mjau-mjau Skrevet 28. desember 2010 #401 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Jeg har lenge tenkt på det, mest for å notere ned hvordan graviditeten oppleves slik at jeg har det til neste gang. Det kan kanskje hjelpe å roe ned eventuelle bekymringer tenker jeg. Nå har jeg notert for harde livet Har skrevet ned alt jeg kommer på fra den dagen jeg tok positiv test og det ble mange sider! Skal føre det pent inn med litt dekor i en annen bok når jeg får skaffet meg det Endret 28. desember 2010 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. desember 2010 #402 Del Skrevet 28. desember 2010 Er det noen av dere som skriver graviditetsdagbok? Sånn på papir? Jeg vurderer å begynne, tenker at det er hyggelig å ha noe å se tilbake på. Jeg er glad i å scrapp så tenkte kanskje å "style" opp en vanlig notatbok. På papir....? :klø: Jeg gjør ikke det. Men jeg har jo et godt grunnlag i dagboken min her. Den kan man jo lagre på sin egen pc og skrive ut om man vil, eventuelt redigere ------ Jeg har ringt Ullevål i dag. Fikk bekreftet at jeg har fått fødeplass og innkalling til ordinær UL i februar, men jeg måtte snakke med avdeling for medisinsk genitikk om UL'n i uke 11/12. Der viste det seg at de ikke har mottatt noen henvisning! Urgh - og verken legesenter eller helsestasjonen tar telefonen. Det er sikkert stengt i romjulen Blir litt utålmodig nå... Sitter på jobb og koper litt i dag. Prøver å manne meg opp til å fortelle sjefene at jeg er gravid, men motet er ikke helt fyllt opp ennå :gjeiper: Merkelig at man skal være nervøs for å si det? :klø: Jeg har ingen grunn til å være nervøs. Jeg har jobbet her i over 1 år, og jeg er jo så gammel som jeg er liksom.. burde ikke komme som noen overraskelse, med mindre jeg hadde sagt på intervjuet at jeg hadde bestemt meg for å ikke få barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 28. desember 2010 #403 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har ringt Ullevål i dag. Fikk bekreftet at jeg har fått fødeplass og innkalling til ordinær UL i februar, men jeg måtte snakke med avdeling for medisinsk genitikk om UL'n i uke 11/12. Der viste det seg at de ikke har mottatt noen henvisning! Urgh - og verken legesenter eller helsestasjonen tar telefonen. Det er sikkert stengt i romjulen Blir litt utålmodig nå... Sitter på jobb og koper litt i dag. Prøver å manne meg opp til å fortelle sjefene at jeg er gravid, men motet er ikke helt fyllt opp ennå :gjeiper: Merkelig at man skal være nervøs for å si det? :klø: Jeg har ingen grunn til å være nervøs. Jeg har jobbet her i over 1 år, og jeg er jo så gammel som jeg er liksom.. burde ikke komme som noen overraskelse, med mindre jeg hadde sagt på intervjuet at jeg hadde bestemt meg for å ikke få barn Åh, så teit med henvisning, da! Krysser fingrene for at du får kontakt med legen og får sendt henvisning.. Kjenner meg igjen i jobbsituasjonen altså, jeg var på medarbeidersamtale rett før jul og klarte ikke fortelle om babyen... Skjønner ikke hvorfor det plutselig ble så vanskelig.. Jeg vet jo at de blir glade og er flinke til å tilrettelegge for gravide, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 28. desember 2010 #404 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har det samme måte med min jobb. men saken er den at jeg har nesten nettopp begynt i den jobben, så dette syns jeg er skikkelig ubehagelig. Ellers har jeg vært skikkelig kvalm igjen idag og i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. desember 2010 #405 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg fikk ikke sagt det til arbeidsgiver i dag. Prøver igjen i morra Fikk heller ikke noe svar på legekontoret. Jeg ringte 3 ganger (x 30 min!) og satt og hørte på denne dustete telefon-stemmen som skrøt av timer på internett og resept-bestilling. Men nada svar. Og epost-adresse? Nei, det har vi heller ikke. Makan! De må da legge inn på svareren at: i romjulen har vi stengt. Very simple! Anyways - sendte mail tilbake til avdeling for medisinsk genetikk på Ullevål om situasjonen, og lurte på om de ikke kunne sette meg opp på time og få henvsisningen senere.. ... og de svarte ganske raskt faktisk at ja, det kunne de. Jeg kunne forvente en time om ca 2 uker :nigo: Utålmodig på Ul nå :gjeiper: Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. desember 2010 #406 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg har det samme måte med min jobb. men saken er den at jeg har nesten nettopp begynt i den jobben, så dette syns jeg er skikkelig ubehagelig. Ellers har jeg vært skikkelig kvalm igjen idag og i går! Da skjønner jeg det i hvert fall er ubehagelig Men hvordan klarer du deg på jobb nå (når det ikke er juleferie) med all kvalmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. desember 2010 #407 Del Skrevet 28. desember 2010 Da har jeg også sett min lille spire, hjertet slo og alt var bra Termin ble en uke før, noe jeg ikke sier nei takk til Blødde litt i går så var utrolig nervøs før ultralyden.. Håper alle har hatt en fin jul med sine Så greit med en uke før, det er jo en skikkelig bonus Håper alt er fint med tanke på blødningene, det var nok litt ekkelt. Nå begynner det jammen å løsne litt denne kvalmen. Kvelden er fremdeles tøff men jeg har noen gode timer på dagen. Noen mister den, andre får den Har du hatt en fin julefeiring Nyva? Og dere andre? Vi storkoser oss og spesielt meg prøver å ha et øyeblikk eller to der jeg koser meg litt meg magen og tenker på det lille som forhåpentligvis skal vokse og bli en liten babis Hei, hei jenter Jeg må bare innom for å juble for 12 uker julen har så langt vært veldig fin, satser på flere fine dager når vi drar til fjells nærmere helgen! Har ikke fortalt det til andre enn mannens foreldre på den siden da det er litt skilsmisser og andre kjipe ting som folk heller tenker på. Syns liksom ikke vi da kan komme og "gni" dette i fjeset på dem sikkert rart tenkt, men det er nå sånn jeg er... Uansett: 12 uker og juuuuuuuul ---- Btw: så koselig å høre at alt stod bra til med nurket minnimusepus Jaaaaa, det var veldig koselig! Og for 12 uker, føles ut som en evighet til vi også er der. Nå har jeg notert for harde livet Har skrevet ned alt jeg kommer på fra den dagen jeg tok positiv test og det ble mange sider! Skal føre det pent inn med litt dekor i en annen bok når jeg får skaffet meg det Det er såå moro å lese i bøkene jeg har skrevet fra lillemann var liten, begynte å skrive i uke 9 og bildene ble tatt fra uke 8, da kunne man se at jeg var gravid. Absolutt verdt det ------------- Her har jeg hatt min første dag på iallefall en uke hvor jeg har bidratt litt her hjemme. Jeg er usannsynlig sliten om dagene og orker ingenting. I dag har vi vært i butikken å handlet til nyttårsselskap, satt på to vask, laget middag og ryddet kjøkkenet. Dette var dagligdags før, men ikke i det siste. Tror jeg må ned å måle jerninnholdet, det tar litt av dette her. Ellers så satt jeg å tenkte på juleaften og nå begynner det å gå opp for meg at vi skal ha nummer 2! Har ikke tenkt på det før, men da gikk det opp for meg. Hadde med lillemann på senteret idag og han er en utålmodig sjel kan man si. Når vi kjørte hjemover igjen sa jeg til mannen at det ville bli enda verre med enda en som er like utålmodig. "Åneida, da har de jo hverandre å leke med, tror det blir lettere med to jeg. Ingenting å bekymre seg for" :rødme: Det er nå godt å ha mannen også da, spesielt når han sier sånn. Når det gjelder jobb så har jeg sagt det til noen, med unntak av min nærmeste sjef og direktøren. I begynnelsen av januar skal vi pusse opp kontoret og da må jeg jo fortelle det. Skal helst ikke stå i malingslukt med mindre det er Jotun sense(?) tror jeg den heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 28. desember 2010 #408 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg var helt utslitt frem til uke 11 og det var ingenting galt med jernlageret mitt eller HB. Vent et par uker og se om overskudde kommer tilbake Minniemusepus Uansett sjekker de vel dette på første legekontroll tror jeg (legen min gjorde det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. desember 2010 #409 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg var helt utslitt frem til uke 11 og det var ingenting galt med jernlageret mitt eller HB. Vent et par uker og se om overskudde kommer tilbake Minniemusepus Uansett sjekker de vel dette på første legekontroll tror jeg (legen min gjorde det). Ja, det har faktisk hjulpet litt allerede, hehe. Må bare ta meg sammen litt tror jeg. Var ikke sånn med lillemann, derfor er det så uvant. Første legekontroll har jeg ikke bestilt time til enda, men skal vel ila januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 29. desember 2010 #410 Del Skrevet 29. desember 2010 God (vel overstått) jul alle sammen, håper den har vært fin! Vi har vært hos kjæres familie i julen (en flytur unna), så det har blitt lite datatilgang.. Nå vet iallefall all den nærmeste familien det, de ble veldig glade! Svigermor snufsen en hel dag Jeg har heller ikke sagt noe på jobben, tenkte jeg skulle vente til etter jul og passerte 12 uker (på søndag! :rødme: ). Den nærmeste sjefen min er ikke alltid like lett å snakke med, og gruer meg til å se fjeset hans før han får "summet" seg.. Herregud at det skal være så vanskelig, det er jo en helt naturlig ting! Heldigvis får vi en ny øverste sjef i slutten av januar (liten organisasjon), og HUN virker som en veldig fornuftig dame som er opptatt av at jobben skal være tilasset arbeidssituasjon.. Hvordan er det med dere andre, har dere en type jobb som er "lett" å finne vikar til? Jeg kjenner det blir litt spennende at noen skal jobbe med mine prosjekter mens jeg er borte.. Men det blir nok bra, må bare forberede godt! Og man er jo ikke akkurat uunnværlig noe sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. desember 2010 #411 Del Skrevet 29. desember 2010 Min sjef ble faktisk inkludert før jeg ble gravid. Årsaken er at vi var to jenter som prøvde (to av ti personer på gruppa), og det ville ha store virkninger på bedriften hvis vi begge ble gravide samtidig. Vi hadde et vikariat gående som snart skulle stoppe, og vi ønsket veldig å beholde han til en av våre permisjoner. Det tar ca et år å lære opp en ny person i vår jobb, så derfor ville vi at sjefen skulle få utvidet dette vikariatet før han forsvant og vi måtte bruke et nytt år å lære opp en ny. Sjefen satte utrolig stor pris på å bli inkludert, men for meg var det veldig naturlig for han er en fantastisk person som bryr seg veldig om sine ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. desember 2010 #412 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg har fått et vikariat på 60% på salg frem til juni, jobber resten av de 40% på en annen avdeling i bedriften. Det passer derfor perfekt for min del. Etter permisjonen er planen å finne en ny jobb For en sjef du har sunshine, sånn ville aldri min sjef gjort. Blir deprimert av å tenke på han, hehe. :gjeiper: En grunn til at det er myye gjennomtrekk hos oss kan en si Myzia, høres ut som dere har hatt en koselig jul, så moro at nyheten ble tatt godt imot:) Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. desember 2010 #413 Del Skrevet 29. desember 2010 Ja han må være verdens beste sjef! Jeg har aldri hatt en så bra sjef, og det har jeg passet på å fortelle han. Han var en utrolig støtte for meg da jeg gikk gjennom en utrolig vond tid, og han tilrettelegger og gir maksimal frihet til sine ansatte. Han ble til og med glad da jeg fortalte at jeg var gravid. Han strålte fra øre til øre (i allefall til det gikk opp for han at han måtte erstatte meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. desember 2010 #414 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Endelig på nett. Er jo helt håpløst å være på jobb når systemet svikter totalt! :dåne: Jeg fortalte den store nyheten til sjefene mine i dag. Først min nærmeste overordnede inne på kjøkkenet i dag tidlig når vi begge tilfeldigvis var der og lagde oss te Han ble utelukkende glad på mine vegne. Så gikk jeg inn til eiern etterpå og sa jeg var gravid. "Å! Du store min tid! sa han! Han virket lettere psykotisk, men jeg så også et smil. Hehe.. tolker det som at alle ble relativt glade på mine vegne. Jeg jobber med salg og jeg tviler på at de klarer å finne en vikar. Mest sannsynlig vil kollegene mine ta seg av mine kunder. Arbeidsgiveren min er kjent for å være svært firkantet og lite fleksibel. Men av hensyn til kundene så kan jeg ikke tro noe annet enn at det skal gå greit å få fleksibel perm i alle fall. Ønsker gradert uttak En kollega av meg som er i perm med sitt 2. barn nå, ble bedt om å gå ned til 80 % stilling, da hun lurte på om det var mulig å flekse bitte litt pga barnehage etc.. Edit: 10 uker i dag! Endret 29. desember 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Almaz Skrevet 29. desember 2010 #415 Del Skrevet 29. desember 2010 Så bra du fikk sagt det!! Hint: permisjonstiden er en fin tid å lete etter ny jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. desember 2010 #416 Del Skrevet 29. desember 2010 Så bra du fikk sagt det!! Hint: permisjonstiden er en fin tid å lete etter ny jobb... Hehe.. det har krysset mine tanker Hadde ikke gjort noe med kortere avstand til jobben heller. Det henger jo ikke helt på greip å bo i Oslo, men jobbe utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. desember 2010 #417 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) dobbelpost Endret 29. desember 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. desember 2010 #418 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Så koselig at de ble glade Line, skulle egentlig bare mangle Jeg snakket med min nærmeste sjef i dag, men klarte ikke fortelle det. Får ta det når jeg må, er jo tidlig enda for min del. Jeg har laget en terminliste for oss i juli/august-klubben. Den finner dere her Endret 29. desember 2010 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. desember 2010 #419 Del Skrevet 30. desember 2010 Har dere begynt å tenke på permisjonstiden? Jeg er så usikker på om jeg skal ha 100% eller 80% lønn. I utgangspunktet var jeg helt bestemt på 100% lønn, men nå ser jeg at vi i såfall må ha permisjon uten lønn for å holde frem til barnehagestart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. desember 2010 #420 Del Skrevet 30. desember 2010 Bare innom med et lite vink for å huke på mine innlegg, jeg er ny i terminklubben Har litt å lese meg opp på her, men gleder meg til å skravle med dere. Noen av dere kjenner jeg jo fra før fra prøvebøker og tidligere terminklubb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå