Gjest Ruccola Skrevet 22. februar 2011 #1001 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har bare handlet dyner, sengesett, lameskinn og noen få kjær jeg Men skal titte litt mer når vi skal på UL på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 22. februar 2011 #1002 Del Skrevet 22. februar 2011 Jupps, rett på grensen. Har forresten lest at kattis er flere hundre kroner dyrere enn f.eks happyland som nok er den beste babybutikken på grensen. Du kan si at om en vogn der har 1500,- rabatt blir det jo enda mer med kursen som jo er ganske god Det er vel helst for turen sin del vi drar, men håper jo å fine noe billig der borte. Skulle vognen ryke så har de fleste butikker her i Norge de delene som eventuelt skulle mangle. Ettersom jeg har skjønt på andre som har gjort dette må man til den butikken man har handlet i for å få reparert den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 22. februar 2011 #1003 Del Skrevet 22. februar 2011 Men så vidt jeg kan se på happyland.se har de ikke Emmaljunga? I såfall utgår barnevognkjøp der for oss uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. februar 2011 #1004 Del Skrevet 22. februar 2011 Hehe... vitti - slik er det her også! Syns det var på tide å tenke på vogn og hvor vi skal kjøpe den evt bestille.. Fikk bare til svar: "Du er akkurat som moren din; her skal alt skje med en gang" Men mannen min er midt i eksamenstid og er nok litt stresset med det; til påske er han ferdig og da blir det nok handling Til nå har vi fått kjøpt bilstol, vippestol og babygym - og jeg har kjøpt masse fint interiørting til barnerommet!! Så gøy med interiørting, det er når en begynner å handle inn det virkelig går opp at en babis er på vei Ettersom jeg har skjønt på andre som har gjort dette må man til den butikken man har handlet i for å få reparert den. Hvis du kjøper et merke de fører i Norge og noe skulle ryke bør det ikke vært noe problem å reparere den i Norge? Det blir vel litt som biler skulle man tro. Men det er klart at de dekker nok ikke utgiften med å reparere den, det regner jeg med en må stå for selv. Men så vidt jeg kan se på happyland.se har de ikke Emmaljunga? I såfall utgår barnevognkjøp der for oss uansett. Det vet jeg ikke, jeg har ikke vært der selv. Har bare lest og hørt mange venninner reiser dit. Nå bor de riktignok på østlandet og har knappe 2 timer til grensa så da går det an å kikke for gøy Etter å ha handlet inn litt kjøtt, tobakk og brusbrett har de spart inn det turen koster :gjeiper: Litt verre for oss på sørlandet selvom jeg har familie på østlandet, men tenker å ta sandefjord-strømstad en tur i mars. Får sjå, har egentlig tenkt å kjøpe brukt vogn på finn. Vi har forresten fått kjøpt oss tvillingvogn, kjøper svigerinnen min sin som er kjempegod Så noe har vi kjøpt vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #1005 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvis du kjøper et merke de fører i Norge og noe skulle ryke bør det ikke vært noe problem å reparere den i Norge? Det blir vel litt som biler skulle man tro. Men det er klart at de dekker nok ikke utgiften med å reparere den, det regner jeg med en må stå for selv. Forhandleren der vi kjøpte vogna vår (Emmaljunga) sa at de tok på seg reperasjonsoppdrag for vogner kjøpt i utlandet, men at de ikke ble prioritert (er det flere vogner inne til samme tid reparere de det kjøpt hos de først..) . Kunden må selv betale for rep/deler, og har heller ikke fordelene som man har når man har kjøpt vogna til forhandleren, som å få låne en vogn mens den er inne på reperasjon etc.. Hadde vi bodd nært grensen hadde vi nok vurdert det sterkere, da er det jo bare snakk om en "svipptur" over grensa hvis noe skulle gå istykker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 22. februar 2011 #1006 Del Skrevet 22. februar 2011 Men er det så ofte at vogner går i stykker da? Vognen jeg har har aldri trengt reperasjon; og den er 15 år gammel nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #1007 Del Skrevet 22. februar 2011 Men er det så ofte at vogner går i stykker da? Vognen jeg har har aldri trengt reperasjon; og den er 15 år gammel nå. Kommer vel sikkert an på hvordan vogn man har det da.. Noen er jo av bedre kvalitet enn andre.. Samtidig brukes jo en vogn mye, så "slitasjeskader" kand et vel bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. februar 2011 #1008 Del Skrevet 22. februar 2011 Når jeg tok toxo-testen så ble det testet både for ny og gammel smitte. Tok den ca 3 uker etter at jeg kom hjem fra Egypt. Det gjøres tydeligvis forskjelling rundt omkring for jeg ble ikke tilbudt toxo-test selv om jeg har katt og er vokst opp med katter. Legen min sa da at jeg mest sannsynlig hadde "viruset" i meg, men det hadde jeg ikke... Men jeg ble hellr ikke smittet i Egypt Vi skal bestille vogn hos Kattis i kveld Og da kan vi hente den når vi vil. Mannen er i Strömstad ca en gang i måneden så det er ikke noe ekstra stress for oss. Ca pris NOK 7000 på dagens kurs for emmaljunga nitro city. Den prisen inkludrer sportsdel m/fotpose, city bag og stelleveske. I Norge har jeg funnet den til ca NOK 7600 men da kun for sportsdel + city bag. Fotpose og stelleveske inngikk ikke i prisen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #1009 Del Skrevet 22. februar 2011 Det gjøres tydeligvis forskjelling rundt omkring for jeg ble ikke tilbudt toxo-test selv om jeg har katt og er vokst opp med katter. Vi skal bestille vogn hos Kattis i kveld Synes det er rart at det er så forskjellig fra legekontor til legekontor det der med toxotesting.. Skulle jo tro at alle gjorde det, når (hvis?) det er viktig? Jeg ble spurt om jeg hadde katt, og når jeg sa jeg hadde det så legen "da krysser jeg av for at du skal tesste for toxoplasma også da".. for vognkjøp!! Finfin pris og da, både billigere og med mer tilbehør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. februar 2011 #1010 Del Skrevet 22. februar 2011 Synes det er rart at det er så forskjellig fra legekontor til legekontor det der med toxotesting.. Skulle jo tro at alle gjorde det, når (hvis?) det er viktig? Jeg ble spurt om jeg hadde katt, og når jeg sa jeg hadde det så legen "da krysser jeg av for at du skal tesste for toxoplasma også da".. Jeg har hatt katt hele livet helt til jeg var 18. Var overalt katten kunne vere, og gjorde alt sammen med katten Så jeg tenker at jeg må nå ha hatt toxo fra før av, så aktiv jeg var som liten Legen min sa noe om at hvis man ikke har testet seg FØR man ble gravid, så er det ingen vits - fordi man da ikke vet om man nettop har fått det eller om man hadde det fra før, og da aner man jo ikke om man skal behandles. Han sa ingenting om at man kan teste for ny eller gammel toxo. Jeg skal til Spania om en mnd, og kommer til å lage det meste av maten i leil. Rett og slett for å ha mer kontroll over hva jeg spiser. Spiser vi ute kommer jeg til å unngå salat. biff må jeg ha godt stekt fra før av, så der er det nå greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. februar 2011 #1011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg har ikke tatt den testen (tror jeg?), har katt men gudskjelov ikke kattesand. Ellers så har jeg hatt en fin morgen, merker at i dag er jeg i mye bedre form og har mer energi. Har allerede satt på en vask, brettet en haug med tøy og sotert alle sokkene Deilig å ha overskudd til å gjøre noe i heimen også. Her har det snødd noe helt vanvittig de siste ukene og nå har det kommet enda mer :snø: Koselig da, nå som VM begynner gjør jo ikke det noe I dag skal jeg prøve å lage potetmos til fiskepinnene, aldri lagd det selv før så det blir spennende,om noen ville vite det Hopper litt for mine 16 små uker De siste ukene har gått vanvittig fort altså også har vi en så flott tid i møte med påske, vår og sommer Endret 23. februar 2011 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. februar 2011 #1012 Del Skrevet 23. februar 2011 Haha, blir et lite motinnlegg til minnimusepus :gjeiper: Jeg har sovet så sykt dårlig i natt, har fått et annet tyngdepunkt på ryggen nå, og ingen av de "gamle" sovestillingene er gode lengre Gjør vondt og sove på ryggen og med ryggen 90 grader på madrassen (hvis noen skjønner hva det betyr da..) Må lissom sove på skrå på siden og da klemmer jeg øret Har ikke veldig store ører altså, men tydeligvis store nok Meeeeen, jeg er halvveis i dag og har bestemt meg for å bake trøsteboller i kveld, så litt positivt er det jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. februar 2011 #1013 Del Skrevet 23. februar 2011 Hehe, det er godt å få det ut Min favotittstilling er å ligge på magen med et bein opp på siden. Mannen irriterer seg grønn over dette etter jeg ble gravid for nå kan han ikke alltid ligge helt inntil meg Har du forsøkt å ligge sånn? Prøv med en pute mellom beina når du ligger på siden, det er også veldig deilig. Er det VM boller du skal bake i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. februar 2011 #1014 Del Skrevet 23. februar 2011 Hehe, det er godt å få det ut Min favotittstilling er å ligge på magen med et bein opp på siden. Mannen irriterer seg grønn over dette etter jeg ble gravid for nå kan han ikke alltid ligge helt inntil meg Har du forsøkt å ligge sånn? Prøv med en pute mellom beina når du ligger på siden, det er også veldig deilig. Er det VM boller du skal bake i kveld? Var sånn jeg endte opp til slutt, og med mannens dyne brettet under kroppen for ekstra støtte. "Heldigvis" er han borte til søndag Ja, det må nok bli VM-boller, vurderte og dra ned på universitetsplassen i kveld og se på åpningen, men blir nok tv-kveld... Er ikke du sykemeldt da minnimusepus? Da kan du jo følge med på alt! Litt kjipt at jeg må på skolen i morgen, får ikke med meg sprinten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. februar 2011 #1015 Del Skrevet 23. februar 2011 Var sånn jeg endte opp til slutt, og med mannens dyne brettet under kroppen for ekstra støtte. "Heldigvis" er han borte til søndag Ja, det må nok bli VM-boller, vurderte og dra ned på universitetsplassen i kveld og se på åpningen, men blir nok tv-kveld... Er ikke du sykemeldt da minnimusepus? Da kan du jo følge med på alt! Litt kjipt at jeg må på skolen i morgen, får ikke med meg sprinten Hehe, godt du fikk sove etterhvert da Tror det er like greit å se det på tv, blir nok en hel haug med folk der. Jo, jeg er sykemeldt så jeg får jo med meg mye sånn sett Du får oppdatere deg på nett, vg har ganske god live-oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. februar 2011 #1016 Del Skrevet 23. februar 2011 Vel, jeg har sovet supergodt i natt. Hele 8 timer med en liten oppvåkning i 2-tiden bare :happy: Men selv om jeg er opplagt så er det veldig stille på jobb denne uka. Er jo vinterferie for mange Må innrømme at jeg er litt småmissunnelig på dere som kan være hjemme enten om det er pga sykemelding eller fri 18 uker! Apropo sovestilling. Stabilt sideleie med begge håndflatene under puta funker fortreffelig! Hver morgen ligger jeg på ryggen og kjenner på bulen 2 dager til UL og helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. februar 2011 #1017 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg sover på magen med et ben bøyd opp til siden og nyter hver eneste natt jeg klarer det. Det stopper vel opp av seg selv tenker jeg. Endret 23. februar 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 23. februar 2011 #1018 Del Skrevet 23. februar 2011 18 uker! Apropo sovestilling. Stabilt sideleie med begge håndflatene under puta funker fortreffelig! Hver morgen ligger jeg på ryggen og kjenner på bulen 2 dager til UL og helg Hurra for 18 uker Jeg ligger også og koser med magen om morgenen, er så koselig med spark I går kjente jeg bevegelse på begge sider av magen samtidig Og bittelitt misunnelig på alle som har sovet godt *Gjesp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 23. februar 2011 #1019 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har hatt katt hele livet helt til jeg var 18. Var overalt katten kunne vere, og gjorde alt sammen med katten Så jeg tenker at jeg må nå ha hatt toxo fra før av, så aktiv jeg var som liten Legen min sa noe om at hvis man ikke har testet seg FØR man ble gravid, så er det ingen vits - fordi man da ikke vet om man nettop har fått det eller om man hadde det fra før, og da aner man jo ikke om man skal behandles. Han sa ingenting om at man kan teste for ny eller gammel toxo. Jeg skal til Spania om en mnd, og kommer til å lage det meste av maten i leil. Rett og slett for å ha mer kontroll over hva jeg spiser. Spiser vi ute kommer jeg til å unngå salat. biff må jeg ha godt stekt fra før av, så der er det nå greit Jeg er også vokst opp med katt og vi har levd tett på hverandre for å si det sånn Men hadde allikel ikke toxo.... Merkelig... Jeg fikk iallefall beskjed om at de kunne teste det og at det var blitt gjort, både av jordmor og lege. Og prøvene ble sjekket på Ullevål... Men, men - det går sikkert fint Jeg må juble litt for halvveis i dag!! Misunner dere som kjenner så mye liv, men det må vel skje noe her snart og.. Magen har iallefall poppet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #1020 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) for minnis 16 uker, og Lines 18 uker, og Møffis 20 uker!! Mmm, fikk lyst på boller *får lyst på alt mulig jeg leser om, godt jeg ikke bor like ved butikken/bakeren* Er det noen av dere som har prøvd støttestrømper?? Tenkte jeg skulle kjøpe ett par til flyturen (ca fem timers flytur), men har egentlig ikke tenkt å legge så veldig mye penger i de, ser ikke for meg at de blir brukt til annet enn den flyturen... Kan jeg kjøpe sånn billige som de har på apoteket, såkalte reisestrømper? Endret 23. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå