flickan Skrevet 4. februar 2011 #781 Del Skrevet 4. februar 2011 Åh, så moro at flere vet kjønn nå. Mange jenter her ja, men det jevner seg sikkert ut etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 4. februar 2011 #782 Del Skrevet 4. februar 2011 For min del er det bare fint at andre fyller jentekvota, for det har jeg fra før og det er sant som Minnemusepus sier at det er fint med en av hver. Men bare ungen er en av delene og frisk, så skal jeg være mer enn fornøyd altså! Jeg skal på ul (fosterdiagnostikk) til onsdag, men der sjekker de neppe kjønn og det er vel også i tidligste laget (uke 12)? Mannen sa i dag tidlig at "når du ikke lenger er så sliten og kvalm, da må vi gjøre noe med -livet vårt" Flere som ikke er som kåte tenåringsgutter? Og til dere som er det; kom det med det samme eller kan det feks komme som kastet på en når energien kommer tilbake (som jeg håper er veldig snart!)? *håper fortsatt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. februar 2011 #783 Del Skrevet 4. februar 2011 At babyen er frisk er absolutt det viktigste ja. Vi har sjekket nakkefold og hjerneaktivitet og alt så fint ut, veldig glad for det. Sexlysten her er veldig opp og ned, men jeg er veldig kosete og trenger litt kos i ny og ne. Det kan være en klem eller bare å ligge inntil hverandre. Dette merker kjære godt og er glad jeg ikke er såå kosete til vanlig. Det er noen som "gjetter" kjønn så tidlig, men jeg tror ikke spesialistene vil gjøre det. Det går litt på ryktet løs om de skulle ta feil hele tiden. Jentenes kjønn er veldig oppsvumlet i denne perioden så det kan lett være gutt Lykke til på ul Kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 4. februar 2011 #784 Del Skrevet 4. februar 2011 Min sexlyst er som regle ikke tilstede på kvelden.. For da er jeg så uggen, kvalm og oppblåst at da vil jeg helst bare legge meg rolig og sove.. Og vis samboer da prøver seg blir jeg irritert.. hehe.. Stakkart han.. Jeg hadde håpert at lyst min var bedre med nr 2 enn med nr 1 men nei da... :S Håper den kommer snart da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 4. februar 2011 #785 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg hadde null sexlyst de første 3 mnd, men så kom det seg plutselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 5. februar 2011 #786 Del Skrevet 5. februar 2011 I grunn dårlig med sexlyst her enda, men det har blit bedre enn de første 12 ukene... Det bør ta seg opp snart, stakkars fortvilte mannene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 5. februar 2011 #787 Del Skrevet 5. februar 2011 Ikke veldig mye aktivitet i sengehalmen her heller, men det er like mye sambo som synes at dette er "rart".. Men en gang eller to i uka blir det jo - må passe på å ha litt tid til hverandre også! Uh - synes det er så alt for lenge til UL, vil så gjerne vite at alt er bra (lurer fortsatt på om det faktisk er et levende lite menneske der inne - til tross for at magen ser ut som en badeball.. ) I natt drømte jeg at jeg fikk en gutt, som vokste seg til 2 år i løpet av en uke! Glemte helt å amme han også - "kom på" etter to-tre dager at jeg kanskje kunne se om han ville ha litt pupp..hoho, nå begynner bekymringene å melde seg! Nå er det ut til svømmehallen - må få beveget litt på denne slappe kroppen! God lørdag alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 5. februar 2011 #788 Del Skrevet 5. februar 2011 Her går det litt i bølgedaler Mannen leste forresten i graviditetsboka at man fikk økt sexlyst i uke 18, så han gleder seg veldig til i morgen I kveld skal vi på fest, er med gjengen til mannen og jeg kjenner ikke sååå mange der, så håper jeg ikke blir den kjedelige, lubne dama som sitter borti hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 5. februar 2011 #789 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det forresten noen som så reportasje på nyhetene (tror jeg) her om dagen, om at Oslo-sykehusene har rekordmange planlagte fødsler i juli og august? De sa at de ikke har kapasitet til alle som har fått plass, og at mange derfor måtte regne med å bli henvist videre til Bærum/Fredrikstad osv.. Jeg synes forsåvidt det er ok (selv om det selvsagt ikke er noe ønskesituasjon), men leste også i avisen at iallefall Ullevål har som policy å ikke henvise videre pr telefonen - men at de venter til den gravide har kommet fram til sykehuset med å sende henne videre - til tross for at de vet at de har fullt. De begrunnet det med at de ikke vil uroe den gravide... Jeg synes det er litt håpløst, bor helt sør i Oslo - og dersom jeg likevel må dra til et annet sykehus (f.eks. Fredrikstad), hadde det vært bedre å få beskjed om det med én gang.. Mannen er ikke særlig god til å takle stress - og gruer meg til å eventuelt måtte dra videre til et annet sykehus! Hva tror dere andre som har fødeplass i Oslo - kommer dere til å sjekke opp veibeskrivelse ol til de alternative sykehusene? Får man noe beskjed om dette på forhånd? hmh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. februar 2011 #790 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det forresten noen som så reportasje på nyhetene (tror jeg) her om dagen, om at Oslo-sykehusene har rekordmange planlagte fødsler i juli og august? De sa at de ikke har kapasitet til alle som har fått plass, og at mange derfor måtte regne med å bli henvist videre til Bærum/Fredrikstad osv.. Jeg synes forsåvidt det er ok (selv om det selvsagt ikke er noe ønskesituasjon), men leste også i avisen at iallefall Ullevål har som policy å ikke henvise videre pr telefonen - men at de venter til den gravide har kommet fram til sykehuset med å sende henne videre - til tross for at de vet at de har fullt. De begrunnet det med at de ikke vil uroe den gravide... Jeg synes det er litt håpløst, bor helt sør i Oslo - og dersom jeg likevel må dra til et annet sykehus (f.eks. Fredrikstad), hadde det vært bedre å få beskjed om det med én gang.. Mannen er ikke særlig god til å takle stress - og gruer meg til å eventuelt måtte dra videre til et annet sykehus! Hva tror dere andre som har fødeplass i Oslo - kommer dere til å sjekke opp veibeskrivelse ol til de alternative sykehusene? Får man noe beskjed om dette på forhånd? hmh... Noen vet jo at de har veldig raske fødsler, så da vil det jo absolutt vere en fordel å vite om man må kjøre i 15 minutter eller 45 minutter da vil jeg tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 5. februar 2011 #791 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det forresten noen som så reportasje på nyhetene (tror jeg) her om dagen, om at Oslo-sykehusene har rekordmange planlagte fødsler i juli og august? De sa at de ikke har kapasitet til alle som har fått plass, og at mange derfor måtte regne med å bli henvist videre til Bærum/Fredrikstad osv.. Jeg synes forsåvidt det er ok (selv om det selvsagt ikke er noe ønskesituasjon), men leste også i avisen at iallefall Ullevål har som policy å ikke henvise videre pr telefonen - men at de venter til den gravide har kommet fram til sykehuset med å sende henne videre - til tross for at de vet at de har fullt. De begrunnet det med at de ikke vil uroe den gravide... Jeg synes det er litt håpløst, bor helt sør i Oslo - og dersom jeg likevel må dra til et annet sykehus (f.eks. Fredrikstad), hadde det vært bedre å få beskjed om det med én gang.. Mannen er ikke særlig god til å takle stress - og gruer meg til å eventuelt måtte dra videre til et annet sykehus! Hva tror dere andre som har fødeplass i Oslo - kommer dere til å sjekke opp veibeskrivelse ol til de alternative sykehusene? Får man noe beskjed om dette på forhånd? hmh... Jeg har fått plass på Ullevål og kjenner jeg uroer meg litt for dette... Sender de oss til f.eks Bærum eller Fredrikstad for de jammen meg stå for transport da vi ikke har hverken lappen eller bil! Helt greit med taxi til f.eks A-hus men Bærum og iallefall Fredrikstad blir ikke aktuelt! Og enig med deg Myzia, at man burde få vite det da man ringer... Hadde blitt mer stressa om jeg først hadde kommet til sykehuset for så å bli sendt videre tror jeg... Får krysse fingrene for at dette går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 5. februar 2011 #792 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg tenker også mye på dette. Jeg skal føde på Ahus, og synes det er forferdelig å måtte bli sendt videre til et annet sykehus når jeg er førstegangs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #793 Del Skrevet 6. februar 2011 ..nå vil jeg veldig gjerne være med å skravle igjen! Måtte ha en pause fra skravletråden etter at det skjedde så mye trist her en periode, men nå er jeg tilbake, etter å ha funnet roen, og troen på at dette går veien for meg! Er nå 19+3, ordinær UL er overstått, og vi venter en nydelig liten gutt rundt den 3. juli Formen er stort sett bra, magen vokser, og jeg kjenner bevegelser titt og ofte! Hvordan er det med dere andre? Håper alle har en god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 6. februar 2011 #794 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg var på UL idag, og min lille leieboer er ei lita jente ' Gratulerer så masse. Endelig er det overstått!! Og alt er bare bra!!!! UL viste ei fin og frisk lita jente!! Gratulerer så masse du også. Jeg stikker innom her for å si hei, jeg har termin i slutten av august med mitt første barn og skal følge spent med i denne tråden. Det virker som folk her har veldig peiling på ting som vogner o.l., jeg er fullstendig blank når det gjelder slikt! Gratulerer med baby i magen du også. Det er koselig å følge hverandre når vi ligger forholdsvis likt i løypen. Jeg venter mitt tredje barn, men lærer fortsatt: blir nok aldri utlært på alt gitt. Heisann, alle! Jeg er ny her, har termin 15 august med en førstefødt, etterlengtet liten tass. *signerer* Det finnes fler av oss! Jeg synes jeg vet skremmende lite, men sluker alt jeg kommer over av informasjon, og prøver å sile ut det viktigste. Alt er så nytt og spennende, og det er først nå etter at jeg har fått sett den lille krabaten på UL at jeg virkelig forstår at jeg skal bli mamma Det blir koselig å følge denne tråden fremover Så koselig med flere gravide her inne: gratulerer så masse. Åh, så spennende sunshine, fikk dere vite kjønnet? Tenk at flere snart er halvveis allerede Nå må dere ikke bruke opp jentekvoten her inne da, er flere som gjerne ville hatt det også Huff, føler nesten ikke jeg kan si slik, men når vi har en gutt allerede så må det være lov å håpe på en av hver. I dag skal jeg og lillemann på en liten handletur, håper jeg får litt energi tilbake Han skal få velge ut en lillebrøsterting og en storebrorting Ha en ellers strålende flott helg alle sammen! Vi har til sammen 4 gutter og en jente: som deg håper jeg derfor at jente"kvoten" ikke blir brukt opp; med samme humoristiske fortegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 6. februar 2011 #795 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er faktisk en jente Vi trodde det var gutt så overraskelsen var stor! Alt står bra til og ny termin er 4.juli (En dag frem). Gratulerer: satser på en stor jenteboom her da... ..nå vil jeg veldig gjerne være med å skravle igjen! Måtte ha en pause fra skravletråden etter at det skjedde så mye trist her en periode, men nå er jeg tilbake, etter å ha funnet roen, og troen på at dette går veien for meg! Er nå 19+3, ordinær UL er overstått, og vi venter en nydelig liten gutt rundt den 3. juli Formen er stort sett bra, magen vokser, og jeg kjenner bevegelser titt og ofte! Hvordan er det med dere andre? Håper alle har en god søndag! Kjekt å høre fra deg igjen: hørte at den 12 ukers "sikre" grensen visstnok er litt gammel: en er visst sikker når en er 10 uker på vei sier nyere forskning (men klart ting kan skje...). Gratulerer med babygutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 6. februar 2011 #796 Del Skrevet 6. februar 2011 Her er bekkenet begyndt å krangle litt + noen åreknuter jeg opprinnelig skulle opereres for i januar (men måtte avlyse pga graviditeten) verker en del. Skal til legen på fredag, lurer på å be om 40% sykemelding: litt greiere å ta seg inn igjen og kunne jobbe lenger enn om jeg ikke lytter til kroppen nå. Ønsker å jobbe lengst mulig, ellers blir svangerskapet så langt. Venter utålmodig på ultralydtime: vet ikke når jeg skal enda. Tror jeg må ringe i morgen, tilfelle timen har kommet bort i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 6. februar 2011 #797 Del Skrevet 6. februar 2011 Her er det masse liv. Kjempekoselig! Jeg kjenner babyen flere ganger i døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 6. februar 2011 #798 Del Skrevet 6. februar 2011 Her er det masse liv. Kjempekoselig! Jeg kjenner babyen flere ganger i døgnet. Her også Tror jeg hoppet over "sommerfuglstadiet", for nå er det dult eller spark som jeg også kan kjenne utenpå magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. februar 2011 #799 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg føler at dere andre her ligger så langt foran meg, jeg er bare i 12. uke og er litt misunnelig altså! Særlig på dere som føler spark, og som vet hvilket kjønn det blir. Har dere begynt å kikke på tøy og utstyr? Denne uka har jeg fått den tvilsomme fornøyelse av å ha halsbrann for fullt, det har jeg aldri opplevd før men fy flate, så ubehagelig! Men, det er vel et tegn på at kostholdet må endres. Så jeg har tatt meg sammen de siste dagene, men i går kveld ble det taco og det var IKKE lurt. Dere snakket om manglende sexliv, og det har ikke akkurat vært det helt store her heller. Jeg elsker senga mi, men har jo ikke hatt lyst til annet enn å sove i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. februar 2011 #800 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg er bare 11 uker på vei, så vet hvordan du har det Meaty Kjekt at det er kommet flere med litt senere termin. Sexlivet her er vel heller ikke så mye å skryte av. Har vel klart å "tilby" det 1-2 ganger i uka, men for min egen del er interessen lik null. Eller skal vi heller si på minus-sida. Det er jo helt forferdelig å si det, men jeg ligger nesten og tenker at jeg håper det snart er over Har hatt lite energi og enormt søvnbehov så sex er laaangt nede på prioriteringslista mi. Huff, jeg håper virkelig at det tar seg opp. Jeg synes litt synd på mannen min og derfor prøver jeg å strekke meg litt sånn at han skal slippe å gå et år uten sex (av erfaring vet jeg at det ikke blir noe voldsomt i tiden etter fødsel heller). Nå har bekkenet begynt å krangle litt, endel tidligere enn forrige gang (uke 10 vs uke 20) i kveld er det faktisk så ille at jeg ligger utstrakt på sofaen for å hvile. Må prøve å være mer bevisst på løfting av lillemann, osv og prøve å unngå det så mye som mulig. Gratulerer til alle som har fått vite kjønn, jeg vil og ha en plass i jentekvota da vi har gutt fra før (sagt med samme glimt i øynene som de andre ), men joiner selvsagt gjerne gutteklubben igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå