Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo jeg har ei venninne jeg kunne avtalt med meneh... *kremt*

Trening; har jeg ikke sett... :sjenert:

:fnise:

Jeg tror forresten at folk er mer aktive enn de er klar over, så er nok ikke noen fare med noen av oss :) Man skal ikke trene hardt uansett så...

Angående mammeklær så har både topshop og nelly en del fint, er litt skeptisk til å kjøpe bukser uprøvd, men har foreløpig tights som passer :)

Syns forresten hun i dokumentaren hadde så masse fine klær, så bra vil jeg også se ut rett før fødsel! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten at folk er mer aktive enn de er klar over, så er nok ikke noen fare med noen av oss :) Man skal ikke trene hardt uansett så...

Syns forresten hun i dokumentaren hadde så masse fine klær, så bra vil jeg også se ut rett før fødsel! :jepp:

Jeg tror det avhenger en del av hva slags jobb man har. Jobber man feks i barnehage er man jo ganske aktiv i løpet av dagen og går mange skritt. Jeg jobber på kontor og det er ikke mange skrittene jeg går i løpet av en dag til printeren, do og pauserommet vegg-i-vegg... Men da jeg var ute på prosjekt hendte det at jeg ikke satt en eneste gang i løpet av dagen. Her hjemme er det ekstremt høy sofafaktor, men satser på bedre tider etter uke 12-14.

Helt enig i at hun i dokumentaren hadde fine klær og så godt ut. Sånn vil jeg også bli. Min plan er å kjøpe/sy enkle, korte sommerkjoler og gå i det de siste mnd. Både feminint, praktisk (kjølig med mulighet til å kle på seg en jakke og tights under) og ikke minst veldig fint :) Så får vi se om det er sånn.

I den dokumentaren skulle jeg gjerne sett hvordan mødrene hadde det etter 1/2-1 år. Særlig de som var så oppsatt på at de ikke skulle endre livet sitt og fortsatt være sosiale, shoppe osv akkurat som før. Særlig, tenkte nå jeg. Og hun som ville tilbake på jobb etter to dager fikk seg nok en grundig overraskelse eller fem over hvor sterke instinkter/følelser som slår inn og hvor tykke vegger den bobla faktisk har. Men hun var tilbake etter en uke, men kan ikke si at det er noe å trakte etter :sjenert:

Og til dere som tenker like mye på bæsjing under fødselen som det programlederen gjorde; kroppen min tømte seg selv da jeg fikk rier og fortsatt var hjemme :eeeh:

Jeg tar av meg hatten for dere som trener :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topper synes jeg er lett, for jeg har masse tunikaer og topper med strech. Trange topper fremhever bare kulen så det er fint synes jeg :) Det blir kanskje litt værre å bruke de vanlige klærne mine de siste månedene, men foreløpig går det helt fint. En del av klærne sitter faktisk finere nå enn før for nå synes kulen, i stedet for at jeg så småtykk ut :fnise:

Det synes jeg også! Bruker mye mer stramme klær nå - eller en stram topp med cardigan/jakke over - føler det er mye finere å vise fram magen litt istedet for å se kjempestor ut. føler meg fiiin jeg! :fnise:

Jeg så på den dokumentaren før helga her. Gud hjelpes, jeg ble så rørt over den hjemmefødselen. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg sånn basseng og gjøre det hjemme - helt naturlig :ler:

Og til dere som tenker like mye på bæsjing under fødselen som det programlederen gjorde; kroppen min tømte seg selv da jeg fikk rier og fortsatt var hjemme :eeeh:

Jeg tar av meg hatten for dere som trener :enig:

Den så vi også! Sambo ble veldig bekymret på mine vegne, men det er vel bedre at han er det enn jeg.. Akkurat det med bæsj var det kanskje litt mye fokus på... :jepp:

Kjempeflink de som trener! Jeg jogget mye i høst - men det fikk en brå stopp med kald luft og graviditet.. Slappfisk! Har gått ned noen kilo, men det er nok musklene som har forsvunnet.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den dokumentaren skulle jeg gjerne sett hvordan mødrene hadde det etter 1/2-1 år. Særlig de som var så oppsatt på at de ikke skulle endre livet sitt og fortsatt være sosiale, shoppe osv akkurat som før. Særlig, tenkte nå jeg. Og hun som ville tilbake på jobb etter to dager fikk seg nok en grundig overraskelse eller fem over hvor sterke instinkter/følelser som slår inn og hvor tykke vegger den bobla faktisk har. Men hun var tilbake etter en uke, men kan ikke si at det er noe å trakte etter :sjenert:

Ja, merker jeg også er begynner å bli veldig nysgjerrig på livet etter gravditeten nå :ler: (Det er kanskje bra det? :fnise: ). Ser på unge mødre i blandt, men føler ikke helt at det er representativt for mitt kommende liv. Kanskje noen som vet om noe på nrk.no eller noe som man kan se?

Jeg ble også imponert/forundret over hun som skulle være hjemme 2 dager før hun skulle tilbake i bisniss :roll: Men hun var jo hjemme en hel uke da :ler:

Ang fødsel er jeg mere spent/bekymret for lydene/banningen jeg kommer til å gjøre... :sjenert: Og om min kjære kommer til å bli pinlig berørt over meg :flau:

God morgen forresten! :sol: (kaldt i dag! :fryser: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker jeg også er begynner å bli veldig nysgjerrig på livet etter gravditeten nå :ler: (Det er kanskje bra det? :fnise: ). Ser på unge mødre i blandt, men føler ikke helt at det er representativt for mitt kommende liv. Kanskje noen som vet om noe på nrk.no eller noe som man kan se?

Jeg ble også imponert/forundret over hun som skulle være hjemme 2 dager før hun skulle tilbake i bisniss :roll: Men hun var jo hjemme en hel uke da :ler:

Ang fødsel er jeg mere spent/bekymret for lydene/banningen jeg kommer til å gjøre... :sjenert: Og om min kjære kommer til å bli pinlig berørt over meg :flau:

God morgen forresten! :sol: (kaldt i dag! :fryser: )

Har egentlig ikke noen tips, men ser ut som om det er en serie, stod det ikke 2:4? Kanskje noen av de neste kommer til å handle om det? :klø:

Har ikke tenkt så masse på fødsel jeg... :sjenert: Men tenkt mye på livet etter da, bare ignorerer den lille biten som binder det sammen :ler:

Kjempefint vær her også :sol: ,men det er vel ikke så rart siden vi begge bor i Oslo :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg fikk forresten et tips om Brio GO vognen i går.

Traff på ei som hadde den.

Den hadde bilstolfeste, og man kunne bytte ut bagdelen med sportsdel.

Hun hadde kjøpt vognen, bilstolen, begge bagene, regntrekk og myggnetting for 10.000 totalt.

Er ikke det et kupp egentlig...? :klø: med tanke på at man får bilstolen også?

Vognen hadde forresten fire hjul også, noe jeg absolutt tror jeg vil ha...

Noen som har noen formeninger om denne vognen?

Hun hadde ikke hatt den så lenge enda, men var veldig fornøyd sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte den da vi fikk forrige, men da vi kom over et godt kjøp på Bugaboo Cameleon ble det den istedet. Men har ikke sett den "live" så, jeg vet ikke hvordan den er å slå sammen, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten et tips om Brio GO vognen i går.

Traff på ei som hadde den.

Den hadde bilstolfeste, og man kunne bytte ut bagdelen med sportsdel.

Hun hadde kjøpt vognen, bilstolen, begge bagene, regntrekk og myggnetting for 10.000 totalt.

Er ikke det et kupp egentlig...? :klø: med tanke på at man får bilstolen også?

Vognen hadde forresten fire hjul også, noe jeg absolutt tror jeg vil ha...

Noen som har noen formeninger om denne vognen?

Hun hadde ikke hatt den så lenge enda, men var veldig fornøyd sålangt.

Jeg har prøvetrillet denne vognen i butikken, og foreløpig er det den fineste vognen jeg har sett :) Utrolig nett og kjekk, samtidig som den har fire hjul. Utrolig enkel å slå sammen etc. Skal kikke litt til, men denne leder :ler:

I tillegg fikk den bra score i tv2 hjelper deg.. Ikke et minus det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg har prøvetrillet denne vognen i butikken, og foreløpig er det den fineste vognen jeg har sett :) Utrolig nett og kjekk, samtidig som den har fire hjul. Utrolig enkel å slå sammen etc. Skal kikke litt til, men denne leder :ler:

I tillegg fikk den bra score i tv2 hjelper deg.. Ikke et minus det heller :)

Supert!

Har ikke googlet om den enda, bare bet meg merke i navnet :jepp:

Den har også regulering på høyde på håndtaket, noe som er viktig for oss som har 25 cm i forskjell på høyden :fnise:

Ja, hun da den var liten og lett å slå sammen også! :jepp:

Skal stikke innom en butikk og fått prøvd den "live" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert!

Har ikke googlet om den enda, bare bet meg merke i navnet :jepp:

Den har også regulering på høyde på håndtaket, noe som er viktig for oss som har 25 cm i forskjell på høyden :fnise:

Ja, hun da den var liten og lett å slå sammen også! :jepp:

Skal stikke innom en butikk og fått prøvd den "live" :)

Jeg har en mann på godt over 1.90, så høyderegulering var viktig for oss også :ler: Men funka fint det altså :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognjungelen ja :sukk: Vi gikk innom Barnas Hus på Alna i helga bare for å se på priser og utvalg men gikk ut igjen like forvirra. Utvalget var veldig dårlig pga oppussing og det stod ingen priser der. Vi får begynne å titte litt mer seriøst etter ultralyden neste uke tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og sett en sprell levende baby. Vinket og rørte på seg. Ordentlig livat liten krabat som så like rampete ut som storebror :rødme:

Nå ble det plutselig mer virkelig gitt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på ultralyd og sett en sprell levende baby. Vinket og rørte på seg. Ordentlig livat liten krabat som så like rampete ut som storebror :rødme:

Så koselig å høre :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! :rødme:

Når det gjelder vogner så er jeg fram og tilbake og egentlig like langt... Ny eller brukt? Tre eller fire hjul?

Jeg er forvirret!! :forvirra:

Må ta med meg mannen på en vognbutikk en dag og titte/prøve...

Så Barnas Hus på Alna var dårlig?

Noen andre tips til gode butikker i Oslo da?

Må juble litt for 16 uker i dag og :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Barnas Hus på Alna var dårlig?

Noen andre tips til gode butikker i Oslo da?

Hørte at de skal bygge om der og ha reåpning 15. feb, kan være derfor den er dårlig akkurat nå... Ellers har de en butikk i 3.etasje på Storosenteret har jeg sett :)

Edit: jasså, er Alna nærme dere også, nå ble jeg litt nysgjerrig her :lur:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vogn med 3 hjul til storebror og var veldig fornøyd med den. Men, den hadde kjempeliten bag så vi måtte fort bytte til sittedelen, dette gjelder mange av 3-hjuls vognene. Ellers så var vogna litt ustø med bagen og det er ikke en vogn jeg skal ha igjen. Det som er veldig praktisk er at hjulet foran er vendbart, veldig praktisk i f.eks barnehagen.

Til spiren har vi mer eller mindre bestemt oss for å kjøpe vogn med 4 hjul, det er stadig vekk tilbud på vogner.

Og til dere som skal ha deres første så ville jeg vurdert å kjøpe ny vogn, spesielt om dere ønsker flere barn. Angrer på at vi kjøpte den vogna vi gjorde, den kan ikke brukes til et barn til. *Korrekskjon - kan, men er for ustødig*

Men så har de mange nesten ubrukte vogner på finn også da :)

Om dere bor nærme Sverige så har de mange billige vogner der, spesielt emmaljunga er bilig over grensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...