Gå til innhold

Nuttabollas tankespinn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Idag har jeg begynt med folat! Hun på apoteket gjennomskuet meg og mitt store smil, og ga meg flere brosjyrer om det ene og det andre... Hihi!

Kanskje litt tidlig med folat, men legen min sa idag at det gjør ingen verdens ting. Hun mente jeg forberedte meg godt, og at en sommer på p-pilla - og til og med hoppe over mensen i sommer - var en god idé.

Hun sa at 90% av de som slutter på pilla blir gravide i løpet av 1 år, 70% innen 3 måneder :)

:rodmer:

(klippet og limt eget innlegg i tråden "Begynner i september")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig det var her da :)

Gratulerer med innflytting! Høres herlig ut med både hage og plommetrær :)

Spennende tid du går i møte når høsten kommer. Håper spiren sitter kjapt når dere setter igang! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig med besøk her :goodbye::sjenert:

Tusen takk, MP! Her går det så det suser!

Joda, er nok å gjøre her, men skal være flinke til å ta ferien inn og ha hvilepuls.Det meste bør være på plass, selvfølgelig, før det kommer en til :)

Ser at du koser deg om dagen også, det er sååå fint :) Gleder meg til å være der du er nå :rodmer:

Nu er det kveldsmat (pleier egentlig aldri å lage det), og har laget pasta med stekt sopp og cherrytomater.. Nam nam!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har planlagt p-pille-sommer!! Men nå, rett før jeg skal begynne på pilla, så har jeg symptomer ut av en annen verden... Kanskje det hjelper å skrive det her, så det ikke skjer?!! :dry:

OFTE :humpe:

EL: ca 7.mai

etter dette fikk jeg en masse utflod. Creamy hvit. Deretter kom murringene og trøttheten. Det svimlet fullstendig for meg noen ganger, og jeg kjøpte jern-tabletter. Jeg er nå trøtt hele dagen, ømme pupper kom for 2 dager siden (ømme under armen), negativ test idag, 11 dpo.

Jeg er nå faktisk hjemme fra jobb på 2. dagen pga kvalme. Igår var jeg kvalm om morgenen, og utrolig trøtt. Idag sov jeg lenge, og kvalmen er her fortsatt.. IKM til lørdag, og jeg håper den fille-tanta kommer...

Håper på mensen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det jo plutselig action ;) Da håper jeg også at tanta di kommer imorgen! Men hadde det vært krise om du ble gravid nå? Med tanke på at dere planlegger prøving snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!!

Kjennes ut som hu er på vei nå..

Tok en svak positiv el-test igår (bare for moro skyld :gjeiper: ),blendahvit g-test idag og nå kjennes smertene i magen kjente ut. Litt mer som normale mens-smerter, så da satser jeg på mensen iløpet av helgen. Jippi!

Hadde ikke vært krise med graviditet i det hele tatt!! Det hadde ikke gjort noen verdens ting.

MEN - ser frem til en deilig sommer med mye på plakaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom her jeg! :vinke: Greit at TR kom hvis dere har mye på tapetet i sommer ;)

Det virker så koselig å ha eget hus :hjerte: Vi bor ca 5 km fra sentrum i en større by nå, og kjære sa da vi flyttet at dette var det lengste han ville flytte fra byen noensinne! :ler: Så neste gang vi flytter (neste år?) blir det nok en 3 eller kanskje 4-roms sentralt i byen. Hvis vi er heldig får vi kanskje råd til et lite, gammelt trehus :hjerte:

Synes forresten den statistikken du hadde fått fra legen var litt høy, jeg har sett statistikk på at 60 % blir gravide innen 4 mnd... Så du må ikke bli altfor skuffet om det ikke funker med en gang :) (sier jeg som begynner å bli kraftig utålmodig selv :fnise: )

Blir spennende å følge med på prøving utover høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Koselig med mer besøk! :hoppendeglad:

Mensen kom igår, og jeg håper det er "siste gang" jeg er glad for det på en stund! :sjenert: Hihi!

Nå vil mannen plutselig vente med barn et år til, da... Jeg vil gjerne at vi prøver på et lite vår/tidlig sommer-barn, pga barnehageplass. Vi får se hva tiden bringer. Statistikkene har jeg ikke så mye peiling på personlig. Jeg syntes i utgangspunktet at det hørtes veldig optimistisk ut.. Jeg har jo inntrykk av at mange prøvere bruker tid på å bli gravide. 60% innen 4 måneder er jo et ganske godt utgangspunkt!

Håper det går fort for dere, Lilywhite!! Jeg følger spent med så godt jeg kan! :duskedame:

Et lite gammelt tre-hus i by er utrolig sjarmerende og koselig! Åh, hadde det ikke vært for 100 musikkinstrumenter, så hadde vi gjort det også :daane:

JA!! Hus er veldig koselig!! Leke gjemsel og bråke - uten at noen andre blir forstyrra. :jepp: Det er en befriende følelse!

Vi har mye å gjøre på huset, så er jo forsåvidt ikke "bare bare" å kjøpe hus med mye plass i, til en grei pris. MEN fy søren, vi angrer ikke ett eneste sekund! Vi har brukt lang tid på planlegging. Alt fra maling og pusse opp bad, til blomster og hagemøblement. Vil nok ta et par år, iallfall når man ønsker å gjøre det meste selv, men da blir man mer glad i huset også! :tommelsmil:

Håper dere har en herlig helg, jenter! Nå er det snart Manchester U - Barcelona på TV!

:skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden... Og idag kaller jeg det:

Kjære dagbok...

Hadde planlagt en sommer uten tantebesøk, men da tok jeg feil.

Det fungerer dårlig med p-pilla på meg nå. Etter spontanabortene, så tror jeg p-pilla lever et nytt liv på meg. Med cerazette blødde jeg i 8 mnd, og nå har jeg blødd i 8 uker på loette (som jeg ALDRI har blødd på før).

Puppa er ømme, jeg er grumpy og jeg har det i det hele tatt ikke helt flott.

Blir minst et år til vi begynner med babyprøving. Sambo har vært deprimert i det siste, så det siste han trenger nå, er enda en ting å bekymre seg for.

Vi(han) har store problemer med huset, og angrer som en hund på at vi kjøpte hus i det hele tatt.

Han har vanskeligheter med å tenke positivt, og han klarer ikke la være å snakke dårlig om seg. Han utsletter seg selv.

Jeg forsøker å gi ham så mye jeg kan, men det går på bekostning av forholdet etterhvert det også, når han ikke ønsker å gjøre noe særlig med hvordan han har det. Ikke noe sex-liv, ingen god planlegging i hverdagen, ingen "hvordan går det med deg?"..

Vi har et stort hus vi skal pusse opp, men jeg klarer ikke å bli ferdig med oppussingen hvis jeg ikke er motivert. Jeg kan ikke det, når jeg kun hører klaging og sutring. Slår han seg litt, så er det bare sukking, da orker han ikke å holde på med noe. Han gå slipemaskina 20 minutter, men sluttet fordi det "dirret" sånn i hånda. :lete:

Da må han flytte ut inntil jeg har fått pusset opp ferdig, og så må vi selge det. Jeg kan ikke passe på et voksent barn samtidig som jeg skal pusse opp. DET er dårlig kombo.

What to dooo.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tiden går, og snart er det jul igjen. Sitter her med min sedvanlige morgenkaffe, og skal snart på kveldsjobb.

Mannen er på NAV, for idag mistet han sin kontrakt-løse jobb. Lurer på om han blir godt mottatt der nede...

Vi har nettopp vært i deilige utlandet. Deilig med litt ny input, nå på sen-høsten. Sol og 16 grader ca.

Trærne i hagen er triste og grå, men frukten smakte alldeles nydelig.

Et nytt lys kommer frem, optimismen har igjen begynt å leve, selvom han er uten jobb. Jeg har derimot to stykker. Men du verden som han søker og holder på. Han begynner å bli seg selv igjen, og det er jeg glad for. :rodmer:

*snikksnakk* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Godt nyttår!

Snakk om å starte året med basketak! Her tikker det inn nye jobber og greier, og om 5 uker kan jeg si at jeg endelig er min egen sjef! 100% selvstendig næringsdrivende er skummelt, men jeg tar utfordringen. PÅ TIDE!

Snart er førerkortet i havn også, kun teoriprøve og oppkjøring igjen! Og det passer jo bra, for jeg har snart bursdag - wohoo!

Og endelig!! Jeg begynner snart på folat igjen.. NÅ blir det andre boller.. :fnise:

2012 blir et magisk år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil prøve å få barn tidlig på året 2013, slik at det blir lettere med barnehageplass. Kanskje en kynisk vurdering, men jeg reiser mye rundt i jobben og er avhengig av inntekten da jeg er selvstendig næringsdrivende.

Det blir en spennende tid fremover. Som mannen sier: "Vi må øve mye for å få pene barn!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Wohooo!

Da er det bare å sette igang! Jeg tester EL-tester, og vi øver oss til april, som vil bli 1.pp!

Nå lager jeg snart en egen dagbok for prøvingen. Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rettelse:

Ut fra utregninger mtp sykluser og EL, så blir første pp fra 1.mai. Det er 10 uker til.. Må gjøre ALT for at de 10 ukene går unna!!!!

Noen forslag?

Kanskje jeg skal ta med mannen og reise bort litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppeluppa :goodbye::nigo:

Dette blir en spennende tid, gleder meg virkelig til å lese dagboken din fremover!

Vær opptatt med ting og la dagene fly avgårde, ikke tenk så mye.

Krysser fingrene for at det klaffer for dere ved første prøving :jepp:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppeluppa :goodbye::nigo:

Dette blir en spennende tid, gleder meg virkelig til å lese dagboken din fremover!

Vær opptatt med ting og la dagene fly avgårde, ikke tenk så mye.

Krysser fingrene for at det klaffer for dere ved første prøving :jepp:

:hjerte:

Tusen takk, vennen. Vi får leke sammen masse mer!

Åh, nå er det vår! Deilig å kunne varndre rundt i kun genser og skinnjakke, samt litt mer behagelige sko! Vinteren var kort! Og håper kong Vinter blir liggende i dvale lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har regnet litt på terminkalkulator.. Jeg ser at om vi klaffer på EL som jeg har ca 7.april, så har jeg termin mellom 1. og 3. januar..

:rodmer:

Hmm.. Eller skal vi vente til beg av mai istedet for å være sikre på å få et 2013-barn..?

Idag snør det igjen! Men imorgen er det meldt over 10 pluss her på Østlandet, så da håper jeg våren holder seg på plass etter det.

Dette var vel Kong Vinters siste host før våren setter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en herlig dag! Sola skinner, kollegaene er blide, jeg skal på date med ei venninne etterpå, også skal jeg og mannen på konsert sammen med masse venner! :danse:

Gleder meg!

Igår fikk jeg mensen, dvs at nå har jeg fullstendig koll på syklusene mine! Spennende at hu kommer så presist hver gang, da får jeg en god følelse av at dette skal gå innmari bra!

Dvs at jeg mer og mer sannsynlig får EL rundt 7.april, men... Lurer på om vi bør vente til beg. av mai, asså...

Hmmmmm :klo:

:rope:

HA EN FIN DAG, ALLE DER UTE!!!

Skål! :ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jobber hjemmefra idag, litt deilig å ta ting i litt eget tempo!

Lurer på om jeg kanskje skal starte prøvedagbok nå.. 1 måned før vi setter igang. Med mindre vi setter i gang allerede om ca 2 uker..

IKM i denne syklusen skal komme om 3 dager, og siden jeg har hatt 26 dagers syklus de siste månedene, så blir neste EL den 7.april.

Så HVIS jeg har EL den 7 april, så har jeg termindato 1.januar. :sjenert:

Men det er vel de færreste som føder på termindatoen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...