Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Bare innom med et lite vink for å huke på mine innlegg, jeg er ny i terminklubben :goodbye:

Har litt å lese meg opp på her, men gleder meg til å skravle med dere. Noen av dere kjenner jeg jo fra før fra prøvebøker og tidligere terminklubb. :)

Du rakk det jo :) Dette blir spennende. Gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i klubben Flickan :ler::velkommen:

Sunshine - 10 år?? Da er det jammen meg på tide med store ticker-gratulasjoner :nigo:

Og forresten, ang perm.tid - jeg tenker 100 % så får man eventuelt spare litt om man trenger mer tid utover de ukene man får med lønn. Total utbetaling er visstnok mer med 100 % enn 80 % ;)

Var det forresten sånn at det blir noen endringer fra juli neste år? 2 uker mer til pappa eller noe.. :klø:

Så herlig med hjertelyd VirreVapp! Var det hjemme, hos lege eller jordmor eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lønner seg mest med 100% lønn hvis man tjener mer en 6G, jeg ligger litt under det, og mannen tjener mindre enn meg. Det man også må tenke på hvis man tar permisjon uten lønn er at hvis man skulle bli gravid fort igjen (noe vi tror vi ønsker) kan man risikere å få en mnd mindre med lønn i beregningen (spørs jo hvor fort man blir gravid da). I tillegg mister man en del av grunnlaget for sykepenger osv...

Mamma jobber med lønn så hun skulle hjelpe meg med å sette opp regnestykker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om permisjonsendringene fra 1 juli er bestemt er jeg usikker på :vetikke: Men det var i allefall snakk om 2 ekstra uker til far, og 1 ekstra uke som legges til den totale permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sett et lite nurk i magen. Hjertet slår og vi kunne telle ti fingre og ti tær. Det ser helt ferdig ut og helt fantastisk å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sett et lite nurk i magen. Hjertet slår og vi kunne telle ti fingre og ti tær. Det ser helt ferdig ut og helt fantastisk å se. :)

Det er det helt utrolig hva folk både ser og hører nå midt i jula! :ler:

Grattis Nyva, skjønner det er stas. :)

Jeg er litt misunnelig... utålmodig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg mest med 100% lønn hvis man tjener mer en 6G, jeg ligger litt under det, og mannen tjener mindre enn meg. Det man også må tenke på hvis man tar permisjon uten lønn er at hvis man skulle bli gravid fort igjen (noe vi tror vi ønsker) kan man risikere å få en mnd mindre med lønn i beregningen (spørs jo hvor fort man blir gravid da). I tillegg mister man en del av grunnlaget for sykepenger osv...

Mamma jobber med lønn så hun skulle hjelpe meg med å sette opp regnestykker på det.

Godt poeng det om man skulle bli gravid raskt igjen. Det må jo eventuelt jeg om vi ønsker flere :gjeiper:

Jeg har tenkt for meg selv: 100 % 46 uker + 3 uker ferie = 49 uker totalt, det er nære 1 år. Da burde barnehageplassen være i gang. Og om det er noen uker fra så er jeg sikker på det går bra med bestemødre i nærheten som kan være dagmamma noen uker. Jeg tenker jo også gradert uttak om det passer for alle parter. Da kan jeg kanskje få strekt ut permen litt lenger. Men det betinger jo igjen en villig bestemor et par dager i uka ;)

Si fra hva du finner ut av Sunshine :)

edit: uansett 1 mnd permisjon uten lønn burde gå greit :filer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom her for en stund siden og meldte meg ut av terminklubben, men nå må jeg bare melde meg inn igjen. Alt har vært helt surrealistisk de siste dagene/ukene, og det har tatt litt tid å fått tenkt gjennom alt sammen.

Men for å gjøre en lang historie kort så er saken at vi ventet tvillinger, og den ene ikke overlevde, men den andre gjorde så vi har fortsatt en baby i magen :) Vi får heldigvis masse veiledning og oppfølging så dette skal nok gå bra.

Var litt av et sjokk å svelge da vi kom inn til legen og de plutselig sa at det var liv likevel, etter at de hadde sagt at det ikke var det.

Men så da har vi fortsatt spire i magen, er 8 uker i dag og regner med at den sitter til August :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bare innom med et lite vink for å huke på mine innlegg, jeg er ny i terminklubben :goodbye:

:velkommen:

Jeg har hørt hjertet til lille, og det var verdens fineste lyd :hjerte: :rødme:

Så herlig :hjerte:

Hva vil 6G si? Jeg er HELT blond når det gjelder "lønnsting"....

Skjønner ikke hvorfor vi ikke lærer sånt på skolen i stedet for å regne grader på trekanter og andre figurer!!

Noen som har link til en side som lett forklarer dette med permisjon og hva som lønner seg, hvordan dele den osv?

Hvis vi f.eks tar 100% permisjon og 80% lønn, er det da 1 helt år til mor også de neste 12 ukene til far?

:rødme:

Jeg var innom her for en stund siden og meldte meg ut av terminklubben, men nå må jeg bare melde meg inn igjen. Alt har vært helt surrealistisk de siste dagene/ukene, og det har tatt litt tid å fått tenkt gjennom alt sammen.

Men for å gjøre en lang historie kort så er saken at vi ventet tvillinger, og den ene ikke overlevde, men den andre gjorde så vi har fortsatt en baby i magen :) Vi får heldigvis masse veiledning og oppfølging så dette skal nok gå bra.

Var litt av et sjokk å svelge da vi kom inn til legen og de plutselig sa at det var liv likevel, etter at de hadde sagt at det ikke var det.

Men så da har vi fortsatt spire i magen, er 8 uker i dag og regner med at den sitter til August :)

Det var nyheter det!! :sjokkert:

Men så hyggelig at det fortsatt er liv, selv om det dessverre bare var en som overlevde.. Samme skjedde med broren min som også var tvilling helt i starten...

Velkommen tilbake :)

----------------------------------------------------

Jeg har da passert 12 uker!!! :duskedame:

Er 12+2 i dag!!

:danser: HAPPY NEW YEAR :danser:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens grunnbeløp kan du se her: http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Grunnbel%C3%B8pet+%28G%29

Det er det de tar utgangspunkt i når de beregner trygd, støtte etc. I 2010 var grunnbeløpet 75 641 kr. Nav dekker for eksempel foreldrepenger opp til 6 ganger grunnbeløpet 453 846. Tjener du mer enn dette får du altså ikke restbeløpet i foreldrepenger av NAV (Mange arbeidsgivere dekker hele lønnen for sine ansatte). Tjener man over 6G mister man en del stønader fra NAV for aleneforeldre for eksempel.

Jeg tror det viktigste med permisjonsberegning er at man finner den løsningen som er økonomisk best for sin familie. Husk at om dere velger 80% lønn får mannen også 80% lønn de ukene han skal ha permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg opp i alle de 22 sidene i skravletråden. :rødme:

Opp og nedturer: gratulerer til dere som er gravide, og lykke til videre til dere som desverre har mistet.

Litt om meg selv:

Tok graviditetstest 23.12: så dette var en førjulsgave. :yvonne:

Har slitt med å bli gravid, ble 7 år mellom nummer en og to og det blir nesten 8 år mellom nummer to og tre.

I følge terminkalkulator har jeg termin 6 august, men skal til legen 5 januar, og håper jeg får mer eksagt dato da.

Jeg er sliten og MYE kvalm, men overlykkelig: trodde siste tog var gått og hadde innstilt meg på at jeg ble en to barns mamma selv om jeg alltid har ønsket meg tre barn. Rekker å fylle 39 år i løpet av svangerskapet, så her er en til "gammelmamma". :jepp:

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...