Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg la det inn i photobucket for så å legge inn koden jeg fikk oppgitt under "sett inn bilde" knappen :) Ikke så god på å forklare, var såvidt jeg fikk det til selv, hehe.

:danser: litt for 15 uker i morgen og halvveis for deg :)

Formen snakker vi ikke om, da blir det klageinnlegg fra min side :spy: Men den er på bedringens vei så noe positivt er det :)

Halsbrann har jeg begynt å merke også , mannen har kjøpt noen tabeletter med peppermyntesmak tror jeg det var. Aldri sett dem før så jeg er veldig spent på hvordan de smaker. Tok litt tid før jeg klarte disse tyggetabelettene sist, var jo helt grusomt å tygge til det skummet i munnen :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner! Hadde på følelsen at det var gutt, siden jeg har drømt om gutter flere netter :)

Håper flere setter på symbol i terminlisten!

Jeg brukte nesespray da jeg hadde influensa - lege sa det var ok dersom det var stort behov, og jeg fikk ikke sove uten..

Har vel lagt på meg 2-2,5kg, men gikk ned ca 2 kg da jeg var syk for noen uker siden. Var også ganske trent etter et år med mye trim, så tror kanskje noen kg har forsvunnet med musklene.. er også litt for opptatt av disse kiloene, er så redd for at de aldri går av igjen etter svangerskapet! Elsker også Smash og småspiser litt mye nå - det er så lett å skylde på graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke ned et gram av amming hvertfall :ler:

Jeg gikk ned en del sist, men det var nok vel så mye at jeg sto opp 100 ganger om natta i laaang tid. Ammet litt hver gang og skjønte først da jeg begynte å jobbe at hun våknet mange ganger fordi hun bare sovnet ved puppen og dermed ikke fikk spist seg mett. Det endret seg radikalt når faren ga flaske. Men tynn blei jeg, da..

Men det varte ikke akkurat for alltid...

Det blir nok automatisk masse gåturer og aktivitet når babyene kommer, tror det har mye å si det også for å få tilbake kroppen igjen :)

Nja.. Jeg blei så gjerrig på de turene... Jeg fikk et barn som sov ca 30-45 min i strekk og da blei den tiden veldig dyrebar og brukt til HELT andre ting enn å gå tur (dvs at jeg også sov). Jeg ville ha en unge som kunne sovne når vogna sto stille og fikk tilslutt det (det tok lang tid, altså) ved å stoppe vogna like før hun falt i søvn og da kunne jeg jo ikke gå langt. Dette virket, men også litt mot sin hensikt, for i dag sovner hun ikke om vi feks går tur og det skjer noe rundt vogna :sukk: Og det å gå lang tur med en våken unge falt seg liksom aldri helt inn. Husker ikke hvorfor, men det kan ha hatt noe med at hun blei utålmodig å gjøre + at min lyst til å gå ikke var særlig stor.

Men for all del: gåing er kjempetrim og veldig mange går av seg mange kg bak barnevogna.

Min plan for kroppen nå er å komme meg på sånn gravidtrening en gang i uka når energien er tilbake (og mannen er tilbake fra 3 ukers reise). Deretter vil jeg forsøke å bli med på sånn mor og barn-trening en stund etter fødsel og ikke minst (og dette kan jeg NESTEN si at jeg gleder meg til) organiserte trilleturer av de samme som organiserer mor-og-barn-trening. Jeg synes det er bånn i bøtta og traske målløst rundt for meg selv, men om jeg kan skravle med andre er det helt ok. Jeg er ikke akkurat treningsnarkoman, for å si det sånn... Ellers er planen å ha fokus på ukentlig trening når jeg slutter å amme og det (hektiske) livet med to barn og to jobber begynner igjen. Det er her jeg har lagt på meg nå etter førstemann.

Likevel er det som plager meg mest med kroppsendringen etter å ha fått barn de manglende musklene. Rompa er skikkelig "husmorflat", puppene lange, magen blei aldri strammet opp og ellers er jeg generelt "slapp i fisken". Har innsett at jeg ikke lenger kan lene meg til det jeg har lent meg til i 33 år: en god fordøyelse og heldige gener. Det blir ikke muskler av sånt og kiloene kommer nå snikende om jeg ikke gjør noen grep :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :sol:

Takk for alle som delte sine vekt-erfaringer. Det var godt å høre. Spesielt fin den statistikken Flickan som fikk meg til å føle meg innenfor normalen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare rette opp det som ble skrevet før her, det er ingenting som sier at man ikke kan spise reker eller jordbær når man ammer. Før trodde man det kunne trigge allergi, men nå har man gått bort fra det. Det viser seg at det å unngå matvarer ikke har noen effekt i forhold til å forebygge allergi, faktisk er det heller tvert imot, å innføre nye matvarer mens man ammer kan være bra, fordi man samtidig tilfører de viktige antistoffene som hjelper babyen.

Men noen barn kan jo få vondt i magen av det da, men det kan man jo prøve seg fram på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei en kan spise det, men det er ganske mange som reagerer på det. Jeg var veldig flink til å drikke lett husholdningssaft etter vi fikk L, for å prøve å droppe alt sukkeret. Det tålte ikke L pga druene, så det er masse forskjellig de kan reagere på.

:fnise: Kiri: Jeg er 22 og har samme kropp som du beskriver, det er ikke noe å skryte på seg. Men så tenker jeg at jeg faktisk snart har fått to barn og bært de frem med denne kroppen. Det skal sette sine spor. Vi kan gjøre noe med det, som regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de kan selvsagt reagere på det, men det er så inmari masse de kan få vondt i magen av så det blir helt håpløst å holde seg unna alt for sikkerhets skyld. J reagerte ikke på noen ting, så hos oss hadde det vært helt bortkastet også. Da er det bedre å prøve seg frem moderat med en og en matvare. F eks spis 3 jordbær og se om det skjer noe, om det går bra kan man fint spise det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEr :skravle: det mye, har jo maange sider å oppdatere meg på hver gang jeg er innom :hoppe:

Når det gjelder vektøkning har jeg gått opp ca 2 kg til nå. Skal sies at jeg har en god del å ta av frafør, så det holder nok å ha gått opp 2 kg til nå :fnise: Merker jeg har fått mye mer matlyst den siste uken, prøver å være flink å spise sunt da! Men er lett å skylde på graviditeten ja :fnise:

Har ikke hørt at man ikke kan spise reke/jordbær etc når man ammer.. Men så har jeg jo heller aldri gjort dette før.. Regner med det står informasjon om slikt i diverse bøker? :klo:

Og Myzia, gratulerer med :babygutt: i magen!! :strix: Mange gutter her nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei en kan spise det, men det er ganske mange som reagerer på det. Jeg var veldig flink til å drikke lett husholdningssaft etter vi fikk L, for å prøve å droppe alt sukkeret. Det tålte ikke L pga druene, så det er masse forskjellig de kan reagere på.

:fnise: Kiri: Jeg er 22 og har samme kropp som du beskriver, det er ikke noe å skryte på seg. Men så tenker jeg at jeg faktisk snart har fått to barn og bært de frem med denne kroppen. Det skal sette sine spor. Vi kan gjøre noe med det, som regel :)

Vet at noen barn kan reagere på sånn søtningsstoff det er i lettprodukter og tyggegummi. Om de gråter fordi de reagerer på noe så er det litt av en jungel å finne ut hva..

Joda, kroppen har jo gjort en viktig jobb og har lov til å bære preg av det, men det er jo ikke en god nok grunn for at jeg skal forbli flatrompa og med noen kg for mye :popcorn: Neste gang skal jeg investere masse i bh'er med godt hold. Burde begynt med det nå allerede egentlig. Kunne jo begynt med å lete etter de jeg brukte sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med mye å oppdatere seg på. :skravle:

Når det gjelder vekt:

1 mann: lå på meg 2 kg etter først å ha gått ned 11

2 mann: lå på meg 4 kg etter først ha gått ned 13

Så langt: -2 kg - MEN dette er lite i forhold til de to foregående

Frykter jeg går opp langt mer denne gangen dessverre.

Må legge til at jeg har mye å gå på, og er ikke undervektig akkurat. :sjenert:

Begge mine barn har tålt "alt" jeg har spist under amming, men forsøkte meg forsiktig fram med begge. Begge sov gjennom hele natten fra 3 mnd alder. Ingen av dem har allergier. Så vi er så ulike alle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med :babygutt: Myzia!! :)

Her går vekten opp og ned... Gikk ned 3 kg for så og gå opp 1, så ne igjen to og nå har jeg gått opp ca 400g...

Men jeg har som flere andre her en del å gå på, så bekymrer meg ikke så veldig over at jeg fortsatt er lettere enn startvekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med mye å oppdatere seg på. :skravle:

Når det gjelder vekt:

1 mann: lå på meg 2 kg etter først å ha gått ned 11

2 mann: lå på meg 4 kg etter først ha gått ned 13

Så langt: -2 kg - MEN dette er lite i forhold til de to foregående

Frykter jeg går opp langt mer denne gangen dessverre.

Må legge til at jeg har mye å gå på, og er ikke undervektig akkurat. :sjenert:

Begge mine barn har tålt "alt" jeg har spist under amming, men forsøkte meg forsiktig fram med begge. Begge sov gjennom hele natten fra 3 mnd alder. Ingen av dem har allergier. Så vi er så ulike alle mann.

:ler: Jeg trodde først jeg leste MonThe og tenke: "whattt!!? Har du mange barn fra før?? som jeg overhodet ikke hadde fått med meg.." :hoho::fnise:

Dere har lik avatar dere vet du.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg trodde først jeg leste MonThe og tenke: "whattt!!? Har du mange barn fra før?? som jeg overhodet ikke hadde fått med meg.." :hoho::fnise:

Dere har lik avatar dere vet du.. :ler:

:ler:

Skal finne meg en ny "egen" nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skal finne meg en ny "egen" nå! ;)

:tommelopp::ler:

-----

Apropo jordbær...

Kunne godt tatt lassevis med norske jordbær med fløte på nå! :sikle:

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp::ler:

-----

Apropo jordbær...

Kunne godt tatt lassevis med norske jordbær med fløte på nå! :sikle:

:daane:

Mmm, jaa! Eller den der sjokoladekaka de reklamerer for på tvn for tiden. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det bare å få ut fingeren og få en egen avatar jeg også... :rodmer:

Bare sløvhet som har gjort at jeg valgte en fra Kg sitt utvalg: og jeg elsker hjerter og rødt. Da ble valget enkelt selv om jeg visste mange hadde akkurat den... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...