MarianneE Skrevet 31. oktober 2010 #1 Skrevet 31. oktober 2010 På Klesforumet laget jeg en tråd om hvilket plagg man ALDRI vil bruke. Så da er det det samme spørsmålet her... Hva innen mat vil du aldri spise?
Gjest petre Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Hunde- og kattekjøtt. Samme her, selv om jeg ikke ser på det som mat. I samme gata: Slanger, insekter, maneter. Av mer vanlige ting står jeg helst over snegler og østers (av ting jeg har smakt), og blodpudding og lungemos (ikke smakt).
Gjest Consensio Skrevet 31. oktober 2010 #5 Skrevet 31. oktober 2010 Molter, tyttebær, paprika, tomat og mais i ren form.
Rosenrød Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg klarer ikke noe med blåmuggost i seg. Er heller ingen fan av rosiner.
Gjest Mahareth Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg sier klart neitakk til alle organer, som lunger, lever, hjerne, nyrer, magesekk og tunge.
Munchlax Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 Svisker, rosiner, knekkebrød som smaker sponplate og div muggoster. Ei heller pultost.
FoxyFish Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Brennmanet! Dette er bare guffent. Ellers holder jeg meg unna snegler, skalldyr og andre fugler enn kalkun, kylling og høne. Endret 31. oktober 2010 av FoxyFish
Brunhilde Skrevet 31. oktober 2010 #10 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har en mental sperre når det kommer til insekter, men det kan vel være at jeg - under gitte omstendigheter - ville prøve det også. Jeg syns mat er spennende og prøver det meste en gang, men insekter vil jeg har problemer med.
Gjest wild bird Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg er stort sett altetende, men spiser ikke innmat. Unntaket er blodklubb med brunostduppe.
Fanta Exotic Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 svisker har jeg aldri smakt, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det første heller:O Lutefisk og hermetisk spagetthi takler jeg dårlig også
Hinata Skrevet 31. oktober 2010 #14 Skrevet 31. oktober 2010 Kaviar, rosenkål, tror også jeg holder meg unna krabbe noen år siden jeg fikk omgangssyke dagen etter jeg hadde spist det. Spy med krabbesmak
Gjest Vilma Skrevet 31. oktober 2010 #15 Skrevet 31. oktober 2010 Rosiner. Jeg spiser heller glassmanet før jeg spiser rosiner.
skrue Skrevet 31. oktober 2010 #16 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg har en mental sperre når det kommer til insekter, men det kan vel være at jeg - under gitte omstendigheter - ville prøve det også. Jeg syns mat er spennende og prøver det meste en gang, men insekter vil jeg har problemer med. Ser ikke helt forskjellen på skalldyr i havet og skalldyr på land, men godt å lese jeg ikke er alene ellers. Av prinsipp spiser jeg ikke noe som jeg vet er basert på dyr som er utrydningstruet (mulig jeg synder litt mot dette når det gjelder fisk som er fanget i og rett utenfor Norge), men det er ikke fordi jeg ikke har lyst.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #17 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg tror jeg ville smakt på det aller meste om jeg fikk det servert. Av ting jeg har spist er det vel egentlig bare ansjos jeg har virkelig store problemer med. Ville heller ikke spist utrydningstruede dyr og planter.
cindarella Skrevet 31. oktober 2010 #18 Skrevet 31. oktober 2010 Av det som er relevant, så må det faktisk bli frosne grønsaker. Synes det er helt grusomt i forhold til de friske og ferske. Ville selvsagt ikke spist hundekjøtt, insekter osv men jeg ville ikke ha vært i en situasjon der det kunne ha vært aktuelt, så det er ikke relevant for meg
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. oktober 2010 #19 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Når det kommer til fremmede kulturer og mattradisjoner prøver jeg alt. Synes det er direkte uhøflig å ikke smake på andre kulturers mat. Jeg sier kun "nei takk" hvis jeg ikke er sulten. Jeg har hittil kun smakt mat jeg kunne tenkt meg å spise igjen. Jeg har aldri spist mat jeg har tenkt "æsj, dette var direkte jævlig, jeg vil aldri spise det igjen." I min verden er det ingenting som heter "liker ikke/nekter å spise". I min verden er det denne lista som eksisterer: a) mat jeg ikke har smakt før b) mat jeg liker mesteparten av tiden (trygge matvarer som brød, pizza, grønnsaker, kjøtt, fisk, frukt osv) c) mat jeg liker en gang i blandt (lutefisk, påleggsvariasjoner, eksotisk mat) Synes det er vanskelig å forstå at noen har så stot hat mot mat at de nekter å spise det en gang i blandt på besøk hos andre. Men hver sin smak, for å si det sånn Har full forståelse for dem som ikke spiser ting de er allergiske mot, bare så det er nevnt og jeg ikke får noen på nakken.. Det eneste jeg nekter å spise er av prinsipp: -Kjøtt av husdyr eller eksotiske dyr (tiger, antilope osv) Endret 31. oktober 2010 av Kevlarsjäl
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #20 Skrevet 31. oktober 2010 Min grense går ved kjønnsorganer, insekter, råtne ting, og andre ekle ting fra Robinsonekspedisjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå