Gå til innhold

Er du en mann som ikke slår og voldtar?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nå like ille når kvinner slår eller forgriper seg seksuellt.

Og "antasting på byen" er litt drøyt å likestille med voldekt, mange kvinner er skyldig i seksuelle overgrep om vi skal være så umenneskelige i vår sosiale verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer aldri til å få bukt med dette når kvinner alltid er så forståelsesfulle..

Og jeg kan nevne at det var en voldelig mann som faktisk nevnte dette med at man aldri fikk til noen endringer da det alltid var såååå forståelsefulle og "godhjerta" kvinner som var proppen. Det gjelder på alle livets områder som krever endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå like ille når kvinner slår eller forgriper seg seksuellt.

Hvorfor umuliggjør det å stille seg aktivt kritisk til menns overgrep? Det vil vel ikke si at man er for overgrep mot noen?

Og "antasting på byen" er litt drøyt å likestille med voldekt, mange kvinner er skyldig i seksuelle overgrep om vi skal være så umenneskelige i vår sosiale verden.

Det er ingen, uansett oppførsel eller antrekk som ønsker eller fortjener overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer aldri til å få bukt med dette når kvinner alltid er så forståelsesfulle..

Og jeg kan nevne at det var en voldelig mann som faktisk nevnte dette med at man aldri fikk til noen endringer da det alltid var såååå forståelsefulle og "godhjerta" kvinner som var proppen. Det gjelder på alle livets områder som krever endring.

Legger til: det er overhodet ikke rart at kvinner blir voldtatt...de er jo såååå hjelpsomme og ville sikkert ikke sett faren om mannen hadde stemplet voldtekstforbryter i panna.

Har veninner som synes jeg er fæl om jeg ikke er høflig mot alle innpåslitne menn jeg faktisk føler et sterkt ubehag ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor umuliggjør det å stille seg aktivt kritisk til menns overgrep? Det vil vel ikke si at man er for overgrep mot noen?

Jeg er nei til å knytte det så mye til etnisitet/kjønn.

Vold og voldekt er vold og voldekt, og ofrene har lik rett uavhengig etnisitet/kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jeg.

Vel, jeg har slått andre menn/gutter i selvforsvar. Men det er det hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS henviser til et feministisk utspill som skal være med på å generalisere å gi inntrykk av at det bare finnes et fåtall menn som ikke bruker vold eller voldtar kvinner. Utspill som det det vises er ikke med på å likestille kjønnene, men å rettferdiggjøre at menn må straffes om det er mulighet til å straffe dem, - uansett om de har gjort noe galt eller ikke. Og til tross for at det er bevist gjentatte ganger at kvinner bruker vold like ofte som menn blir dette igjen elegant børstet under teppet.

Hvordan skal vi få likeverd og lik behandling av kjønnene med en så skjev vinkling av enkelte politikere og andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud....

Menn kommer aldri til å slutte å slå og voldta...de får jo nærmest full støtte for det finnes jo virkelig noen kraftige slagferdige damer også.

Nei, kvinner får bare lære seg selvforsvar og alltid ha med seg forsvarsvåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledningsvis vil jeg si at jeg som mann tar avstand fra urettmessig voldsbruk og selvsagt all voldtekt. Dernest vil jeg si meg enige med de som påpeker at dette utspillet impliserer det er så utstrakt problematiske holdninger blant menn til dette at motvekter må aktivt rekrutteres. Dette er en type aggressiv feminisme som de aller fleste menn begynner å se seg grundig lei av.

Å herregud....

Menn kommer aldri til å slutte å slå og voldta...de får jo nærmest full støtte for det finnes jo virkelig noen kraftige slagferdige damer også.

Nei, kvinner får bare lære seg selvforsvar og alltid ha med seg forsvarsvåpen.

