Minnimusepus Skrevet 11. januar 2011 #541 Del Skrevet 11. januar 2011 Hadde veldig mye kynnere med førstemann, du kjenner livmoren strammer seg og magen blir hard. Du kjenner nok ikke at fysisk magen strammer seg så tidlig, da er jo ikke livmoren kommer opp. Men det kan nok være du kan føle det ja Når du kommer lengre ut vil du ikke være i tvil når det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 11. januar 2011 #542 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg kjenner ikke noe livmor enda. Men jeg spenner alltid magemusklene enten jeg står eller sitter, så klarer liksom ikke å slappe av så jeg kommer til... Men kjenner etter hver kveld, så gleder meg til jeg finner noe! Føler jeg har funnet en stilling der jeg klarer å slappe av litt og kjenne etter Hva er det tidligste man kan ha kynnere forrsten? Boken min sier fra 12 uker, men det er stort sett alltid fleregangsfødende. Lurer på om det er det jeg har hatt i dag nemlig, klarer ikke forklare følelsen med noe annet. Sliten, varm og travel i magen/hofteområdet. Kjennes ikke ut som noe krampe egentlig, bare som et lett knip. (Men ikke som mageknip) Andre som har kjent slikt? Plutselig en dag var bare livmoren min der! Jeg har også ganske mye magemuskler, og trodde ikke jeg kom til å kjenne den før på lenge. Jeg kjenner den best når jeg ligger på magen og helst med full blære, er lissom et ømt og hardt område mellom skambenet og navlen. Jeg har allerede hatt et par kynnere, ganske sterk stikking/krampe i hele området, definitivt ikke som muskelstikkinger jeg har hatt til nå. Velkommen i klubben forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 11. januar 2011 #543 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter når det gjelder livmora jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. januar 2011 #544 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg tror jeg har for mye fett på magen til å kjenne livmora Jeg har forsøkt å finne den uten hell. Det gjør bare vondt om jeg klemmer for mye også... I dag har jeg kjøpt mine første gravidklær! Det var salg på HM så da slo jeg til. 3 bukser til 100 kr stk (en tights da). Tipper de kommer godt med snart for jeg har slutta med vanlige bukser for lenge siden og bruker vanlige tights. Jeanstightsene begynner å bli ubehagelige stramme men foreløpig synes jeg strikken til gravidbuksene var litt for vid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 11. januar 2011 #545 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg skjønte aldri det der med livmora forrige svangerskap. Etterhvert skjønte jeg jo at den var på toppen av magen, men det var kun logikken som sa meg det Her er formen helt grei. Litt kvalm når jeg er sulten, og kastet opp for første gang i dag. Er mye sliten og trøtt, er glad jeg er student og ikke trenger å yte max gjennom hele dagen hvis jeg ikke klarer. Nå har sønnen min fått vannkopper, så vi er hjemme begge to. Egentlig er det mer slitsomt enn å være på skolen. Han har jo et høyt energinivå, og jeg for sliten til å klare å følge hans tempo. Hadde nesten vært bedre om han var litt mer syk, med feber og greier Neida, vi koser oss, men jeg gleder meg til å få litt mer energi tilbake. Jeg fant ut i går at ei god venninne av meg også er gravid og har termin 4 uker før meg. Det blir moro å ha permisjon sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. januar 2011 #546 Del Skrevet 12. januar 2011 12 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. januar 2011 #547 Del Skrevet 12. januar 2011 Har forresten lurt litt på om jeg har hatt kynnere selv, men er litt usikker. Siste dagene har jeg hatt litt mageknip-lignende smerter, særlig rett etter middag. men det kan jo hende det bare er rett og slett mageknip.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. januar 2011 #548 Del Skrevet 12. januar 2011 Kan nok være mageknip ja. Kynnere kjennes nok litt annerledes ut Jeg har begynt å innbille meg at jeg ikke er gravid Teit ja, men jeg har jo nesten ingen symptomer og så føler jeg at jeg bare blir feit av vekta som øker og at det ikke legger seg på magen. Det går nok over etter jordmortime på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. januar 2011 #549 Del Skrevet 12. januar 2011 Plutselig en dag var bare livmoren min der! Jeg har også ganske mye magemuskler, og trodde ikke jeg kom til å kjenne den før på lenge. Jeg kjenner den best når jeg ligger på magen og helst med full blære, er lissom et ømt og hardt område mellom skambenet og navlen. Jeg har allerede hatt et par kynnere, ganske sterk stikking/krampe i hele området, definitivt ikke som muskelstikkinger jeg har hatt til nå. Velkommen i klubben forresten Med full blære...? Det hørtes veldig motstridenede ut syns jeg... Sikker på det da ikke er blæra man kjenner...? Eller ligger blæra bak livmoren og presser den da utover kanskje...? :klø: Har forresten lurt litt på om jeg har hatt kynnere selv, men er litt usikker. Siste dagene har jeg hatt litt mageknip-lignende smerter, særlig rett etter middag. men det kan jo hende det bare er rett og slett mageknip.... Kjennes ikke ut som mageknip heller, det pleier jo å knipe ganske konsentrert på ett sted med meg ihvertfall... Dette er liksom over et større område, og føles varmt i tilleg... Klarer ikke forklare det bedre :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 12. januar 2011 #550 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) 12 uker i dag! Hipp hurra for 12 uker!! ! ---------------------------------------- Hatt en forferdelig natt... Våken maaaange ganger, og de rareste drømmer. Og mannens snorking har gjort meg smågal i hodet! Jeg som ikke har reagert på snorkinga hans på flere år! Jeg må være mer var for lyder nå... Måtte legge meg på sofaen til slutt... Men det må jubles litt i dag også: 14 UKER Endret 12. januar 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 12. januar 2011 #551 Del Skrevet 12. januar 2011 Hallo da blir jeg også med her... er ca 10 uker selv om det står 11 under her... har ikke retta den enda, hadde en tidlig ultralyd og da regna hun med at jeg bare var 10 uker. venter med å rette den til jeg kommer på den ordentlige ultralyden og er helt sikker... HUff er så uggen og kvalm om dagen, håper dette går snart over.. Ellers gleder jeg meg til vi blir 4:) blir moro med en liten til:) Hurra for alle her inne:):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 12. januar 2011 #552 Del Skrevet 12. januar 2011 Hallo da blir jeg også med her... er ca 10 uker selv om det står 11 under her... har ikke retta den enda, hadde en tidlig ultralyd og da regna hun med at jeg bare var 10 uker. venter med å rette den til jeg kommer på den ordentlige ultralyden og er helt sikker... HUff er så uggen og kvalm om dagen, håper dette går snart over.. Ellers gleder jeg meg til vi blir 4:) blir moro med en liten til:) Hurra for alle her inne:):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 12. januar 2011 #553 Del Skrevet 12. januar 2011 Med full blære...? Det hørtes veldig motstridenede ut syns jeg... Sikker på det da ikke er blæra man kjenner...? Eller ligger blæra bak livmoren og presser den da utover kanskje...? :klø: Jeg syns det høres veldig logisk ut Se her for hvordan magen vokser. Blæra er tomrommet bak skambenet og under livmoren og hvis den er full er det logisk at den vil øke i volum og presse livmoren opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 12. januar 2011 #554 Del Skrevet 12. januar 2011 Har forresten lurt litt på om jeg har hatt kynnere selv, men er litt usikker. Siste dagene har jeg hatt litt mageknip-lignende smerter, særlig rett etter middag. men det kan jo hende det bare er rett og slett mageknip.... Kynnere er når livmora forbereder seg på fødselen, så det er på en måten mini mini rier og jeg tror ikke de kommer før i siste trimester. Jeg tror du kjenner at ligamentene strekker seg, jeg har også plutselige smerter i maken og de er lokalisert litt på siden. Ellers hadde jeg et vanvittig blodtrykksfall tidligere i kveld.Det var skikkelig skummelt. Jeg satt stille og trodde jeg skulle besvime. Føler meg fremdeles litt svimmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. januar 2011 #555 Del Skrevet 12. januar 2011 Kan nok være mageknip ja. Kynnere kjennes nok litt annerledes ut Jeg har begynt å innbille meg at jeg ikke er gravid Teit ja, men jeg har jo nesten ingen symptomer og så føler jeg at jeg bare blir feit av vekta som øker og at det ikke legger seg på magen. Det går nok over etter jordmortime på fredag Har det sånn jeg også :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. januar 2011 #556 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg tror du kjenner at ligamentene strekker seg, jeg har også plutselige smerter i maken og de er lokalisert litt på siden. Å ja - jeg har jo kjent disse livmorstrekkene tidligere (særlig rundt uke 8 pluss minus), men disse knipene har vært mye kraftigere. Men de er jo litt sånn på siden som du sier... Grattis Mjau mjau med 14 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. januar 2011 #557 Del Skrevet 12. januar 2011 Kanskje jeg bør legge inn i signaturen på jobbmailen: Ps: beklager om jeg virker kort og sur, men jeg er gravid.. Sist jeg var gravid hadde vi en huskeliste-tavle på prosjektet jeg var på, hvor det i en eller annen sammenheng ble skrevet "Kiri er smart" øverst. Etter en stund ble hele tavlen vasket av og vi hadde en felles brainstorm. Da ble det skrevet øverst "Kiri er gravid" og etter en tid la jeg selv til "- og HORMONELL!!!". Dette syntes for alle som var innom og siden jeg var eneste jenta var det liten tvil om hvem det gjaldt, selv om gutta som var der fast ikke var særlig i tvil om hvem som var den hormonelle... Det skapte en del kommentarer om at "før var hun smart, men nå er hun blitt gravid", men jeg fikk også en del kommentarer om koner som hadde blitt helt endret og hatt mye plager osv, så litt forståelse og medfølelse fikk jeg Jeg våkner mange ganger om natten nå og drømmer unormalt mye. Det kan feks være at vi er i utlandet med datteren vår og at en gedigen slange plutselig kaster seg over henne med åpent gap klar til å sluke henne i ett jafs. Snakk om å våkne fort! Jeg hadde det sånn på slutten av forrige svangerskap, så synes det er litt vel tidlig at det startet før uke 8. Uke 8 begynte forresten i går og da hadde jeg en kvalmende dag. Lå på sofaen og tenkte at "sist var jeg kvalm fra uke 6 til 14. Da er to uker unnagjort og det er "bare" 6 uker igjen.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. januar 2011 #558 Del Skrevet 12. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/06/tema/klikk/helse/14965164/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. januar 2011 #559 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg fant hjertelyden i dag Jeg fikk doppleren jeg bestilte i begynnelsen av desember i posten i dag, og da måtte jeg selvsagt se om jeg fant den, og etter litt leting dukket de raske slagene opp :rødme: Det hjalp på trua om at jeg faktisk er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 12. januar 2011 #560 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg fant hjertelyden i dag Jeg fikk doppleren jeg bestilte i begynnelsen av desember i posten i dag, og da måtte jeg selvsagt se om jeg fant den, og etter litt leting dukket de raske slagene opp :rødme: Det hjalp på trua om at jeg faktisk er gravid Fikk min i går og fant den også :rødme: 156 slag i minuttet! Jeg har vært på tidlig ul så det hjalp på, men er noen uker siden nå så var betryggende at jeg fant hjertelyden... Syns den var ganske vanskelig å finne så tok litt tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå