Gå til innhold

Når far/mor finner en ny

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest grubleren

Hvordan fortelle tenåringsbarn at far/mor har funnet seg ny dame/mann?

Hvordan var i såfall reaksjonen?

Reagerer gutter annerledes en jenter?

Dette er ikke et reelt problem nå , men vet den dagen kommer og vil være forberedt!

Har hørt mange "skrekk historier" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er vanskelig å gi råd om .. det kommer vel an på situasjonen..

Er det snakk om å finne en ny etter en evt. skilsmisse. - etter å ha vært singel en stund - .. eller en den nye "grunnen" til at ting skar seg?

Uansett .. det beste er vel å være ærlig .. og ikke "snike" rundt.

Tror faktisk det er lettere med gutter .. - etter hva de jeg kjenner har erfart er jentene mye mer restirktive med å godta nye partnere. De tenker mer og føler mer. Guttene aksepterer situasjonen mye lettere/bryr seg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grubleren

Ja det er vel vanskelig å gi råd om slikt, tenkte jeg bare ville høre om noen har vært igjennom en slik prosess og hvordan det gikk.

Har hørt det motsatte jeg da, at gutter har vanskeligere å takle at det kommer en (eller to) ny (nye) i familien.

Mens jenter "kniser" det bort.

Nei, det er helt sikkert fra person til person.

Om "problemstillingen" dukker opp, så er det etter å ha vært alene/singel en stund.

Men la oss si at det skjedde rimelig fort, hvor lenge bør man "snike" rundt da, før man slipper "bomben"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg vet at mine barn nok ville synes det var ganske greit om faren (som de ikke bor sammen med .. knapt nok er hos annen hver helg) finner en ny .. så slipper de å ha dårlig samvittighet for at de ikke gidder å sitte hjemme hos ham...

Noe helt annet ville det være om det var meg (dette har de faktisk selv uttalt) - jeg kunne godt møte noen ute og spise osv... men ikke noe fast .. og absolutt ikke noen som skulle tas med hjem...

Nå er det ikke aktuelt for min del.. da jeg trives aldeles utmerket som singel.. og ikke har noe ønske om noen ny partner... Men den dagen det mot formodning skulle komme på dagsorden måtte det nok gås til over lengre tid... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sa:

"Jeg har funnet en ny - hun er sånn og sånn, og dere har ikke noe dere skulle ha sagt om dere ikke liker det"

Det var definitivt FEIL måte å si det på - jeg ble kjempeforbanna selv om jeg var ferdig med tenåra. Så gikk det også til helv..... etter en stund. Tror han var i forsvarsposisjon fordi han visste det var feil.

Nå har både mamma og pappa funnet seg nye partnere (etter at jeg rundet 25 riktignok). Syns det er hyggelig - og begge har vært flinke til å vise at dette er mennesker de setter pris på, og de har oppført seg (til dels pinlig) forelsket. Og det unner jeg dem. Så kanskje det er riktig taktikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tror det er viktig å vise barna at dette er personer mor og far bryr seg om. Men i begynnelsen kan jo dette være rart for barna, og da må man vise dem respekt.

Jeg husker når moren min ble i lag med min stefar, da var jeg rundt ti år. Hun gjorde det til en spennende ting, og vi barna synes det da ble spennende. Kronglete forklart.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun blitt fortalt fra min eldste sønn hvordan to av hans kamerater reagerer på fedrenes nye kjærester/samboere. Disse guttene orker såvidt være i hus med sine "stemødre" - her er det snakk om gutter på over 17 år som omtrent ikke er på besøk hos sine fedre lenger - selvom de bodde der 50% fram til ny partner kom i hus. I disse tilfellene har fedrene funnet seg en yngre kvinne og fått barn med henne. Jeg kan godt tenke meg at det er vanskelig for en "yngre" kvinne å takle at hennes nye mann har barn som nærmer seg myndighetsalder og som man ikke legger kl. 8 og har "fri" til neste morgen fra - små barn små problemer, store barn, store problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...