Helt riktig. Det kommer aldri til å skje. Det eneste besynderlige her er at du faktisk virker oppgitt og bitter over at en ikke kan bevilge eller stemme bort menneskelig natur. For i vestlig kultur er det nemlig totalt uakseptabelt å både slå eller voldta kvinner. At multikulturalismen medfører en uthulning av respekt for kvinner må kvinner selv ta på sin kappe ettersom dere faktisk er de uten sammenligning største støttespillerne til denne omveltningen.

Jeg vil snu på dette å våge påstanden at det er det slik at kvinner har problematiske holdninger til egen -fysiske og psykiske- voldsbruk, mens menn er oppmerksom på at de har et større ansvar til å hverken utnytte seg av sin overlegne fysikk eller la aggressjon få for fritt spillerom. Hvordan kan en ellers forklare at all forskning tyder på at kvinner i Vesten er minst like fysisk voldelige og mere psykisk voldelige enn menn som i utgangspunktet er veldig mye mere aggressiv fra naturens side? At Mira Craig i full offentlighet kan skryte over å ha slått sin kjæreste eksemplifiserer dette så godt som noe; det hadde vært karriereselvmord for en mannlig kjendis å hadde sagt noe tilsvarende. Voldelige kvinner er rebeller, voldelige mannfolk er en vederstyggelighet. Er det ikke nettopp denne type dualitet kvinner hater med tanke på seksuell utfoldelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud....

Menn kommer aldri til å slutte å slå og voldta...de får jo nærmest full støtte for det finnes jo virkelig noen kraftige slagferdige damer også.

Kvinner både slår og voldtar også, så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner både slår og voldtar også, så det er sagt.

Stille dette er et kvinne forum. Da skal man ikke komme med fakta, om at kvinner også utfører vold. Voldtar og dreper akkurat som menn gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledningsvis vil jeg si at jeg som mann tar avstand fra urettmessig voldsbruk og selvsagt all voldtekt. Dernest vil jeg si meg enige med de som påpeker at dette utspillet impliserer det er så utstrakt problematiske holdninger blant menn til dette at motvekter må aktivt rekrutteres. Dette er en type aggressiv feminisme som de aller fleste menn begynner å se seg grundig lei av.

Skjønner ikke problemet. Vet menn egentlig hvor sterke de er i forhold til en kvinne? Hvordan kan en mann føle seg stemplet av den grunn? Det er jo bare fakta. Har man ren samvittighet er det vel ingenting å bekymre seg over?!

Helt riktig. Det kommer aldri til å skje. Det eneste besynderlige her er at du faktisk virker oppgitt og bitter over at en ikke kan bevilge eller stemme bort menneskelig natur. For i vestlig kultur er det nemlig totalt uakseptabelt å både slå eller voldta kvinner. At multikulturalismen medfører en uthulning av respekt for kvinner må kvinner selv ta på sin kappe ettersom dere faktisk er de uten sammenligning største støttespillerne til denne omveltningen.

Her er jeg helt enig med deg. Kvinner er omsorgpersoner og fulle av tillit overfor andre, selv de de burde være skeptiske til. De ser ikke sitt eget beste. Forsvarer f.eks muslimer etc.

Jeg vil snu på dette å våge påstanden at det er det slik at kvinner har problematiske holdninger til egen -fysiske og psykiske- voldsbruk, mens menn er oppmerksom på at de har et større ansvar til å hverken utnytte seg av sin overlegne fysikk eller la aggressjon få for fritt spillerom. Hvordan kan en ellers forklare at all forskning tyder på at kvinner i Vesten er minst like fysisk voldelige og mere psykisk voldelige enn menn som i utgangspunktet er veldig mye mere aggressiv fra naturens side? At Mira Craig i full offentlighet kan skryte over å ha slått sin kjæreste eksemplifiserer dette så godt som noe; det hadde vært karriereselvmord for en mannlig kjendis å hadde sagt noe tilsvarende. Voldelige kvinner er rebeller, voldelige mannfolk er en vederstyggelighet. Er det ikke nettopp denne type dualitet kvinner hater med tanke på seksuell utfoldelse?

Vel, jeg tipper at slaget fra Mira Craig eller en annen kvinne neppe setter en mann ut av spill.

Jeg har null respekt for menn som slår kvinner eller barn. Hva er det som får noen til å slå noen er mindre og svakere enn seg selv? Jeg har selv opplevd å bli slått av en mye større og sterkere kjæreste enn meg selv. Hva får en mann til å slå ei langt svakere kvinne så hardt han bare kan med knyttneven flere ganger midt i ryggen (det endte med ribbeinsbrudd)eller stå lent over henne og slå til hodet hennes? Hva får en mann til å gjøre slikt? Ubegripelig. Selv har jeg aldri slått noen, og da dette skjedde med meg så fikk jeg han den ene gangen heldigvis ut av min leilighet (ved å opptre ganske så bestemt og ha penger til taxi !), og neste gang dro jeg fra hans leiliget UTEN bruk av vold. Han lider antagelig av noe psykisk, men. Det merkelig er at han - SELVSAGT - har flere damer som er svært ivrige etter han. Jeg har fortalt politiet om han, og jeg har også kjøpt meg forsvarsspray, så det er ikke rart han holder seg unna. Jeg er ikke noe svakt lite vesen, og kødder du med meg så....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg er nei til å knytte det så mye til etnisitet/kjønn.

Vold og voldekt er vold og voldekt, og ofrene har lik rett uavhengig etnisitet/kjønn.

Til din orientering, jeg ser du har skrevet "voldekt" flere ganger og også i tidligere innlegg. Det heter voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang når jeg har blitt slått, spyttet på, sparket eller kastet ting på har jeg slått.

Var det en kvinne som gjorde dette? Som sparket deg, en voksen mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Ikke en gang når jeg har blitt slått, spyttet på, sparket eller kastet ting på har jeg slått.

Jeg må si det er beundringsverdig at du i slike tilfelle ikke tar igjen, med mindre det er du som har provosert folk. Men slik som jeg har oppfattet deg, er du en fredelig mann som heller viker unna.

Jeg har spurt deg før, og spør igjen. Hvilke miljøer vanker du i ettersom du treffer slike gale damer? Du er da vel også en voksen mann, i begynnelsen av 40-årene hvis jeg ikke tar aldeles feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null respekt for menn som slår kvinner eller barn. Hva er det som får noen til å slå noen er mindre og svakere enn seg selv? Jeg har selv opplevd å bli slått av en mye større og sterkere kjæreste enn meg selv. Hva får en mann til å slå ei langt svakere kvinne så hardt han bare kan med knyttneven flere ganger midt i ryggen (det endte med ribbeinsbrudd)eller stå lent over henne og slå til hodet hennes? Hva får en mann til å gjøre slikt? Ubegripelig. Selv har jeg aldri slått noen, og da dette skjedde med meg så fikk jeg han den ene gangen heldigvis ut av min leilighet (ved å opptre ganske så bestemt og ha penger til taxi !), og neste gang dro jeg fra hans leiliget UTEN bruk av vold. Han lider antagelig av noe psykisk, men. Det merkelig er at han - SELVSAGT - har flere damer som er svært ivrige etter han. Jeg har fortalt politiet om han, og jeg har også kjøpt meg forsvarsspray, så det er ikke rart han holder seg unna. Jeg er ikke noe svakt lite vesen, og kødder du med meg så....!

Kan fortelle at han selv ble slått av sin far så det forklarer vel det meste..

Men jeg vet også om menn som slår som ikke har hatt voldelige fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Jeg er en sånn mann! :biggrin:

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange menn blir irriterte og sure når dette kommer opp. Da komer de med "kvinner slå også!" og lignende... Ja, noen kvinner slå, men betyr det da at man som mann ikke skal se ned på menn som mishandler? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Var det en kvinne som gjorde dette? Som sparket deg, en voksen mann?

Ikke sparkingen, da var jeg en rundt 12 år. Men alt fra hunkjønn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...