Meridian Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Var hos legen fordi jeg har vært litt svimmel. Legen ville jeg skulle ta noen blodprøver for å se om alle verdiene i kroppen var bra. Greit, så tok jeg med meg arket og gikk til damen som skulle ta blodprøve. Da jeg satte meg i stolen, så hun på arket jeg kom med, og så på meg og sa : Du er vel ikke gravid? Jeg bare ... hæ? Har hun lov til å spørre om det?? Forresten, jeg er ikke gravid.
Gjest pepsimax Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 rart, men kanskje hun må ta noen forhåndsregler eller noe dersom du skulle ha vært det? ikke vet jeg hva det skulle vært.. men.. de skal da normalt ikke spørre om noe spesielt trodde jeg`?
Gjest Eventyr3 Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg skjønner ikke helt. Hadde legen skrevet på arket at du er gravid?
Meridian Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2010 rart, men kanskje hun må ta noen forhåndsregler eller noe dersom du skulle ha vært det? ikke vet jeg hva det skulle vært.. men.. de skal da normalt ikke spørre om noe spesielt trodde jeg`? Da hun spurte reagerte jeg veldig på det, for de skal da ikke spørre om noe personlig. Da hun så jeg reagerte, tok hun seg i det selv, og sa ikke mer.
Meridian Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg skjønner ikke helt. Hadde legen skrevet på arket at du er gravid? Nei, på arket hadde legen bare krysset av de blodprøvene som skulle taes. Du vet, om jeg har nok blodceller, B12, trombocytter og alt det der. Stod ingenting personlig.
Gjest pepsimax Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 kanskje hun studerer noe annet mens hun jobber som laborant, og ble over-ivrig, og trodde hun kunne sette en ''diagnose'' basert på lab-arket:P vet ikke, det bare slo meg da du skrev at hun tok seg i det da du reagerte:P
Meridian Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2010 kanskje hun studerer noe annet mens hun jobber som laborant, og ble over-ivrig, og trodde hun kunne sette en ''diagnose'' basert på lab-arket:P vet ikke, det bare slo meg da du skrev at hun tok seg i det da du reagerte:P Isåfall var hun ganske dårlig til å sette diagnose, for jeg er langt ifra gravid, og har aldri vært det heller :gjeiper: Men det jeg reagerte på var at hun kom med et personlig spørsmål, og hun visste ikke noe om situasjonen jeg var i.
Gjest pepsimax Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 nei det var utrolig rart og bare spørre om det sånn:P
Gjest gjest Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tror ikke det var noe personlig. Hun spurte sikkert i tilfelle du skulle ha vært gravid, og da skal ha fritak for egenandel ved blant annet blodprøver.
Meridian Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tror ikke det var noe personlig. Hun spurte sikkert i tilfelle du skulle ha vært gravid, og da skal ha fritak for egenandel ved blant annet blodprøver. Da går jeg utifra at legen ville skrevet på arket at jeg var gravid, om jeg var det. Men når det ikke var noe som tydet på at jeg var gravid, så syns jeg det var rart å spørre om det? Uansett, så skjønte hun at hun hadde spurt om noe dumt, så det gjør hun nok ikke igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #11 Skrevet 28. oktober 2010 Når du er hos legen er det ett medisinsk spørsmål, ikke ett personlig ett. Jeg synes du overeagerer, svangerskap kan være relevant i forhold til så mye medisinsk, og det er en relativt normal ting å bli spurt om hos legen. Legebesøk er en av de få sammenhengene hvor jeg ikke blir fornærmet over spørsmål om jeg har barn, har tenkt å få barn eller er gravid. 3
Gjest strykebrett Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 Det var da også en ting å reagere på, hjelpe meg, at det går an. Hun hadde sikkert en grunn å spørre, er det så farlig da. Å, ja, her i Norge har alle som helt lov til å spørre om hva som helst, med unntak av jobbintervjuer. Jeez..
Gjest Vilma Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Det har vel mest sannsynlig med betalingen å gjøre, og nei leger skriver ikke alltid på blodprøve-arket at du er gravid. Jeg har mange ganger måtte si ifra ved blodprøver slik at jeg ikke skulle betale for dem. Og hvorfor i alle dager skulle det være ulovlig å spørre om det? Endret 28. oktober 2010 av Vilma
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 Når du er hos legen er det ett medisinsk spørsmål, ikke ett personlig ett. Jeg synes du overeagerer, svangerskap kan være relevant i forhold til så mye medisinsk, og det er en relativt normal ting å bli spurt om hos legen. Legebesøk er en av de få sammenhengene hvor jeg ikke blir fornærmet over spørsmål om jeg har barn, har tenkt å få barn eller er gravid. Synes det var rart det er jo legen som skal undersøke laboratorianten trenger egentlig ikke å spørre om noe. De gangene jeg har tatt blodprøve har de pleid og snakke om ver og vind "nå er det snart sommer" eller si hyggelige ting som at jeg har på meg en fin topp. Det mest medisinke de spør om er vel om jeg har tatt blodprøve før, hvilken hånd om jeg blir dårlig av og se blod..
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Hva er egentlig problemet med at hun spurte? Syns din reaksjon er mye snålere enn at hun stilte et spørsmål... 2
kulu-kulu Skrevet 28. oktober 2010 #16 Skrevet 28. oktober 2010 Skjønner heller ikke hvorfor du reagerer så sterkt på dette spm... Håper prøvene var informative , god bedring
Lille Vinkel Skrevet 28. oktober 2010 #17 Skrevet 28. oktober 2010 Synes du overreagerer. Kan være mange grunner til at hun spurte om du var gravid. Helt konkret hva hun tenkte på kan jo ikke vi vite, hvorfor spurte du ikke bare siden du reagerte sånn? Det er jo mye bedre å spørre hun enn å spørre oss.. De på labratoriet kan spørre om mer enn vær og vind. Jeg har opplevd at de måtte fylle ut deler av skjemaet jeg fikk fra legen fordi han ikke hadde gjordt jobben sin. Kanskje hun spurte fordi legen ikke hadde krysset av hcg, og den var det vanlig å krysse av med de andre han krysset av på.
Kladd Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har også blitt spurt om dette. Tenkte bare som så at det kanskje kunne få innvirkning på prøveresultatene. Forstår ikke helt reaksjonen din..
Gjest f Skrevet 28. oktober 2010 #19 Skrevet 28. oktober 2010 Har skjedd meg 2 ganger før. Det er vanlig at noen spør, nå overreagerer du.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #20 Skrevet 28. oktober 2010 Tannlegen spurte meg om dette sist jeg var der. Og i blodbanken.. Og hos legen. Kunne aldri falt meg inn å bli fornærmet fordi noen spør? Det er jo bare for å forsikre seg om at jeg feks ikke får farlige medisiner osv... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå