Tornerosa Skrevet 18. desember 2010 Forfatter #561 Del Skrevet 18. desember 2010 Nå har du faktisk fått lønnsøkningen din, du får all den lønnen du skal ha når du jobber, du får bare ikke lønnsøkning for den delen du er syk for mens du er syk. Nei, det lønner seg ikke å være syk, og det skal det heller ikke gjøre. Bare én ting til - dersom jeg da i en periode framover, la oss si helt fram til våren, jobber redusert, dvs. at 40% av inntekten min kommer fra NAV, så vil NAV-pengene i hele perioden tilsvare forrige lønnsnivå? Ok, da kan jeg altså friskmelde meg helt i en periode, så sykmelde meg igjen for å motta riktig lønn? Er det hva NAV vil presse folk til å gjøre? (Nei, ikke at jeg kommer til å spekulere i det, men værsågod å bruk smutthullene våre, liksom ) Eller, kanskje jeg ikke har råd til å gå glipp av lønnsøkningen og hiver meg ut i 100% før jeg egentlig er klar for det, for så å kræsjlande et par måneder senere - og igjen bli 100% sykmeldt? Bare det med feriepenger er problematisk for meg. Jeg føler at jeg MÅ jobbe fullt, for å ikke tape økonomisk. Det har jeg ikke anledning til, jeg lever fra hånd til munn som det allerede er. Det skal ikke lønne seg å være sykmeldt, men skal det være motsatt? Jeg mener, når vi engang har NAV og det velferdssystemet vi tross alt har her i landet - OG faktisk har råd til å ha? Men jeg skulle jo droppe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #562 Del Skrevet 19. desember 2010 Litt tynnslitt ift ungenes krumspring, men i det store og hele - dagene er ganske bra. Har riktignok noen seanser hvor jeg nesten går ut av mitt gode skinn, merker jeg har lav toleranse på tull og tøys fra ungene. Og det er ikke bra, det blir onde sirkler av sånt. Minsta presterer raserianfall av den minste lille ting, mens 9-åringen ikke takler et nei. Jeg tror de er litt leie av hverandre, av meg... Kanskje blir det godt med en liten ferie fra hverandre nå, selv om de to må henge sammen. Da har jo aldri fri fra hverandre, bortsett fra timene de er på skolen. Men nå er kusinene her. Vi har ankommet heimen, søster og jeg og våre fire jenter. Det blir jo litt ekstra baluba, og i morgen er det skoledag, men det funker. I morgen skal vi både i bassenget og på snurre-restaurant. Og jeg skal til pratedamen, på kontoret og på siste shoppingrunde før jul. Blir en travel dag, men i all hovedsak lystbetont og bra. Trur eg. Dessuten en prikk over i'en, som jeg håper gjør susen når dagen går mot slutten. Legge seg, sove, man skal opp igjen om knappe seks timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #563 Del Skrevet 20. desember 2010 Men fikk man sove? Teknisk assistanse ift. å koble min Mac opp mot eksisterende skriver - mislykket. Må finne alternativ. Lei av å finne alternativ. Lei av å så ofte måtte finne en annen vei ut, letteste motstands vei er altfor ofte stengt. Så da ble det travelt - igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #564 Del Skrevet 20. desember 2010 Phu. Men likevel. Bra dag. Basseng og bespisning, åtte rundt bordet. Litt stress ift i morgen, en del logistikk som ikke helt lar seg løse. Og ganske så overmodig har jeg takket min pratedame for all hjelp, det er nå slutt mellom oss. Veldig usikker der. Men ingen vei utenom. Hun sier at dersom 3-4 måneder får gå, kan det vurderes at jeg kan gå til henne utenom prosjektet. Da koster det meg flesk, hun har ingen avtale. Men vi har en annen plan, håper det ligger noe fornuftig der. Bedre lykke med søvn i natt, full rulle igjen i morgen. Hit og dit og kjøre og frakte og bringe. Men går nok greit. Og, tror jeg, bra avslutning på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #565 Del Skrevet 20. desember 2010 Men fikk man sove? Teknisk assistanse ift. å koble min Mac opp mot eksisterende skriver - mislykket. Må finne alternativ. Lei av å finne alternativ. Lei av å så ofte måtte finne en annen vei ut, letteste motstands vei er altfor ofte stengt. Så da ble det travelt - igjen. Hva heter skriveren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 20. desember 2010 Hva heter skriveren? Den heter NRG SP C22 