Møffi Skrevet 26. januar 2011 #721 Del Skrevet 26. januar 2011 Minnimusepus: var det en TFK dere hadde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. januar 2011 #722 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Vi har vogn med 3 hjul til storebror og var veldig fornøyd med den. Men, den hadde kjempeliten bag så vi måtte fort bytte til sittedelen, dette gjelder mange av 3-hjuls vognene. Ellers så var vogna litt ustø med bagen og det er ikke en vogn jeg skal ha igjen. Siden vi føder på sommeren - vil det være viktig for oss å tenke på litt størrelse på denne bagen siden vidunderne våre da har fått litt størrelse på seg til vintern igjen? Jeg vil absolutt ha 4 hjul, og den skal passe i både by og terreng (marka-veier), gjerne klassisk look, trenger ikke være så liten og lett heller.. Heller litt til Simo duo, men har ikke sett noen "live" ennå... Ta seg en tur på Alna senteret etter re-åpning kanskje.. Endret 26. januar 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 26. januar 2011 #723 Del Skrevet 26. januar 2011 Hørte at de skal bygge om der og ha reåpning 15. feb, kan være derfor den er dårlig akkurat nå... Ellers har de en butikk i 3.etasje på Storosenteret har jeg sett Edit: jasså, er Alna nærme dere også, nå ble jeg litt nysgjerrig her Ahhh, kanskje ta en tur etter 15. februar da Hehe, ja det er ikke så veeeeldig langt til Alna. Samme side av byen iallefall Vet det ligger en barnevognbutikk på Grønland også. Kanskje ta en titt der og... Om dere bor nærme Sverige så har de mange billige vogner der, spesielt emmaljunga er bilig over grensen Sverige er en mulighet ja, hva ligger emmaljunga vognene på der sånn ca? Heller mest mot 4-hjuling vi også, men vil ha en vogn som er forholdsvis lett og enkel å ta med på buss/trikk/t-bane/tog... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. januar 2011 #724 Del Skrevet 26. januar 2011 Minnimusepus: var det en TFK dere hadde? Nei, vi vi hadde izi kombi, ikke et kjent merke. Men ei venninne har tfk og bagen der er også veldig liten. Siden vi føder på sommeren - vil det være viktig for oss å tenke på litt størrelse på denne bagen siden vidunderne våre da har fått litt størrelse på seg til vintern igjen? Jeg vil absolutt ha 4 hjul, og den skal passe i både by og terreng (marka-veier), gjerne klassisk look, trenger ikke være så liten og lett heller.. Heller litt til Simo duo, men har ikke sett noen "live" ennå... Ta seg en tur på Alna senteret etter re-åpning kanskje.. Etter min mening så er det absolutt viktig. Det er godt å ha et godt og lunt sted å ligge mot vinteren. Dette er av erfaring fra vognen vi hadde til storebror. Jeg syntes han var for liten til å sitte i den andre delen når han var 4-5 mnd. Er vel heller ikke det beste for ryggen, med mindre den kan legges helt ned(?) Vi heller veldig mot simo kombi, den er svinedyr men der får man alt. Slipper å kjøpe egen bag eller sittedel som man må med duo. Den er veldig tung, men det får gå. De er knallgode og holder absolutt god kvalitet. Vi ender sikkert opp med en helt annen en, det er en jungel der ute Sverige er en mulighet ja, hva ligger emmaljunga vognene på der sånn ca? Åh, nå spurte du godt. Jeg har bare lest det i diskusjoner som har kommet opp her tidligere. Men les denne så står det litt om hva en kan spare. Så kan en ta en harryhandel i samme slengen, det er jo knallbillig barnemat der iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 26. januar 2011 #725 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg jobber i barnehage (sikkert en overraskelse siden nicket mitt er hva det er... ) Jeg må bare si at de mest ustabile vognene, er de med tre hjul. Når jeg har sett en vogn velte (takk og lov ikke ofte!), er det "alltid" en trehjuling; så det skal jeg ikke ha. Kjøpte meg en Simo kombivogn i 1996, og kommer nok til å bruke den enda selv om den er umoderne. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 26. januar 2011 #726 Del Skrevet 26. januar 2011 http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-go.html Dette er en fin nettside i barnevognjungelen hvor de har info om mange ulike vogner. Barnas Hus her i byen er kjent for å ha dårlig service, men mulig det er bedre andre steder. Det er liksom en kjede hvor man får mange og billigere produkter, men mindre service. Det er mange som legger masse penger i ny og dyr vogn fordi den skal vare så lenge og til flere barn, men så viser det seg at den ikke var så bra likevel og man ender opp med å bruke en liten (og dårlig) paraplytrille mesteparten av tiden. Vi var heldige og kan leve med de svakhetene vår vogn har, men den har absolutt svakheter vi ikke klarte å se før vi fikk barn og fikk testet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 26. januar 2011 #727 Del Skrevet 26. januar 2011 Minnimusepus: Ser i presentasjonstråden at du er fra Birkeland på sørlandet. Er det den Birkeland som ligger i nærheten av Lillesand? Kanskje nordover (eller var det nordvest)? I tilfelle kommer min manns familie derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 26. januar 2011 #728 Del Skrevet 26. januar 2011 Til dere som planlegger flere barn vil jeg og anbefale å kjøpe ny vogn. Angrer litt på at vi kjøpte brukt for den holder neppe til nestemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. januar 2011 #729 Del Skrevet 26. januar 2011 Ja det var rotete og dårlig pga ombyggingen. Tipper de har fine åpningstilbud 15 februar! Kjekt at jeg har fri den dagen Våre kriterier er: Justerbart håndtak (20 cm i høydeforskjell på oss to ) Lett vogn (jeg har dårlig rygg) Stor bag Vil helst ha løs bag som er lett å ta ut (heter det duo eller kombi?) God på offroadføre (grus, snø og skogsvei) Prisen har ingenting å si.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. januar 2011 #730 Del Skrevet 27. januar 2011 Å hjelpes! Jeg lukter røyk overalt. Hjemme, ute, på jobb, på butikken - hele tiden! Og på t-banen, når utlendinger (les: pakistanerer/indere) setter seg ved siden av meg: Det stinker av maten dems! :dåne: Andre som har fått dånedimpen av sterke lukter/overfølsom luktesans nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 27. januar 2011 #731 Del Skrevet 27. januar 2011 Nei jeg er heldigvis blitt bedre. Reagerer ikke så mye som i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 27. januar 2011 #732 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg gikk forbi fiskedisken på butikken her om dagen og måtte bare forte meg videre! I tillegg syns jeg det lukter rart i kjøleskapet, mannen lukter ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2011 #733 Del Skrevet 27. januar 2011 Å hjelpes! Jeg lukter røyk overalt. Hjemme, ute, på jobb, på butikken - hele tiden! Og på t-banen, når utlendinger (les: pakistanerer/indere) setter seg ved siden av meg: Det stinker av maten dems! :dåne: Andre som har fått dånedimpen av sterke lukter/overfølsom luktesans nå? Åja, det har jeg hatt lenge Er ikke glad i sterk parfymelukt fra før, men nå må jeg faktisk nesten be andre ta over kundene mine om de har mye på seg! :dåne: Pinnekjøttet i julen luktet ekkelt, gryterett takler jeg bare ikke, sambo må fylle bensin, og omtrent vaske hendene før han kommer inn igjen i bilen, og så syns jeg at hun røykadama på jobb stinker ekstra mye nå! Travelt dette her Håper bare ikke vi blir sånne gravide som står i parkeringshus og sniffer eksos fordi det lukter såååå godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. januar 2011 #734 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg må bare si at de mest ustabile vognene, er de med tre hjul. Når jeg har sett en vogn velte (takk og lov ikke ofte!), er det "alltid" en trehjuling; så det skal jeg ikke ha. Kan skrive under på at de er mer vinglete. Vår har heldigvis ikke veltet, men jeg skal ha 4 hjul til lille. Minnimusepus: Ser i presentasjonstråden at du er fra Birkeland på sørlandet. Er det den Birkeland som ligger i nærheten av Lillesand? Kanskje nordover (eller var det nordvest)? I tilfelle kommer min manns familie derfra Nå ble jo jeg nysjerrig her da Bor de der enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2011 #735 Del Skrevet 27. januar 2011 http://www.barnevognguiden.no/brio/brio-go.html Dette er en fin nettside i barnevognjungelen hvor de har info om mange ulike vogner. Tror jeg egentlig er ganske overbevist om denne vognen jeg nå altså Tuuusen takk for linken Kiri! Har lest meg igjennom hele siden nå, og der var mye positive tilbakemeldinger gitt! Virker som om den har alt vi trenger, eneste jeg ikke har funnet var innvendige mål på bagdelen... Sto at sportsdelen ikke er anbefalt før man er 6 mnd, fordi liggestillingen ikke er helt flat, men der tenker jeg at om bagen er stor nok, så bruker vi nok den til ca mars, når våren melder sin ankomst. Da vil jo Ruccoliten vere 7 mnd. Vilken vognpose vil dere ha anbefalt siden vi går over i vinteren mens babyen er såpass liten? (Tenker a bare bruke teppe/dyne de første mnd siden det er sommer.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2011 #736 Del Skrevet 27. januar 2011 Kom forresten på en ting. Som "barnehagetanten", så har jeg også jobbet mye i barnehager. Der har jeg opplevd en vogn som tippet bakover! Lurer på om det var en Carena, eller noe annet på C. Ihvertfall en limegrønn vogn med tre store hjul. Barnet sov i den i barnehagen, og med jakke på når høsten kom, ble selene for korte når barnet var rundt 2,5 år. Vi måtta da legge barnet uten seler, men gav beskjed til foreldrene at om vi skulle fortsette å bruke denne vognen til soving, måtte de ta med løse seler. De hadde glemt det til dagen etter, og vi måtte legge barnet uten seler neste dag også. Plutselig hørte jeg intens hyling fra barnevognskroken, og der hadde hele vognen veltet bakover!!! Jeg hadde hjertet i halsen og holdt på å begynne å gråte! Barnet var helt forskrekket, men hadde heldigvis ikke slått seg! Barnet hadde da rett og slett kommet for langt bak i vognen uten selene, og vognen ble for baktung! Skikkelig skremmende opplevelse, og kanskje sterkt medvirkende til at jeg ikke vil ha 3 hjul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 27. januar 2011 #737 Del Skrevet 27. januar 2011 Vilken vognpose vil dere ha anbefalt siden vi går over i vinteren mens babyen er såpass liten? (Tenker a bare bruke teppe/dyne de første mnd siden det er sommer.) Det lurer jeg på også, har hørt mye bra om lammeskinnsposer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 27. januar 2011 #738 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg må bare si at de mest ustabile vognene, er de med tre hjul. Når jeg har sett en vogn velte (takk og lov ikke ofte!), er det "alltid" en trehjuling; så det skal jeg ikke ha. Kjøpte meg en Simo kombivogn i 1996, og kommer nok til å bruke den enda selv om den er umoderne. :gjeiper: Mannen jobber også i barnehage og sier det samme. Syns bare de ser så lette og nette ut, og det er greit for meg som ikke når så mange cm'ene over bakken Å hjelpes! Jeg lukter røyk overalt. Hjemme, ute, på jobb, på butikken - hele tiden! Og på t-banen, når utlendinger (les: pakistanerer/indere) setter seg ved siden av meg: Det stinker av maten dems! :dåne: Andre som har fått dånedimpen av sterke lukter/overfølsom luktesans nå? Jeg tåler heller ikke lukten av utlendinger lengre (les hvitløk og andre "unormale" krydder)! Jeg har aldri reagert på dette før, og er selv veldig glad i hvitløk og eksotisk mat. Men her om dagen var det like før jeg måtte sette meg i en annen vogn på t-banen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 28. januar 2011 #739 Del Skrevet 28. januar 2011 Vi har kjøpt både vogn og bilsete! Vi var hos et vennepar forrige helg som må selge unna fordi de flytter (kun brukt av ett barn) - og da slo vi til! Vognen er en Simo kombi - veldig pent brukt og med masse fine finesser, jeg ble helt overbevist! Min venninne er veldig nøye, og gjorde en grundig jobb ved valget av vogn - så vi lener oss litt på dem Liker godt at den er såpass kraftig, kan også brukes ute på tur i marka! Den er kanskje litt stor å ha med på buss f.eks, men stabilitet og plass er viktigere synes jeg. Liker også at den kan snus begge veier, og at det er såpass mye plass i bagen.. Nå føltes det hele plutselig mye virkeligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 28. januar 2011 #740 Del Skrevet 28. januar 2011 Så kjekt Myzia Vi får begynne og se etter ting etter UL, har lyst til å ha de store tingene på plass før jeg blir alt for diger :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå