at lillegutten virket til å ha det fint, :hjerte: lyden var fin og mamman ble forelsket igjen :rodmer::sjenert:

Urg, jeg skal til jordmor på onsdag og tenker akkurat det samme som deg: "kan vi ikke bare droppe veiingen?" :roll: Jeg ble faktisk litt preget av det sist gang for 4 uker siden, og jeg tror ikke vekta har stått stille akkurat siden da :gjeiper:

Gleder meg til å bli forelsket igjen da :ler::rodmer:

----

Har forresten blitt 50 % sykmeldt pga bekken-krøll i dag. Jeg tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt med ny bh, men nå ble det 85c. Har ikke sjangs til å få på meg hverken 75 eller 80 rundt livet nå. Cupen var nok litt småstor men de kommer jo til å vokse enda mer :) Får se når jeg tar den på meg i kveld, kjøpte truse også så jeg kanskje kan pynte meg litt for mannen :kyss:

Så godt å høre at dere har kost dere MonThe, koselig med bevegelser utenpå magen også.

Angående vekta så håper jeg den kan fortsette slik den har gjort nå. Det virker å være tålig likt som sist og da gikk jeg ikke opp før etter uke 20. La på meg 5 kilo på kort tid sistgang, det var bare vann. Frem til uke 36 hadde jeg vel bare gått opp 7 kilo og det var jeg fornøyd med, Så nå er det bare å :pls::pls:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urg, jeg skal til jordmor på onsdag og tenker akkurat det samme som deg: "kan vi ikke bare droppe veiingen?" :roll: Jeg ble faktisk litt preget av det sist gang for 4 uker siden, og jeg tror ikke vekta har stått stille akkurat siden da :gjeiper:

Gleder meg til å bli forelsket igjen da :ler::rodmer:

----

Har forresten blitt 50 % sykmeldt pga bekken-krøll i dag. Jeg tror det blir bra :)

:sjenert: Hadde håpet det skulle gå sånn ca greit med vekt osv, men fikk litt sjokk i dag :fnise: Vi får gjøre det beste ut av det Line.. Jeg tenker at det er helt normalt og det viktigste er at den lille leieboeren får det den skal ha.. Så får vi tenke sunt og mosjonere det vi får til med ryggvondter osv innimellom.

Fint med 50% sykmld når bekkenet krøller.. Lykke til hos JM på onsdag :duskedame: Og ja.. Gled deg til å nyte hjertelyden igjen, fantastisk :rodmer:

:klem:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F i cup-str!!!!! Oi, det var ikke småtteri ;) Hvilken omkrets har du da (om det er lov å spørre)?

Mine pupper var det aller første som vokste sist (før jeg tok test) og de er stooore igjen nå. Tror jeg er på 80D nå, men er ikke sikker. Og etter fødselen sist var det bare så ekstremt at bowlingkuler blir det riktigste å sammenlikne med, både i str og hardhet. Og det var VONDT! Ikke rart man får hengepupper av sånne utvidelser og vekt når de senere ble mindre enn jeg har hatt siden de vokste på ungdomsskolen. Denne uka skal jeg kjøpe meg en skikkelig god sports-BH. Lurer på om det er best å gå i sportsbutikk eller undertøysbutikk da? Anbefaler som en annen her alle å få skikkelig hjelp til bh-kjøp i en ikke-kjede-butikk.

Ang vekt så gikk det i rykk og napp sist. Nå har det vel gått mer jevnt (og rakst) oppover tror jeg, men jeg løper ikek akkurat ofte opp på vekta. Jeg har småspist mye og må som oftest spise kveldsmat to ganger for jeg er SULTEN.. Selv om jeg er opptatt av vekt (og snart begynner på trening) så føler jeg at kroppen på en måte skal få styre selv så lenge jeg ikke spiser direkte usunt. Jeg spiser ikke variert nok og man kan jo diskutere hva som er sunt, men jeg tenker på godis, junkfood osv. Lørdag er lov da og jeg har ikke stoppknapp i smågodthylla...

Jeg har satt meg noen mål om hvordan kroppen skal være sommeren 2012 og motivasjonen blir da å trene såpass under svangerskapet og begrense inntaket av usunn mat. Jeg har alltid vært "gratis-slank" og har aldri trent, men har nå innsett at den tiden dessverre var forbi for en stund siden uten at jeg merket det før det var gått en stund.. :snurt:

Jeg sover så dårlig om natten og drømmer de utroligste ting. Mye er negativt eller i nærheten av mareritt. I natt var jeg både venneløs, i fangenskap og mannen min var i ferd med å gå fra meg. Og selv om jeg våknet flere ganger, så fortsatte drømmen i samme spor. Åh, sånt er så slitsomt og jeg følte meg som et fullstendig null da jeg sto opp. Måtte ha masse trøst av mannen.

Er det flere som sover dårlig og drømmer mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer masse, det gjorde jeg forrige svangerskap også. Har drømt at jeg bar på 6-linger denne gangen, men grudde meg så masse at jeg var glad da 2 av de døde under fødselen :sjenert:

Forrige gang husker jeg at jeg drømte helt ekstremt mot slutten. Drømte at ungen falt ned fra stellebordet en gang, og at jeg og mannen så på hverandre i sjokk, før vi stilltiende nikket og lot som om det ikke hadde skjedd. Vi ble enige om å aldri fortelle det til noen. Senere drømte jeg at jeg "glemte" å amme ungen i flere uker, heller ikke det skulle jeg fortelle til noen.

Herregud, håper ikke jeg får sånne drømmer igjen, det var skikkelig fælt da det stod på.

:ler:

Har ikke turt å veie meg på en stund, føler meg så oppblåst og "tykk" om dagen. Gleder meg til magen popper mer ordenlig ut, og at jeg ikke bare ser feit ut. Skal kanskje gå på vekta i morgen om jeg tør.. Er heldigvis lenge til jeg skal på kontroll hos legen, så tenker ikke på det enda.

Bekkenet har begynt å krangle litt igjen. Prøvde meg på spinning i går, så kanskje det var litt hardt for bekkenet (selv om jeg har lest at det skal være bra). Har vært på vanngym i dag, det føler jeg er skikkelig godt for kroppen og føler meg bedre i bekkenet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter mamma kjoler, for i mai er det nok av konfimasjoner, og da må man jo ha noe å ha på seg... :) Men H&M har veldig dårlig utvalg, og ellos har etter det jeg ser sluttet med mamma klær... Ender vel opp med å kjøpe en kjole på en xxx avdeling.. hehe.. :)

Ta en titt på denne siden: http://www.motherhood.com/maternity/dresses.asp

Kanskje du finner noe der? Det er litt dyr porto internasjonalt, men jeg bestilte en kjole som kom på 360 kr inkl frakt og det synes jeg er helt ok :)

F i cup-str!!!!! Oi, det var ikke småtteri ;) Hvilken omkrets har du da (om det er lov å spørre)?

Mine pupper var det aller første som vokste sist (før jeg tok test) og de er stooore igjen nå. Tror jeg er på 80D nå, men er ikke sikker. Og etter fødselen sist var det bare så ekstremt at bowlingkuler blir det riktigste å sammenlikne med, både i str og hardhet. Og det var VONDT! Ikke rart man får hengepupper av sånne utvidelser og vekt når de senere ble mindre enn jeg har hatt siden de vokste på ungdomsskolen. Denne uka skal jeg kjøpe meg en skikkelig god sports-BH. Lurer på om det er best å gå i sportsbutikk eller undertøysbutikk da? Anbefaler som en annen her alle å få skikkelig hjelp til bh-kjøp i en ikke-kjede-butikk.

F ja :ler: jeg bruker vanligvis 75 eller 80, avhengig av merke. Men i dag var jeg på Change og kjøpte en i 85G!!!! :daane: og en i 85F. Jeg takler ikke trange klær i det hele tatt, så nå er det viktigst at den sitter på men ikke strammer rundt :ler: De er begge for store i omkrets, men de er veldig behagelige :)

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang vekt så gikk det i rykk og napp sist. Nå har det vel gått mer jevnt (og rakst) oppover tror jeg, men jeg løper ikek akkurat ofte opp på vekta. Jeg har småspist mye og må som oftest spise kveldsmat to ganger for jeg er SULTEN.. Selv om jeg er opptatt av vekt (og snart begynner på trening) så føler jeg at kroppen på en måte skal få styre selv så lenge jeg ikke spiser direkte usunt. Jeg spiser ikke variert nok og man kan jo diskutere hva som er sunt, men jeg tenker på godis, junkfood osv. Lørdag er lov da og jeg har ikke stoppknapp i smågodthylla...

Jeg har satt meg noen mål om hvordan kroppen skal være sommeren 2012 og motivasjonen blir da å trene såpass under svangerskapet og begrense inntaket av usunn mat. Jeg har alltid vært "gratis-slank" og har aldri trent, men har nå innsett at den tiden dessverre var forbi for en stund siden uten at jeg merket det før det var gått en stund.. :snurt:

Jeg sover så dårlig om natten og drømmer de utroligste ting. Mye er negativt eller i nærheten av mareritt. I natt var jeg både venneløs, i fangenskap og mannen min var i ferd med å gå fra meg. Og selv om jeg våknet flere ganger, så fortsatte drømmen i samme spor. Åh, sånt er så slitsomt og jeg følte meg som et fullstendig null da jeg sto opp. Måtte ha masse trøst av mannen.

Er det flere som sover dårlig og drømmer mye?

Jeg bruker vanligvis 75DD/80D - sliter ofte med å finne BH som er stor nok i cupen uten å være for vid rundt (mine ekstra kilo sitter lenger ned!! :fnise: ). Må ta meg en tur på Change - synes jeg har fått veldig god service og BH til en billig penge der tidligere!

Er enig i veldig mye av det du sier, tror ikke man skal være livredd for vektoppgang! Jeg er nesten litt bekymret fordi jeg ikke har gått opp noe, fordi jeg vanligvis legger på meg så lett... Men føler at kroppen sier ifra når den trenger mat nå - og bare man ikke skeier helt ut så bør det vel gå bra :)

Jeg og drømmer noe helt forferdelig! Våkner helt utslitt flere ganger om natten - i natt våknet jeg kl fire, og har ligget og kastet meg rundt en time før jeg fant ut at jeg like gjerne kunne stå opp... (god morgen, liksom...) MEN! Det skal sies at det er veldig koselig å ligge og kjenne på lillegutt som sparker i magen, da er det plutselig ikke så ille med litt plager :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...