Gå til innhold

Dum-og-deilig eller smart-og-stygg??

Hva ville du helst vært?  

1. 1. Hva ville du helst vært?

• Dum og deilig
      25
    • Smart og stygg
      35

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er allerede smart og feit :wink::ler:

Jeg er feit -

du er dum -

jeg kan slanke meg :sjarmor:

Lillian :hoho:

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Ærlig talt så ville jeg ikke ha vært noen av delene. En ville møtt like mye fordommer enten det gjaldt det ene eller det andre. Det ville blitt som å velge mellom pest eller kolera.

Gjest Embla s
Skrevet

Men ærlgi talt da, er det ikke en litt søkt problemstilling? Hvorfor velge? Hvorfor kan man ikke velge smart o g pen for eksempel? De fleste er jo det når det kommer til stykket (i ulik grad)?! og hvorfor bringe t y k k inn i bildet? Det er ingen korrelasjon mellom tykk og stygg!!

Gjest Embla s
Skrevet
jeg foreksempel er slank og dum og stygg..

:fy: (elsker å vifte slik med pekefingeren :ler: ) Du er, for det første IKKE dum!! For det tredje IKKE stygg!!

(men slank - det kan jeg vel ikke motsi deg på :wink: )

Skrevet

Ja takk, begge deler :D (dum og stygg... :lol:)

Stygt er relativt... Men jeg vil heller være smart og såkalt stygg, for da kunne jeg leve med meg selv :wink: enn å være dum og deilig...

Skrevet
Jeg vil heller være smart enn dum.  

Det andre kan justeres.

:enig_animasjon: :enig:

Men eeegentlig dah, så er jeg jo både pen og smart :lol::sjarmor:

Skrevet

:fy: (elsker å vifte slik med pekefingeren :ler: ) Du er, for det første IKKE dum!! For det tredje IKKE stygg!!

(men slank - det kan jeg vel ikke motsi deg på :wink: )

men jeg syns jo at jeg er det da..

men jeg har jo ikke så store komplekser for det da..

Skrevet

Det er liksom ikke så svart hvitt her i verden at det er noe jeg tenker så hardt over altså..

Skrevet
Men ærlgi talt da, er det ikke en litt søkt problemstilling? Hvorfor velge? Hvorfor kan man ikke velge smart o g pen for eksempel? De fleste er jo det når det kommer til stykket (i ulik grad)?! og hvorfor bringe t y k k inn i bildet? Det er ingen korrelasjon mellom tykk og stygg!!

Jeg skriver jo at det er en søkt problemstilling - og at det ikke er sånn i virkeligheten...

Og mange mener faktisk at det er korrelasjon mellom tykk og stygg, bare så det er sagt... *hvisker*

For min egen del så er jeg tykk. Det er ikke morsomt. Og jeg vil selvfølgelig gjerne være tynn. Begynte å tenke for meg selv hvor mye jeg egentlig er villig til å ofre for å være tynn. Er jeg feks villig til å ofre mitt "gode hode"? Det var der problemstillingen kom fra.....

Skrevet

Jeg er også av den formening at ingnorance is bliss. Da hadde jeg vært for dum til å forstå at de fleste synes jeg er dum, så det hadde jeg ikke brydd meg med. Jeg hadde vært for dum til å se eller ta konsekvenser av mine (sikkert) idiotiske handlinger, men det hadde jeg også vært for dum til å ta stilling til. Gutta hadde jo syntes jeg var rå-deilig, så det hadde jo vært greit. (De hadde sikkert fått det de ville, for jeg er jo rett og slett dum). At de ikke ville ha ett forhold til meg fordi jeg hadde vært så dum, vel, det hadde ikke gjort noe, for dum til å se det....

Sånn kan jeg fortsette, så ja, det er fristende å være dum......

=)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvem skal i såfall bestemme hva som er pent og hva som er stygt?

Skrevet

Det er en smakssak.

Noen synes Beatles er hippie musikk

...andre synes de er guder. :wink:

Skrevet
Hvem skal i såfall bestemme hva som er pent og hva som er stygt?

DET er jo også noe å tenke på.

Smaken er som baken.

:D

Skrevet

Jeg synes ikke mange aboriginere er vakre, de syne ikke mange av oss er vakre... Men et visst felles ideal har vi jo da, innen samme kultur...

Gjest LoisLane
Skrevet

Veldig enkelt. jeg vil helt klart være dum og deilig. Det virker jo veldig lettvint å være dum, da! De dumme jeg kjenner, har i alle fall svært bastante meninger og synspunkter. Ser verden svart-hvitt, og har fasit på alt, driter i skrivefeil, har ikke dårlig samvittighet for å la ungene se for mye på TV osv... Godt utseende blir jo bare en tilleggsbonus.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har også tenkt litt på dette, og er enig med Lois Lane.

Fordi:

Hvis man er dum&deilig, vel - da er man jo deilig (og det er jo deilig!) også er man dum, og det er vel også ganske deilig, er mye man ikke trenger fundere så mye på da.

Og hvis det viktige er å være lykkelig (og det er vel det?) så er man vel lykkelig (og uvitende) som dum og deilig, men ikke nødvendigvis som stygg og klok? for - det er jo ikke noe stas å være stygg (hva menes med stygg?) og det å være klok er ikke nødvendigvis noen kime til lykke, snarere tvertimot, skulle jeg tro?

*Embla: passe dum og passe deilig*

Skrevet

Jeg var førhen deilig (les tynn). Nå er jeg vel mere stygg (les tykk).

Jeg har aldrig vært dum så jeg kan ikke si at flere dører åpnet seg for meg da jeg var deilig.

Kanskje forskjellen er størst for de dumme?

Hilsen Trille

Skrevet

Hvis stygg er styggere enn normalen (hva nå enn normalen var) tror jeg at jeg heller vil være dum og deilig enn smart og stygg. Som andre også har vært inne på så satser jeg på at jeg ville vært såpass dum at jeg ikke visste bedre og hadde det fint med å være deilig. En god hjerne er ikke å forakte, men hvis den kun kommer sammen med kategorien stygg, mister den mye av sjarmen.

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...