Gå til innhold

Mannen min tenner ikke på meg

Gjest usexy

Anbefalte innlegg

For noen svar ts får her... :hakeslepp: Jeg synes mannen til ts virker som en overfladisk dust. Fy f... så såret jeg hadde blitt av få slike kommentarer slengt etter meg. :tristbla:

Ja, ts er ganske overvektig. Men det går da an å servere problemstillingen på en mye høfligere måte, enn det ts mann gjorde. Bare se hva det har gjort med henne. Hun føler seg ydmyket, stygg og verdiløs. I tillegg er hun gravid, noe som også gjør henne ekstra sårbar. En ting er sikkert: Man skal ikke slanke seg eller trene for å øke en annens sexlyst! Man skal slanke seg for sin egen del, og for helsens skyld. At ts mann ikke tenner på henne, er hans problem. Det er først og fremst han som må gå i seg selv og endre oppførsel, ikke hun.

Jeg kunne aldri ha levd med en slik mann.

Men hva skal man gjøre da?

Det kan jo godt hende at mannen til TS har forsøkt å formidle dette på en forsiktig måte tidligere, foreslått at de skulle begynne å leve sunnere, trene sammen, osv. Men hvis slik kommunikasjon ikke når fram, og man faktisk ikke tenner på partneren sin lenger, hva gjør man?

Skal man slå seg til ro med et liv uten tenning, sex og lyst? Skal man bare gå? Eller skal man gjøre et siste desperat forsøk på å forklare hvor alvorlig situasjonen faktisk er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk og syt og klag, "det er så urettferdig, mannen min vil ikke ha meg når hjeg er 35 kilo overvektig!"..

Hva med den stakkars mannen din, som har sett den han elsker ese ut som en ballong?

Hva med den stakkars mannen din, som må leve med at du knulla en annen fyr?

Det er ikke deg det er synd på, som knuller andre, selv om du prøver å vri det til det. Det er mannen din som fortjener sympati, når DU har knullet en annen.

Ta deg sammen! Slutt å spise når du er 70-80% mett, i stedet for å stappe i deg som en gris.

Du må bare ha litt selvdisiplin, man kan ikke bare stappe i seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk og syt og klag, "det er så urettferdig, mannen min vil ikke ha meg når hjeg er 35 kilo overvektig!"..

Hva med den stakkars mannen din, som har sett den han elsker ese ut som en ballong?

Det er ikke deg det er synd på, som knuller andre, selv om du prøver å vri det til det. Det er mannen din som fortjener sympati, når DU har knullet en annen.

Ta deg sammen! Slutt å spise når du er 70-80% mett, i stedet for å stappe i deg som en gris.

jøss!! kanskje du skal ta deg 5 minutter og en bolle i skyggen!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har behov for å skrive anonymt når du skal poste et så oppbyggelig og positivt innlegg.

Det kommer sjeldent noe godt ut av negativ oppførsel. Jeg synes mannen til ts bør ta tak i dette sammen med henne, og det på en måte som gjør at det blir lystbetont å trene og spise sunt, fremfor å syte og klage over hvor lite tiltrekkende hun er.

Det er mye lettere for henne å gi opp dersom hun føler at ingenting nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig her. Start med Ketolysedietten når du er ferdig med graviditeten. Spesielt med dem på din størrelse får enormt stor virkning av den. Kiloene raser av og de forblir borte. Kommer ikke på igjen selv om man holder seg borte fra kuren en stund heller.

Nei nei! Ingen ketolysediett før ammingen er over! (giftstoffer i melka) Men amming og gåturer er ofte en super måte å starte vekttapet på.

Så får du heller gå på ketolysekur hvis du fremdeles har mange kilo igjen etter ammingen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvordan alle bare ignorerer at hun har vært utro, og behandler henne som et offer, er det muligt. Han fortjener bedre en deg TS for og være helt ærlig, du mistet retten til og ha det bra med han når du var utro!

Jeg velger å ignorere det fordi det er ikke hva tråden handler om! Damn it, så fort noen sier ordet "utro" så blir det alt hva noens ører hører! Jeg tror TS har nok smerte og dårlig samvittighet, hun trenger ingen moral preken fra noen som ikke kjenner henne og om noe som ikke var poenget her.

TS, du må ta deg sammen. Du må bestemme deg. Du må bare rett og slett bestemme deg! Jeg vet det er tøft. Men kommer du i gang, og du begynner å se resultater, så skal du se! :) Men det er liksom det å komme i gang skikkelig. Jeg må ofte ha en grunn, at jeg blir forelsket for.eks, så kan jeg plutselig bli super flink på trening og kosthold, for da skal jeg se skikkelig bra ut. :P Men man skal ikke trenge en annen grunn enn at man ønsker det selv. Jeg tror du vil begynne å løfte deg opp både fysisk og psykisk når du er i gang. Bestem deg, ta deg i nakken. Jobb! Finn gode råd og tips som du kan ta med deg. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brutal ærlighet er i noen tilfeller det eneste som virker - spesielt siden vi kun har hørt en siden av historien.

Det å kalle mannen til TS for overfladisk er helt latterlig. Han er fortsatt i lag med henne? Han elsker henne fortsatt? Hun var ikke akkurat tynn i utgangspunktet. Seksuell tenning er ikke et valg, og man har selv ansvaret for å tenne sin partner!

Innse dine svakheter - prøv å ikke la dem dominere, samt prøv ditt beste for å fjerne dem.

Innse dine sterke sider - la dem dominere.

Om ei jente har et problem med kroppen sin, i senga med meg, blir det et problem for meg og - fordi hun gjør det til et problem.

TS, du har en mann som elsker deg. Han er fortsatt i lag med deg. Fokuser på det, og la det være motivasjonen for et sunnere og bedre liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sex bare kropp for dere alle :kjefte: Blir så sint på holdningen til mange av dere som skriver her. Jeg er overvektig, men sambo tenner på meg fordetom. Han tenner på sex ikke på kropp. Menn som bare tenner på kropp, bytter ofte partnere fordi de finner alltid en kropp som er finere enn den de er sammen med har. Jeg er så lei alt maset om nærmest tvungen vektnedgang. Sitter der å føler dere som besserwissere alle i hop jo. (er litt irritert i dag da jeg har tannverk :tannverk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sex bare kropp for dere alle :kjefte: Blir så sint på holdningen til mange av dere som skriver her. Jeg er overvektig, men sambo tenner på meg fordetom. Han tenner på sex ikke på kropp. Menn som bare tenner på kropp, bytter ofte partnere fordi de finner alltid en kropp som er finere enn den de er sammen med har. Jeg er så lei alt maset om nærmest tvungen vektnedgang. Sitter der å føler dere som besserwissere alle i hop jo. (er litt irritert i dag da jeg har tannverk :tannverk:)

Dette var fint skrevet. Trodde jeg også. Jeg er selv tynn/slank og min kjæreste tenner ikke på meg lengre. Tror det ligger andre ting bak om man slutter å tenne på kjæresten sin. Tenker om man elsker en person så elsker man den selv om de har for mye eller for lite på kroppen sin.

Min kjæreste er heller ikke like strøken så da jeg traff han, men tenner ikke noe mindre på han nå for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kropp ikke betyr noe så er jo det aller best og innleggene er nok ikke men som kritikk av de som har det fint sammen uansett vekt. I praksis så er det slik at for noen kan det være vanskeliger å tenne på noen som har en del kilo for mye, sånn er det bare dessverre. En kan ikke kritisere han mannen for ikke å tenne på partneren eller kreve at han skal ha sex mot sin vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fint skrevet. Trodde jeg også. Jeg er selv tynn/slank og min kjæreste tenner ikke på meg lengre. Tror det ligger andre ting bak om man slutter å tenne på kjæresten sin. Tenker om man elsker en person så elsker man den selv om de har for mye eller for lite på kroppen sin.

Min kjæreste er heller ikke like strøken så da jeg traff han, men tenner ikke noe mindre på han nå for det :(

Folk er forskjellige, for noen betyr kropp en del mens for noen er det helt andre ting som spiller inn. Mannen i tråden her later jo til å elske henne, han er jo sammen med henne, han bare tenner ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kropp ikke betyr noe så er jo det aller best og innleggene er nok ikke men som kritikk av de som har det fint sammen uansett vekt. I praksis så er det slik at for noen kan det være vanskeliger å tenne på noen som har en del kilo for mye, sånn er det bare dessverre. En kan ikke kritisere han mannen for ikke å tenne på partneren eller kreve at han skal ha sex mot sin vilje.

Jeg hadde ikke orket å være sammen med så kompliserte mennesker som må ha alt perfekt rundt seg før de kan leve.. De vil alltid finne noe nytt å irritere seg over, om det er kropp eller andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende at mannen tenner på henne selv om hun er overvektig. Men hun er gjerne misfornøyd med kroppen selv, og gjemmer seg bort i mørket og dyner. Klager på kroppen sin osv, og lar det hemme sexlivet. Eneste måten å fikse det på, er å få tilbake selvtilliten. Kanskje den eneste løsningen mannen ser, er at TS slanker seg, fordi det evt. er overvekten hun selv klager på. Det er lett å uttrykke seg klumsete, men løsningen er ofte å fikse det som en selv er misfornøyd med. Nå må en ikke la være å gjøre noe med det, fordi mannen klaget, og det plutselig er *det* som er problemet. Overvekten kan være skadelig både for TS og fosteret! Men jeg er sikker på at lege/jordmor følger dette opp, slik at vektproblemet reguleres på en forsvarlig måte.

Husk at man ofte spiser mer enn man tror. Samtidig må vi huske på at overvektige trenger mer mat enn normalvektige, selv når de skal ned i vekt. Spiser man for lite, så stopper forbrenningen opp!

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket å være sammen med så kompliserte mennesker som må ha alt perfekt rundt seg før de kan leve.. De vil alltid finne noe nytt å irritere seg over, om det er kropp eller andre ting..

Jeg er en helt ukomplisert mann men hadde likevel ikke klart å tenne på noen som var ganske overvektig og sex er jo en ganske viktig del av et forhold. Vil ikke si at det gjør meg overfladisk på noe vis. Betyr selvsagt heller ikke at jeg på noen måte ser ned på de med noen kilo for mye og det er nok mange menn som det ikke ville spilt noen rolle for. Folk er forskjellige og en kan ikke klandre noen for det ene eller det andre.

Ellers enig med Jade at selvtilliten kan være et problem, han har jo vært sammen med henne lenge mens hun har vært overvektig og at hun burde ta av seg først og fremst med tanke på sin egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske langt mellom "perfekt" (som i "idealvekt) og det å veie over 100 kg når man er 168 cm høy, da. Det er faktisk temmelig overvektig.

Ingen kommer til å være unge og vakre hele livet, og da må en leve med at kroppen til partneren forandrer seg.

Dette er vel mer enn en liten forandring. Faktisk en kjempeforandring.

Det er klart det er tøft for henne også, men det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Mannen elsker henne åpenbart veldig høyt, han ble tross alt sammen med henne igjen etter separasjonen og har vært sammen med henne i lang tid mens hun har vært kraftig overvektig. Hun var jo ikke akkurat undervektig før vektøkningen heller, så det er jo ikke slik at mannen hennes krever at hun skal være supermodelltynn. Bare mer normalvektig, som når de møttes :)

At han ikke tenner på en såpass overvektig kropp, er vel ikke noe han kan gjøre så mye med. Dersom tenning var en valgsak, var saken veldig enkel. Da måtte mannen bare "tatt seg sammen". Slik er det nå engang ikke.

Jeg tror at det er godt håp for at dette går bra. Det er åpenbart at de begge elsker hverandre. Når svangerskapet er over, vil ammingen være en skikkelig boost for slankingen. Amming er verdens beste slankemiddel! Når hun også sier at hun skal trene 3-4 ganger i uka, og her får hun jo gode kostholdsråd også, så vil hun sikkert ikke ha problemer med å gå ned i vekt dersom hun virkelig går inn for det.

Dette går så bra, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brutal ærlighet er i noen tilfeller det eneste som virker - spesielt siden vi kun har hørt en siden av historien.

Det å kalle mannen til TS for overfladisk er helt latterlig. Han er fortsatt i lag med henne? Han elsker henne fortsatt? Hun var ikke akkurat tynn i utgangspunktet. Seksuell tenning er ikke et valg, og man har selv ansvaret for å tenne sin partner!

Innse dine svakheter - prøv å ikke la dem dominere, samt prøv ditt beste for å fjerne dem.

Innse dine sterke sider - la dem dominere.

Om ei jente har et problem med kroppen sin, i senga med meg, blir det et problem for meg og - fordi hun gjør det til et problem.

TS, du har en mann som elsker deg. Han er fortsatt i lag med deg. Fokuser på det, og la det være motivasjonen for et sunnere og bedre liv.

Hvorfor er det latterlig å kalle ts mann overfladisk? Det er jo det jeg mener at han er, når sex og slanke kropper blir så viktig for ham. Og det ER overfladisk og helt forkastelig å si til henne at han tenner på 22 år gamle, slanke kollegaer osv.. Tror du det blir lettere for henne å gå ned i vekt, ved å få en så brutal ærlighet slengt etter seg? Tvert i mot, så vil slik "ærlighet" bare medføre at selvtilliten synker ytterligere, og som igjen fører til handlingslammelse.

Et menneske er mer enn en slank kropp som skal tilfredstille mannens lyster, og noe er galt med mannens holdning, når tenningen blir borte bare fordi at partneren går opp i vekt. Da handler det for mye om kropp og sex, og for lite om hele mennesket. Og det vitner om at mannens syn på kvinner, er temmelig primitiv.

Har forresten erfart at de mest storkjeftede mennene, ofte ikke ser ut i måneskinn selv. Pussig det der. :glare:

Jeg begynner å bli så jælvlig lei av det seksualiserte sammfunnet vi har fått i våre dager. For mange virker det som om det er verdens undergang hvis sexlivet av en eller annen grunn hangler litt i perioder. Sex er IKKE en livnødvendighet, ei heller en menneskerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det latterlig å kalle ts mann overfladisk? Det er jo det jeg mener at han er, når sex og slanke kropper blir så viktig for ham. Og det ER overfladisk og helt forkastelig å si til henne at han tenner på 22 år gamle, slanke kollegaer osv.. Tror du det blir lettere for henne å gå ned i vekt, ved å få en så brutal ærlighet slengt etter seg? Tvert i mot, så vil slik "ærlighet" bare medføre at selvtilliten synker ytterligere, og som igjen fører til handlingslammelse.

Et menneske er mer enn en slank kropp som skal tilfredstille mannens lyster, og noe er galt med mannens holdning, når tenningen blir borte bare fordi at partneren går opp i vekt. Da handler det for mye om kropp og sex, og for lite om hele mennesket. Og det vitner om at mannens syn på kvinner, er temmelig primitiv.

Har forresten erfart at de mest storkjeftede mennene, ofte ikke ser ut i måneskinn selv. Pussig det der. :glare:

Jeg begynner å bli så jælvlig lei av det seksualiserte sammfunnet vi har fått i våre dager. For mange virker det som om det er verdens undergang hvis sexlivet av en eller annen grunn hangler litt i perioder. Sex er IKKE en livnødvendighet, ei heller en menneskerett.

Slik som jeg leser det opprinnelige innlegget så er det jo HUN som etterspør sex. Mener du at han skal måtte ha sex med henne selv om han ikke tenner på henne? Hva om jeg som mann skrev et innlegg her om at min kvinnelige partner ikke ville ha sex fordi hun ikke tente, mener du hun burde ha sex uansett fordi det handler om "hele mennesket"? Sex og tenning handler jo gjerne om sex og tenning.

At han burde ha lagt det frem på en helt annen måte og ikke sagt noe om 22-åringer på jobben, det er nok de aller fleste her helt klart enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: jeg var veldig slank da jeg traff kjæresten min i starten av 20 årene.

i likhet med TS, så la jeg på meg nært 20 kg pga sykdom - og følte meg ekstremt uattraktiv.

men samboeren min - som er en veldig attraktiv og kjekk mann(og fikk mye oppmerksomhet pga det) sa aldri ett ord til meg om vektoppgangen - og ba meg ALDRI om å gå ned i vekt.

han visste hvordan jeg følte meg - og gav meg komplimenter hele tiden.

en dag vi skulle på nyttårsfest prøvde jeg kjoler foran speilet, og ble lei meg fordi de gamle klærne ikke lengre passet. ba han meg gå på slankekur? nei.

han gav meg visakortet sitt(og vi hadde ikke god økonomi da) - og ville jeg skulle kjøpe meg et helt nytt antrekk, akkurat det jeg ville ha, og sa jeg var verdens fineste.

det har han gjort hver eneste dag i 10 år, uansett vekt.

jeg har tatt av meg vekten nå etter flere år(igjen pga sykdom, så ikke av egen maskin) - og han kommenterer heller ikke dette.

så jeg synes mannen til TS er veldig usympatisk - og ganske stygg.(støtter heller ikke urtoskapen).

men når det er sagt så tror jeg min samboer også støttet meg så mye fordi han så jeg spiste veldig sunt, og trente jevnlig. han så at vektoppgangen ikke var i samsvar med livsstilen min.

samtidig så ble jeg jo aldri kraftig overvektig, kan jo hende han hadde reagert annerledes om jeg la på meg 40 kg.

men han ville aldri vært så slem med meg fordiom - han ville nok vært langt mer diplomatisk enn TS sin mann.

etter min mening har dere et generelt problem i forholdet som nok handler om langt mer enn vekt.

vekten er jo bare et utrrykk for den mangelen på respekt og kjærlighet dere har til hverandre.

man er hverken utro, eller snakker om andre mer sexy personer når man har et sunt og godt forhold.

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg leser det opprinnelige innlegget så er det jo HUN som etterspør sex. Mener du at han skal måtte ha sex med henne selv om han ikke tenner på henne? Hva om jeg som mann skrev et innlegg her om at min kvinnelige partner ikke ville ha sex fordi hun ikke tente, mener du hun burde ha sex uansett fordi det handler om "hele mennesket"? Sex og tenning handler jo gjerne om sex og tenning.

At han burde ha lagt det frem på en helt annen måte og ikke sagt noe om 22-åringer på jobben, det er nok de aller fleste her helt klart enige i.

Ja, hun har sex med andre, fordi mannen hennes ikke vil ha henne pga vekten. Det er fullt forståelig at hun da søker bekreftelse hos andre menn. Det ville nok jeg også ha gjort, om jeg fikk høre så mye dritt fra mannen min.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man MÅ ha sex med en man ikke tenner på. Men det finnes likevel ingen gode argumenter for å oppføre seg slik ts mann gjør. Slke problemer må kunne løses på en mer voksen og fornuftig måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...