Gå til innhold

Nei takk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okselever.

Liker kyllinglever og torskelever, og spiser all mulig "ekkel" mat uten problem. Men okselever klarer jeg bare ikke, bare lukta gjør meg dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hel- og halvfabrikata. Livet er for kort.

Skrevet

Kaviar, rosenkål, tror også jeg holder meg unna krabbe noen år siden jeg fikk omgangssyke dagen etter jeg hadde spist det. Spy med krabbesmak :spy:

Samme forhold som jeg hadde til tomatsuppe.

Jeg spiste det engang og ble fryktelig dårlig om natta, og tomatsuppe i retur er ikke godt.

Det gikk to år før jeg klarte og smake på det igjen, nå går det bra.

Jeg klarer ikke honning.

Bare lukta gjør meg uvel...

Gjest idakaroline
Skrevet

Koteletter, torsk, seibiff, ribbe, blåskjell, brunost, prim, pultost, lapskaus på boks, krokanis, lutefisk, pinnekjøtt, potetgull med rekesmak og masse annet.

Er temmelig sær i matveien!

Skrevet (endret)

Ansjos, sopp og honning (som MarianneE blir jeg direkte uvel av lukten) er matvarer jeg holder meg langt unna. Sopp kan til nød gå om jeg kutter den i bittesmå biter og drukner minibiten i en skje med andre grønnsaker. :P

Jeg holder meg også borte fra skalldyr, av diverse grunner. Krabber er for meg forvokste edderkopper, og diverse skjell synes jeg bare ser ufattelig uapptittelig ut.

Endret av Tabris
Skrevet

Frityrlukta på enkelte gatekjøkken, kafeer og bensinstasjoner gjør meg så kvalm at jeg ville ha problemer med å få ned noe som helst der.

Altså, jeg har problemer med såkalt gatekjøkkenmat. Pølse med rekesalat som verstingen.

Pluss blodig mat! Man er da ikke vampyr. :)

Skrevet

Lettsaltet torsk! Det skjelver i munnen og jeg brekker meg.

Jeg klarer heller ikke tomatsuppe. Bare lukten av suppen fremkaller brekninger hos meg. Jeg fikk omgangssyke etter å ha spist det en gang.

Skrevet

Det eneste jeg absolutt ikke ville smakt under noen omstendigheter er utrydningstruete dyrearter, apekjøtt og menneskekjøtt.

Skrevet (endret)

Har ingen sperrer utover de etiske. Ville ikke spist utrydningstruede dyr, menneskekjøtt, og planter/kjøtt/annet som blir produsert på uetiske måter.

Noen ting er eklere eller mindre fristende enn andre, men jeg gidder ikke sitte og være barnslig og ha bestemt meg for at jeg ikke liker noe før jeg har prøvd. Og liker jeg det ikke gidder jeg ikke demonstrere hvor fryktelig maten er (hverken da eller senere), men nøyer meg å konstantere at det der ikke smakte noe særlig godt. Skjønner ikke hva det er med mat som får frem de mest prepubertale tendensene i folk.

Edit: og da snakker jeg selvfølgelig ikke om å ikke like ting, eller å ikke klare å spise ting. Det er da helt normalt. Men jeg har lagt merke til at noen føler et voldsomt behov for å hyle ut at LEVERPOSTEI ER KJEMPEEKKELT eller ÆÆÆÆÆÆSJ, TORSKEROGN, FYFFAEN! Hva skjedde me då oppføre seg som et voksent menneske...?

(ja, jeg er irritabel i dag)

Endret av Pingting
Skrevet

Har ingen sperrer utover de etiske. Ville ikke spist utrydningstruede dyr, menneskekjøtt, og planter/kjøtt/annet som blir produsert på uetiske måter.

Noen ting er eklere eller mindre fristende enn andre, men jeg gidder ikke sitte og være barnslig og ha bestemt meg for at jeg ikke liker noe før jeg har prøvd. Og liker jeg det ikke gidder jeg ikke demonstrere hvor fryktelig maten er (hverken da eller senere), men nøyer meg å konstantere at det der ikke smakte noe særlig godt. Skjønner ikke hva det er med mat som får frem de mest prepubertale tendensene i folk.

Jeg er tildels enig med deg, men vil for egen del legge til at jeg også synes kvalitetskrav et essensielle når det gjelder hva jeg ikke spiser. Jeg spiser ikke dårlig mat, skikkelig dårlig tilberedt mat eller noen former for søppelferdigmat. Men klarer ikke å se noe prepubertalt med at jeg er nøye med hva jeg gidder å utsette kropp og smaksløker for.

Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, men vil for egen del legge til at jeg også synes kvalitetskrav et essensielle når det gjelder hva jeg ikke spiser. Jeg spiser ikke dårlig mat, skikkelig dårlig tilberedt mat eller noen former for søppelferdigmat. Men klarer ikke å se noe prepubertalt med at jeg er nøye med hva jeg gidder å utsette kropp og smaksløker for.

Kvalitet er et godt poeng, er helt enig med deg der! Det avhenger jo litt av situasjon og - hvis man av en eller annen grunn plutselig skulle befinne seg midt i bushen i Afrika og bli tilbudt snodig, lokal mat som kanskje ikke er tip top kvalitetsmessig men det er det de har, så ville jeg nok definitivt prøvd - både av nysgjerrighet og høflighet og alt det der.

Og nei - det er ikke prepubertalt. Jeg presiserte litt hva jeg mener med det, tror jeg skrev det samtidig som du skrev dette innlegget. :)

Skrevet

Tunge klarer jeg bare ikke å føre til munnen. Jeg får helt vondt bare ved tanken.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg spiser ingenting med oljete, kremete konsistens, salater, remulade, majones, softis, krem osv. Jeg brekker meg og kaster opp i verste fall.

Endret av Belladonna
Skrevet

Jeg er generelt, som enkelte andre her, veldig lite glad i frityrmat. Hvis jeg absolutt skal spise dette bør det være noe jeg har laget selv, eller hvor jeg vet at oljen er helt fersk, og ikke varmet opp utallige ganger, slik det gjøres stort sett over alt.

Skrevet

Dette er jeg hundre prosent enig i. I tillegg orker jeg ikke dårlig frityrmat, men det inngår i kategorien "søppelmat" i mitt hode.

Imidlertid kritiserer jeg aldri mat som andre spiser - mens de spiser den, det synes jeg er en uting.

Hilsen kjøkkentjeneste :)

Skrevet

Sånn bare ut av nygjerrighet: :)

Med "frityrmat" - mener dere absolutt alt som har blitt fritert, eller er det bare pommes frites og den type ting? Jeg er ikke SÅ glad i det, men synes f.eks. at tempura-krabbe er veldig godt i sushi, også liker jeg smultringer, rosetter og sånt, og stekte vårruller. Og hjemmelaget potetgull. :happy:

Skrevet

Sånn bare ut av nygjerrighet: :)

Med "frityrmat" - mener dere absolutt alt som har blitt fritert, eller er det bare pommes frites og den type ting? Jeg er ikke SÅ glad i det, men synes f.eks. at tempura-krabbe er veldig godt i sushi, også liker jeg smultringer, rosetter og sånt, og stekte vårruller. Og hjemmelaget potetgull. :happy:

Jeg mener alt som er fritert, så lenge jeg har mistanke om at frityroljen ikke holder mål.

Skrevet (endret)

Jeg sier klart neitakk til alle organer, som lunger, lever, hjerne, nyrer, magesekk og tunge.

kokt tungepålegg er knallgodt! =P =D

Endret av Florinova

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...