Gå til innhold

Koselige "date"-historier

Gjest KateW

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette gjelder flere enn meg, men av og til så er det deilig å treffe noen hvor det bare er prat og kaffe og latter og deling av historier, uten at det ligger føringer under om at dette må "bli noe".

Jeg finner også at i sånne settinger slapper jeg av, koser meg og er som jeg er, noe som ikke alltid er så lett når man skal på en eller annen "DATE".

På søndag traff jeg en bekjent jeg har hatt i flere år i kirken, hvor han var med ungene sine på søndagsskolen. "Skal vi ta en kaffe på onsdag?" Sa han. "Ja," sa jeg.

Og jeg gikk på kaffedate rett fra svømming, med svømmebrille øyne, blank nese, vått hår og joggedress, og endte opp med å ha en strålende kveld.

Fordi det ikke var en date, men fordi det var en god samtale med en oppegående mann om hvordan våre handlinger virker på det motsatte kjønn, hva vi ønsker i livet, hvem som kan gjøre at vi oppnår det vi ønsker osv.

Så nå skal jeg på date med en av kameratene hans. :nigo:

Elsker sånne øyeblikk som ikke er overgjennomtenkt eller planlagte, som blir gode nettopp fordi øyeblikket blir til i øyeblikket-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott! Høres ut som en meget hyggelig kaffe-"date". :nigo:

Jeg opplevde noe lignende for ikke så altfor lenge siden.. det var veldig forfriskende/oppmuntrende!

Lykke til på date'n med kameraten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Det hørtes veldig koselig ut, og det er jo sånne uplanlagte "dates" hvor det ikke ligger noe bak som blir mest vellykket syns jeg for da er vi mer oss sjøl. Ikke noe press og ingen tanker om hva han synes om meg, kan være litt nervepirrende på første date med noen man er begeistret for. :)

Lykke til med ny date :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at uplanlagte dater er best. I fjor en gang hadde jeg blitt kjent med en fyr. Vi prata en god stund på msn. Han var litt sjenert og ville vente med å møtes. Han avlyste første daten i siste liten, husker jeg. Men plutselig en dag satt vi og prata, også spurte han om han kunne ta seg en tur. Jada!! Møtte han utenfor der jeg bodde, prata litt før han ble med opp og vi prata mer. Kjempekoselig!! Vi fant tonen og dagen etter hadde vi en planlagt date med film og godteri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt tro på at de mer tilfeldige datene er de beste!

Har vel ikke være ute for så mange totalt tilfeldige, hvor man møter noen å tar en kaffe for.eks. Vi avtaler, men møtet er mer avslappende. Jeg har gode minner fra min første kjærlighet, vi møttes første gang ved å gå e lang tur i oktober mørket, med herlig høst luft og mye å snakke om. :)

En annen " date " gikk ut på det samme, bare at da var det herlig vår luft, og vi endte opp med å besøke alle av byens flotteste turterreng, og hele dagen gikk til det! Vi lå i gresset og pratet om alt og ingenting, og på toppen et fjell med nydelig utsikt kysset han meg for første gang.... :rødme: Fin fin dag! Elsker den type " dates".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en perosn som aldri pleier å date fordi jeg føler at det alltid blir kleint og litt "tilgjort". Jeg klarer ikke slappe av med mennesker som jeg ikke kjenner så godt, og når det er en date så føler jeg at jeg blir på en måte "vurdert" av fyren, om jeg er god nok, om dere skjønner? Får nesten alltid prestasjonsangst, og overanalyserer alt jeg gjør og sier.

I fjor ble jeg kjent med en fyr som gikk samme studiet som meg. Vi hadde mest kontakt over msn og på skolen snakket vi ikke så mye siden vi ikke hadde til til å henge sammene tter forelesningene. En dag spurte han om vi kunne treffes utenfor skolen, og jeg sa ja, men sa at jeg ikke ville at det skulle bli noen "date", dvs jeg ville at vi bare skulle henge sammen.

Det endte opp med at det ble utrolig koselig og romantisk. Det ble til en date utover kvelden,da, med andre ord. Et av de koseligste minnene jeg kommer til å ha :)

Vi spiste ute, gikk tur, og da det plutselig begynte å pøsregne så ble vi stående under en stor bru, det var faktisk en utrolig romantisk stemning der og da. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en perosn som aldri pleier å date fordi jeg føler at det alltid blir kleint og litt "tilgjort". Jeg klarer ikke slappe av med mennesker som jeg ikke kjenner så godt, og når det er en date så føler jeg at jeg blir på en måte "vurdert" av fyren, om jeg er god nok, om dere skjønner? Får nesten alltid prestasjonsangst, og overanalyserer alt jeg gjør og sier.

I fjor ble jeg kjent med en fyr som gikk samme studiet som meg. Vi hadde mest kontakt over msn og på skolen snakket vi ikke så mye siden vi ikke hadde til til å henge sammene tter forelesningene. En dag spurte han om vi kunne treffes utenfor skolen, og jeg sa ja, men sa at jeg ikke ville at det skulle bli noen "date", dvs jeg ville at vi bare skulle henge sammen.

Det endte opp med at det ble utrolig koselig og romantisk. Det ble til en date utover kvelden,da, med andre ord. Et av de koseligste minnene jeg kommer til å ha :)

Vi spiste ute, gikk tur, og da det plutselig begynte å pøsregne så ble vi stående under en stor bru, det var faktisk en utrolig romantisk stemning der og da. :blush:

Mao, det gjerne begrepet "date" som er skremmende, og kanskje ikke selve " daten". Bare man kaller det noe annet så er alt mye mer avslappende med en gang... he he

Endret av Becka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Mao, det gjerne begrepet "date" som er skremmende, og kanskje ikke selve " daten". Bare man kaller det noe annet så er alt mye mer avslappende med en gang... he he

Ja, enig i det. Date er så alvorlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Og dette var da ikke en "romantisk" date, men et møte hvor både han og jeg fikk øvd oss litt på den settingen. Nå har jeg kjent ham lenge, og det er en fyr jeg liker godt, fordi han er en knakende flott person. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Nå skal det innrømmes at jeg har vært på flere koselige dater de siste tre månedene, alle med samme mann - må jeg holde meg vekk fra singelforumet nå eller?

Den første offisielle daten var på en finere restaurant, begge var pent kledd - kjole for meg og dress for han. Vi fikk et avskjermet bord, på bordet var det laget et hjerte av rosenblader og det lå en rose på plassen min, han kjenner folk der og de ordnet det. Vi pratet om alt og ingenting, så hverandre dypt i øynene og lo og fleipet. I hele tatt en veldig hyggelig date som har ført til flere korte og laaange dater. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Også gikk jeg uten truse, fordi jeg hadde glemt den, og gikk til svømming i bikini. :nigo:

*ikke-undertrykt fnis*

Så spennende med kompis-date. Gleder meg til å høre om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal det innrømmes at jeg har vært på flere koselige dater de siste tre månedene, alle med samme mann - må jeg holde meg vekk fra singelforumet nå eller?

Den første offisielle daten var på en finere restaurant, begge var pent kledd - kjole for meg og dress for han. Vi fikk et avskjermet bord, på bordet var det laget et hjerte av rosenblader og det lå en rose på plassen min, han kjenner folk der og de ordnet det. Vi pratet om alt og ingenting, så hverandre dypt i øynene og lo og fleipet. I hele tatt en veldig hyggelig date som har ført til flere korte og laaange dater. :rødme:

Åh, Prøvis! Såå spennende! Nå ble jeg glad i hjertet for du. Men fortsett å skrive her, alvorlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikke-undertrykt fnis*

Så spennende med kompis-date. Gleder meg til å høre om den!

Invitert på samme fest, så det blir ikke klamt. Og liker jeg ham ikke, så er det ikke sånn, nå MÅ dere finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...