Fresi Skrevet 17. november 2010 #241 Del Skrevet 17. november 2010 Så der er du! Jeg skjønner jeg må lese meg opp her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 17. november 2010 #242 Del Skrevet 17. november 2010 Det trengs ikke snakkes. Begge vet alt. Handling er mye viktigere enn ord her og nå. Neste gang bør han slippe å dra deg helt til et soverom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 18. november 2010 #243 Del Skrevet 18. november 2010 Der ja - endelig. Vomma full av popcorn her nå... Så deilig at det gikk så bra! Nå vet du hva du har å forholde deg til, og det må føles godt. Er jo tross alt litt tidlig å tenke på ekteskap og gode greier etter 3-4 måneder dah... Joda, skjønner tankegangen din, men lell. Nå blir dere kanskje kjærster og kan ta det derfra. Og jeg synes ikke at du krisemaksimerte, ikke denne gangen. Det var jo dritkjipt at han ble tyst, men det ripper vi ikke opp i nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 18. november 2010 #244 Del Skrevet 18. november 2010 :slåss: Ok, operasjon filleristing er offisielt i gang. Du krisemaksimerer, møter ham og vips - all good. Det har vi fått bevist gang på gang, så nå skal du filleristes (og bitchslappes) hver gang jeg hører så mye som et negativt pip. Okei? Repeteres til det sitter. Jeg vet at du vet det, i hodet, men du må få med kroppen også, på at du KAN IKKE leve med en sånn angst pga et annet menneske, spesielt ikke over så korte, tross alt, perioder vi snakker om her. Vi snakker ikke om måneder og år, vi snakker dager og uker, og det kan bare ikke gå av hengslene for det. Om du så må få hjelp for den over-sensitive delen av deg, du kan ikke ha det sånn. Nå lagrer du det innlegget, hvor du skriver Nå trenger jeg all verdens tålmodighet, og jeg trenger å sitte på hendene samt tape kjeften. I en periode, i hvertfall. Ikke til evig tid, selvfølgelig. Vi skal bare ha det fint, enkelt, være et gode for hverandre. Ikke by på utfordringer og potensielle problemstillinger. og liknedne normalt, fornuftig, voksent innhold, og så pugger du. Og så skal vi pepre til du ikke orker mer, hvis du tviler igjen. Nemlig. Ja, og Tornerosa har fått seg no', Tornerosa har fått seg no' *barnslig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #245 Del Skrevet 18. november 2010 Men altså, folk har dødd av og for kjærlighet! Jeg er jo bare én i historien! Altså, nå er jeg ikke dau foreløpig, men hallo, Romeo og Julie!!?! Det er ikke bare meg, serru. Fått no'? Hmm, hva har jeg fått? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 18. november 2010 #246 Del Skrevet 18. november 2010 Skjønner deg så godt så... Enkelt for disse andre damene å si. vi vet det jo selv også, men umulig å la vær. Alt er fryd og gammen etter et slikt møte, så går det noen dager. Litt lite kontakt osv, så kommer usikkerheten igjen... Og hvis det da går enda noen dagen med ingen, eller, for oss lite tilfredstillende kontakt, er det påan igjen... Men vi vet det innerst inne. Krisemaksimering osv osv Men vanskelig å unngå gitt :) Nyt feelingen nå iallefall, har tro på at det går bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #247 Del Skrevet 18. november 2010 Den som lever, får se. (Åh, det der var utrolig teit og lite beskrivende for hva jeg føler, gitt... ) Ti minutter på kontoret, og jeg er allerede irritert. Jeg lurer på hvordan dette skal gå. Det blir én dag i uka for min del, tror jeg. Og parkeringa tar knekken på økonomien min. Æsj. Jeg vil hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #248 Del Skrevet 18. november 2010 Mac er sikkert vel og bra, men akkurat nå er jeg bare frustrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #249 Del Skrevet 18. november 2010 Hvordan løser jeg ut ei cd-plate? Hva er det jeg kommer borti, når teksten i Safari enten blir større eller mindre? Hvorfor blir det røde streker under noen ord? (hittill under hvordan, løser, jeg, hva og hvorfor) Hvordan åpner jeg flere faner i samme skjermbilde? MÅ den forbaska ikonlinja nederst stå der hele tiden? Kan jeg ikke få fullt skjermbilde i Safari? Finnes det ingen gardin i adressefeltet? Osv, osv, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 18. november 2010 #250 Del Skrevet 18. november 2010 Hallo, Romeo og Julie er jo bare fiksjon! Shakespeare uten selvkontroll. De røde strekene kommer nok at at du har automatisk stavekontroll i nettleseren og at denne står på engelsk. Jeg får det selv. Kan slås av, men det gidder jeg ikke. Synes det er litt sjarmerende. Bruk google om du står fast. Kan få mye mac-hjelp der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #251 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg kjenner jo til hva røde streker som oftest betyr, men dette må være noe annet? For det er bare noen få ord som blir streket under, ikke alle. Og de som ikke strekes under, er definitivt heller ikke engelske... Sliter til og med med klikk og scroll, men det er vel en vanesak. På det jeg har skrevet nå, er følgende ord understreket: jeg, og, klikk, følgende, understreket. Ingen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #252 Del Skrevet 18. november 2010 Forresten var Rome og Julie bare ett av mange tusen eksempler! Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 18. november 2010 #253 Del Skrevet 18. november 2010 Hvordan løser jeg ut ei cd-plate? Hva er det jeg kommer borti, når teksten i Safari enten blir større eller mindre? Hvorfor blir det røde streker under noen ord? (hittill under hvordan, løser, jeg, hva og hvorfor) Hvordan åpner jeg flere faner i samme skjermbilde? MÅ den forbaska ikonlinja nederst stå der hele tiden? Kan jeg ikke få fullt skjermbilde i Safari? Finnes det ingen gardin i adressefeltet? Osv, osv, osv. På mitt tastatur er det eit symbol som er likt det på dvd spelaren min øverst til høgre, trykk på det så kjem plata ut. Mac har andre snarvegar enn pc, så det tar litt tid å venne seg til. Eple+q betyr at du avsluttar eit program, eple+C= kopiere, eple+V= lim inn, eple+X= klipp ut. (marker først kva del du vil jobbe med så klart, som på PC) Eple og + er større, eple og - er mindre. Eple+A er marker alt. Om du gjer dette og endrar språk på same måte som på PC vil truleg desse raude strekane bli vekke. For å opne fleire faner i Safari går du på Arkiv, og ny fane. Enkelt og greit. Eg har lasta ned Firefox for mac, sidan eg ikkje likar Safari noko betre enn eg likte Explorer. Om du gjer det same går du på fil og ny fane. For å endre docken går du inn på ikonet for eple øverst i venstre hjørne på skjermbildet, så dock så skjul automatisk. Evt dock valg, så kan du bytte kor linja skal vere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 18. november 2010 #254 Del Skrevet 18. november 2010 Hei! Har aldri kommentert her før, men nå kan jeg komme med noen innspill: Der attegløyma sier "eple + ..." er det cmd-knappen du skal bruke! Og ny fane i Safari (og Fireforx og Opera og...) er cmd + t, mye lettere. For å rulle opp og ned på en side har du to fingre på styreflaten samtidig og så glir du dem opp eller ned etter behov. Trykk med to fingre på styreflaten så er det det samme som høyreklikk med musen på en pc - eventuelt holder du inne cmd-knappen og trykker som vanlig med musen. Håper at dette hjalp i forhold til mac-frustrasjonene! Jeg elsker macen min og kan ikke tenke meg å ha en vanlig pc igjen, noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #255 Del Skrevet 18. november 2010 Åh, tusen takk for Mac-assistanse! Har ikke noen tast med eplesymbol, men cmd-tasten løste mange problemer, ja. Cmd + t og vips, ny fane! Akkurat som på pc. Skjønt, jeg har enda ikke greid å slå av Finder ved å bruke cmd + q. Liker ikke det der, at programmene ikke avsluttes ved å bruke rødt kryss. Nå har jeg prikk under Finder og Safari, og har foreløpig ikke greid å slå av programmene... Jeg har kjøpt Office for Mac. Men det fulgte ikke med noen autorisasjonskode! Trodde det var jeg som var dum, men neida, fyren jeg handla med fant den ikke han, heller. Måtte ringe og styre lenge, får sendt kode pr. mail. I alt jeg har skrevet hittil, er det kun JEG og HITTIL og OG som har fått røde streker under seg! :klø: Vært i byen og spist middag med morsan. Og ungene, selvfølgelig. Nå en stille stund, før det snart blir enda stillere. Eller forresten, stemmer, jeg får besøk av venninne som skal bistå meg litt med forberedelser til morgendagen. Mat til mange, bord, stoler. Synes fortsatt det er litt....at alle enklingene har meldt avbud. Det skulle komme sju par og fire enklinger (dvs noen av dem har partner hjemme), men så har altså alle enklingene meldt avbud, samt ett par. Da blir det seks par, og meg. Ikke at det blir kleint, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. november 2010 #256 Del Skrevet 18. november 2010 Forresten var Rome og Julie bare ett av mange tusen eksempler! Så det så! Romeo og Julies problem var jo skikkelig brudd på kommunikasjonen, da. Vi har jo Bendik og Årolilja - Tristan og Isolde - og Orfeus og Eurydike - Helena og Paris og Scarlett og Rhett som alle er gode eksempler på tragiske kjærlighetshistorier. Men synes du ikke det hadde vært bedre med en kjærlighetshistorie med skikkelig happy ending? Slik som Tornerose og prinsen hennes? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emile Skrevet 18. november 2010 #257 Del Skrevet 18. november 2010 Så uvant å komme inn i boka di til dataprat... Godt at Pøbelsara holder tråden da. Synd med selskapet, føler meg litt kjip assa. Men jeg hadde ikke kommet som en enkling, har jo kjærste nå. Kan hjelpe deg på dagen i morra hvis det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 18. november 2010 Forfatter #258 Del Skrevet 18. november 2010 Har ikke Mac-tastaturet noen erase-tast for å viske mot høyre? Eller hurtigtast for home og end? Hvorfor finnes det ingen gardin i adressefeltet, hvor jeg enkelt kan gå inn på sider jeg har vært på tidligere? Ja, eksempler på tragedie. Det var jo også poenget mitt, folk har gått til grunne av kjærleik, så hvorfor skal ikke jeg kunne tryne når Mmmmmmannen forsvinner i en hel uke? Men selvfølgelig, dette blir happy ending. Jeg synes jeg fortjener det, nemlig. Dere skal få være brudepiker hele gjengen! Det går bra, Emile. Det blir bare veldig masse rester! Du får komme på restemiddag en dag. Har noen kilo chili con carne, også... Tror jeg skal greie meg bra i morgen, får assistanse nå i kveld, og i morgen jobber jeg ikke. Så har hele formiddagen. Må da jaggu holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uten filter Skrevet 18. november 2010 #259 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Har ikke Mac-tastaturet noen erase-tast for å viske mot høyre? Eller hurtigtast for home og end? Hvorfor finnes det ingen gardin i adressefeltet, hvor jeg enkelt kan gå inn på sider jeg har vært på tidligere? Viske-tast rett over enter-tast, vel? En enkel pil til venstre, skal den ha. Eple (CMD) + pil venstre = home, CMD + pil høyre = end CMD + y = historikk Du bruker Safari, ser jeg nå. Last ned Firefox eller Chrome i stedet. Endret 18. november 2010 av uten filter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 18. november 2010 #260 Del Skrevet 18. november 2010 fn pluss slettetast er lik Delete. Og sjekk mac1-forumet, der er det en veldig nyttig guide som heter "fra PC til Mac" eller noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå