LineGourmet Skrevet 27. oktober 2010 #21 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hva så om man ikke kan styre tenninga? Mannen hennes burde aldri ha pratet sånn til henne. Heller hjulpet henne å gå ned i vekt for hennes egen skyld, for barnets skyld og for familien de er. han burde ha motivert henne, støttet henne, til og med trent sammen med henne og gitt henne masse kjærlighet. Etter min mening er det nettopp derfor man velger å skaffe seg en livspartner. for å støtte verandre i gode og dårlige perioder gjennom livet. Enig i dette Men i tillegg så mener jeg at begge parter i et forhold har et ansvar for å være glad og fornøyd med seg selv. Man kan ikke forvente å "leve på" bekreftelser fra partneren. Sånn jeg ser det bør du ta grep for å ha det bedre med deg selv - med eller uten partneren din. Gjøre en innsats for at du føler deg bra. Enten om det er å spise mindre/sunnere, trene, være sammen med venner eller annet som gir deg positive opplevelser. Har man det bra så har man også mer å gi til partneren, og du får ting tilbake også... Kanskje du til og med finner ut at du fortjener en bedre mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 27. oktober 2010 #22 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tråder som dette viser så tydelig svakheten ved KG, eller i det hele tatt svakheten ved alle personlige diskusjonsfora på nett. Man får kun servert TS' side av saken.. Jeg har en følelse av at om man hadde fått høre mannens versjon, hadde man sittet igjen med et mer nyansert bilde. Man skal elske sin partner gjennom tykt og tynt, det er riktig. Men man har også et ansvar for å ikke la seg selv gå fullstendig når man er i et forhold, med mindre det ligger alvorlig sykdom til grunn. Hva vet vi, kanskje har denne mannen måtte sitte og se på TS' destruktive oppførsel over lengre tid, og prøvd å hjelpe henne, uten at hun har vært innstilt på å ta tak i problemet. Alle har en grense for hva de orker å forholde seg til fra sin partner - over 25 kg er mye vekt å legge på seg, det er ikke snakk om en liten kosemage eller lovehandles, men en betydelig endring i vedkommendes utseende og framtoning. Og TS var jo ingen sylfide i utgangspunktet heller, om man skal gå ut i fra BMI, så mannen hennes forventer vel ingen supermodell - kun å få tilbake den normalvektige kjæresten han tente på. Det virker som det ligger anspent spenning og vonde følelser mellom dere nå, og begge parter har nok sagt og gjort ting i affekt som dere egentlig ikke mener. Man kan si mye rart av desperasjon over en situasjon som virker låst.. Og det at du valgte å søke trøst hos en annen mann, i stedet for å ta tak i det virkelige problemet, kan ha bidratt til å drive dere enda lengre fra hverandre og stå i veien for nærhet og fortrolighet. Dere har tydeligvis mye å finne ut av ift. hverandre før denne babyen kommer (for tro meg, våkenetter, søvnmangel og hormoner kommer ikke til å gjøre ting enklere for dere som par). Parterapi såvel som hjelp til livsstilsendring virker opplagt her. En siste ting: hvorfor vil du ikke trene mer enn én gang i uken? Det skal nok mer til om du seriøst ønsker å ta tak i vektproblemet. Det finnes massevis av effektive øvelser man kan gjøre under svangerskapet, gjerne hver dag. Biblioteket har sikkert bøker og filmer hvor de viser deg hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 27. oktober 2010 #23 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg skjønner at kommentarene hans oppleves sårende og at du blir fortvilet av å få dette klint inn i ansiktet. Men sannsynligvis mener han det som ligger i det han sier - men han uttrykker seg klønete. Du kan ikke endre på hans preferanser men du kan forsøke å gjøre endringer hos deg selv - og eventuelt inkudere han i dette. Hva med å forsøke å ha "livsstilsendring" som et fellesprosjekt - han har sikkert ikke vondt av å lære mer om sunnere kosthold etc han heller. Det finnes så mye kunnskap om dette teamet - om det å lage "mager" og velsmakende mat - om utprøving av nye ingredienser etc etc..... Det kan være lettere å komme igang med slike endringer hvis dere er to om det. Da blir det ikke så mye "ditt" prosjekt alene. Hvis du først kommer igang og ser resultater får du masse motivasjon til å fortsette. Men motivasjonen din blir nok ikke større av kommentarer som oppleves som støtende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 27. oktober 2010 #24 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg vil bare foreslå www.lavkarbo.no, ikke fordi du MÅ prøve ut lavkarbo, men fordi det kan være en ide å lese litt om det? Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt helt til jeg la om kostholdet totalt. Nå synes jeg ikke du skal gå ned i vekt bare pga din manns mening, men også for din egen del. Du trives ikke med den vekta du er på nå? Og dere elsker hverandre? Da hadde jeg prøvd, både for min egen del og forholdet deres del å arbeidet med forholdet. Du kan ikke bare gå ned i vekt og så skal alt være ok mellom dere, det er nok en del følelser dere må bearbeide i lag, han har tross alt såret deg følelsemessig med hva han har sagt og du har faktisk vært utro. Lykke til, uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 27. oktober 2010 #25 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) En siste ting: hvorfor vil du ikke trene mer enn én gang i uken? Det skal nok mer til om du seriøst ønsker å ta tak i vektproblemet. Det finnes massevis av effektive øvelser man kan gjøre under svangerskapet, gjerne hver dag. Biblioteket har sikkert bøker og filmer hvor de viser deg hvordan. Hu sa jo at hu skal trene en gang i uka fordi hu er gravid? jeg vet ikke om man kan trene mens man er gravid, men det høres bra ut det da.(virker slitsomt å være gravid.) hu sa også at hu skulle tilbake til trening 3-4 ganger i uka hvis jeg ikke tar feil.(etter fødsel eller noe sånt.) Og ifølge henne var mannens forslag at han også skulle bare legge på seg slik at han også blir "stygg" eller noe sånt. Men ellers er jeg enig med deg, viktig å høre begge sider av en sak. Uheldigvis kan vi bare svare utifra fra hva TS har å komme med. Endret 27. oktober 2010 av Eventyr3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #26 Del Skrevet 27. oktober 2010 For noen svar ts får her... Jeg synes mannen til ts virker som en overfladisk dust. Fy f... så såret jeg hadde blitt av få slike kommentarer slengt etter meg. Ja, ts er ganske overvektig. Men det går da an å servere problemstillingen på en mye høfligere måte, enn det ts mann gjorde. Bare se hva det har gjort med henne. Hun føler seg ydmyket, stygg og verdiløs. I tillegg er hun gravid, noe som også gjør henne ekstra sårbar. En ting er sikkert: Man skal ikke slanke seg eller trene for å øke en annens sexlyst! Man skal slanke seg for sin egen del, og for helsens skyld. At ts mann ikke tenner på henne, er hans problem. Det er først og fremst han som må gå i seg selv og endre oppførsel, ikke hun. Jeg kunne aldri ha levd med en slik mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #27 Del Skrevet 27. oktober 2010 Oppsøk sexologisk behandling. Det finnes god hjelp å få når det gjelder lav sexlyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 4-barnsmor Skrevet 27. oktober 2010 #28 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hva så om man ikke kan styre tenninga? Mannen hennes burde aldri ha pratet sånn til henne. Heller hjulpet henne å gå ned i vekt for hennes egen skyld, for barnets skyld og for familien de er. han burde ha motivert henne, støttet henne, til og med trent sammen med henne og gitt henne masse kjærlighet. Etter min mening er det nettopp derfor man velger å skaffe seg en livspartner. for å støtte verandre i gode og dårlige perioder gjennom livet. Er så utrolig enig i dette, og jeg forstår godt fortvilelsen til TS. Ja, hun er blitt overvektig, men mannen gjør det ikke lettere heller verre for henne med sin brutale ærlighet. Hadde min mann sagt slike ting den gangen jeg var overvektig så ville jeg ha blitt helt knust. At han tenner på andre yngre og slankere kvinner som han omgår burde han virkelig ha holdt for seg selv. Han tar jo ifra henne all selvtillit. Og nå som du er gravid TS burde fokuset ditt (og hans) vært på noe helt annet enn om du blir slank nok etterpå. Graviditeten og det framtidige barnet burde vært det dere tenkte på nå, ikke bekymringer angående vekt og om mannen din vil gå ifra deg. Du bør slanke deg for din egen skyld og din egen helse, og han burde støtte deg og hjelpe deg på alle måter. Mens du nå er gravid så spis sunt og få mannen din med deg ut på spaserturer. Vekten øker når du er gravid, men kanskje du klarer å holde den ganske stabil eller ikke gå opp så mye mere hvis du følger disse rådene. Snakk litt med legen din når du er på kontroller. Etter fødselen og de første ukene når kroppen din begynner å komme til hektene igjen, kan du begynne å trene igjen, og da er det en selvfølge at han stiller opp på alle måter og tar sitt ansvar for barnet så du kommer deg ut på egenhånd. Og trill masse turer med barnet, frisk luft er bra for dere begge og det er fin trim. Jeg har selv vært 25 kg tyngre enn jeg var da jeg traff min mann, men har klart etter mange år å komme tilbake til matchvekten. For meg så hjalp lavkarbo, ketolysekuren. Den er effektiv, men er usikker på om den passer for ammende, sjekk det iallefall ut først. Finn den måten som passer for deg, men snakk ordentlig ut med mannen din. Han må støtte deg og slutte å fortelle deg slike ting som bare sårer tar ifra deg selvtilliten, det er direkte ødeleggende. Hvis du elsker han og han elsker deg og deres framtidige barn, så må dere begge være klar over hvor viktig det er også for barnet at din psykiske helse er bra, at du ikke går rundt og bekymrer deg og blir deprimert. Det påvirker faktisk barnet i magen. Derfor må han støtte deg på alle måter både nå før og etter fødselen. Lykke til og en god klem fra en 4-barnsmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #29 Del Skrevet 27. oktober 2010 Kjære TS, jeg vil bare gi deg en klem og ønske deg lykke til. Du har det ikke lett akkurat nå. Ta vare på deg selv og babyen i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. oktober 2010 #30 Del Skrevet 27. oktober 2010 Du har endret deg masse utseendemessig siden dere først ble sammen. Kan du klandre ham for at han ikke tenner på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fff Skrevet 27. oktober 2010 #31 Del Skrevet 27. oktober 2010 For noen svar ts får her... Jeg synes mannen til ts virker som en overfladisk dust. Fy f... så såret jeg hadde blitt av få slike kommentarer slengt etter meg. Ja, ts er ganske overvektig. Men det går da an å servere problemstillingen på en mye høfligere måte, enn det ts mann gjorde. Bare se hva det har gjort med henne. Hun føler seg ydmyket, stygg og verdiløs. I tillegg er hun gravid, noe som også gjør henne ekstra sårbar. En ting er sikkert: Man skal ikke slanke seg eller trene for å øke en annens sexlyst! Man skal slanke seg for sin egen del, og for helsens skyld. At ts mann ikke tenner på henne, er hans problem. Det er først og fremst han som må gå i seg selv og endre oppførsel, ikke hun. Jeg kunne aldri ha levd med en slik mann. Signerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann Skrevet 28. oktober 2010 #32 Del Skrevet 28. oktober 2010 For noen svar ts får her... Jeg synes mannen til ts virker som en overfladisk dust. Fy f... så såret jeg hadde blitt av få slike kommentarer slengt etter meg. Ja, ts er ganske overvektig. Men det går da an å servere problemstillingen på en mye høfligere måte, enn det ts mann gjorde. Bare se hva det har gjort med henne. Hun føler seg ydmyket, stygg og verdiløs. I tillegg er hun gravid, noe som også gjør henne ekstra sårbar. En ting er sikkert: Man skal ikke slanke seg eller trene for å øke en annens sexlyst! Man skal slanke seg for sin egen del, og for helsens skyld. At ts mann ikke tenner på henne, er hans problem. Det er først og fremst han som må gå i seg selv og endre oppførsel, ikke hun. Jeg kunne aldri ha levd med en slik mann. Han mannen kunne nok ha valgt sine ord mer med omhu det skal være sikkert men jeg vil ikke si at han er overfladisk. Det å tenne på partneren seksuelt er jo for de fleste menn og kvinner en essensiell del av et forhold og tenning er ikke noe en kan styre bevisst. Slik det fremstår så er det jo HUN som klager over at mannen ikke har sexlyst og hun har også vært "utro" for å få seksuell tilfredstillelse andre steder. Hun kan overhodet ikke kreve av mannen at han skal ha lyst så lenge hun selv ikke holder seg noenlunde tiltrekkende. Enig i at helsa egentlig burde være den største bekymringen hennes. Når det er sagt så burde mannen din TS hjelpe deg med å gå ned i vekt i stedet for å slenge med leppa, dere kunne begynne å trene sammen for eksempel. Han er jo sammen med deg og tydeligvis glad i deg, dere skal ha barn sammen til og med, da burde dere ha som et felles prosjekt å spise sunt og trene og forberede dere til barnet kommer. Prøv å lag en positiv utfordring ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #33 Del Skrevet 28. oktober 2010 Svanger i uke 29 og en smule overvektig fra før, da nytter det ikke å tenke slankning. Det er farlig og vil bare øke belastningen og i verste fall skape fare for prematurt barn. Bedre å regulere kosten (!) og rusle og gå en tur hver dag. Og så konsentrere seg om de fine tingene. Dere skal få en baby! Gravidhormoner gjør foresten det meste til tsunamikatastrofer. Han mannen var ærlig, og det skal man være takknemlig for! Om det nå svir en smule, du ser selv at han har litt rett. (Hvis vi ser bort fra svangerskapet) Forøvrig har en del menn generellt problemer med å ha sex med en gravid. En venn av meg tok ikke i kona fra pinnen var blå til seks uker etter fødsel! Han holdt på å løpe på veggene, men kunne ikke få seg til å pippe kona med ungen "inni der".. Ikke fordi hun forandret seg fysisk, men rett og slett fordi det levde inni der. Jeg la på meg 36 kilo gravid. Fra ca 70 kilo normalt (Er 172cm høy) Og innen ni mnd var jeg nede i under 70 på grunn av amming og turer med vogn! Når baby er ute skal du kanskje amme, da er det lurt å ikke tenke for mye slanking. Alt gruffet går i melka. Men pass på hva du putter i deg, og venn deg til gåturer. Gå og gå. Etterhvert øker du belastningen med løping, sykling og vekter. Det lar seg ikke gjøre å fikse et sånt problem som dette over natta. Gi det tid! Og så synes jeg det var grådig dårlig gjort av deg å pippe en annen, selv om dere var separert. Så da er dere jaggu skuls med å være frekke mot hverandre synes jeg. Ønsker dere lykke til med bebben og alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 28. oktober 2010 #34 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva så om man ikke kan styre tenninga? Mannen hennes burde aldri ha pratet sånn til henne. Heller hjulpet henne å gå ned i vekt for hennes egen skyld, for barnets skyld og for familien de er. han burde ha motivert henne, støttet henne, til og med trent sammen med henne og gitt henne masse kjærlighet. Etter min mening er det nettopp derfor man velger å skaffe seg en livspartner. for å støtte verandre i gode og dårlige perioder gjennom livet. Dette var et fantastisk innlegg, og får verden til å virke som et litt bedre sted enn den gjorde før jeg leste det. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann Skrevet 28. oktober 2010 #35 Del Skrevet 28. oktober 2010 Når det er sagt så burde mannen din TS hjelpe deg med å gå ned i vekt i stedet for å slenge med leppa, dere kunne begynne å trene sammen for eksempel. Han er jo sammen med deg og tydeligvis glad i deg, dere skal ha barn sammen til og med, da burde dere ha som et felles prosjekt å spise sunt og trene og forberede dere til barnet kommer. Prøv å lag en positiv utfordring ut av det. Lykke til! Svarer til meg selv her.. som noen over meg skriver så må jo selvsagt treninga være tilpasset det at du er gravid, for all del ikke ta helt av med trening. Viktigste må vel væreholde seg i litt fysisk aktivite som gåturer og lignende og pass på å spise sunt. Her kan han hjelpe til med å delta og motivere, spør ha om han vil være med på en gåtur, da vil han jo også se at du innstilt på å gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caloria Skrevet 28. oktober 2010 #36 Del Skrevet 28. oktober 2010 Måten du ser på deg selv, påvirker også hvor attraktiv du er. Hvis du utstråler at du hater kroppen din, vil det være det andre ser hvis de er tett på deg - noe mannen din er. Han blir påvirket av ting du sier - like mye som du blir påvirket av ting han sier. Nå som du er gravid er kroppen ekstra tung og humøret kan svinge mer enn vanlig og det er det viktig at dere begge er obs på. En ting du kan huske: Når du begynner å amme, vil du levere fra deg energi og da er det lettere å gå ned i vekt. Jeg gikk ned nesten 25 kilo da jeg ammet - fikk vekttapet nesten "gratis". Spis normalt og beveg deg masse - bare ikke tren for mye når du ammer fordi det kan påvirke melken slik at barnet ikke liker den så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. oktober 2010 #37 Del Skrevet 28. oktober 2010 Måten du ser på deg selv, påvirker også hvor attraktiv du er. Hvis du utstråler at du hater kroppen din, vil det være det andre ser hvis de er tett på deg - noe mannen din er. Dette er utrolig sant og godt skrevet. Når man er i et forhold mener jeg at man "plikter" å holde seg attraktiv for partner. Altså at begge parter skal "holde seg ved like". Det er viktig for kvinnen å ikke finne mannen prompende i sofaen i sæggejoggis til en hver tid, på samme måte som at det er viktig for mannen at kvinnen er fresh og attraktiv. Vektøkning er vel så tøft for den som opplever det, særlig dersom det er følge av sykdom. Allikevel, du må begynne å elske deg selv, du må begynne og føle deg vakker og sexy. Smink deg, gå til frisøren gjør deg fresh. Onaner ofte, (om du er i form til det) se på deg selv som et seksuelt vesen. OG dersom du var separert, var du IKKE utro. Slutt med å rakke ned på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor Skrevet 28. oktober 2010 #38 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg vil bare foreslå www.lavkarbo.no, ikke fordi du MÅ prøve ut lavkarbo, men fordi det kan være en ide å lese litt om det? Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt helt til jeg la om kostholdet totalt. Nå synes jeg ikke du skal gå ned i vekt bare pga din manns mening, men også for din egen del. Du trives ikke med den vekta du er på nå? Og dere elsker hverandre? Da hadde jeg prøvd, både for min egen del og forholdet deres del å arbeidet med forholdet. Du kan ikke bare gå ned i vekt og så skal alt være ok mellom dere, det er nok en del følelser dere må bearbeide i lag, han har tross alt såret deg følelsemessig med hva han har sagt og du har faktisk vært utro. Lykke til, uansett Jeg er enig her. Start med Ketolysedietten når du er ferdig med graviditeten. Spesielt med dem på din størrelse får enormt stor virkning av den. Kiloene raser av og de forblir borte. Kommer ikke på igjen selv om man holder seg borte fra kuren en stund heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naxos70 Skrevet 28. oktober 2010 #39 Del Skrevet 28. oktober 2010 Uff, jeg er veldig glad for at jeg allerede var overvektig da jeg traff min kjære. Hadde han sagt noe sånt til meg så hadde jeg faktisk gått! En ting er at man gjerne skulle sett at kjæresten slanket seg litt, men å si det på den måten ville jeg ikke tolerert. Og iallefall ikke hvis han også har lagt på seg. Mennene forandrer seg faktisk gjennom årenes løp de også, men mange glemmer å se seg i speilet! Lykke til TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marila Skrevet 28. oktober 2010 #40 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei, det er kjipt å ikke føle seg vel i sin egen kropp, sannsynligvis kjipere at mannen din ikke tenner på deg. For min del klarer jeg ikke å gå ned i vekt alene - nå går jeg på grete roede-kurs sammen med morra mi, og har også sett at de har egne kurs for gravide/rett etter svangerskapet. Kanskje det kunne være noe for deg? Litt dyrt, men du blir fulgt opp og får støtte av de andre på gruppa. Dessuten fikk i hvert fall jeg meg en overraskelse når jeg så på hvor mye jeg faktisk spiser - om du ikke vil på kurs så anbefaler jeg å skrive ned hva du spiser for å få en oversikt. Kanskje finner du noen syndere du ikke var klar over. Uansett - lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå