Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Har ikke tenkt å begynne shopping enda her heller. Vil vente til etter ultralyden: og ja da vil jeg vite kjønn. Føler det er så mye spenning forbunnet med et svangerskap og en fødsel at det ikke ødelegger spenningen likevell. Drar til Barcelona om en uke: hadde vært kjekt å vite noe før det, men får bare smøre meg med tålmodighet ja... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vite kjønn ja! Men her i huset vil bare jeg vite. Kjære vil vente å få spenningen på slutten. Med andre ord så må jeg gå i drøye 20 uker med en litt for stor hemmelighet. Ikke kan jeg vise ham klærne jeg kjøper heller, med mindre jeg kjøper kjønnsnøytralt, og det er jo bare kjedelig i lengden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi visste ikke forrige gang, og jeg tror ikke jeg vil vite denne gangen heller. Men mannen vil gjerne vite denne gangen, så vi får se hvem som vinner kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg igjen! Bare noen rolige timer på jobben og så skal jeg hjem og kose meg :)

Hvis noen av dere vet om andre kjedebutikker enn HM som har mammaklær så skrik ut! Jeg vil gjerne prøve før jeg kjøper...

Vero Moda har mye fint, også har de nettbutikk :jepp:

http://nameit.bestsellershop.com/NO/mama-licious/girl/11/185590?utm_source=euroads_NI&utm_medium=sem&utm_term=mamalicious&utm_content=NO&utm_campaign=NI_NAMEIT_MAMA-licious

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse klærne har jeg aldri sett i noen butikker? :klø: Jeg vil ikke kjøpe på nett for jeg aner ikke hva slags størrelse jeg trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle reist på fjellet/hytta i helgen? :klø:

Er ukene 12-16 litt sånn: "det skjer ikke så mye lissom"... vi venter bare på å kjenne bevelgelse?

Nydelig vær! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kjenner masse bevegelse :strix: Og uke 17 i dag! :smilbla:

Åååååååå! :rødme: Hvordan kjennes det ut - når begynte det? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forresten to mammajeans på HM i går, en med trange ben, og en med rette. De er egentlig like ellers men jeg klarte ikke velge. Den trange er nesten litt trang nå, men jeg tipper den vier seg ut, og den andre sitter perfekt nå så den blir vel litt stor og varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle reist på fjellet/hytta i helgen? :klø:

Er ukene 12-16 litt sånn: "det skjer ikke så mye lissom"... vi venter bare på å kjenne bevelgelse?

Nydelig vær! :sol:

Nope, vi er hjemme :) Mannen jobbet i går, og gud som jeg skulle ønske vi var på hytta på fjellet. Vi får satse på fint vær til helgen igjen :)

Det kommer veldig an på hvor tidlig du kjenner bevegelse etc. Magen vokser jo mer enn den har gjort fra uke 12, også kan du jo kjenne livmoren :) Er noen som ikke kjenner noe før uke 18 også, så det kan ta tid. Imens er det bare å nyte frodigheten :jepp:

Men jeg kjenner masse bevegelse :strix: Og uke 17 i dag! :smilbla:

Så gøy, et er herlig å kjenne bevegelse. Håper å kjenne den tidlig denne gangen, er vel ofte sånn med 2.gangs fødende. Tror det var rundt uke 17 jeg kjente det sist.

Skal snart på ul dere da? Så spennende :)

---------------

Jeg merker jeg har fått større pupper allerede, nå henger de plutselig litt utenfor bh-en så jeg må "dytte" de inn igjen :fnise:

Magen har allerede vokst og nå ser jeg gravid ut :biggrin:

Så får vi håpe alt er fint der inne. Klarer nesten ikke vente med ul'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ul om to uker, så det er enda litt ventetid. Jeg håper virkelig de finner ut hvilket kjønn det er for jeg er så utrolig nysgjerrig :sjenert:

Må nok ut på BH jakt jeg også. Så det i butikken i går da jeg prøvde trange lyse topper. Bare lurer på om jeg skulle ventet litt til for de kommer vel til å fortsette å vokse end en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig har jeg vært supereffektiv og rydda plass i skap og bod på "barnerommet" så det er plass til babyting. Rart hvor mye skrot som samler seg opp, vi har bodd her i ett år lissom :dåne:

Har ikke kjøpt noe enda, men har strikket to busker som ligger i hver sin hylle, ser litt tomt ut foreløpig ja! :fnise:

Jeg er 16 uker i dag, kjenner ikke noe liv enda, men det kommer nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del vokste de mye i begynnelsen og helt på slutten når melka kom. Tror jeg kunne bruke samme bh frem til jeg hadde fått han. Da var de SVÆRE :wow:

Nå er de litt slappere så jeg gleder meg til å få litt fyll igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker også at puppene er blitt større, de faller ut av BHen til tider :fnise: Så må nok snart til innkjøp av større BH'er ja! :)

Må vel bli et godt utvalg av str og fasonger etterhvert da!

Ville tro det blir litt mer aktivitet her etter folk har vært på ul... selv så skal jeg 4.feb og det nærmer seg jo egentlig veldig nå :) Håper vi får se kjønn!! :rødme:

Har heller ikke kjent noe bevegelser enda, håper det skjer noe snart, men begynner vel ikke vente på noe før uke 18-20. Er jo ganske vanlig det når man er førstegangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om det er babyen eller tarmromling jeg kjenner :ler: Mye aktivitet litt nede på venstresiden, men har jo aldri hatt baby i magen før, så usikker på hva jeg skal kjenne etter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke vært på hytten, men i helgene skjer det så mye annet enn å være på internett. Men må jo innom og oppdatere meg på nytt. :klemmer:

Har ikke kjent liv enda, men det er litt tidlig foreløpig for min del.

Hvordan er det med dere jenter: har melken begyndt å komme også? Her drypper det allerede. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener bestemt at jeg har kjent liv siden ca uke 15..

Kjennes ut som små bobler / leamus / en liten fisk som slenger litt med halefinna i magen min. Jordmor trodde ikke jeg hadde kjent det, men jeg er sikker i mine antagelser. :gjeiper:

Iflg terminkalkulatoren min er det vanlig fra i morra står det, så om det ikke dukker opp noe som kjennes heelt annerledes ut over natten :sjenert: så er jeg bombesikker på at det er lille skjønningen som vifter litt med armene / beina til mamman sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere jenter: har melken begyndt å komme også? Her drypper det allerede. :gjeiper:

Whatt!!? :hakeslepp: Er vanlig nå allerede?

Men jeg har lagt merke til noe innimellom i det siste... :sjenert: Når jeg har vært i dusjen og skal tørke meg ser jeg at jeg har noe gult helt på tuppen på brystvortene. Minner om talg liksom i konsistens, men altså gult.. Har dette noe med melken å gjøre??

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka har ikke kommet, men jeg kan klemme ut litt råmelk. Kjenner ofte samme følelse som utrivningsrefleksen, men det kommer ikke noe melk. Like greit, det kan godt vente noen uker :jepp:

Whatt!!? :hakeslepp: Er vanlig nå allerede?

Men jeg har lagt merke til noe innimellom i det siste... :sjenert: Når jeg har vært i dusjen og skal tørke meg ser jeg at jeg har noe gult helt på tuppen på brystvortene. Minner om talg liksom i konsistens, men altså gult.. Har dette noe med melken å gjøre??

:flau:

Kan høres ut som litt tykk råmelk som har stivnet? Skal ikke si det for sikkertt, aldri hatt det som du beskriver.

-----

I dag var vi å spiste sammen med to kompiser av mannen. Jeg ser kjempegravid ut nå og mannen fortalte dem det etter middagen. En av dem hadde tenkt til å spørre oss, men turte ikke. Det er ikke vanskelig å se iallefall. :gravid: Har nok mage som om jeg var iallefall 5 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at jeg har kjent liv siden ca uke 15..

Kjennes ut som små bobler / leamus / en liten fisk som slenger litt med halefinna i magen min. Jordmor trodde ikke jeg hadde kjent det, men jeg er sikker i mine antagelser. :gjeiper:

Iflg terminkalkulatoren min er det vanlig fra i morra står det, så om det ikke dukker opp noe som kjennes heelt annerledes ut over natten :sjenert: så er jeg bombesikker på at det er lille skjønningen som vifter litt med armene / beina til mamman sin :rødme:

Det er akkurat sånn jeg har kjent det siden midten av uke 14. Nå er det mer tydelige små spark, men mye leamus og romstrering innimellom. Jeg har hørt flere som har kjent det allerede fra uke 14, og for min del kjenner jeg forskjell på tarmaktiviteten og bevegelsene fra barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...