Gå til innhold

Godt voksne, norske menn med langt yngre, thailandsk kone

Monica1968

Anbefalte innlegg

Fenomenet har eksistert et par tiår nu(dog i stadig større utstrekning): Norske menn på nærmere 60 år, helst med både ølvom og disserumpe, som aldri har opplevd å bli sett to ganger på av en norsk kvinne(alternativ, eller gjerne i kombinasjon: Med et vanvittig mannsjåvinistisk ego, som tilsier at kvinnen skal ta til takke med å være husmor), kommer med en kone fra Thailand som så vidt har rundet 20 år.

Hva er det egentlig disse mennene tror? At det dreier seg om kjærlighet fra hennes side? Ser de virkelig ikke at det er en viss kvalitetsforskjell på partene, og at denne kvinnen, som efter alt å dømme kommer fra fattige kår, aldri hadde valgt han dersom det ikke var for at han representerte selve inngangsbiletten til et liv med større materiell velstand? Og med det som bakgrunn: Er dette egentlig noe annet enn annen form for menneskehandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jash, si det.

jeg tror dette ofte er en vinn-vinn situasjon. Mannen får en kone/kjæreste, noe han kanskje bare kunne glemt her i Norge, og thai-damen kan "selge" seg til 1 mann, istedetfor til tusenvis i hjemlandet.

Enkelte ganger blir det jo kjærlighet også faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

Fenomenet har eksistert et par tiår nu(dog i stadig større utstrekning): Norske menn på nærmere 60 år, helst med både ølvom og disserumpe, som aldri har opplevd å bli sett to ganger på av en norsk kvinne(alternativ, eller gjerne i kombinasjon: Med et vanvittig mannsjåvinistisk ego, som tilsier at kvinnen skal ta til takke med å være husmor), kommer med en kone fra Thailand som så vidt har rundet 20 år.

Hva er det egentlig disse mennene tror? At det dreier seg om kjærlighet fra hennes side? Ser de virkelig ikke at det er en viss kvalitetsforskjell på partene, og at denne kvinnen, som efter alt å dømme kommer fra fattige kår, aldri hadde valgt han dersom det ikke var for at han representerte selve inngangsbiletten til et liv med større materiell velstand? Og med det som bakgrunn: Er dette egentlig noe annet enn annen form for menneskehandel?

Hmm, jeg lurer virkelig på hvilket sted i landet du holder til som ser så himla mange 60-årige ølvommede menn med 20-årige thaijenter...?

Jeg er selv gift med en thaidame, er ikke 60, har ikke ølvom eller disserumpe, er nokså jevngammel med, og er heller ingen mannssjåvinist som har kona mi gående i løypestreng mellom senga og kjøkkenbenken. Og ja, tro det eller ei, men det er faktisk gjensidig kjærlighet som er årsak til at vi lever sammen på (2-sifret) året...

Det som er rimelig åpenbart her er at du har svært lite peiling på hvordan det faktisk fortoner seg rundt om i det ganske land når vi snakker om aldersforskjeller mellom og kvaliteten på thai-norsk-gifte par. Meg bekjent (og jeg kjenner mange i denne kategorien) er de fleste slike par bestående av norske normalt/godt utseende menn i alle aldre, med koner på noenlunde samme alder som de selv, der mann og kone begge er i jobb og lever som de fleste andre i samfunnet.

Alt du ramser opp er i all hovedsak oppkok av gamle myter som forlengst har utspilt sin rolle, for i dag er det faktisk helt andre grunner til at norske menn velger en asiatisk kone enn det å få seg en lydig og flink husholderske.

I grunn ganske artig at du tok opp dette temaet basert på de totalt feilslåtte begrunnelsene dine, for faktum er jo ikke at 60-årige norske menn stikker til sørøstasia pga at norske kvinner ikke vil ha de. Derimot gjør mange norske menn (fra 20-årsalderen og oppover, og i stadig større utstrekning) det av motsatt grunn, nemlig at DE ikke vil ha norske kyniske, egosentriske, overfladiske skrekkøgler til kone og samboer...

Satt på spissen ja, men dog et faktum som garantert stemmer bedre enn alle dine gamle feilaktige myter, og som dessuten burde jekke deg noen hakk ned fra pidestallen du åpenbart tror du sitter på som "deilig norsk uoppnåelig kvinne".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nå er det færre og færre menn som antar at noen som helst kvinne er i stand til å elske da. Så da tar en konsekvensen av det. En har råd, og mulighet til, å få seg ei deilig ung kvinne. Hvorfor skal ikke menn gjøre det?

Det er ikke menneskehandel. Det er menn som tar konsekvensen av at kvinner tenner på menn som er betydelig mer velholdne enn dem selv. slik har det alltid vert, og slik vil det alltid være. Det er jo like mye menneskehandel når lite pene, men søkkrike, fotballspillere drar rundt på de lekreste damene verden kan by på. mekanikken er nøyaktig den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig, A. Caron; det er ikke dere som har funnet dere en gjevnaldrende kone i Thailand jeg sikter til. Jeg plages overhodet ikke av at noen menn velger å finne seg en kone i Thailand; det jeg derimot finner kritikkverdig, og som jeg anser for å grense til menneskehandel, er tilfellene hvor kvinnen er x antall tiår yngre enn mannen(og han gjerne ser ut som om han har "bodd på puben" attpåtil). Du må gjerne mene at jeg henger igjen i gamle stereotopier(men jeg har da aldri påstått at dette gjelder alle menn med kone fra Thailand), men jeg ser nu dem fra tid til annen likevel, og jeg tillater meg å tenke mitt hver eneste gang(at det ikke er verre enn andre tilfeller hvor man "kjøper kjærlighet", er jeg dog enig med BM i).

Jeg tillater meg å likevel å stusse litt over at du på den ene siden vektlegger at du ikke er interessert i å ha en husholderske, samtidig som du, på den andre siden, påpeker at årsaken til er økende antall norske menn drar til Thailand, er at de har fått nok av "egosentriske, kyniske og overfladiske norske kvinner", da jeg forbinder nettopp dèt(og lignende)utsagn med menn som ønsker seg en oppofrende kvinne som helst ikke skal ha fokus på karrieren i særlig grad, og som skal sette han i høysetet.

For øvrig, med tanken på siste avsnitt i innlegg ditt, er jeg nok langt ifra disse kvinnene med 20 kilo ekstra som lider av prinsessesyndromet(jeg kunne ikke dy meg for å linke til et bilde av meg selv her, bare for å få avkreftet dèt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=490461&st=0&p=8112381&fromsearch=1&#entry8112381 ).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ganske artig at du tok opp dette temaet basert på de totalt feilslåtte begrunnelsene dine, for faktum er jo ikke at 60-årige norske menn stikker til sørøstasia pga at norske kvinner ikke vil ha de. Derimot gjør mange norske menn (fra 20-årsalderen og oppover, og i stadig større utstrekning) det av motsatt grunn, nemlig at DE ikke vil ha norske kyniske, egosentriske, overfladiske skrekkøgler til kone og samboer...

Satt på spissen ja, men dog et faktum som garantert stemmer bedre enn alle dine gamle feilaktige myter, og som dessuten burde jekke deg noen hakk ned fra pidestallen du åpenbart tror du sitter på som "deilig norsk uoppnåelig kvinne".

:filer: Frem til disse avsnittene, hadde jeg et ønske om at du var en normal, oppegående fyr. Men nei, du bekrefter bare det alle har skrevet tidligere her på dette forumet - om nettopp slike utrivelige, uintelligente og direkte ufyselige menn som er så j**** bitre fordi de ikke har draget på norske kvinner. :spy:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Ta det rolig, A. Caron; det er ikke dere som har funnet dere en gjevnaldrende kone i Thailand jeg sikter til. Jeg plages overhodet ikke av at noen menn velger å finne seg en kone i Thailand; det jeg derimot finner kritikkverdig, og som jeg anser for å grense til menneskehandel, er tilfellene hvor kvinnen er x antall tiår yngre enn mannen(og han gjerne ser ut som om han har "bodd på puben" attpåtil). Du må gjerne mene at jeg henger igjen i gamle stereotopier(men jeg har da aldri påstått at dette gjelder alle menn med kone fra Thailand), men jeg ser nu dem fra tid til annen likevel, og jeg tillater meg å tenke mitt hver eneste gang(at det ikke er verre enn andre tilfeller hvor man "kjøper kjærlighet", er jeg dog enig med BM i).

Jeg tillater meg å likevel å stusse litt over at du på den ene siden vektlegger at du ikke er interessert i å ha en husholderske, samtidig som du, på den andre siden, påpeker at årsaken til er økende antall norske menn drar til Thailand, er at de har fått nok av "egosentriske, kyniske og overfladiske norske kvinner", da jeg forbinder nettopp dèt(og lignende)utsagn med menn som ønsker seg en oppofrende kvinne som helst ikke skal ha fokus på karrieren i særlig grad, og som skal sette han i høysetet.

For øvrig, med tanken på siste avsnitt i innlegg ditt, er jeg nok langt ifra disse kvinnene med 20 kilo ekstra som lider av prinsessesyndromet(jeg kunne ikke dy meg for å linke til et bilde av meg selv her, bare for å få avkreftet dèt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=490461&st=0&p=8112381&fromsearch=1&#entry8112381 ).

Nei, det er ikke det vi som er dritt lei av selvhøytidelige norske kjerringer mener. Det vi mener er at vi er dritt lei av kvinnfolk som maser om at vi MÅ ha ALT fra Miele, at vi MÅ ha den største TV'en, at vi MÅ ha en husholderske, at vi MÅ ha minst TO svære biler, at vi MÅ ha minst et soverom til overs (helst to), at vi MÅ reise på sommerferie, høstferie og vinterferie til to varme og ett kaldt sted samtidig som hun skal på MINST to storby weekender med venninnene.

Kort og godt, vi er dritt lei av norske kvinners krav om alt som finnes av materielt gods mens deres bidrag er å klage fremfor "Frustrerte PMS og kronisk utro Kjerringer" på TV mens de syter over for lite og spennende sex.

Vi menn er dritt lei av den enveistrafikken feministene har innført. Norske kvinner mangler totalt evner til å gi i forhold, mens de tar alt fullt og helt uten skam.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det vi som er dritt lei av selvhøytidelige norske kjerringer mener. Det vi mener er at vi er dritt lei av kvinnfolk som maser om at vi MÅ ha ALT fra Miele, at vi MÅ ha den største TV'en, at vi MÅ ha en husholderske, at vi MÅ ha minst TO svære biler, at vi MÅ ha minst et soverom til overs (helst to), at vi MÅ reise på sommerferie, høstferie og vinterferie til to varme og ett kaldt sted samtidig som hun skal på MINST to storby weekender med venninnene.

Kort og godt, vi er dritt lei av norske kvinners krav om alt som finnes av materielt gods mens deres bidrag er å klage fremfor "Frustrerte PMS og kronisk utro Kjerringer" på TV mens de syter over for lite og spennende sex.

Vi menn er dritt lei av den enveistrafikken feministene har innført. Norske kvinner mangler totalt evner til å gi i forhold, mens de tar alt fullt og helt uten skam.

Men hva f*** er det slags kvinner dere snakker om her? Jeg kjenner ingen kvinner som bryr seg om hva en fremtidig partner måtte ha eller skaffe seg av verdslig gods, og jeg kjenner bra mange kvinner. Det nytter ikke å syte på internett over hvor jævlig norske kvinner er, når dere f*** ikke har peiling på hvordan "norske kvinner" er! Herregud, om jeg skulle vært så navlebeskuende og selvfiksert hadde jeg gravd meg et hull i bakken hvor jeg hadde rast døgnet rundt over hvor j**** sexfikserte, utseendefikserte, innbilske, upålitelige og drittsekkaktige (osvosvosvosv) norske mannfolk er, bare fordi jeg har truffet noen av den sorten! Jadda, kvinnfolk kan være jævlige og mange kan såre mennesker som fy, men for f*** da - det finnes minst like mange mannfolk som er jævlige!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig, A. Caron; det er ikke dere som har funnet dere en gjevnaldrende kone i Thailand jeg sikter til. Jeg plages overhodet ikke av at noen menn velger å finne seg en kone i Thailand; det jeg derimot finner kritikkverdig, og som jeg anser for å grense til menneskehandel, er tilfellene hvor kvinnen er x antall tiår yngre enn mannen(og han gjerne ser ut som om han har "bodd på puben" attpåtil).

Det er her man bør være litt forsiktig med å anta alt for mye kanskje. Ser du at alle disse du sikter til er et par, eller kan det være far og datter du ser? Mange thailandsk mor/norsk far-fødte jenter sliter med slike fordommer når de er ute med fedrene sine, for alle antar at faren er en mannsjåvinist som har funnet seg en 20+ år yngre dame. Så litt forsiktig med å sende ut fordommene sine i hytt og pine, kan man jo være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

Fint, da er vi en smule mer enig. For nå snakker vi altså plutselig "tilfeller", noe ganske annet enn det temmelig provoserende hovedinnlegget ditt.

Og disse tilfellene da, om nå disse mennene har råd til å spandere av pensjonen sin på å gi en ung thai-jente et nytt liv her i rike vesten, og der det attpåtil kanskje oppstår ren kjærlighet (for alt du vet). Hva er så galt med det, bortsett fra at du selv synes karen ser ut som en dritt og dømmer ham nord og ned basert på kun et synsintrykk???

Og hva skrev jeg så? Noe i retning av "satt på spissen" eller?

Dog er det ikke til å stikke under en stol at det jeg skrev faktisk har en viss grad av sannhet i seg, og at det du videre beskriver angående oppofrende kvinner som skal sette han i høysetet, er dere norske kvinners begredelige argumentasjon mot denne utviklingen. For det er jo selvfølgelig totalt utelukket at deres utvikling kan ha en minstemåls sammenheng med at denne tendensen er økende, ikke sant?

Haha, ja det var et flott bilde, helt klart, men jeg skjønte ikke helt hva det har med saken å gjøre...

Endret av A. Caron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avskyr menneske som antar det ene og det andre. Kan ikke hver enkelt passse på seg selv?

"du" vet ingenting om hvorfor noen er sammen med den og den.

SLUTT OG DØM

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avskyr menneske som antar det ene og det andre om andre mennesker og dømmer dem, gjerne for småting. Kan ikke hver enkelt passse på seg selv?

"du" vet ingenting om hvorfor noen er sammen med den og den.

SLUTT OG DØM

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hater ikke alle kvinner, bare de norske. Det var egentlig litt godt å vite, siden jeg har fått et inntrykk av at du hater alle kvinner.

Når du er så bitter som du er, vil jeg tror at det kan være årsaken til at du har det vnaskelig i et forhold. Og bare for å si det slik, jeg kjenner ingen som er som det du beskriver. Men de jeg kjenner jobber selv, og tjener sine egne penger, og bruker pengene på familien sin. Noe de fleste gjør på sin måte, enten man liker storebiler eller mindre. For noen ganger kan det være kjekt med en stor bil, om man er mange i familien.

Og til ts: Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva enkelte gjør og ikke gjør,men å kalle det for menneskehandel blir bare for dumt. Begge parter er voksne, og begge parter får ta ansvar for det de velger å gjøre, enten man harmye penger eller lite. Menneskehandel handler om å kjøpe og selge mennesker som en vare, der menneskene ikke har noe de skulle ha sagt i det hele tatt. Forstår du forskjellen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Så du hater ikke alle kvinner, bare de norske. Det var egentlig litt godt å vite, siden jeg har fått et inntrykk av at du hater alle kvinner.

Hvor mange ganger må jeg si dette? jeg hater ikke kvinner, jeg stoler bare ikke på dem. Ser du forskjellen?

Når du er så bitter som du er, vil jeg tror at det kan være årsaken til at du har det vnaskelig i et forhold. Og bare for å si det slik, jeg kjenner ingen som er som det du beskriver. Men de jeg kjenner jobber selv, og tjener sine egne penger, og bruker pengene på familien sin. Noe de fleste gjør på sin måte, enten man liker storebiler eller mindre. For noen ganger kan det være kjekt med en stor bil, om man er mange i familien.

Fint for deg. Men nå er det sånn at utallige menn har ingen annen virkelighet en den jeg nettopp beskrev. det er ikke tilfeldig. vi lever i et land som renner over av egosentrisk ufølsomme kvinner. Norske kvinner er rett og slett oppskrytt.

Og til ts: Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva enkelte gjør og ikke gjør,men å kalle det for menneskehandel blir bare for dumt. Begge parter er voksne, og begge parter får ta ansvar for det de velger å gjøre, enten man harmye penger eller lite. Menneskehandel handler om å kjøpe og selge mennesker som en vare, der menneskene ikke har noe de skulle ha sagt i det hele tatt. Forstår du forskjellen?

Forskjellen finnes, men den er minimal. Dog, det dette viser er at cash is king. Jo større forskjell det er rent materielt jo finere damer kan menn dra. Sånn er det over alt alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prøvis

Så lenge to personer blir lykkeligere av forholdet ser eg ikkje noe galt i det..

Enig.

Noen ganger er det ikke så lett å se alderen på de thailandske damene, de virker gjerne yngre enn de er. En nabo, sjenert type, fant ei jente i Thailand. Alle tror at hun er mye yngre enn han liten og nett som hun er, men hun er like gammel som han - i 40-åra.

Så lenge paret behandler hverandre med respekt og har det bra sammen så bryr jeg meg ikke om hvor ektefellene kommer fra. En annen ting er at de fleste av østens damer er ikke hjemmeværende husmødre, de jobber, i hvert fall de jeg vet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, da er vi en smule mer enig. For nå snakker vi altså plutselig "tilfeller", noe ganske annet enn det temmelig provoserende hovedinnlegget ditt.

Og disse tilfellene da, om nå disse mennene har råd til å spandere av pensjonen sin på å gi en ung thai-jente et nytt liv her i rike vesten, og der det attpåtil kanskje oppstår ren kjærlighet (for alt du vet). Hva er så galt med det, bortsett fra at du selv synes karen ser ut som en dritt og dømmer ham nord og ned basert på kun et synsintrykk???

Og hva skrev jeg så? Noe i retning av "satt på spissen" eller?

Dog er det ikke til å stikke under en stol at det jeg skrev faktisk har en viss grad av sannhet i seg, og at det du videre beskriver angående oppofrende kvinner som skal sette han i høysetet, er dere norske kvinners begredelige argumentasjon mot denne utviklingen. For det er jo selvfølgelig totalt utelukket at deres utvikling kan ha en minstemåls sammenheng med at denne tendensen er økende, ikke sant?

Haha, ja det var et flott bilde, helt klart, men jeg skjønte ikke helt hva det har med saken å gjøre...

Det dreier seg selvsagt om tilfeller, ja; men siden vi er på skråblikk, tillater jeg meg å være generaliserende i hovedinnlegget mitt. Dette er ikke forumet for de mest nyanserte debattene, og dermed åpnet jeg som jeg gjorde.

Hvorvidt det er moralsk galt, kan en selvsagt diskutere. Ingen kan benekte at det kan oppstå kjærlighet i slike forhold, men man kan heller ikke benekte at det, i veldig mange av tilfellene hvor en meget godt voksen mann finner seg en svært mye yngre kone i et land som gjevnt over har en levestandard som er langt under vår, dreier seg om en form for "ønomisk byttehandel" i utgangspunktet, da mange av disse kvinnene aldri ville valgt den aktuelle mannen dersom det ikke var for at han kunne tilby henne materielle goder. Alt i alt anser jeg diskusjonen rundt hvorvidt dette da er i orden for å koke ned til en debatt rundt hvorvidt prostitusjon(uansett form)er akseptabelt.

Det du beskrev har nok en viss grad av sannhet i seg, på samme måte som det jeg skrev har det(og begge deler blir veldig stereotypt, selvsagt).

Hva er det som er så grusomt med norske kvinner som gruppe, sa du? Hvilken utvikling er det vi har som er sååå forferdelig(sånn rent bortsett ifra at de fleste av oss er opptatte av å ha en karriere, hvilket jo er utilgivelig for enkelte menn, da det visst er noe som er forbeholdt dere...)?

Jeg kunne bare ikke dy meg da du kom med denne: "og som dessuten burde jekke deg noen hakk ned fra pidestallen du åpenbart tror du sitter på som "deilig norsk uoppnåelig kvinne"; det medførte at jeg fikk et akutt behov for å motbevise at jeg er en av disse kvinnene med x antall kilo for mye som lider av prinsessesyndromet på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

Hvorvidt det er moralsk galt, kan en selvsagt diskutere. Ingen kan benekte at det kan oppstå kjærlighet i slike forhold, men man kan heller ikke benekte at det, i veldig mange av tilfellene hvor en meget godt voksen mann finner seg en svært mye yngre kone i et land som gjevnt over har en levestandard som er langt under vår, dreier seg om en form for "ønomisk byttehandel" i utgangspunktet, da mange av disse kvinnene aldri ville valgt den aktuelle mannen dersom det ikke var for at han kunne tilby henne materielle goder. Alt i alt anser jeg diskusjonen rundt hvorvidt dette da er i orden for å koke ned til en debatt rundt hvorvidt prostitusjon(uansett form)er akseptabelt.

Både riktig og ikke riktig vil jeg si. Du må huske på at mange kvinner fra Thailand og øvrige Asia har et noget annet syn enn dere vestlige når det gjelder hva som er tiltrekkende ved menn. Utseende og alder f.eks. kommer ofte nederst på lista av verdier man ser etter, mens derimot ærlighet, troskap, snillhet og et godt hjerte betyr vesentlig mer. Ikke dermed sagt at det ikke finnes golddiggere i Asia også, for det gjør det definitivt (i turiststrøkene der man har lært seg triksene å lure godtroende rike faranger), men blant den tradisjonelle gjennomsnittlige befolkningen er det ikke det du kaller "økonomisk byttehandel" som automatisk ligger bak ethvert forhold der mannen er godt voksen og jenta (tilsynelatende, fordi det er SVÆRT lett å vurdere feil) knapt 20.

Det du beskrev har nok en viss grad av sannhet i seg, på samme måte som det jeg skrev har det(og begge deler blir veldig stereotypt, selvsagt).

Om det er det jeg skrev om menn som søker kjærlighet i andre deler av verden pga norske kvinners utvikling du sikter til, så er jo kanskje det noe annet enn stereotypi... Hvorfor har ellers denne trenden økt proporsjonalt med feministenes triumftog de siste 40 åra (også kalt likestillingskampen)?

Har du/noen en fornuftig forklaring som beviselig slår beina under faktumet at norske menn i stadig større grad føler seg overkjørt og likestilt til langt over støvleskaftene, og dermed i økende grad gir opp å satse her hjemme, så kom gjerne med den...

Hva er det som er så grusomt med norske kvinner som gruppe, sa du? Hvilken utvikling er det vi har som er sååå forferdelig(sånn rent bortsett ifra at de fleste av oss er opptatte av å ha en karriere, hvilket jo er utilgivelig for enkelte menn, da det visst er noe som er forbeholdt dere...)?

Jeg har ikke sagt hva som er så grusomt med norske kvinner som gruppe i verre grad enn det du hevdet rundt norske menn og thai-jenter i ditt hovedinnlegg.

Og om norske kvinners utvikling er det jo kanskje mye man kan si, enten det dreier seg om karrièrejag, egoisme, overfladiskhet, kravstorhet osv, uten at vi neppe noen gang kommer i mål med noen felles konklusjon på om den er bra eller dårlig. Det som imidlertid KAN slås fast, er vel at utviklingen jo unektelig må ha en sammenheng med at stadig flere menn finner seg livsledsager i andre deler av verden?

Så kan man jo videre spekulere i hvorfor det er slik, om det er fordi det faktisk stemmer at menn finner dere stadig mer kravstore, egoistiske, overfladiske osv, eller om det kanskje er oss menn som ikke henger med i deres utvikling, og føler at vi ikke holder mål eller greier å tilpasse oss den norske frigjorte kvinne anno 2010?

Og det er da vitterlig DERE som er parten som radikalt har forandra dere, ikke VI??

Uansett kan man ikke unngå å legge merke til at noe er i ferd med å gå i feil retning, ikke sant? (uten at jeg har tenkt å dra dette over i en diskusjon om likestilling og feminisme).

Jeg kunne bare ikke dy meg da du kom med denne: "og som dessuten burde jekke deg noen hakk ned fra pidestallen du åpenbart tror du sitter på som "deilig norsk uoppnåelig kvinne"; det medførte at jeg fikk et akutt behov for å motbevise at jeg er en av disse kvinnene med x antall kilo for mye som lider av prinsessesyndromet på høyt nivå.

Hmm... tror faktisk de med 20 kg for mye befinner seg vesentlig lavere nede i terrenget flest, enn de som spiller på et perfekt utseende og dermed mener de kan velge og vrake ukritisk.

Skal jeg være ærlig tror jeg du nøt sjansen for å få vist deg fram i dype drag vesla... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Jeg har et eksempel av dette her i nabolaget. Det ble snakket mye om den mye yngre thaikona til en av de eldre mennene her, men da jeg fikk møte henne, viste det seg at hun var åtte år yngre. I tillegg hadde de kjent hverandre i flere år, da han har vært mye på reisefot. Folk tok det for gitt at han hadde vært en tur i phuket og rasket med seg en ungjente nærmest av ren kåtskap. Få ting gjør meg så sint som de som skal vite ting om par kun basert på at kvinnen er fra et "uland".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...