Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Vi har handlet noen få plagg, samt vogn + bilsete, men ellers har vi tenkt å vente til rommet er ferdig slik at vi har en plass å gjøre av tingene :) Gikk for Emmaljunga City Cross her også, det er en nydelig og praktisk vogn! At den er god på all slags føre var et av krava våre også! :jepp: Har Silver Stitch i bagdelen, og synes den er veldig fin! :) Gelder meg til å trille rundt på gull i sommer :rodmer:

Neste helg reiser vi på en ukes ferie til Tenerife :sol: Gleder meg som en unge til litt sol, og avslapping :nigo: Er det noe spesielt jeg bør tenke på, sånn i forhold til den lille i magen? Har allerede tenkt på støttestrømper til flyturen... Noe annet? :vetikke: Og når det gjelder støttestrømper, duger slike man kjøper på apoteket??

Håper alle har en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat kommet hjem fra Kanariøyene og brukte ikke støttestrømpene jeg hadde med meg. Jeg var nøye med å vippe på beina ofte, og bevege meg + drikke mye vann under turen. Ellers er det jo maten da. Jeg synes det var litt vanskelig ettersom man helst ikke skal spise frukt og grønnsaker som ikke kan skrelles eller er kokt, i tillegg til å holde meg unna alt av spekemat, fisk (aner jo ikke hva jeg kan og ikke kan spise av de fisketypene), i tillegg til oster, og meieriprodukter. Men det gikk forsåvidt greit, jeg spiste mye pizza, godt stekt biff, pasta og baguetter med skinke.

Sjekk i allefall om du kan drikke vannet/bruke isbitene der. I såfall kan du spise salat og annet som er skylt i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig hva folk får i gaver. Vi fikk nesten bare i klær i str 62 og 68 så vi måtte kjøpe inn mer i 56 for det hadde vi nesten ikke kjøpt noe av, pga at alle sa at det fikk vi mye av. Tror flere og flere kjøper i litt større str fordi alle sier at alle andre kjøper i de små str, så da gjør nesten ingen det lenger :ler: Det er også forskjellig hvor mye klær man trenger i begynnelsen. Vi fikk en skikkelig gulpeunge og det kunne gå 4-6 skift om dagen i bodyer, så vi trengte flere enn vi trodde på forhånd. Men om man ikke får det, så trenger man ikke så mye, så det er lurt å vente å se an litt.

Vi hadde bare 1 dyne i den minste str. Vi flyttet den mellom vogn og vugge. Er veldig glad for det nå, for det er egentlig veldig kort tid man bruker den minste str, bare noen få mnd. Det hoper seg veldig opp med ting som man nesten ikke har brukt fordi brukstiden er så kort de første mnd. Jeg har lånt bort en del, og vil anbefale dere å takke ja om dere har noen dere kan låne ting av. Som bæresjal, ytterdresser i de minste str, dyner (de kan vaskes på 60 grader),

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig hva folk får i gaver. Vi fikk nesten bare i klær i str 62 og 68 så vi måtte kjøpe inn mer i 56 for det hadde vi nesten ikke kjøpt noe av, pga at alle sa at det fikk vi mye av. Tror flere og flere kjøper i litt større str fordi alle sier at alle andre kjøper i de små str, så da gjør nesten ingen det lenger :ler: Det er også forskjellig hvor mye klær man trenger i begynnelsen. Vi fikk en skikkelig gulpeunge og det kunne gå 4-6 skift om dagen i bodyer, så vi trengte flere enn vi trodde på forhånd. Men om man ikke får det, så trenger man ikke så mye, så det er lurt å vente å se an litt.

Vi hadde bare 1 dyne i den minste str. Vi flyttet den mellom vogn og vugge. Er veldig glad for det nå, for det er egentlig veldig kort tid man bruker den minste str, bare noen få mnd. Det hoper seg veldig opp med ting som man nesten ikke har brukt fordi brukstiden er så kort de første mnd. Jeg har lånt bort en del, og vil anbefale dere å takke ja om dere har noen dere kan låne ting av. Som bæresjal, ytterdresser i de minste str, dyner (de kan vaskes på 60 grader),

Veldig lure råd! :tommelopp:

Ser den med gave i str; men tenker sånn selv også når jeg har kjøpt gave til andre.. Ihvertfall dem jeg kanskje ikke får truffet med en gang; så kjøper jeg gjerne 62 eller større for noen er/blir jo fort store og bruker ikke 50/56 så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og rolig søndag i vente.

Ultralyd kommende fredag: gleder meg.

Har ikke begyndt å handle noe enda: venter litt til før jeg begynner. Håper vi får vite kjønn på ultralyden: da tenker jeg det blir shopping... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det vi gjorde, ventet til vi visste kjønn og at alt var i orden. Jeg ville ikke risikere å sitte med innkjøpte ting hvis ultralyden viste at svangerskapet ikke kunne fortsettes. Og så er det mye koseligere å kjøpe kjønnsspesifikke klær synes jeg :rodmer:

Vi kjøpte bilstol med to baser i går :) Babyshop har 20% rabatt så da passet vi på å få med oss tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat kommet hjem fra Kanariøyene og brukte ikke støttestrømpene jeg hadde med meg. Jeg var nøye med å vippe på beina ofte, og bevege meg + drikke mye vann under turen. Ellers er det jo maten da. Jeg synes det var litt vanskelig ettersom man helst ikke skal spise frukt og grønnsaker som ikke kan skrelles eller er kokt, i tillegg til å holde meg unna alt av spekemat, fisk (aner jo ikke hva jeg kan og ikke kan spise av de fisketypene), i tillegg til oster, og meieriprodukter. Men det gikk forsåvidt greit, jeg spiste mye pizza, godt stekt biff, pasta og baguetter med skinke.

Sjekk i allefall om du kan drikke vannet/bruke isbitene der. I såfall kan du spise salat og annet som er skylt i vann.

Tusen takk for tips!:) Var du til legen før du dro på ferie, eller holder det at man tar en tur dit når man er kommet hjem? Liker ikke å gå til legen sånn unødvendig :gjeiper: Leste nå at man anbefales å drikke flaskevann, men at man kan pusse tenner i springvann.. Da kan jeg vel ikke spise salat :sjenert: Hvordan var temperaturen mens dere var der? :):sol:

Deilig og rolig søndag i vente.

Ultralyd kommende fredag: gleder meg.

Har ikke begyndt å handle noe enda: venter litt til før jeg begynner. Håper vi får vite kjønn på ultralyden: da tenker jeg det blir shopping... :gjeiper:

Så spennende med UL til uka! :jepp: Vi begynte også shoppingen etter UL`en, både vogn og bilsete ble kjøpt dagen etter :fnise:

--------

Hvordan er det med dere som er kommet et stykke på vei, og den voksende magen? Synes magen min har vokst noe enormt de to siste ukene, uten at egentlig vekta har gått opp noe særlig..Blir nesten bekymra for at jeg blir for stor her... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok i rykk og napp for de fleste, MonThe . :klemmer:

Iallefall har det vært slik for meg de to forrige svangerskapene: akkurat nå føler jeg det har stagnert etter en eksplosiv mageøkning fra uke 10-15... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!:) Var du til legen før du dro på ferie, eller holder det at man tar en tur dit når man er kommet hjem? Liker ikke å gå til legen sånn unødvendig :gjeiper: Leste nå at man anbefales å drikke flaskevann, men at man kan pusse tenner i springvann.. Da kan jeg vel ikke spise salat :sjenert: Hvordan var temperaturen mens dere var der? :):sol:

Hvordan er det med dere som er kommet et stykke på vei, og den voksende magen? Synes magen min har vokst noe enormt de to siste ukene, uten at egentlig vekta har gått opp noe særlig..Blir nesten bekymra for at jeg blir for stor her... :fnise:

Vi hadde det ikke så veldig varmt egentlig, men så lenge vi var i sola og det ikke blåste for mye var det deilig. På kveldstid var det veldig kaldt, da brukte jeg langbukse og varm jakke. Jeg har ikke vært hos lege, bare snakket så vidt det var med jordmor. Hvorfor må man til legen? :klø: Hold deg unna katter og andre dyr, det er mye toxoplasmose i de landene. Og siden du ikke kan drikke vannet må du være veldig forsiktig med ting som ikke er kokt eller skrelt, og ikke minst isbiter.

Magen vokser i rykk og napp her også. Den tøt ut i uke 14 og holdt seg relativt lik til sist uke, da tøt den ut igjen :) Ser vektøkningen min følger med de gangene magen vokser, jeg la på meg 1,5 kilo de siste to ukene, men stod stille 4-5 uker før det.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette. Vi fikk også masse klær i str 62 og noe i 68. Vi hadde arvet masse som var brukt fra fødselen av på et annet barn og oppdaget helt på slutten av svangerskapet at det var fra 62 og utover og de var jo kjeeempestore. Selv om str 50 og 56 blei brukt kort tid (to og 6 uker?) så var det en del uker hos oss og for meg var det helt feil å kle på min førstefødte klær som hun nesten druknet i. Så vi kjøpte en del i de minste str like før og etter fødselen. Vi hadde da vinterbarn og brukte mye ull og var ikke så nøye med bytting som om det hadde vært bomull. Men for det meste brukte vi bare body og strømpebukse og hadde pledd utenpå der. Tok vi på mer klær ble hun alt for varm. Huff, det var vanskelig å kle på passe mengde, husker jeg.

Det er helt utrolig hvor mye plass utstyr til en bitteliten baby tar og hvor mye alt koster. Vi har det aller meste fra før denne gangen, men jeg skal investere i et nytt bæresjal og kanskje sånn leandervugge til å ha i stua. Om det blir gutt denne gang blir det nok en del nye klær også.

Jeg har ikke svart på hvor mye jeg har lagt på meg fordi jeg ikke vet helt. Sist mener jeg at jeg la på meg ca 15kg totalt(eller var det mer?) men gikk ned mer enn det (som jeg igjen gikk opp). Da lå jeg under snittet for vektøkning et stykke ut i svangerskapet, men tok det igjen. Jeg er ikke så opptatt av hvor mange kg jeg legger på meg, men mer hva jeg spiser og hvor mye (les lite) jeg beveger meg. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg spiser alt for lite frukt, grønnsaker og fisk og generelt ikke variert nok og at jeg ligger alt for mye på sofaen. Håper inderlig at jeg klarer å begynne med litt trening. Kjøpte boka "trening for kule mager" på mamutsalget og har en tanke om å gjøre noen enkle øvelser hjemme, men vi får nå se...

MEN: det minner meg på at det er på tide å melde seg på gravidtrening! Det skal jeg gjøre nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg fortelle alle her at jeg har meldt meg på/søkt om plass på gravidtrening en gang i uka fra 10. mars. :sukk:

Alle som vil får lov til å spørre meg om hvordan det går fra da og ut svangerskapet.

(Huff, den der kommer jeg til å angre på, men jeg trenger et spark bak og det er lettere å gjennomføre noe når man forteller det til alle.)

Noen som vil være med på en treningsmotivasjonsgruppe-for-oss-som-misliker-trening-og-kanskje-også-er-utrent?

Har sett det er mange som er flinke til å trene her og sikkert liker det, dere må gjerne være med dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og kikker litt på nettet etter diverse utstyr og ting man trenger, og kom over denne. Apotek 1 har en gratis babypakke med diverse vareprøver og annet, som man kan bestille via nettsiden deres, og hente på apoteket senere. Jeg ville bare tipse dere om dette. :)

Tillegg: Etter å ha søkt litt mer fant jeg ut at det er flere som tilbyr slike gratis babypakker, bl.a. Rimi.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg fortelle alle her at jeg har meldt meg på/søkt om plass på gravidtrening en gang i uka fra 10. mars. :sukk:

Alle som vil får lov til å spørre meg om hvordan det går fra da og ut svangerskapet.

(Huff, den der kommer jeg til å angre på, men jeg trenger et spark bak og det er lettere å gjennomføre noe når man forteller det til alle.)

Noen som vil være med på en treningsmotivasjonsgruppe-for-oss-som-misliker-trening-og-kanskje-også-er-utrent?

Har sett det er mange som er flinke til å trene her og sikkert liker det, dere må gjerne være med dere også :)

Da gleder vi oss til oppdateringer ;)

Her har jeg vært så sykt trøtt og sliten de siste dagene, så har holdt meg med gåing til og fra bane og tog :)

Ellers fikk vi en stor eske med klær i str 50-74 av ei venninne, så da tror jeg vi ikke skal kjøpe noe mer før han kommer.

Er det noen som har sett på sprinkelsenger fra IKEA? Jeg syns de var så lave :sjenert: Men det er kanskje normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor/hva slags trening er det du har meldt deg på?

Jeg msliker ikke trening vanligvis, men hittil har det vært et sabla ork å få til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Nå er det noen dager siden jeg har vært innom her. Vi har hatt sykt barn og var på sykehuset fra torsdag-fredag og besøk av mommo og tante i helgen. Helgen har gått kjempefort og det gjør sannelig tiden også.

Var hos legen på torsdag og fikk høre lilles hjertelyd, det var en herlig lyd og godt å vite at alt er fint der inne :rodmer:

Er ellers sykemeldt frem til april pga formen og forhold på jobb. Merker som du Flickan, at dette svangerskapet er mye tøffere enn det forrige. Tror ikke det har så mye med at jeg nå har en fra før, men jeg er mye slappere og trøttere enn sist. Kvamle/oppkast er så som så. Har fine dager hvor jeg tror jeg er ferdig men i dag kastet jeg opp igjen :) Det er ikke på langtnær slik det var så jeg er veldig fornøyd med det.

Bursdagsfeiring i helgen var koselig, mormoren til mannen hadde pakket inn gaven hun fikk av oss i sin 85-års dag og gav den tilbake igjen :fnise: Det var selvfølgelig ikke meningen og hun lo fælt når hun fikk høre det. Ikke rart det går i surr med en haug av barnebarn og oldearn :fnise:

Mange som skal på ul til uka? Nå er det ikke mange uker føv vi er halvveis alle sammen, synes det har gått superfort nå de siste ukene. Jeg tror jeg kjenner spark hele tiden, men kjenner det ikke så tydelig at jeg kan si med sikkerhet at det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så spennende :)

Sånn tenker jeg også, tror vi må bestille en ny ul om de ikke ser det. MEN, så lenge dere får vite at babyen er frisk og fin er iallefall det en lettelse.

Har dere noe følelse av kjønn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og kikker litt på nettet etter diverse utstyr og ting man trenger, og kom over denne. Apotek 1 har en gratis babypakke med diverse vareprøver og annet, som man kan bestille via nettsiden deres, og hente på apoteket senere. Jeg ville bare tipse dere om dette. :)

Tillegg: Etter å ha søkt litt mer fant jeg ut at det er flere som tilbyr slike gratis babypakker, bl.a. Rimi.

Libero har også gratis pakker.... :):) veldig kjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor/hva slags trening er det du har meldt deg på?

Jeg msliker ikke trening vanligvis, men hittil har det vært et sabla ork å få til :gjeiper:

Det er et lokalt treningssenter her i byen som har treningstimer for gravide i sal. Det er startet opp av to fysioterapeuter, men sikkert det samme som finnes på SATS ol i de større byene. Gikk der en kort tid sist, men er som sagt ikke den store treningsnarkomanen. Er helt elendig på koordinasjon, så om det blir for mye av det forsvinner den bittelille "lysten" jeg måtte ha klart å bygge meg opp. Spent på hvordan det er nå...

Vi har hatt sykt barn og var på sykehuset fra torsdag-fredag

mormoren til mannen hadde pakket inn gaven hun fikk av oss i sin 85-års dag og gav den tilbake igjen :fnise: Det var selvfølgelig ikke meningen og hun lo fælt når hun fikk høre det.

Huff, syke barn og spesielt sykehusopphold er IKKE gøy. Masse god bedring!

Måtte le høyt for meg selv av den gavehistorien. Tror det er mye mer vanlig for den eldre generasjon enn oss i bruk-og-kast generasjonen. Ei venninne fikk bursdagskort av sin steingamle bestemor hvor det var strøket ut et annet navn på konvolutten og skrevet min venninnes navn under. Man kaster da ikke ting som fortsatt er helt brukanes! :skratte:

Vi skal være glade for at vi lever i Norge i 2011 :)

Ang sånne gratispakker så finnes det massevis av de. Husker ikke helt hva alle het, men mener det var en egen tråd med dette her inne da jeg var gravid i 2008. Kanskje noen klarer å søke den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...