MonThe Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #321 Del Skrevet 14. desember 2010 Skikkelig trist :tristbla: ..kjenner jeg blir redd for det samme, når jeg leser om at det skjer... Man kan jo lissom aldri vite.. Prøver å tenke at kroppen sier ifra om det er noe galt, men det gjør den tydeligvis ikke ved en MA. Uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #322 Del Skrevet 15. desember 2010 Da har jeg også vært på UL, og jeg fikk ikke så gode nyheter som deg, Møffi... De fant ikke hjertelyd, og det viste seg at jeg har hatt en MA og at embryoet hadde dødd ved 8+5. Altså for litt over en uke siden... :tristbla: Å nei - dette er skrekken Føler med deg Sara Har du ikke hatt noe blødning som ga indikasjoner på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #323 Del Skrevet 15. desember 2010 :dåne: Jeg kjeder meg skikkelig på jobb i dag! Noen hjemme på KG her eller... ? Formen? Jeg føler meg ganske feit og oppblåst i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #324 Del Skrevet 15. desember 2010 :dåne: Jeg kjeder meg skikkelig på jobb i dag! Noen hjemme på KG her eller... ? Formen? Jeg føler meg ganske feit og oppblåst i dag Line Hehe, kjenner følelsen Er straks på tur ut døra, skal på julelunsj med jobben, men ville bare at du skulle vite at du ikke er alene her på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #325 Del Skrevet 15. desember 2010 :dåne: Jeg kjeder meg skikkelig på jobb i dag! Noen hjemme på KG her eller... ? Formen? Jeg føler meg ganske feit og oppblåst i dag Jeg leser til eksamen... Gleder meg sååå til den er over i morgen!!! Da skal jeg bare jobbe et par dager før det er jul Ikke for å gni det inn, men jeg føler meg skikkelig tynn og fin Var på trening i går og la inn litt styrkeøvelser for mage og rygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #326 Del Skrevet 15. desember 2010 Ikke for å gni det inn, men jeg føler meg skikkelig tynn og fin Var på trening i går og la inn litt styrkeøvelser for mage og rygg NÆ, for satan! Jeg prøver å trene jeg og, men det virker ikke lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #327 Del Skrevet 15. desember 2010 NÆ, for satan! Jeg prøver å trene jeg og, men det virker ikke lenger... Fysj, jeg må innrømme at jeg veide meg i går og har gått opp en kilo... Men må forte meg å trene litt mer mage før uke 12, var noen som sa at man ikke burde trene magemusklene etter det :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #328 Del Skrevet 15. desember 2010 Fysj, jeg må innrømme at jeg veide meg i går og har gått opp en kilo... Men må forte meg å trene litt mer mage før uke 12, var noen som sa at man ikke burde trene magemusklene etter det :klø: Ja, men det gjelder mest vanlig curl-øvelser. Fordi de rette (??) magemusklene etterhvert legger seg på siden eller noe, for å gi plass til livmor ogsånn. Men det kan godt hende at det tar litt lenger tid enn 12 uker da Uansett: planke og sånn kan vi jo ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #329 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, men det gjelder mest vanlig curl-øvelser. Fordi de rette (??) magemusklene etterhvert legger seg på siden eller noe, for å gi plass til livmor ogsånn. Men det kan godt hende at det tar litt lenger tid enn 12 uker da Uansett: planke og sånn kan vi jo ta Aha, trodde det gjaldt alle mageøvelser jeg! Det var kjekk info Magemusklene skal visst dele seg på midten ja, klarer egentlig ikke helt å se for meg hvordan det skal skje, men... Håper bare at de finner veien tilbake etterpå :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #330 Del Skrevet 15. desember 2010 Så flinke dere er og trener jenter! ..blir så urolig av MAtanker jeg nå... noen beroligende ord/gode tanker noen vil dele?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #331 Del Skrevet 15. desember 2010 Så flinke dere er og trener jenter! ..blir så urolig av MAtanker jeg nå... noen beroligende ord/gode tanker noen vil dele?! Jeg ble skikkelig skremt av det selv, men håper jo at siden alt var fint på lørdag vil det gå bra Man sier jo at sjansen for SA/MA blir mindre jo nærmere man kommer 12 uker, jeg har sett litt forskjellige tall, men det er rundt 90-99 % sjanse for at det kommer til å gå bra når man er i uke 11. Alt man kan gjøre er egentlig å håpe, faktum er at babyen kan dø i morgen, om 10 uker eller når h*n er 2 år... Sånn er det dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #332 Del Skrevet 15. desember 2010 Alt man kan gjøre er egentlig å håpe, faktum er at babyen kan dø i morgen, om 10 uker eller når h*n er 2 år... Sånn er det dessverre... Ja, du har jo rett i det, man har jo ingen garantier, uansett! Men det er nok betryggende å ha sett den lille på UL, og man må jo bare forsøke å tenke positivt -- det går jo bra for de aller, aller fleste! ..det frister mer og mer med en tidlig UL nå, kanskje jeg skal ringe legen i mrogen og høre om det går an å få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. desember 2010 #333 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, du har jo rett i det, man har jo ingen garantier, uansett! Men det er nok betryggende å ha sett den lille på UL, og man må jo bare forsøke å tenke positivt -- det går jo bra for de aller, aller fleste! ..det frister mer og mer med en tidlig UL nå, kanskje jeg skal ringe legen i mrogen og høre om det går an å få det. Jeg angrer ikke på at vi dro på tidlig UL, vel verdt pengene! Har du noen private klinikker i nærheten da, sånn hvis du ikke får rekvisisjon fra legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #334 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg ble også veldig bekymret og brukte en del tid på morningen i dag på å lese om MA - hvilket ikke gjør ting bedre Jeg beroliger meg med at de aller aller fleste går det bra med, og om det ikke gjør det, så får man som oftest en blødning.. ....håper jeg da.. Hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. desember 2010 Forfatter #335 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg angrer ikke på at vi dro på tidlig UL, vel verdt pengene! Har du noen private klinikker i nærheten da, sånn hvis du ikke får rekvisisjon fra legen? Det er det sikkert! Har en privat klinikk 1,5 time unna, som er et alternativ.. men en lege på legekontoret mitt har ultralyd (jeg fikk ta UL der sist gang jeg var gravid), så kanskje det er en mulighet. Har ikke fått meg til å spørre legen tidligere. Jeg ble også veldig bekymret og brukte en del tid på morningen i dag på å lese om MA - hvilket ikke gjør ting bedre Det gjør det så absolutt ikke bedre å lese om ting som skremmer en.. At jeg ikke lærer!! ------- Vi må ha trua jenter, ble nevnt her tidligere at plutselig sitter vi her med svulmende mager alle sammen, og det skal vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2010 #336 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi må ha trua jenter, ble nevnt her tidligere at plutselig sitter vi her med svulmende mager alle sammen, og det skal vi! Jeg klarte ikke la være.... jeg telte 19 stk inne på presentasjonstråden - 3 har abortert (så vidt jeg vet). Det tilsvarer 15 %. Syns ikke flere trenger å miste da... Jeg skal forresten til jordmor i morgen, kanskje jeg kan tvinge henne til å prøve doppleren på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. desember 2010 #337 Del Skrevet 15. desember 2010 Så trist Syngende Sara... Føler virkelig med deg... Jeg var på UL på mandag, og så en aktiv liten knott med et sterkt bankende hjerte Ifølge lege skulle jeg nå har vært i uke 12 men UL ble målt til 9+5 på mandag som vil si 10 uker akkurat i dag. Fikk dermed ikke sett så mye som vi ville gjort om jeg var i uke 12, men var sååå koselig og beroligende og se den lille knotten :)Mannen var en smule superstolt når vi kom ut derfra og veldig ivrig!! Vurderer å ta en UL til i starten av januar når jeg er i uke 12 bare for å forsikre meg om at alt er som det skal være. De sjekker nakkefold på Volvat... Men det koster 1200,- så vet ikke om jeg tar meg råd til det heller... Må tenke litt på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 15. desember 2010 #338 Del Skrevet 15. desember 2010 hehe sikkert veldig dumt spørsmål , men hva er MA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. desember 2010 #339 Del Skrevet 15. desember 2010 hehe sikkert veldig dumt spørsmål , men hva er MA? Tror det er forkortelse for Missed Abortion (correct me if I'm wrong...)og det betyr vel at du har hatt en abort uten at kroppen har godtatt det. Stemmer ikke det? Fosteret er dødt, men du har ingen symptomer på det som f.eks blødninger... Og du vil vel fortsatt ha graviditetssymptomer.. Nå er ikke jeg den som har mest peiling, men sånn jeg har forstått det. Dersom jeg tar feil så setter jeg pris på om noen retter på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. desember 2010 #340 Del Skrevet 15. desember 2010 Da har jeg også vært på UL, og jeg fikk ikke så gode nyheter som deg, Møffi... De fant ikke hjertelyd, og det viste seg at jeg har hatt en MA og at embryoet hadde dødd ved 8+5. Altså for litt over en uke siden... :tristbla: Vi gråt begge to en time i bilen da vi var ferdige på Volvat, var så utrolig trist. Men begynner heldigvis å gå litt bedre nå. Må bare tenke som så at da var det uansett ikke liv laga. Skal til utskrapning på Ullevål i morgen tidlig, og nå gleder jeg meg bare veldig til å få det overstått.. Huff, utrolig leit å høre. Kjenner godt til det du går igjennom og det er helt grusomt. Ta deg fri fra jobb noen dager og pleie hverandre litt, viktig å snakke om ting. Det har iallefall hjulpet oss de gangene det har skjedd. Det var iallefall enda godt at dere var på tidlig ultralyd og ikke gikk lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå