Gjest Nedfall Skrevet 7. mars 2011 #21 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Jeg har ingen tro på at vi noen gang kommer til å komme i kontakt med andre avanserte lifsformer. Men at det finnes intelligent liv i verdensrommet er jeg overbevist om. All den tid universet er uendelig er det jo uunngåelig. Sjansen for at det utvikler seg intelligent liv i universet, er nok uendelig mye mindre enn at det bare utvikler seg primitivt liv, ja. Her på jorden hadde vi f.eks en lang periode på ca 3 milliarder år (!), der det ikke fantes noe annet liv enn encellede organismer. Det ville vært fantastisk om vi fant liv (mikroorganismer) der ute i løpet av min levetid, det er lov å håpe, men jeg holder ikke pusten. Det er mange ting som tyder på at det kan være mikrober på mars, blant annet påvisningen av metangass i mars sin atmosfære. Siden metan er såpass ustabil, må det nødvendigvis være en mekanisme der som "fyller på" etterhvert. En mulig årsak er vulkansk aktivitet, problemet er at mars er geologisk død. En annen årsak kan være at metangassen blir produsert av mikrober. Edit: Skriveleif Endret 7. mars 2011 av Nedfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå