Gå til innhold

Nuttabollas tankespinn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Hola!

Jeg satt nettopp og tenkte at; herregud, jeg har for mye tanker i hodet..! Jeg må få de ut! Tenkte at KG ikke er så dumt. Jeg forventer ikke at noen skal følge med på min verden, det ser jeg på som en super bonus!

Litt om meg:

Midten av 20-åra, bikker mot 30 :) Min kjære har bikket de 30.

Jeg begynner å bli stor. Stor jente. Vil ikke ennå.. Holde meg her litt til!!! :sjenert:

Jeg driver med musikk og jeg elsker å være med mennesker. Har jobbet mye med barn og kommer til å gjøre det videre. Det er ingenting som gir meg mer kreativitet enn å jobbe med barn og kultur.

Jeg føler meg som ei helt normal voksen jente :ler:

Jeg har mye å gi, og jeg tror det er derfor jeg var nødt til å begynne med å skrive noen få ord her.. Jeg er så følsom for tida. Jeg er superforelska og sipper for ingenting (positiv forstand..)! Søstra mi har nettopp fått en liten en, og jeg blir tullete..

Lurer på hvor det kiler mest? I flyttefoten eller i eggstokkene..? Tror det er tålelig likt...! :lol:

Etter 5 år i storbyen er Kjære og jeg på flyttefot.. Fra storby til åpent landskap..

Det er dritskummelt!

Jeg har flyttet SÅÅÅ mange ganger i mitt liv, men denne gangen er det på ORDENTLIG. :husarbeid:

Vi la inn bud på et hus igår. Hvitt, stort tre-hus med en fantastisk planløsing og godt potensiale. Sentralt og ikke langt fra tog. TENK om vi kunne fått det! Buderunde er ferdig til onsdag kl.12:00.. :slåss: Hihi...

*Håper*

Hilsen bittelille cyber-nutta :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*fotspor*

Vi er også på hus (vel, i Oslo har vi "bare" råd til leilighet, kaaanskje rekkehus) jakt :jepp:

Krysser fingre for at budet blir godtatt og at drømmehuset blir deres!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig med fotspor! :)

Takk for at du krysser fingre for oss!!

Og - lykke til til dere også!! :danse:

Det er veldig spennende med husjakt, ja! Det er jo litt mer å velge mellom her i Oslo enn 2-3 mil unna. Men har man is i magen, og kanskje også en mellomstasjon, så kan det jo fort dukke opp et hus hvor det står ditt navn på :jepp: Hihi!!

Tenker dere oppussingsobjekt, eller? Skjønner at dere har en liten en, så da tenker dere kanskje at det bør være så fresh som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med tanke på alder, og at jeg fortsatt studerer vil vi helst bo i Oslo (nærheten av 37-bussen, særlig nå som den går 24 timer hele døgnet :jepp: ) de neste 5-6 årene... Men vi har sett og gått på visning litt utenfor byen, da får man plutselig et gigantisk hus, med hage og alt man skulle ønske seg :) Samboeren min E jobber et sted mot Drammen, så vi har kikket den veien, selv om drømmen må være Maridalen... Vi er nok ikke helt klare for åpne landskap enda gitt, vi fikk begge litt klaus når det ikke var sushi på hjørne, 2 minutter til Rema 1000 og man ikke kan gå fra byen og hjem etter en våt kveld :gjeiper:

Tja, det må være levelig, male kan man jo alltids gjøre, men badet bør helst være nyere oppusset. Bad er jo så dyrt og tidkrevende! Kusinen min jobber på Ikea, så vi får masse rabatt på Ikeakjøkken, så det er nesten så jeg håper vi finner en leilighet med stygt kjøkken så jeg kan utforme mitt eget :sjenert:

Vant dere budrunden forresten?

:sol: Nå er det helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, budrunde varer til onsdag kl.12. Det er visning søndag og tirsdag.. Jeg håper så veldig at vi får dette her, men det ser mørkt ut allerede før budrunde har begynt..kanskje.. :vetikke:

Vi kan ikke gå høyere enn 1,8.. For det er litt ting som må gjøres på huset..

Vi må derimot pusse opp 2 BAD og 1 KJØKKEN.. HAHA!! Det kan jo bli interessant! Jeg er mer handyman en mannen, så der trenger vi folk til å hjelpe oss! HVIS vi får huset, da :P

Så bra at dere får rabatter på IKEA hvis dere skulle trenge det, det er jo supert! SÅ deilig!! MISUNNELIG!!! :biggrin:

Når IKEA er både ålreit OG billig i utgangspunktet, så er jo det en drøm :)

Deilig å kunne gjøre huset/leiligheten til sitt eget. Jeg bruker gjerne tid og krefter på et husprosjekt det neste året. Nå er jeg "heldig" som ikke har barn helt ennå. Så får jeg jobbet meg opp, siden jeg ikke har en dritt fra før av.. :klø: Hehe... Og barn kommer det før eller siden, så hvorfor ikke flytte og etablere seg nå? Jeg er jo for f... gammal nok!! :tommelsmil:

Ja, det er en veldig omveltning fra bylivet og alle mulighetene man har der, til at du må gå 20 minutter til bussen som går én gang i timen. :forvirret: Man må virkelig begynne å planlegge dagen på en helt annen måte. Nytter ikke løpe ut for å ta første og beste :)

Men jeg tror det blir bra. Så lenge man har mulighetene jobbmessig og på vennefronten i byen, så er det jo fint å bli værende. Men for vår del så flytter vi til flere muligheter. Jeg har allerede begynt i ny parttime drømmejobb :danse: Håper det blir mer. Nå driver jeg bare med musikk og drama, og det er helt fantastisk! + At jeg kommer nærmere familie. Det betyr utrolig mye for meg.

Ønsker deg og dine og alle som måtte titte innom; en flott helg!! :smilyblomst:

Håper dere skal gjøre noe spennende! Kanskje på visning, Serenity?

Vi reiser til svigers idag, 30-årslag imorgen og konsert på søndag. Fine greier :)

Hei så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for heftig helg!!

Øl, svigers, god mat, trekkspill, halloween, etc! Utrolig koselig!!!

BUT - idag er jeg megateit LAT! Hjernen min ligger i fatle på sofaen og kroppen er drittrøtt..

På en måte fortsatt fyllesjuk kanskje...!? :natti: Nakken er stiv som en stokk og det kjennes ut som om noen drar i livmora mi.

Fine greier, hahaha!! :fnise:

Tiden går fort. Altfor fort. Budet på huset står fortsatt. Vi var og kikket der igår. Fy flate, det er MYE som må gjøres!! MEN, det kan bli dritbra. Vi skal ikke gå mer enn 1,5. Nettopp pga at det er så mye å gjøre der. Og vi har ikke hastverk med å finne noe bopæl heller. Vi får se... :)

Jula nærmer seg. Det blir fint, jeg gleder meg masse til ferie med familie og venner. Hvor mye penger er det egentlig vanlig å bruke på gave til søsken? Eller til sviger-familie? Hmmm... :vetikke:

Gleder meg til ribbe og pen kjole :ler:

Blir bra med mer jobb utover. Blir mye pendling, men det blir bra. Holde seg aktiv, enn å være aktiv jobbsøker på nett. Men legger ikke akkurat av seg noen kilo når man søker på jobb.. :rolleyes:

GÆH, nå er jeg trøtt. Sove litt..Pleier ikke være sånn. Hehe..

Sove, spise middag og komme meg på jobb :kosteskaft:

TUDDELDUUUU!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ingen ennå som har lagt inn bud på huset...

Det er 1 time og 40 minutter igjen til budet går ut... Kanskje vi blir huseiere idag.

Freaky! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere huset? *krysse fingre*

Hehe, kjenner til de kiloene som sniker seg på :sjenert: Her er det lett november, så jeg kan fråtse i jula :skratte:

Har dere noen spesielle planer for helgen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, veitu, vi droppa ut tidlig i runden.. Mannen min fikk kalde føtter mtp hvor mye han måtte bruke sine handyman-skills.. Han har desverre MEGEt få av de.. :gjeiper: Stakar.. :skratte:

Enig med lett november.. Har gått ned 7cm rundt magen de siste 4 ukene.. Det er jo greit!

Hvordan går det med hus-tittingen deres da, Serenity??

Helgen blir stille og rolig. Ikveld skal vi ut på bli-kjent - middag og feire forlovelsen til min samboers bror sammen med forlovedens familie og greier og greier.. Blir sikkert koselig.

Imorgen har jeg lyst til å ta turen på kino for å se Trolljegerne. Den er visst helt fantastisk!

Jeg liker Knut Nærum OG eventyr. Så det må jo bli perfect match!?! :biggrin:

Søndag går vel mest til pakking tror jeg...

Dere da??

Blir alvorlig mye pendling på meg nå, det er litt dritt. MEN det kommer til å bli såååå bra når vi får flyttet oss ut av byen! GLÆR MÆ!!!

God helg, alle!!! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å se sin bror falle mer og mer sammen. Avhengig av både rus og NAV.

Han har stelt det dårlig for seg selv, pluss at han ikke får det han har krav på fra NAV. :kjefte:

Hva gjør man i slike tilfeller? Kan jo virkelig ikke gjøre noe..? Han forstår ikke hvordan han skal "komme seg opp igjen", og ikke vil han det heller. Jeg kan ikke åpne mitt hjem, heller ikke sende ham penger, for da vil han fortsette med det han driver med.

Han er en mann med gode kvaliteter, men som sitter fast som 17-åring i hodet, da han egentlig er 25..

Om det er noen der ute med gode råd, så del de gjerne :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må være tungt med noen så nær som sliter! Broren til mormoren min er bygdas "alkis", han er egentlig utrolig intelligent (skrev for Aftenposten bla.), men alkoholen har totalt ødelagt ham. Han er en skikkelig drittsekk til tider, så man vet aldri hvor man har ham! Jeg har ingen gode tips, i vår familie har alle forlatt ham, kone, barn og søsken, ingen orker ham lengre :(

Ellers har jeg en halvbror som jeg har blitt kjent med i voksen alder, og han er også litt sånn 17 i hodet. Maskinist på båt og nesten ingen skole. Ingen kjæreste eller barn (35 år). Veldig deprimert til tider og kan ringe i eninga. Slitsomt for meg av og til, særlig siden vi ikke har kjent hverandre før de siste 2 årene, så jeg føler meg ikke så knyttet til ham som han gjør til meg :/ Han er litt bedre nå, så han skal komme hit en tur (bor heldigvis i en by langt unna). Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke hjelper ham og er der hele tiden, men det er utrolig tungt å måtte bære hans bør i tillegg til min egen!

Sender en nettklem og håper det bedrer seg, det er tungt å se andre slite uten å kunne hjelpe :(

------------------------------------------

Vi ser på hus og går på visninger, men ingen helt perfekte leiligheter har dukket opp, blir nok ikke før etter jul at vi kjøper. Hehe, godt dere ikke fikk tilslaget da :gjeiper: Håper dere snart finner et nytt hus som er litt mindre jobb, men med hage og på landet ;)

7 cm er ikke verst! Har ikke målt eller veid meg, orker ikke helt enda, kjenner det bare på klærne :) Min store synder for tiden er pepperkakene som er bakt med ekte smør fra Sæthre, djises de er gode :kjefte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med svar :)

Joda, det går seg nok til. De er voksne mennesker og velger selv hvordan de vil leve. Naivt og kynisk å si noe slikt, da jeg vet at mye av oppvekst kan legge grunnlalg for de valgene man tar.

Brødrene våre må sjøl finne ut av ting, vi kan ikke leve livene våre for dem når det faktisk er slik at de er istand til å ta vare på seg selv til syvende og sist... Vi får bare fortsette å inspirere til gode ting :)

Angående hus, så blir det slik for vår del også. Vi har en kjeller vi kan låne inntil vi finner "drømmehuset", så vi flytter før jul. Kjøper bil nå i første omgang. Så selger vi leiligheten etter jul. Tror det må være en ålreit plan. Gleder meg til å komme nærmere jobben!

Pepperkaker allerede?! :hakeslepp: Wow! Men det er jo fantastisk godt, da :fnise: Min farmor sa alltid at: Uten ekte Sæthre-smør, så blir ikke kaka NOE god!!! :nei::ler: Ikke rart hun var god og rund :lur:

Baker du mye før jul? Jeg har aldri være noe bake-menneske. Kommer vel aldri til å bli det. Koseligere å bli bedt bort på kaker, egentlig. Sunnest også, kanskje? Hehe!! :lol:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Wow...Dette har jo virkelig blitt en interessant dagbok.. :lete::fnise:

GODT NYTTÅR!

OK! Nutta=julegris.. FOR en juleferie..!! Har ikke gjort annet enn å late meg, og jeg har ikke turt å SE på vekta en gang.. MEN - masse familie, god stemning og romantikk :)

Nyttårsaften var en kjempe-kveld med god mat og badestamp. Fantastisk!

Nå er vi endelig på vei ut av byen. Det blir godt å få luft under vingene igjen. Vi har kjørt noen flyttelass, og regner med å få solg leiligheten innen en måneds tid.

På mandag var vi på visning på en stor enebolig. Stemningen i huset var fantastisk god, og mulighetene er mange. Ingen behov for å bo seg ihjel, bi-røkter som nabo og fantastisk utsikt...

Igår vant vi buderunden. Utrolig, men sant, til en latterlig bra pris! Det er en merkelig følelse :jepp:

Jeg har blitt husfrue!!! :husarbeid:

Ikveld sprettes hvitvinen, og vi sparer champagnen til innflyttningsdagen. Det blir så bra!

Nå skal det søkes jobber herfra til månen, så får vi se hvor jeg havner..

Mine nyttårsforsetter:

-Sette meg mer inn i bedriftsøkonomi

-TRENE? :skratte: Kommer jeg aldri til å klare.. ELLER????

-Gjøre kjæresten superstolt over at jeg får jobb, og at HAN kan gå ned i stilling :jepp:

-Spare masse penger på foretaket, BSU og ALT!

-Kanskje vurdere en familieforøkelse..?? Kanskje ikke et forsett, men en sterk tanke iallfall :rolleyes:

-Fortsette å oppføre meg i Kardemommelovens ånd

Spennende? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nå har vi fått vasket ut av leiligheten. Fotografen har vært her idag, så nå er det bare å vente! :filer:

Har vært noen dager med skrubbing, og armene verker! Men du å du, som jeg har fått trena. Dette treningsåret startet ikke så verst likevel!! :fnise:

Så nå håper jeg tiden går fort og at vi får overtatt huset fort som fy. Gleder meg til å pusse opp, innrede og leke gjemsel med mannen!

Han begynte forresten å prate om barn her om dagen.. Wow... Mon tro hva dette året vil bringe! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Nuttapia,

tenkte det var på tide at jeg kom og hilste på i dagboken din :)

Så moro med huskjøp! Høres egentlig ganske forlokkende ut og flytte ut av storbyen for å kunne boltre seg i mega-hus :pasha:

Men jeg må ærlig innrømme at tanken på å forlate bylivet likevel er litt for skremmende for min del ;)

Hvor omfattende blir oppussingen?

Og, hva skjer med babyplanene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mary Poppins, sååå koselig med hilsen i min lille verden! :goodbye:

Joda, det å forlate bylivet har vært nokså skummelt å tenke på - iallfall i starten. Men så blir man vant til det, og veier for og imot, og da er det ingen tvil om at man velger hus. Iallfall for vår del som har praktiske yrker. Vi driver med kunst og kultur begge to, så da er det bare fint med stor plass!

Igår sa Nuttamannen at han ville lage en stor hytte med stoler og tepper i stua og ha te-party med meg under teppene :fnise:

Blir ikke kjempe-oppussing. Blir to bad som må gjøres i tur og orden, ellers så er det kosmetiske ting som må gjøres. Maling og isolering. Og vi har mange flinke hjelpere, heldigvis!

Tja, babyplaner.. Hmm... Det får nesten komme når det kommer, men er jo ingen tvil om at nå har vi både plass og mulighet, og jeg tror nok Nuttamannen vil ha også..Men ikke sånn at vi starter prøvingen imorgen, liksom :rodmer: Det blir nok ting i denne rekkefølgen: husoppussing, reise litt, få barn (og gifte oss).

Men jeg anbefaler hus, kjære du! Mye å ordne med, men alle andre klarer det jo, så da klarer vi det også! God plass til barn, urter, hobby, deilig hage og alt annet! Spenne på skia rett utafor huset eller gå en tur uten å være redd for agressive bilister :gjeiper:

Gleder meg helt vanvittig, samtidig som jeg vet at det er en egen sjarm å bo i byen. Men jeg føler meg ferdig med det nå.

Oi, ble langt dette!! Titter innom boka di stadig vekk, MP, deilig å være over den magiske 12 ukers-grensa, tenker jeg :klemmer: Jeg gleder meg til mine baby-dager kommer også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Summertime,

And the livin' is easy

Fish are jumpin'

And the cotton is high

Your daddy's rich

And your mamma's good lookin'

So hush little baby

Don't you cry

One of these mornings

You're going to rise up singing

Then you'll spread your wings

And you'll take to the sky

But till that morning

There's a'nothing can harm you

With daddy and mamma standing by

Summertime,

And the livin' is easy

Fish are jumpin'

And the cotton is high

Your daddy's rich

And your mamma's good lookin'

So hush little baby

Don't you cry

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden!!

Har endelig fått nett, og vi er godt innflyttet i nytt hus! Oppussingen har såvidt begynt - og det er MYE panel som skal få gjennomgå kvistlakk, sparkel og maling! Puh!

Hagen er stor og fin med frukttrær og fargerike blomster. Til høsten skal jeg lage plommesaft/vin, dét kan bli spennende!

Og endelig - snart starter vår prøveperiode. Jepp, vi håper på et 2012-barn her i heimen. Det ser vi virkelig frem til! Og det er veldig skummelt... :rodmer:

Vi starter prøvingen til høsten. Hvor tidlig bør man begynne med folat..? Andre tips?

Jeg kan nesten ikke vente! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære og jeg har vært sammen i 2 år idag.. :yvonne:

Ikveld henter han meg på jobb, og da skal jeg spandere kake på ham :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...