Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Endelig er avataren riktig: pc-en krasjet, og da jeg logget på Kg igjen så bare var den der... :jepp:

Shopping til baby er gøy: men jeg venter til det kommer litt tynnere klær i butikkene, samtidig som jeg kikker etter tøy på salg til neste vinter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shoppe på salg er nok lurt :jepp: Det burde jeg kanskje gjort også (mest fordi jeg elsker shopping, og da har jeg en god grunn :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg også er god på salg :nigo:

Ang klær, så har jeg kjøpt omslagsbodyer til første tiden. Tenker det er praktisk å slippe å tre bodyen over hodet den aller første tiden. :)

Ellers så tenker jeg at jeg må ha litt lette klær også, for midten av august er jo ofte veldig varm.

Men dere som har barn fra før, ville dere da heller hatt kortermet ullbody, enn bomull som gjerne blir mer svett? :vetikke:

Ull puster mer en bomull og er anbefalt til varmen også har jeg hørt nemlig. At den ventilerer ut varmen fordi ull er så pustende og lett. Mens bomull er tett og kan bli klamt.

Men høsten kommer nok fort også, så tenker bare å ha et par plagg beregnet på varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke funnet noen fine omslagsbodyer jeg :sukk: Har kjøpt en helt hvit, men ellers har jeg bare funnet vanlige.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg har kjøpt helt hvite bodyer. (H&M tror jeg det var. 3.pk til en billig penge)

Syns det er helt greit, man har jo ofte ettellerannet utenpå igjen.

(Dessuten er hvitt så utrolig lett å få hvitt igjen om man får noe på! :) )

Dessuten kan jeg jo finne frem t-shirt transfer'en og stryke på noen kule bilder/tekster om jeg vil ;)

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at på nettet er mange superbegeistret for ull året rundt, men for oss funket ikke det i det hele tatt. Poden ble alt for varm. Det samme gjelder faktisk for venninnen min sin baby som er født nå i januar. Husk at den første tiden så ammer man mye og man har generelt mye kroppskontakt, og babyen får mye varme fra oss da. Når de gråter blir de også veldig varme, og det er jo gjerne litt gråt de første ukene. Har aldri møtt noen som sier at de faktisk kan bruke ul året rundt.

Jeg har selv prøvd å gå med ullsinglet om sommeren, og jeg synes ikke det er såkalt svalende, men heller kjempevarmt.

Jeg hadde kjøpt inn noen kortermede bodyer som ikke ble brukt i det hele tatt. Selv om det var varmt synes jeg det var greit å ha noe som dekket ermene. De er så små og sarte i huden den første tiden at jeg følte det måtte ha noe på. Opplevde aldri at han ble for varm av den grunn. Først når han ble 6-7-8 uker kunne jeg kanskje tatt på kortermet, men da var det ikke så varmt her i Trøndelag lenger at det var naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt helt hvite bodyer. (H&M tror jeg det var. 3.pk til en billig penge)

Syns det er helt greit, man har jo ofte ettellerannet utenpå igjen.

(Dessuten er hvitt så utrolig lett å få hvitt igjen om man får noe på! :) )

Dessuten kan jeg jo finne frem t-shirt transfer'en og stryke på noen kule bilder/tekster om jeg vil ;)

Jeg så på de, men de hadde bare str 62 igjen da jeg var der. Tror nok jeg trenger minst 56 de første mnd, og 50 om hun slekter på foreldrene sine. Vi var begge små som nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret på at jeg kjøpte så mye klær relativt tidlig i svangerskapet, fordi det var utenfor sommersesongen og utvalget var dermed begrenset. Nærmere sommeren kom det masse fint i sommerlige farger og fasonger, men da hadde jeg allerede kjøpt inn det meste jeg trengte. Denne gangen skal jeg spare de siste klesinnkjøpene til de siste 4-5 ukene før ungen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg så på de, men de hadde bare str 62 igjen da jeg var der. Tror nok jeg trenger minst 56 de første mnd, og 50 om hun slekter på foreldrene sine. Vi var begge små som nyfødte.

Jeg kjøpte en pk i 50 og en pk i 56.

Aner jo ikke om vi får brukt 50, men greit å ha noen få syns jeg.

Jeg kommer også til å vente med mye innkjøp. Har bare kjøpt noen få basisplagg.

Dessuten er jeg ikke opptatt av å ha det siste nye innen klær, og det bryr meg ingenting om "alle andre" også har samme bodyen til sin baby. Så lenge vi har praktiske klær til babyen som passer, så er det greit :)

Jeg har vondt i dag... På høyre siden. Usikker på akkurat hvor, først tenkte jeg på oppe ved leveren men nå lurer jeg på om det er blæra? Får det mest når jeg er ferdig med å tisse, og da verker det godt!

Strekker nedover beinet og oppover siden når jeg skal reise meg fra doen, og kjenner det i flere minutter etterpå.

Så jeg har vert sofadyr i dag og fått med meg både Northugs gull og hoppguttas sølv ;)

Tar dette som et hint at jeg trenger å slappe av.

Kjære ble litt småsur når han kom hjem, han hadde vel håpet på et nyvasket hus eller noe når jeg har fri, man vil han ha det får han vaske sjæl... :fnise:

Er ikke redd disse smeetene, men om de fortsetter kommer jeg nok til å ta en telefon til legen i morgen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til legen, tenker også på urinveisinfeksjon. Da får du iallefall utelukket det med en urinprøve om det ikke skulle være noe :)

Vi har heller ikke kjøpt så masse til babisen, kjøpt 4 plagg. Men etter ul'en har jeg store planer om å ta en tur hjem til min mor og søster og ta dem med ut på litt jenteshopping. Nå er det bare litt over 2 uker til ul :)

Nevnte forresten at jeg kjøpte 5 mammabukser på finn til 250,- Fikk de i går og de var knallfine, noe store 3 av dem men da har jeg litt å vokse i. Deilig å ha hjemme som kosebukser frem til de passer om et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 18 i dag. :hoppe:

Magen har begyndt å vokse litt igjen etter å ha stagnert noen uker.

Har vinterferie denne uken: skal se skiVM, besøke venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn da har man vært på ultralyd... Ble flyttet en dag så da ble terminen 2 august isteden.. jaja.. Og det blir nok en :babygutt:,jaja, da har jeg ihvertfall masse klær fra forje mann.. :) Meen måtte jo ut å kjøpe en liten ting i dag da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Åj, enda en gutt!

Kanskje oddsen da begynner å bli stor for at jeg kanskje får en jente...? :jepp:

(Med 9 tanteunger der bare en er jente er oddsen der stor også!!!! :fnise: )

Gratulerer så mye Diabla! :hoppe:

(Du tok over min gamle temin :fnise: )

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Hadde jo et lite håp på at det var en jente... men men er nesten ingen jenter i familen til samboer, så det hadde jo vært hyggelig.. men det går da bra, får jeg brukt alt tøyet på nytt.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja sånn sett er det praktisk med to av samme kjønn :)

Får jeg en gutt er det ikke noe å arve i familien, fordi alt rett og slett er oppbrukt etter mye arving i mellom søskenbarna!

Får jeg en jente er der heller ikke noe å arve, for den ene jenta i familien har rukket å blitt 9 år allerede og alt er gitt bort :fnise:

Så vi får nok en baby som får alt nytt vi, men sånn er det nå bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...