Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg er dø-sliten jeg også minnimusepus... Og sover i tillegg så dårlig, våkner hver time omtrent, drømmer de merkeligste drømmer og kroppen bare verker... Mye klaging her nå :fnise:

I dag skal vi fortelle det til mannens familie!! :hoppe:

Føler jeg bare klager her hjemme jeg også, men det er jo "positiv" klaging om jeg kan kalle det for det :)

Det er bare fint sånn sett, da er det et tegn på at spirene holder seg fast iallefall.

I dag hadde jeg min første runde med oppkast til morran, har vært kvalm de siste dagene men idag klarte jeg ikke holde igjen. Yes, sånn holdt jeg på fra uke ca nå - uke ni, før det begynte igjen fra uke 12-16 med lillemann. Mannen bare lo av meg, han kjente seg vel igjen han også. Er han som stryker meg på ryggen og holder håret mitt når det blir altfor ille :fnise:

Så spennende, da ble de nok glade kan jeg tenke meg? Jeg får kontrakten på jobb til mandag og etter det kan de bare finne det ut. Håper å vente til etter jul, men så oppblåst jeg er noen dager skulle en tro jeg var iallefall 4 mnd på vei.

Jeg er ikke mer sliten enn vanlig, merker ikke så mye. Sover mye på denne tida av året uansett, så tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre. Sover godt også, heldigvis. Vi får nyte det så lenge det varer!! Det kommer vel dager hvor en natts sammenhengende søvn er alt vi lengter etter... :ler:

:jepp: det kan jeg skrive under på :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo og god morgen! :sol:

Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra legen søker oss inn på fødeplass og UL til vi får svar? (Ullevål)

*litt utålmodig* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra legen søker oss inn på fødeplass og UL til vi får svar? (Ullevål)

Jeg har ikke fått svar enda... (Og har overbevist meg selv om at jeg ikke får plass og må føde i bilen på vei til et sykehus laaaaaangt unna :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad vi ikke trenger å bekymre oss for fødeplass, her er det enten Aust eller vest, begge ligger 30 min unna. Tror ikke jeg fikk svar med L, det ble bare sendt inn et skjema til et av dem.

Nå er det nok annerledes i Oslo området, håper dere får plass der dere måtte ønske :)

Bare tre dager igjen til ul nå, er så spent. Har dere tenkt på navn forresten? Litt tidlig, men det er jo lov å lufte det :)

Her har vi helt siden L ble født hatt to klare jentenavn, Michelle og Iselin. Om vi skulle få en gutt til må det nok bli Colin eller Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad vi ikke trenger å bekymre oss for fødeplass, her er det enten Aust eller vest, begge ligger 30 min unna. Tror ikke jeg fikk svar med L, det ble bare sendt inn et skjema til et av dem.

Nå er det nok annerledes i Oslo området, håper dere får plass der dere måtte ønske :)

Bare tre dager igjen til ul nå, er så spent. Har dere tenkt på navn forresten? Litt tidlig, men det er jo lov å lufte det :)

Her har vi helt siden L ble født hatt to klare jentenavn, Michelle og Iselin. Om vi skulle få en gutt til må det nok bli Colin eller Michael.

Samme her :) Molde eller Ålesund Og da e valget enkelt :-)

bare tre dager? tar du tidlig ultralyd?

Jeg har 7 uker å vente i spenning på hva som befinner seg inne der.

Magen er kjempestor allerede og er bare 11+5 uke på vei:) ( ska legge ut bilde)

Men i går kjente jeg de første bevegelsene, og jeg har kjent noen sprell i dag. Herlig :) :)

Ellers har det vert en LAAAANG dag i dag, min kjære ramla på jobb i natt å har fått brudd i hånden, så i dag har vi brukt dagen på venting på sykehuset, å med en gutt på 4 er det en prøvelse i seg sjøl ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sykehusordningen hørtes kjekk ut :)

Vi har allerede guttenavn klart, men vet ikke om jeg vil skrive det her før UL, hvi det er jente kan vi "spare" det til senere...

Samme her :) Molde eller Ålesund Og da e valget enkelt :-)

bare tre dager? tar du tidlig ultralyd?

Jeg har 7 uker å vente i spenning på hva som befinner seg inne der.

Magen er kjempestor allerede og er bare 11+5 uke på vei:) ( ska legge ut bilde)

Men i går kjente jeg de første bevegelsene, og jeg har kjent noen sprell i dag. Herlig :) :)

Ellers har det vert en LAAAANG dag i dag, min kjære ramla på jobb i natt å har fått brudd i hånden, så i dag har vi brukt dagen på venting på sykehuset, å med en gutt på 4 er det en prøvelse i seg sjøl ;-)

Jeg kjente noe på torsdag, men var nok bare en luftboble som sprakk. Jeg er førstegangs, så kjenner nok ikke noe på mange uker enda ;)

Håper alt går bra med mannen din da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 + 1 i dag og endelig over den magiske grensa. Det rare er at jeg føler meg mindre gravid enn noengang, og siden jeg ikke har hørt noe hjertelyd tenker jeg jo litt på om noe er galt (Naturligvis, bekymringer skal man visst alltid ha....). Jeg har bestilt meg egen doppler men den har ikke kommet enda, jeg bare håper den kommer denne uka så kan jeg høre hjertelyd snart. Jeg har fått brev fra lege med henvisning til UL i starten av februar, så da er det bare å vente. Halvannen måned igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant brev fra Ullevål i postkassen i dag :) Har time til ultralyd 14.02 og fått fødeplass der, så da blir det nok ikke bilfødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant brev fra Ullevål i postkassen i dag :) Har time til ultralyd 14.02 og fått fødeplass der, så da blir det nok ikke bilfødsel :fnise:

Å! Grattis! :hoppe:

Hvor lenge siden er det du var hos legen og søkte plass?

Dritkjedelig på jobb nå..... :dåne: :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 1 i dag og endelig over den magiske grensa. Det rare er at jeg føler meg mindre gravid enn noengang, og siden jeg ikke har hørt noe hjertelyd tenker jeg jo litt på om noe er galt (Naturligvis, bekymringer skal man visst alltid ha....). Jeg har bestilt meg egen doppler men den har ikke kommet enda, jeg bare håper den kommer denne uka så kan jeg høre hjertelyd snart. Jeg har fått brev fra lege med henvisning til UL i starten av februar, så da er det bare å vente. Halvannen måned igjen :)

Gratulerer med passert magisk grense. :nigo: Tror ikke man skal bekymre seg over at man føler seg litt for normal - tror det er et godt tegn jeg :) Selv om jeg også tenker noen ganger at: kanskje graviditeten har "gått over?" :fnise: Men vi har jo ikke mensen har vi vel? :ler:

Hvor bestilte du doppler fra? Det har jeg vurdert også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Grattis! :hoppe:

Hvor lenge siden er det du var hos legen og søkte plass?

Dritkjedelig på jobb nå..... :dåne: :Gjesp:

Var der 7.12.

Ang doppler: ei venninne kjøpte på teknikkmagasinet, kostet rundt 400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte på Ebay, søkte opp Angelsounds. Ser de selger relativt billig på finn.no også :)

Ringte nettopp legen og fikk svar på blodprøvene mine. Alle var normale, til og med jernlageret og HB som alltid har vært lavt. Men jeg var ikke immun mot toxoplasmose, det hadde jeg egentlig håpet siden vi har katter. Da får jeg bare være litt ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at puppene ikke er så ømme som de var, men man sier jo at i 2.trimester blir man piggere og kan noen dager glemme at man er gravid, så satser på at det bare er det :)

Du må ikke bli bekymret hvis du ikker hører hjertelyden med en gang da, livmoren er fortsatt liten og kan smette unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har tenkt på det, at det sikkert er lett å bli bekymret hvis man ikke finner hjertelyd. Jeg får kanskje håpe doppleren ikke kommer med det første så livmora blir større :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt på det, at det sikkert er lett å bli bekymret hvis man ikke finner hjertelyd. Jeg får kanskje håpe doppleren ikke kommer med det første så livmora blir større :fnise:

Men tenk så koselig å høre på etter hvert når magen blir større da :rødme:

Vi skal ha kjærestekveld med fondue og love actually i kveld, syns mannen er blitt så snill og omtenksom etter at jeg ble gravid, blir helt bortskjemt her jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra Ålesund i dag, ultralyd den 07.02 gleder meg :-)

Mannen har det bra , nå er det pleie og kjærlighet på timeplanen :)

I morgen skal jeg puste lettet ut, da er første trimester over , jippi :) :)

ps. nå først kom bildet :) hva tror dere ? :)

Endret av sanmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!! :sol:

En stund siden jeg har vært innom, har følt meg helt ikke-gravid de siste ukene, så har vært litt bekymret for om noe er galt (er så trist å lese om de som mister her..) MEN! Tror nok alt er som det skal - magen ser ut som en luftballong, og andre symptomer kommer snikende igjen.. Får vel bare være fornøyd over at jeg er i fin form!

Jeg fikk brev om fødeplass og ultralyd på Ullevål i går - var hos legen for tre uker siden. Ultralyd blir 18.februar, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet! Det sto i brevet at de forsøkte å legge det til uke 18 på Ullevål, så da får vel du i slutten av februar, LineGourmet?

Ha en fin dag alle sammen - siste dag på jobb for meg!! i morgen flyr vi til min kjæres familie, og da får vi ENDELIG fortalt det til dem også! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev om fødeplass og ultralyd på Ullevål i går - var hos legen for tre uker siden. Ultralyd blir 18.februar, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet! Det sto i brevet at de forsøkte å legge det til uke 18 på Ullevål, så da får vel du i slutten av februar, LineGourmet?

Hei Myzia! :) Jeg håper jeg får svar snart, fordi jeg har rett på UL i uke 11-12 pga alder. Og det blir jo enten første eller andre uka i januar. :jepp: Derfor jeg er litt ekstra stressa på det :) Vurderer å ringe å mase på Ullevål.

Jeg er hjemme fra jobb i dag... :sjenert: Ikke fordi jeg er så fryktgelig "syk", men jeg takler ikke mer problemløsning nå :dåne: Dessuten så fikk jeg ikke sove i natt :kjefte:

Bra du er i fin form da! Det er stort sett jeg også, og føler meg ikke mye gravid heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Myzia! :) Jeg håper jeg får svar snart, fordi jeg har rett på UL i uke 11-12 pga alder. Og det blir jo enten første eller andre uka i januar. :jepp: Derfor jeg er litt ekstra stressa på det :) Vurderer å ringe å mase på Ullevål.

Jeg er hjemme fra jobb i dag... :sjenert: Ikke fordi jeg er så fryktgelig "syk", men jeg takler ikke mer problemløsning nå :dåne: Dessuten så fikk jeg ikke sove i natt :kjefte:

Bra du er i fin form da! Det er stort sett jeg også, og føler meg ikke mye gravid heller ;)

Ja, det kan vel kanskje være en ide og purre etterhvert, siden januar nærmer seg. Postgangen går jo litt ekstra tregt i disse dager, så det kan jo hende at de alt har sendt brev til deg. Skader ikke å ta en ekstra tlf og høre :jepp:

Forferdelig slitsom å ikke få sove, da er man ikke i mye form til å gå på jobb nei :klem: Når får du juleferie?

Godt å høre at formen fremdeles er fin! Det er den forsåvidt her og, men merker stadig mer symptomer. Forferdelig trøtt for tiden! Føler meg som en zombie på jobb, akkurat som om jeg sover med øynene åpne... :sleeping::sprettoy:

:fnise:

Ellers er jeg begynt å bli en del uggen og svimmel. Matlysten er litt bob bob også. Vanligvis pleier jeg å eeeeeelske middag :spise: , men nå er det kun ristet rundstykke med ost som frister. Jaja, det hører vel til ;)

7+4 i dag! :hoppe: Tiden går stadig fortere. Har ellers fått innkalling til første jordmortime i uke 15, og ultralyd i uke 18 :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra Ålesund i dag, ultralyd den 07.02 gleder meg :-)

Mannen har det bra , nå er det pleie og kjærlighet på timeplanen :)

I morgen skal jeg puste lettet ut, da er første trimester over , jippi :) :)

ps. nå først kom bildet :) hva tror dere ? :)

Gratulerer med 2. trimester i dag :strix:

DEN magen da! min har ikke forandret seg noe særlig den...

----

Ang Ullevål: så at mitt brev var sendt 14, men jeg fikk det først i går (20), mao kunne jeg ha krabbet bort til Ullevål, hentet det og krabbet tilbake på kortere tid...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...