1SF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #567 Del Skrevet 20. desember 2010 Den heter NRG SP C22 1SF. Eh... Hvem har laget den? Og hva er modellnummeret? Til skriveren altså, ikke ditt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #568 Del Skrevet 20. desember 2010 Eh... Hvem har laget den? Og hva er modellnummeret? Til skriveren altså, ikke ditt :gjeiper: Har ikke peiling, den står ikke her hjemme, den står på kontoret. Jeg ser bare at det er dét den kalles under"systemvalg", etter at driver ble lastet ned, er det hva som står som spesifikasjon på skriveren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #569 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Har ikke peiling, den står ikke her hjemme, den står på kontoret. Jeg ser bare at det er dét den kalles under"systemvalg", etter at driver ble lastet ned, er det hva som står som spesifikasjon på skriveren. Aha... Gi meg navnet ved anledning, så skal du få noen hint Du trenger nok ikke driver på en eple-maskin Endret 20. desember 2010 av brutal_mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #570 Del Skrevet 20. desember 2010 Aha... Gi meg navnet ved anledning, så skal du få noen hint Du trenger nok ikke driver på en eple-maskin Høres bra ut. Vet ikke om jeg skal på kontoret noe mer før jul, men sjekker i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #571 Del Skrevet 21. desember 2010 Får ikke landet nok til å skrive stort her for tiden. Kun snakk om mellomlandinger, og de er korte. Unger og søster ute av huset, jeg har a l e n e t i d fram til torsdag morgen. Etter siste dagers maraton var det meget påkrevet. Og nå er kvelden min. Gjett om! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #572 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Da står juletreet! Klokka ti på åtte på morran, ikke verst. Eller, står og står, det står meget ustødig. Kanskje er stammen for tynn, vet ikke. Men nå skal her pyntes, det får bære eller briste, stå eller falle! Mens frokost-tv surrer i bakgrunnen. Ikke at frokost-tv er det helt store, men det er noe trygt og hverdagslig over det. Skal stå imot trangen til å krype ned i senga og ta igjen den søvnen jeg ikke fikk i natt, i stedet skal huset få en aldri så liten juletouch. Egentlig litt komisk, iom at jeg reiser herfra i morgen, og ungene kommer ikke tilbake igjen før 2. januar. Juletre likevel, jeg skal jo innom her i et par dager i romjula. Er det jul, så er det jul! Oh gosh, , må holde meg gående, kjenner jeg. Endret 22. desember 2010 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #573 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Sånn, juletre pyntet. Ser ikke så verst ut, bare man ser det fra den rette vinkelen. For hellingen er påtagende. Mangler glitter, tror jeg må ha glitter. Dessuten hvit amaryllis, rød julestjerne, brente mandler, klementiner, dyprød juleduk og seks nisser, de fleste homemade. Da har kaninene det fint i jula, vettu! Og så blir det fint og akkurat passe julete i kveld, når jeg får besøk. Av Mmannen. For jeg må innrømme det (som om ingen hadde skjønt det... ); Mmannen er på banen igjen. Akkurat som før, vil jeg si. I alt kaoset bestemte jeg meg for å holde Mmanne-ting litt utenfor skriveriene her - men med litt dårlig samvittighet, egentlig. Jeg har tross alt fått mange konstruktive tilbakemeldinger her, og dere fortjener på sett og vis å... Vel. Jeg kan i hvertfall ikke holde ham unna lenger, hvis jeg skal fortsette å skrive her. Han er i høyeste grad back on track. Jeg har vært hos ham tre ganger den siste halvannen uka, og i kveld kommer han hit. Han er akkurat like fantastisk som jeg visste han var, om ikke bedre. Og jeg har forstått ting enda bedre, ikke minst har han forstått ting. "Ting". Det dukker stadig opp "ting", han forteller flere detaljer, og jeg forstår mer og mer. Hvem vet hva mer det er han vil kunne komme til å fortelle om sitt tidligere liv, som vil sjokkere meg enda mer. Hva som skjer eller ikke skjer, vet ingen, denslags skal få ligge foreløpig. Sannsynligvis lenge. Her og nå er veldig bra, det må være bra nok. Jeg vipper av og til innom tanken på at dette er alt vi kan få til, nå, neste uke, neste måned, neste år, om fem år, om ti. Kjenner et lite stikk i magen når jeg tenker på at dette er kanskje det beste vi kan få til overhodet. Akkurat NÅ er det bra nok, og det kan være det lenge, men... Jeg kan ikke unngå å tenke tankene, men jeg kan unngå å bringe dem på bane. Og det er nok det klokeste nå. Vår samværsplan er uforutsigbar, men jeg vet i hvertfall hvor han står, og det er alt jeg trenger å vite nå. Han skulle kjøpe julegave til meg i dag, ville ikke tro meg når jeg svarte at nei, jeg aner ikke hva det kan være! For det var jo så opplagt, det var den første gaven han var helt sikker på hva skulle inneholde. :klø: Må til byen en tur i dag. Men uaktuelt å ta bil, parkeringsplass en umulighet. Så buss, til tross for fryktelig, fryktelig mange blå grader. Kanskje gjør det nå med en gang, først som sist. Ordentlig sløvedag, deilige sløvedag, ingen unger, ingen jobb (nesten), ingen tidspunkter. Bare tusle og sulle og spise klementiner og høre på Kurt (takk for tips, Miss), jeg elsker å rydde og gjøre husarbeid når jeg ikke har frister, og ikke har unger som krever samtidig! (Sa jeg akkurat at jeg elsker husarbeid? ). Jeg skal bare nikose meg i eget selskap, og glede meg til jeg får Mmannen i hus utpå kvelden. Han skulle jobbe litt lenge, deretter handle julegaver, deretter innom moren, deretter til kompis én med julegaver, så til kompis to, og så kommer han hit. Kan fort bli langt bortimot midnatt, men det gjør ingen verdens ting! Noe det koster meg litt å overbevise ham om, han kan liksom ikke forstå at jeg ikke furter og krever at han innfinner seg tidligere. Eller at jeg hindrer ham i å drikke mer enn maks tre halvlitere. Eller at jeg oppfører meg ganske normalt og er hyggelig mot ham og omverdenen ellers, rett og slett. Stakkars mann. Håper han får fortiden ut av kroppen snart. Endret 22. desember 2010 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #574 Del Skrevet 22. desember 2010 Sånn, juletre pyntet. Ser ikke så verst ut, bare man ser det fra den rette vinkelen. For hellingen er påtagende. Mangler glitter, tror jeg må ha glitter. Dessuten hvit amaryllis, rød julestjerne, brente mandler, klementiner, dyprød juleduk og seks nisser, de fleste homemade. Jeg har ikke klementiner og amaryllis på treet, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. desember 2010 #575 Del Skrevet 22. desember 2010 H Herr Høyre! Oh oh Herr Høyre! Oh Herr Høyre! Oh oh Herr Høyre! For uinnvidde lesarar, Herr Høyre (eller Herr Høgre om ein ynskjer) omsettjas til Mmannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 22. desember 2010 #576 Del Skrevet 22. desember 2010 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 22. desember 2010 #577 Del Skrevet 22. desember 2010 Hehe, hadde en mistanke men synes uansett det er fint at Mmannen er i bildet igjen så lenge det føles ok for deg. :rødme: og God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #578 Del Skrevet 22. desember 2010 Å ja, det føles veldig, veldig ok... Stakkars mann. Håper han får fortiden ut av kroppen snart. "Snart" er jo relativt. Det skal nok mer enn noen "snarter" til for bli seg selv igjen etter et så destruktivt samliv som han har i bagasjen. Men håper ryggmargsrefleksene avtar etter hvert, snart, for enda prosesserer han verden og impulsene den gir ham gjennom gamle briller. Selv om han selv, hans mer genuine, opprinnelige selv, lett lyser gjennom. Det ser jeg, det ser de som kjenner ham godt, som kjente ham før, som mistet ham i mange år, men som har fått ham tilbake nå. Burde definitivt tatt den byturen nå, før det blir helt texas der nede. Men så varmt inne, fyr i peisen, så kaldt ute... Men vakkert. Isblått, turkis, hvitt, solgull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #579 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Ah... Endret 22. desember 2010 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 22. desember 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 22. desember 2010 Men hm. Brygger på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå