Cumulus Skrevet 26. november 2010 #381 Del Skrevet 26. november 2010 Kaniner blir bra. Men det kan være lurt å gjøre det klinkende klart hva som følger med av plikter, og hvis ikke de følger opp så blir kaninene gitt bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 26. november 2010 #382 Del Skrevet 26. november 2010 Kaniner blir bra. Men det kan være lurt å gjøre det klinkende klart hva som følger med av plikter, og hvis ikke de følger opp så blir kaninene gitt bort? Min erfaring er at hun heller bør være klinkende klar ovenfor seg selv at det er hun selv (Tornerosa) som nå får ansvar for to kaniner, og at alt stell og stull fra barnas side blir som bonus og "hjelp i huset" på lik linje med annet barna bidrar med nå. Jeg tror at hvis det skal trues med at kaninene skal gis bort hver gang barna overser dem, da blir de fort kime til mye ufred og drama i heimen. Dette basert på egen erfaring (og hva jeg har sett hos andre) der min intensjon var som det Cumulus sier, å ansvarliggjøre barna. I ettertid ser jeg at det etter mitt syn blir veldig etisk feil å legge ansvar for stell av dyr på barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 27. november 2010 #383 Del Skrevet 27. november 2010 Kaniner blir bra. Men det kan være lurt å gjøre det klinkende klart hva som følger med av plikter, og hvis ikke de følger opp så blir kaninene gitt bort? Gitt bort? Finnes mye bedre alternativer enn det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 27. november 2010 #384 Del Skrevet 27. november 2010 Gitt bort? Finnes mye bedre alternativer enn det Haha! Mine foreldre har noen venner som drev kaninfarm, så jeg har spist mer enn gjennomsnittlig mye kaningryte i mitt liv. Husker vi hadde en venninne på besøk og jeg insisterte på at vi skulle si det var kylling. Men synes nå det er litt tørt, jeg da. BEKLAGER avsporing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 27. november 2010 #385 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Åja, kaninragu er kjempegodt! Jeg har hørt at kaninkjøtt brukes som diettmat på sykehus fordi det er så fint og magert. Så hvis det kniper med stellet har du alltids en plan B, Tornerosa Cumulus: Dette er da høyst relevant og slettes ikke avsporing Endret 27. november 2010 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2010 Forfatter #386 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Akutt behov for debriefing og full kroppsmassasje! Så sliten kan jeg ikke huske sist jeg var. Det er i grunnen ikke så mye mer å si om den saken. Men prøv nitten jentunger og én gutt fra 6 - 10, tog i tilsammen ni timer, to døgn med intriger, gottetrip'er, 10-åring som får sin første mens i løpet av helga, egne unger som ikke akkurat er de som maser minst (9-åring leies gjerne ut i en periode ), innsovning 1.30 og i det hele tatt. Tror ikke jeg har sittet på rompa i stort mer enn fire minutter av gangen. Et par-tre ganger. Never again. Men ungene var fornøyde, de. Det blir ikke kaninragu, og klart, det blir mitt hovedansvar. Dvs. de skal få ansvaret selv, men bak står jeg selvfølgelig og fanger opp dersom det ikke fungerer. Jeg er ganske dyrevernete av meg, de skal nok ikke lide noen nød. Morgendagen er mandagstøff, og tirsdagen er tirsdagstøff. Så roer det seg i et par-tre dager, forhåpentligvis, og så blir det heftig igjen i helga. Det eneste jeg ønsker meg, er voksenselskap, god mat & drikke, konversasjoner. Og selvfølgelig armkrok og massasje av utslitt kropp. Jeg kunne tømt kontoen min for å få det der. Endret 28. november 2010 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2010 Forfatter #387 Del Skrevet 28. november 2010 Håret mitt kommer aldri noensinne til å bli normalt igjen, det er så tørt og rart og elektrisk, lepper har tørket fullstendig ut i løpet av helgen og mørke ringer under øynene har nok kommet for å bli. Glem kosthold og søvn, helga har vært fullstendig unntakstilstand. Ingen har pakket ut poser og sekker og kofferter, ingen har tatt ut av oppvaskmaskinen, ingen har pakket sekker til i morgen. Ingen har kjøpt brød, ingen har kjøpt melk og ingen har vasket klær mens jeg var borte. Bare å glemme å sette på lokket på skittentøyskurven. Ingen har fyrt i peisen og ingen har fiksa den rare tv'n. Ingen har skiftet på sengen min og ingen har ryddet på rommet til ungene. Og ingen har tatt inn møbler, duker(!), blomsterkrukker og annet sommerlig stæsj fra verandaen. Jeg lurer på om noen kommer til å vekke ungene når de skal på skolen i morgen. Noen som vil overta her, fram til 15. desember? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2010 Forfatter #388 Del Skrevet 28. november 2010 Det eneste jeg ønsker meg, er voksenselskap, god mat & drikke, konversasjoner. Og selvfølgelig armkrok og massasje av utslitt kropp. Jeg kunne tømt kontoen min for å få det der. Jah, for det ville jo vært et fantastisk tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 29. november 2010 #389 Del Skrevet 29. november 2010 Tør nesten ikke si noe her nå, vi er i nokså motsatt ende av skalaen for tiden, men... vel, jeg skulle prøve å si noe oppmuntrende, men bare klisjeer dukker opp, og finnes det noe mer irriterende? Jeg kan si jeg håper starten på uka di blir bedre enn forventet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 29. november 2010 Nja. Ungene er på skolen, for å si det sånn. Jeg skal ikke beskrive i detalj hva som måtte til for at så skulle skje, men det involverte i hvertfall at jeg måtte kjøre dem. Turen ut var nok til å gjøre meg iskald, og for å komme i varmen, skal jeg ikke pakke ut, vaske klær og sjaine hus (selv om det nok hadde gjort meg gloheit), jeg skal derimot avspasere helgen i sengen. I seks timer. og hurra for... Livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #391 Del Skrevet 29. november 2010 jeg skal derimot avspasere helgen i sengen. I seks timer. Tosifrede mørkeblå tall så langt øyet kan se. La oss si seks dager i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #392 Del Skrevet 29. november 2010 Sov fra ni til tre, drømte at kaninene jeg ga til ungene ikke var kaniner, men marsvin, og at de viste seg å være av plast. Sånn nogenlunde menneske igjen, sett bort fra at skuldre og nakke føles helt ødelagte. Fyr på ovnen, det mest katastrofale av rotet er ryddet opp i. Vaskemaskin, oppvaskmaskin. Hva skal jeg gjøre med meg selv i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 29. november 2010 #393 Del Skrevet 29. november 2010 Samme som jeg? Tv, pledd, sjokolade, et pittelite glass rødvin fordi jeg fortjener det. (Og for min del: se om prøvebunken forsvinner dersom jeg later som om den ikke er der..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 29. november 2010 #394 Del Skrevet 29. november 2010 Sov fra ni til tre, drømte at kaninene jeg ga til ungene ikke var kaniner, men marsvin, og at de viste seg å være av plast. Sånn nogenlunde menneske igjen, sett bort fra at skuldre og nakke føles helt ødelagte. Fyr på ovnen, det mest katastrofale av rotet er ryddet opp i. Vaskemaskin, oppvaskmaskin. Hva skal jeg gjøre med meg selv i kveld? Lese noe? Se noe? Strikke noe? Sy noe? Kaste vekk tiden på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #395 Del Skrevet 29. november 2010 Tv og pledd har jeg, men zero sjokolade og fluidum. Hadde nok uansett ikke utgjort noen forskjell. Humør, energi, motivasjon og lyst er på minus elleve, det samme som gradestokken. Meningsløse kveldstimer, det samme kveld etter kveld etter kveld etter kveld. Jeg føler meg som en ubrukt ettellerannet. En enormt stor del av meg, av min kapasitet og mine muligheter; ubrukt. Det er 26 dager igjen til julaften. Konstaterer, ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #396 Del Skrevet 29. november 2010 Lese noe? Se noe? Strikke noe? Sy noe? Kaste vekk tiden på KG Lese noe - har bladd i et blad, ikke konsentrasjon nok til bøker. TV står på, men bare tull der. Ingenting som fanger min interesse. Strikker - holder på med julestrømper til ungene, men ikke lyst nå. Sy kan jeg ikke. Kaste vekk tiden på KG - innimellom. Men er lei av det, også. Dessuten er lese, tv, strikke og pc det eneste jeg gjør, kveld etter kveld. Og husarbeid. Mens jeg snakker med meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 29. november 2010 Surfer rundt etter kaninburløsninger. Det siste nå er å handle skap på Ikea og bygge om til kaninbur. Eller kjøpe kompostnetting på Biltema. Ingen lyst til å legge meg. Vakuum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 30. november 2010 Forfatter #398 Del Skrevet 30. november 2010 Dagen er bare en halv time gammel, og kan allerede erklæres som drittdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. november 2010 #399 Del Skrevet 30. november 2010 Ksn det hjelpe med ? Håper dagen blir bedre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 30. november 2010 #400 Del Skrevet 30. november 2010 :sjokolade: Mulig jeg gikk glipp av noe mens jeg var borte og bare fikk sjekket på mobilen, men har du hatt den avsluttende samtalen med Mmmannen? Jeg tror ikke jeg fikk med meg helt det kapitlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå