@lfa Skrevet 9. oktober 2003 #1 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvordan ser julekalenderen til barna deres ut? Altså en der man pakker inn gaver selv og henger på. Hadde store planer om å lage en selv i år, men har ikke helt bestemt meg for hvordan den skal være... Idè nr. 1.: Enkelt og greit bare en "lang" hyssing der man fester pakkene med trehvite eller røde klesklyper = billig og enkel variant Idè nr. 2.: Lage et "bilde" der jeg fester små ringer man kan henge gavene i = mer tidskrevende og dyr variant Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. oktober 2003 #2 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har en brodert kalender med ringer på. I ringene henger jeg en sammenrullet lapp med en gåte som må løses for å finne pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. oktober 2003 #3 Del Skrevet 10. oktober 2003 Lagde en veldig enkel julekalender i fjor til cappomannen. Hang opp små papirposer i naturpapir på en hyssing med små trefargete klesklyper (kjøpes på panduro) På posens skrev jeg datoene og klistret på et par røde hjerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carola Skrevet 12. oktober 2003 #4 Del Skrevet 12. oktober 2003 Kjøp poser med f.eks.plastdyr,puslespill og del dette opp og pakk inn en og en ting i julegavepapir/folie/papirposer.Heng dette opp på en sydd kalender med ringer.(Jeg kjøpte min på julemesse!)Dette gjorde jeg i fjor til min datter på 1 1/2 år,og det var suksess!Hun hadde en hel bondegård tilslutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. oktober 2003 #5 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg holder på å brodere julekalender - men siden jeg ikke har tenkt å få barn på noen år enda har jeg goood tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 12. oktober 2003 Brodering er ikke helt meg... :oops: Kanskje jeg kan finne en ferdigsydd kalender, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. oktober 2003 #7 Del Skrevet 12. oktober 2003 Brodering er virkelig ikke meg heller, men akkurat julekalender er koselig. Gjør litt småfeil her og der men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har ikke tålmodighet til sånt, jeg... :oops: Hadde sikkert greidd å bli ferdig med et bittelite bilde.... hvis det hadde vært kun korssting. Liker symaskina bedre, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 12. oktober 2003 #9 Del Skrevet 12. oktober 2003 Du kan jo applikere et enkelt julebilde (som et juletre, kanskje med litt "ekte" pynt påsydd) og sy ringer på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 18. oktober 2003 #10 Del Skrevet 18. oktober 2003 Heissann!!! Vi (min mann og jeg!!!Han som kom med ideen faktisk!!!) skal prøve å lage en enkel men søt kalender til vår datter. Vi bruker grønn filt som vi limer på kartong (trenger ikke gjøre det, men da "henger" den ikke så veldig)så syr vi på 24 små ringer i messing og over ringene limer vi på røde hjerter av kartong som vi skriver datoene på. Så henger vi en liten gave i hver ring. Vi skal prøve ivertfall :D Klem fra Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 18. oktober 2003 #11 Del Skrevet 18. oktober 2003 Skal dere "sy" gjennom kartongen også? Ser for meg at filten alene blir for svak dersom det henger noe med litt vekt der. Forøvrig en utmerket idè som ikke tar lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 18. oktober 2003 #12 Del Skrevet 18. oktober 2003 @lfa; hva med å gjøre som du foreslo selv? Det kan bli veldig fint! I barnehagen vår har vi de siste årene brukt et bredt, rødt silkebånd som vi har festet små sekker av strie til med klesklyper i tre. Strieposene kan du gjerne bytte ut med gråpapirposer. Tegn hjerte på posen med rød sprittusj, eller enda penere: Rød filt eller rød papp. Så legger du gaven oppi posen. Hvis du er redd for tyvtitting på forhånd, kan du bare legge en gave oppi om gangen, selv om alle 24 henger framme fra starten! Våre barn har en kjempefin men enkel kalender i filt og strie, som deres flinke tante laget da eldstemann var liten. Den har små messingringer til å henge gaver i. Disse ringene er sydd fast med små sting til strien, men tunge gaver har gjort at ringene henger litt løst nå etterhvert... Det er ganske mye arbeid å pakke inn små gaver og surre gavebånd rundt til å henge opp i. Mye enklere å legge innpakket gave oppi en pose! Jeg har jo tre unger, så det blir liksom 3x24 pakker *stønn* Et år fikk de bare sjokoladekalender, men det syntes jeg var litt stusselig, så selv om de selv ikke klaget, så fikk de pakkekalender året etter... Lykke til, @lfa - vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 18. oktober 2003 #13 Del Skrevet 18. oktober 2003 Skal dere "sy" gjennom kartongen også? Ser for meg at filten alene blir for svak dersom det henger noe med litt vekt der. Forøvrig en utmerket idè som ikke tar lang tid. he he...skjønner hva du mener neida...jeg tenkte å lime kartongen på etterpå...som en støtte....vet ikke om det går...men vi får se...må være sterk lim ivertfall....men vi får som sagt prøve...går det ikke får vi prøve noe annet... Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 18. oktober 2003 #14 Del Skrevet 18. oktober 2003 Kanskje dere kan forsterke med litt vliselin på baksiden der dere har sydd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 19. oktober 2003 #15 Del Skrevet 19. oktober 2003 Barna har broderte kalendere med tall og ringer på.. Med mange forskjellige julemotiv.. Å jeg pakker inn gaver i rødt blankt pent papir, og gullbånd.. (det er viktig altså ) Vi har innbroderte tall på kalenderene våre, men det er nok lurere å lage uten.. Da kan man bruker kalenderen som et flott bilde senere, ved å ta av ringene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå