Sunshine Skrevet 13. januar 2011 #581 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg er også veldig øm i mageregionen. Det kjennes ut som jeg har innvendige blåmerker over hele nedre del så jeg synes ikke det er rart du ikke orker ha bukse på! Her går det i tights og strømpebukser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. januar 2011 #582 Del Skrevet 13. januar 2011 Mammabukser siden uke 8. Vanlige bukser hele graviditeten du liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 13. januar 2011 #583 Del Skrevet 13. januar 2011 Nå vet/husker ikke jeg hva du studerer, men jeg håper du har forstått det jeg har prøvd å si med dette: Jeg tror ikke du klarer å se dette selv. (Og dette var ikke ment for å skremme dere som går til privat ul i uke 12 for å luke ut DS) Nei jeg studerer molekylærbiologi, så har på ingen måte kunnskap til å vite dette, men syns nå og se en linje bak ryggen på mini da.. Jeg føler også for å si at det å få et barn med Downs syndrom ikke er enden på verden for meg, selv om man selvfølgelig håper at barnet er friskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 13. januar 2011 #584 Del Skrevet 13. januar 2011 Nei jeg studerer molekylærbiologi, så har på ingen måte kunnskap til å vite dette, men syns nå og se en linje bak ryggen på mini da.. Jeg føler også for å si at det å få et barn med Downs syndrom ikke er enden på verden for meg, selv om man selvfølgelig håper at barnet er friskt Men en linje bak ryggen er vel noe annet enn en fold i (kun) nakken?? Tror du uansett kan ta det helt med ro og trøst deg med at når leger som driver med ultralyd ikke ser denne engang, så er det nok noe annet du ser. Downs syndrom er "piece of cake" og den letteste diagnosen man kan ha om man først får et barn som ikke er friskt, så skjønner hva du mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 13. januar 2011 #585 Del Skrevet 13. januar 2011 Det er vel heller sjeldent at noen kan gå med egne bukser hele graviditeten. Har faktisk ikke hørt om noen, før nå Jeg kjenner det stikker og strammer når jeg har på meg trange bukser så jeg kommer til å gå med mammabukser heretter. Kjøpte en himla fin bukse i dag på h&m. Jobber innen salg så er avhengig av å ha litt fint tøy. Var en sort penbukse i et slags ola/silkestoff. Også ble det selvfølgelig ei olbukse og en topp Merket på buksene at de er lave i livet nå i forhold til det de var når jeg gikk med lillemann. Alle buksene jeg forsøkte var sånn. 550,- for 2 bukser og 1 genser var ikke så ille : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 14. januar 2011 #586 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Jeg er også veldig øm i mageregionen. Det kjennes ut som jeg har innvendige blåmerker over hele nedre del så jeg synes ikke det er rart du ikke orker ha bukse på! Her går det i tights og strømpebukser Mammabukser siden uke 8. Vanlige bukser hele graviditeten du liksom.. Så godtå høre sunshine og Line! Jeg har jo ikke vert her før - så jeg aner jo ikke Men vet at flere av min venninner har begynt forholdsvis tidlig med tights eller mammabukser da. Kjenner faktisk ei til som gikk med egne joggebukser hele graviditeten. Plasserte de bare under magen og lot magen bare dingle ut...ingen innkjøpte gravidtopper eller noe---- Men hun jeg fortalte om i går gikk med egne DONGERIbukser hele veien... (Hun har sikkert skjønt hvor uvanlig dette er, og det er derfor hun "skryter" sånn av det tenker jeg...... ) Det er vel heller sjeldent at noen kan gå med egne bukser hele graviditeten. Har faktisk ikke hørt om noen, før nå Jeg kjenner det stikker og strammer når jeg har på meg trange bukser så jeg kommer til å gå med mammabukser heretter. Kjøpte en himla fin bukse i dag på h&m. Jobber innen salg så er avhengig av å ha litt fint tøy. Var en sort penbukse i et slags ola/silkestoff. Også ble det selvfølgelig ei olbukse og en topp Merket på buksene at de er lave i livet nå i forhold til det de var når jeg gikk med lillemann. Alle buksene jeg forsøkte var sånn. 550,- for 2 bukser og 1 genser var ikke så ille : Er så synd at jeg ikke har HM i nærheten....! må nok til å bestille litt derifra, men det er så mye bedre når du får plukke fra stativene i butikken steden for fra bilder på nettet da... Endret 14. januar 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 14. januar 2011 #587 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg kan gå i olabukser, men ikke sitte lenge i det :gjeiper: Nå har vi skravlet i 30 sider, jenter! Ikke verst!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. januar 2011 #588 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg kan gå i olabukser, men ikke sitte lenge i det :gjeiper: Nå har vi skravlet i 30 sider, jenter! Ikke verst!!! Ja, det er bra med høy aktivitet her Det er helt naturlig for meg å gå inn her flere ganger hver eneste dag! Syns det er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 14. januar 2011 #589 Del Skrevet 14. januar 2011 Har ikke testet trang olabukse på 2-3 uker jeg, så det blir spennnde å se til uka når jeg skal på jobb igjen om jeg får den på meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 14. januar 2011 #590 Del Skrevet 14. januar 2011 Heia gravidbukser! Kjøpte tre stk i forrige uke, og er veldig fornøyd! Foreløpig er det litt store, men skjønner ikke hvordan noen kan gå med "harde" jeans hele graviditeten - tenker at det bør være et poeng å ha det mest mulig behagelig? Har det fortsatt veldig behagelig i senga, har blitt sykemeldt til ut i neste uke med beskjed om å bli frisk. Var en kort tur hos legen i går, og hun ville helst ikke gi antibiotika el, så da er det bare å krype godt ned under dyna. Har hamstret tranbærsaft - det smaker jo faktisk helt fortreffelig! Siden jeg bare ligger her har jeg jo god tid til å "undersøke" alt mulig, og oppdaget at navlen har begynt å skifte litt farge, den er blitt mørkere, litt lillarød-aktig... Har noen sett noe forskjell? Når er det den "popper ut" - og gjør den det på alle? (urg, litt usexy å snakke om navlen, merker jeg.. ) Uansett - god helgestart alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. januar 2011 #591 Del Skrevet 14. januar 2011 Fra dagboken: 153 slag i minuttet! Hun fant ikke hjertelyden med en gang, og jeg begynte å krise-tenke med en gang! Hun finner den ikke, hun finner den ikke, hun finner den ikke Men så kom den Og tårene bare trillet :rødme: Veldig rørende altså... Mon tro om jeg klarer å kontrollere meg på UL på tirsdag - tvilsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. januar 2011 #592 Del Skrevet 14. januar 2011 Min hadde 152 slag i minuttet så det var veldig likt Det var en veldig hyggelig jordmor så jeg gleder meg til å blir fulgt opp hos henne fremover Livmoren min lå rett under navelen og symfysemålet var 13. Jeg vet ikke om det har noe å si om man er lav eller høy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. januar 2011 #593 Del Skrevet 14. januar 2011 Livmoren min lå rett under navelen og symfysemålet var 13. Jeg vet ikke om det har noe å si om man er lav eller høy? Hun målte meg ikke. Hun mente jeg ikke hadde noe (mage) å måle ennå? Jeg skjønte ikke helt hva hun snakket om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 14. januar 2011 #594 Del Skrevet 14. januar 2011 Ikke så vanlig med mye mage i uke 12 da Min kom først i uke 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 15. januar 2011 #595 Del Skrevet 15. januar 2011 Siden vi snakket om trange bukser MÅTTE jeg bare innom for å fortelle hva jeg fikk i går! Lånte noe klær med en venninne, og hun hadde sånne bellybands, eller hva det heter. Kjempesmart!!! Har gått med knappen åpen på jobb i hele dag, og ingen ser det og buksa siger ikke! Ser bare ut som om jeg har en topp utenpå buksa! Mener hun sa de var kjøpt på H&M men husket ikke helt sikkert. Nå kan jeg ihvertfall bruke mine egne bukser en god stund til, og det er deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. januar 2011 #596 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja, har sett sånne magebånd Jeg har nå kjøpt meg en ny mamma bukse på HM i dag jeg da. Olabukse-variant. Jeg er så overrasket over hvor god passform alle disse mammabuksene til HM har Kan ikke tenke meg å gå i noe annet. Syns det er veldig behagelig med lavt liv, og "foring" fra det "lave livet" og opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 15. januar 2011 #597 Del Skrevet 15. januar 2011 Det var supert tips, Ruccola. Må ha meg en tur på H&M jeg også, LineGourmet. Mammabukser foretrekker jeg allerede nå framfor egne bukser etterhvert ja. Men fremdeles må jeg gå med vanlige bukser pga jeg har kun en mammabukse. Litt pinlig: mange kommenterer hvor stor magen min er allerede og lurer på om jeg er lenger på vei eller venter flere. Skal på ultralyd på mandag: får fasiten da: lengre på vei/flere babyer/bare feit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. januar 2011 #598 Del Skrevet 15. januar 2011 Oi, så tidlig dere får mager. Moro. Tror ikke jeg brukte mammabukser før uke 22-23 forrige gang. Regner med at den kommer noe tidligere denne gangen. Gleder meg litt, synes det er så koselig med gravidmagen. Er mye mer kvalm denne gangen enn forrige gang, så nå går jeg og innbiller meg at det er ei lita jente inni der. Det hadde vært moro må jeg innrømme. Synes tida går sakte disse første ukene, er bare 8 uker nå og det føles som en evighet til 12 uker, og senere ordinær UL. Gleder meg sånn til å se den lille, men denne gangen ser jeg meg ikke råd til å ta tidlig UL om det ikke skjer noe spesielt, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Har navn klare allerede. Jørgen om det blir gutt, Marie eller Andrea om det blir jente. Alle navnene er oppkalling etter familie. Første sønnen er oppkalt etter mannens farfar. Synes det er koselig å bringe navn til personer som betyr noe for oss videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 16. januar 2011 #599 Del Skrevet 16. januar 2011 I natt hadde jeg helt syke mage/livmorsmerter, kjente at den strakk seg og vokste. skikkelig rart egentlig, men har ikke fått noe særlig mage enda da, bare en liten bulk Spennende med stor mage da, barnehagetanten - du får holde oss oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 16. januar 2011 #600 Del Skrevet 16. januar 2011 Det var fine navn, flickan. Det går nok i rykk og napp med smertene ja: håper dagen i dag er bedre, Møffi. Jeg har et "problem" for tiden: er så kosete og vil helst ha stryk og kos morgen og kveld... Men heldigvis er mannen innstilt på samme kanal. Vi har det sååå fint for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå