Gjest KateW Skrevet 31. oktober 2010 #41 Skrevet 31. oktober 2010 Han har venta hele tråden på å kunne skrive det innlegget, Faintulv. Ikke la deg terge. Selvsagt er du ikke realist om du tror på at folk gir deg et kompliment. De sier kun fine ting til deg for å oppnå noe, og dersom du faktisk TROR du er fin er du NAIV og UREALISTISK.
Gjest Thefainter Skrevet 1. november 2010 #42 Skrevet 1. november 2010 Han har venta hele tråden på å kunne skrive det innlegget, Faintulv. Ikke la deg terge. Uff jeg går rett i felle hver gang, jeg
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #43 Skrevet 1. november 2010 Poenget er vel at smisking er uærlig og noe man ikke burde legge noe mer i, og komplimenter, som de gjerne er definert, er fra hjertet. Ingen er egentlig uenig i det, vil jeg tro. Hvis vi begynner å krangle om dette så er det bare for kranglens skyld.
Suzy Skrevet 1. november 2010 #44 Skrevet 1. november 2010 Når noen sier at du er verdens beste eller vakreste, tror du da på det? Hvor viktig er smiger og komplimenter for deg i kjærligheten? Hva har dette med hvor realistisk jeg er å gjøre?
Gjest Prøvis Skrevet 1. november 2010 #45 Skrevet 1. november 2010 Poenget er vel at smisking er uærlig og noe man ikke burde legge noe mer i, og komplimenter, som de gjerne er definert, er fra hjertet. Ingen er egentlig uenig i det, vil jeg tro. Hvis vi begynner å krangle om dette så er det bare for kranglens skyld. Vi er vel ikke uenig i det, jeg tror uenigheten går mer på om det er positivt eller negativt å få komplimenter og urealismen i dem. Hvis mannen i mitt liv sier at jeg er den vakreste i verden så syns jeg det er hyggelig, selv om jeg vet at jeg ikke er det for jeg har da speil og bilder av meg selv og selv om jeg ser ok ut så vet jeg at jeg ikke er verdens vakreste. Men likevel er det hyggelig å høre det fra sin kjære.
Steinar40 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #46 Skrevet 1. november 2010 Poenget er vel at smisking er uærlig og noe man ikke burde legge noe mer i, og komplimenter, som de gjerne er definert, er fra hjertet. Ingen er egentlig uenig i det, vil jeg tro. Hvis vi begynner å krangle om dette så er det bare for kranglens skyld. Jepp, det er en del her som liker bedre å krangle enn å diskutere saklig og seriøst. Man må jo da lure på hvorfor.
Suzy Skrevet 1. november 2010 #47 Skrevet 1. november 2010 Når noen sier at du er verdens beste eller vakreste, tror du da på det? Hvor viktig er smiger og komplimenter for deg i kjærligheten? Hva har dette med hvor realistisk jeg er å gjøre?
Tabris Skrevet 1. november 2010 #48 Skrevet 1. november 2010 Jepp, det er en del her som liker bedre å krangle enn å diskutere saklig og seriøst. Man må jo da lure på hvorfor. Sier mannen som heller finne på egne definisjoner på kjente ord og uttrykk enn å innrømme feil. 1
Steinar40 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #49 Skrevet 1. november 2010 Hva har dette med hvor realistisk jeg er å gjøre? Tja, noen vil sikkert kunne påstå at det finnes en sammenheng i mellom hvordan man reagerer på smiger og hvor realistisk man er.
Steinar40 Skrevet 1. november 2010 Forfatter #50 Skrevet 1. november 2010 Sier mannen som heller finne på egne definisjoner på kjente ord og uttrykk enn å innrømme feil. Det har ingenting med å innrømme feil å gjøre. Det dreier seg om at man kan tolke definisjoner ulikt.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #51 Skrevet 1. november 2010 Tja, noen vil sikkert kunne påstå at det finnes en sammenheng i mellom hvordan man reagerer på smiger og hvor realistisk man er. Forklar!
MissStiles Skrevet 1. november 2010 #52 Skrevet 1. november 2010 Når noen sier at du er verdens beste eller vakreste, tror du da på det? Hvor viktig er smiger og komplimenter for deg i kjærligheten? Jeg velger å stole på det når noen sier at jeg er pen. I hvert fall når jeg kjenner personen godt. Man trenger ikke å gi meg en haugevis med komplimenter, for å sjarmere meg. Men litt.. Fordi jeg er ikke en person som går rundt og tror at jeg er kjempepen! Jeg er fornøyd med meg selv og det er det viktigste. Komplimenter er viktig men ikke kjempe viktig. Jeg er ikke så flink til å gi komplimenter, men koselig å både gi og få komplimenter inni mellom.
Suzy Skrevet 2. november 2010 #53 Skrevet 2. november 2010 Tja, noen vil sikkert kunne påstå at det finnes en sammenheng i mellom hvordan man reagerer på smiger og hvor realistisk man er. Og noen er selvsagt deg... Kunne godt tenkt meg å fått det utsagnet utdypet. Jeg merker meg at du setter likhetstegn mellom et kompliment og smiger. Jeg mener det ene sies for å påpeke noe bra, oppmuntre, gi postiv oppmerksomhet - det andre blir sagt for å oppnå noe - og det er ganske stor forskjell på det. Jeg ser virkelig ikke noen logisk sammenheng mellom utsagnet "du er verdens vakreste" og realistisk sans - hvordan man tar et slikt utsagn vil jo komme helt an på hva slags relasjon man har til mennesket som kommer med utsagnet. Om et vilt fremmed menneske på gata stopper meg og sier h*n syns jeg er det vakreste mennesket i verden, så ville jeg jo anta at vedkommende var ruset, eller hadde fått en oppgave av et radioprogram eller noe slik. Hadde barnet mitt sagt det samme, så hadde jeg tenkt at jeg er vakker for barnet fordi vi er glade i hverandre - og at h*n er det vakreste barnet i verden for meg er like naturlig. Å si noe pent til et menneske er ikke nødvendigvis å smigre. Når jeg sier noe fint til kjæresten min, som at han er den aller deiligste mannen i verden (ja det sier jeg faktisk stadig vekk), så sier jeg ikke det for smigre (oppnå et eller annet) og jeg sier det heller ikke i den tro at det ikke objektivt sett finnes penere menn, men jeg sier det fordi jeg vil uttrykke det jeg føler overfor ham og jeg er helt oppriktig når jeg sier at han er deiligst FOR MEG.
Tabris Skrevet 2. november 2010 #54 Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg merker meg at du setter likhetstegn mellom et kompliment og smiger. Jeg mener det ene sies for å påpeke noe bra, oppmuntre, gi postiv oppmerksomhet - det andre blir sagt for å oppnå noe - og det er ganske stor forskjell på det. Det er irrelevant, Suzy. Steinar har nemlig sine egne definisjoner på disse begrepene, og dermed har han rett i sine egne grublerier uansett. Endret 2. november 2010 av Tabris 1
Suzy Skrevet 2. november 2010 #55 Skrevet 2. november 2010 Det er irrelevant, Suzy. Steinar har nemlig sine egne definisjoner på disse begrepene, og dermed har han rett i sine egne grublerier uansett. Å fanken, det glemte jeg jammen i farta - du vet jeg antar at mine meddebattanter befinner seg på samme klode som meg
Gjest hogwash Skrevet 2. november 2010 #56 Skrevet 2. november 2010 Selvfølgelig forekommer det at folk smisker når de kommer med komplimenter og selvfølgelig forekommer det at det er ektefølt. Singelforumet er så absurd sort/hvitt
Gjest Prøvis Skrevet 2. november 2010 #57 Skrevet 2. november 2010 Om et vilt fremmed menneske på gata stopper meg og sier h*n syns jeg er det vakreste mennesket i verden, så ville jeg jo anta at vedkommende var ruset, eller hadde fått en oppgave av et radioprogram eller noe slik. Hadde barnet mitt sagt det samme, så hadde jeg tenkt at jeg er vakker for barnet fordi vi er glade i hverandre - og at h*n er det vakreste barnet i verden for meg er like naturlig. Å si noe pent til et menneske er ikke nødvendigvis å smigre. Når jeg sier noe fint til kjæresten min, som at han er den aller deiligste mannen i verden (ja det sier jeg faktisk stadig vekk), så sier jeg ikke det for smigre (oppnå et eller annet) og jeg sier det heller ikke i den tro at det ikke objektivt sett finnes penere menn, men jeg sier det fordi jeg vil uttrykke det jeg føler overfor ham og jeg er helt oppriktig når jeg sier at han er deiligst FOR MEG. Jeg hadde nok tenkt som deg hvis en fremmed hadde sagt at jeg var verdens vakreste, han må være full eller ruset på noe. Hvis jeg er ute på byen og det lir utpå natta så vet jeg jo at den fremmede ønsker å få lagt meg på rygg ved å komme med komplimenter som at jeg er verdens flotteste eller deiligste. Men det skal mer enn smiger til for å komme i buksa mi, og i den ute på byen-settingen kaller jeg det smiger. Og som deg så sier jeg at kjæresten er verdens deiligste mann fordi han er det for meg, det er ektefølt det jeg sier til han og ikke noe jeg bare sier for å få han til å ta oppvasken. Meen.. det kan jo hende at jeg sier det for å komme i buksa hans da, det skal ikke utelukkes.
Suzy Skrevet 2. november 2010 #58 Skrevet 2. november 2010 (endret) For min del sier jeg det gjerne etter å ha vært i buksene på ham.. hva er det det, mon tro? Smiger for å få ham til å gjøre det igjen? Endret 2. november 2010 av Suzy
Gjest Prøvis Skrevet 2. november 2010 #59 Skrevet 2. november 2010 For min del sier jeg det gjerne etter å ha vært i buksene på ham.. hva er det det, mon tro? Smiger for å få ham til å gjøre det igjen? jepp, og kompliment for en godt utført jobb..
Suzy Skrevet 2. november 2010 #60 Skrevet 2. november 2010 jepp, og kompliment for en godt utført jobb..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå