barnehagetanten Skrevet 1. mars 2011 #1141 Del Skrevet 1. mars 2011 Venninnen min har to gutter og en jente: så der røk den teorien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. mars 2011 #1142 Del Skrevet 1. mars 2011 Da drar jeg konklusjonen at man kan spise hva man vil når man har fått gutter :gjeiper: Ha en finfin dag alle juli-augustjenter!!! ha en fin dag møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mars 2011 #1143 Del Skrevet 1. mars 2011 Snufser av Marit Bjørgen som gjorde det så spennende på 10 km i dag. Lettrørt gravid; definitivt... Jeg fikk ikke med meg slutten men gråt en skvett når jeg så reprisen i går på ettermiddagen. Har igrunn grått for hver medalje vi har tatt i langrenn. Hopp og kombinert er liksom ikke såå rørende Gratulerer med gutt Diabla Og så gøy at flere nå kjenner bevegelse I dag så vi det på utiden av magen, falt en liten tåre da ja (litt lettrørt her også ) Åh, så koselig. Det blir bare mer og mer virkelig alt som skal skje Mannen lå å holdt rundt magen i går kveld (jeg lå å kjente etter bevegelse) så sier han: Oi, nå kjente jeg noe, gjorde du? Jeg kjente jo ingenting, så jeg måtte forklare at det nok er litt tidlig for han å kjenne det enda. Syntes han var så skjønn da altså Takker:) Gleder oss masse... Jeg skal avslutte denne fine dagen med Brownis og jordbær.. Jordbær er noe jeg har fått helt kick på, må ha en kurv om dagen minst!! så jeg gjennomsøker butikker etter dem.. hihi.. Bedre med jordbær en godis:P En venninne av meg måtte virkelig passe på hva hun spiste/drakk da hun ammet. Brus, fisk, skalldyr, egg, løk, kål, jordbær, nøtter ++. Må legge til at hun og sine tre barn har flere allergier. Kjenner meg litt igjen i dette, L var veldig sensitiv for masse når han var baby. Nå gråt han generellt mye en periode, så det kan jo ha vært litt kolikktendenser, men det er viktig å prøve seg frem Jeg kunne ikke drikke husholdningssaft pga druene blandt annet. Som Flickan sier så er hennes stikk motsatt, så det er kanskje slik at flere og flere tåler mer nå. Er jo andre tider nå enn det var før. Jeg skal iallefall spise masse reker før jeg føder i tilfelle. Spiser vel så mye at jeg mister helt lysten når babyen har kommet, passer fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. mars 2011 #1144 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg tror ikke det har en sammenheng med egne allergier. Jeg har venninner som måtte kutte masse som selv om de ikke har noen allergier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 1. mars 2011 #1145 Del Skrevet 1. mars 2011 Ååå fikk lyst på reker og jordbær når jeg leste det her!! nam!!! Mye gutter nå ja; her er det også en liten gutt i magen! Har endelig begynt å kjenne litt mer liv, og det er så deilig!! Har jeg ventet en stund på nå, er snart 22 uker og har morkaka bak, så ting skulle ligge til rette - og de siste dagene har jeg kjent mer og mer Hvordan er det med vekten deres da?? Her har jeg lagt på meg ca 2 kg fra startvekten i uke 10, er igrunn fornøyd med det, men de 2 kiloene raste på på en uke og da ble jeg litt stresset - nå har det stabilisert seg litt igjen; heldigvis (og nok sikkert enn så lenge :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mars 2011 #1146 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg spiste altfor mye daim på ikea i går og klarte ikke holde meg unna posen i dag heller, så vekta her gjelder ikke før en dag etter jeg har spist godt :gjeiper: Går vanvittig fort opp i vekt egentlig, men har klart å holde den stabil de siste ukene. Jeg vil si at jeg ikke har gått opp noe særlig pga selve svangerskapet for 3 av kiloene kom pga juleen Har gått opp 1-1,5 kilo siden uke 8. Må si jeg er forbauset over at dere har gått opp så lite, føler det var flere som gikk fortere opp i den forrige gruppa. Men det er vel også flere her som har litt å ta av fra før, inkludert meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 1. mars 2011 #1147 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg spiste altfor mye daim på ikea i går og klarte ikke holde meg unna posen i dag heller, så vekta her gjelder ikke før en dag etter jeg har spist godt :gjeiper: Går vanvittig fort opp i vekt egentlig, men har klart å holde den stabil de siste ukene. Jeg vil si at jeg ikke har gått opp noe særlig pga selve svangerskapet for 3 av kiloene kom pga juleen Har gått opp 1-1,5 kilo siden uke 8. Må si jeg er forbauset over at dere har gått opp så lite, føler det var flere som gikk fortere opp i den forrige gruppa. Men det er vel også flere her som har litt å ta av fra før, inkludert meg selv Daim!!! Kos deg!!! Syns også at det er mange som ikke har gått opp mye, men er jo en del som gikk ned i starten pga kvalme/spying og da tar det jo litt tid før man når startvekten igjen.. Hadde vel en 4- 5 kilo for mye før jeg ble gravid; så regner med kroppen har levd på det nå i starten så det har tatt litt lengre tid før det ble en vektøkning :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. mars 2011 #1148 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg stod stille frem til uke 14, da gikk jeg opp en kg som holdt seg i 5 nye uker. De siste fire ukene har jeg rast opp 3-4 kg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. mars 2011 #1149 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg stod stille frem til uke 14, da gikk jeg opp en kg som holdt seg i 5 nye uker. De siste fire ukene har jeg rast opp 3-4 kg til! det var "godt" å høre at noen har gått opp. Nå er jo du en del lengre enn meg også Er det ikke mellom uke 17 og 27 man vanligvis går opp mest? Jeg merker at jeg har større matbehov de siste dagene, går veldig i rykk og napp dette her. Jeg har ca 8 kg igjen for at jeg skal klare å holde målet mitt. Håper det kan gå, men plutselig kommer vannet og da er det bare å ta kiloene imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. mars 2011 #1150 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg håper i allefall det er mellom uke 17 og 27 man går opp mest, for da kan det hende dette roer seg for meg snart. Men jeg håper jeg slipper en kilo i uka frem til uke 27... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 1. mars 2011 #1151 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg ligger på +3 kg nå, men gikk ikke noe ned i førsten da... Forøvrig tror jeg at jeg har løpt min siste tur før fødsel, i dag sa bekkenet at nok er nok, og da får man høre på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 1. mars 2011 #1152 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg føler liksom ikke at jeg har disse gravidhormonene som gjør at tårene sitter løst... Jeg griner mer til vanlig enn jeg gjør nå... Nå føler jeg meg i grunn bare mer sint og blir hissig for ingenting... Jeg har heller ikke disse grinehormonene, men blir mye letter dyster/negativ/smådeppa Jeg savner mitt mye mer positive humør og energi, overskudd og tålmodighet til å "ta ting med det gode". Jeg er ikke av de som synes det er superfantastisk å gå gravid og skulle gjerne sett at mannen gikk gravid denne gangen Ang vekt så hadde jeg gått opp 4-5 kg i uke 14. Vet ikke helt hva jeg veide før jeg ble gravid, men det er noe rundt der. Jeg har småspist vekk kvalmen i den grad det har gått og kastet opp FØR jeg har spist og ikke etter, så her går det unna med vektkurven... Sist gikk jeg opp mer enn snittet, men gikk tilslutt ned mer enn jeg la på meg. Det skyldtes nok at jeg sto opp 100 ganger om natten, men denne gangen har jeg bestilt en sovebaby, så da bør jeg være ekstra nøye med hva jeg spiser og hvor mye jeg trener. Så får vi se hva som skjer... Har som mål at kroppen skal se fin ut sommeren 2012. Da skal magen være trent opp og rompa ha muskler. Så får vi se hvordan det blir. Jeg får begynne med å ha et mål, så er det litt lettere å vite hva man har å jobbe mot Ang regntrekk så finnes det sånn tynt regntrekk til sportsvogn også. Var det Minni som lurte på det? Vi bruker det her til vår trehjuling og synes det skjermer godt for det været vogna utsettes for (hun sover under tak, men det hender jo vi er ute i ruskevær). Fant ingen link til dette trekket, men hør og prøv det i en utstyrsbutikk, de har det helt sikkert. Jeg skulle ønske at jeg gledet meg mer og frydet meg mye mer over graviditeten enn det jeg gjør. To nære familiemedlemmer har eller har hatt funksjonshemmede barn (som de fant ut først etter fødselen), så jeg er liksom ikke klar for å legge bekymringene tilside før babyen er ute og alt ser ut til å ha gått bra. Sist lå morkaken foran og jeg kjente lite bevegelser under graviditeten, denne gangen håper jeg at jeg får kjenne MASSE sprell og liv Ang jordbær og andre fristelser som blir nevnt her inne: fruktsalat er noe jeg gjerne skulle hatt mer av! Både sunnhetsmessig og for kosens skyld. Bare synd det er så kjedelig å lage... Lat? Jeg????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #1153 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har endelig nådd startvekten igjen nå Så nå er det spennende å se hvor fort oppover den har tenkt å gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. mars 2011 #1154 Del Skrevet 1. mars 2011 Gratulerer til alle dere som har vært på ultralyd og fått vite kjønn! Selv er jeg 15 uker i dag (jeg er vel omtrent den eneste som ikke har ticker), og fikk innkallelse til UL om tre uker. Det passer bra, for da har vi akkurat kommet hjem fra ferie i Nord-Irland, hos samboers familie. Det blir vel en stund til vi ser dem igjen etter det, jeg tror ikke det blir aktuelt å dra over på en stund. Samboer har kun fortalt sin mor om graviditeten, så jeg gruer meg egentlig til å treffe alle sammen. Han har en veldig stor familie, og de fleste møter opp når de vet vi kommer. Jeg liker ikke så mye oppmerksomhet, og i hvert fall ikke fra mange på en gang. Jeg kommer nok til å bli veldig forlegen, spesielt siden jeg er 35 år, vi har vært sammen i snart 9 år og "alle" der borte har mast mer eller mindre om at det snart er på tide at vi får barn. Man skulle ikke tro det, men det er altså kulturforskjeller. Familien min har aldri holdt på med slikt mas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #1155 Del Skrevet 1. mars 2011 Du får bare smile og vere stolt og drite i alt annet! :D Og ang kulturforskjeller så har jeg og sambo vert sammen i 6,5 år og har hatt mas på oss om barn de siste tre årene Så kanskje bare familieforskjeller og ikke kulturforskjeller på dere, for jeg er ihvertfall vandt med masing Gled deg til UL - det er kjempespennende! :rodemer: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. mars 2011 #1156 Del Skrevet 1. mars 2011 Oj, jeg har liksom brukt som unnskyldning at det bare "er sånn" der han er fra. Kanskje jeg bare har vært heldig og sluppet mas fra min familie? Jeg synes det er litt frekt å mase om noe som er såpass privat, men det kan hende jeg er ekstra nærtakende. Uansett, jeg får stålsette meg! UL blir utrolig spennende, jeg har som sagt tidligere følelse for at det er gutt, men det spiller ingen rolle, så lenge alt står bra til inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 2. mars 2011 #1157 Del Skrevet 2. mars 2011 Det er vanlig at folk maser om sånn ja. De begynte å mase på meg og sambo da vi var 24 år og hadde vært sammen 2 år Heldigvis roa det seg fort, men vi har fått en del drypp i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. mars 2011 #1158 Del Skrevet 2. mars 2011 Her har mamma vært noe ivrig etter å bli bestemor, men har ikke opplevd det som noe mas. Mannens familie har bare spurt veldig diskret og forsiktig en sjelden gang.. Dette blir første barnebarnet i begges familier! Det er bra - familiene holdt jo nesten på å dø ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. mars 2011 #1159 Del Skrevet 2. mars 2011 Er nok mer vanlig enn mange tror det med "mas" om barn. Jeg har alltid vært glad i barn, men har ikke opplevd mas i den forstand. Mer småhint som "gleder meg til å bli mormor" og ikke minst at hun er fælt til å kjøpe småting som "var kjekke å ha når den dag kom" Nå gleder jeg meg til i morgen, da håper jeg lillemann kan i barnehagen. Nå har han vært hjemme nesten 2 uker i strekk med omgangssyka, vannkopper og feber. MEN 17 uker i dag og sola skinner fra en knallblå himmel OG det er under 2 uker til ul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 2. mars 2011 #1160 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Her har mamma vært noe ivrig etter å bli bestemor, men har ikke opplevd det som noe mas. Mannens familie har bare spurt veldig diskret og forsiktig en sjelden gang.. Dette blir første barnebarnet i begges familier! Det er bra - familiene holdt jo nesten på å dø ut! Samme her, første barnebarn, og vi er begge enebarn så det er ekstra stas. I tillegg har vi opplevd 3 plutselige og uventede dødsfall i nærmeste familie det siste året så det er ekstra fint med et barnebarn. Endret 2. mars 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå