Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke fortelle nyjobben om at du er gravid før 3 mnd før du går ut i permisjon, så du kan jo drøye med å fortelle det til de kjenner deg litt bedre :) Det ville jeg gjort iallefall. Så lenge du ikke må ha noen tilrettelegging før da.

Vi har selv gitt bort, solgt og kastet en del nå i ferien, man eier virkelig mye :P

Lykke til med ultralyden! Vil dere vite kjønnet om dere får det? (kanskje neppe i uke 12) Håper at kvalmen ikke blir så ille! :) Jeg hadde bare bittelitt i begynnelsen. Kjenner meg igjen i det med blodsukkeret :fnise:

God helg! :blomst:

Hei!

Er samme firma som før, så de kjenner meg godt.. Bare en ny stilling.. Samme sjefen og alt :) meen, kvier meg litt alikevel.. Frykter at magen kommer fort denne gangen, slik at det blir avslørt rel tidlig.. Vi får se :sjenert:

Vi vil nok vite kjønn ja.. Spørs om de ser det 12+2, men vi kommer uansett til å ville vite på ordinær UL.

Heldig om du ikke har merket noe særlig til kvalmen, det er noe skikkelig slit.. Kjenner jeg er daff i dag og, ligger og koser meg på sofaen så fort jeg har mulighet!

God helg til dere også :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er samme firma som før, så de kjenner meg godt.. Bare en ny stilling.. Samme sjefen og alt :) meen, kvier meg litt alikevel.. Frykter at magen kommer fort denne gangen, slik at det blir avslørt rel tidlig.. Vi får se :sjenert:

Vi vil nok vite kjønn ja.. Spørs om de ser det 12+2, men vi kommer uansett til å ville vite på ordinær UL.

Heldig om du ikke har merket noe særlig til kvalmen, det er noe skikkelig slit.. Kjenner jeg er daff i dag og, ligger og koser meg på sofaen så fort jeg har mulighet!

God helg til dere også :blomst:

Jeg var veldig kvalm første gang jeg var gravid, men da varte svangerskapet i bare 7 uker, så slapp jo langvarig kvalme, selv om det hadde vært verdt det :)

Jeg ligger og på sofaen i dag, men det er pga hodepine. Er godt å være litt lat i blant ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er gravid igjen! Gratulerer så mye! :)

Takk Zia :rodmer:

En koselig tid som må nyyytes :)

God helg til deg :blomst:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm første gang jeg var gravid, men da varte svangerskapet i bare 7 uker, så slapp jo langvarig kvalme, selv om det hadde vært verdt det :)

Jeg ligger og på sofaen i dag, men det er pga hodepine. Er godt å være litt lat i blant ;)

Usj da, bare 7 uker..det var leit!

Har lest litt hos deg men må lese meg opp mer skjønner jeg..

Kvalmen er helt klart verdt det, men Gud så ille det er når det braker løs. Jeg ble sykmld 5+3 sist.. Det var i går (regnet i dette sv skapet..) satser på at det går bedre denne gangen :lur:

Jeg sliter max mellom 17 og 18.30... Er så trøtt, svimmel og kjei.. Heldigvis liker S barnetv, så redder meg inn der. Det er lov å være lat, helt klart.. Bare ikke sååå lett med en aktiv kar på 2 år, som bobler over av energi :rodmer:

:klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen sleit jeg og veldig på ettermiddagen pga sliten, men det går heldigvis over :) Håper du ikke blir plaget med kvalme hele svangerskapet, det kan ikke være noe særlig :( Må være ekstra ille ja med en lite unge å passe på samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke slitt noe særlig med kvalme, men null energi og trøtthet til en hver tid er jeg godt kjent med. Her har gubben siste frihelga i ferien nå, og jeg ser meget mørkt på å skulle klare å ta meg av T alene ifra mandagen av. Heldigvis tror jeg ofte barna skjønner at vi er i dårlig form, sånn virker det iallefall som her når jeg ligger som et slakt på soffan med migrene.

Er iallefall ikke noen tvil om at det er lettere å gå gravid med nummer en framfor nummer to ;) Jeg husker jeg lå til langt på dag og tok en dupp på ettermiddagen for å så legge meg tili igjen. Slik blir det ikke denne gangen uansett hvor mye jeg vil det gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen sleit jeg og veldig på ettermiddagen pga sliten, men det går heldigvis over :) Håper du ikke blir plaget med kvalme hele svangerskapet, det kan ikke være noe særlig :( Må være ekstra ille ja med en lite unge å passe på samtidig.

Hei!

Føler det sånn nå.. Sliter skikkelig med å holde meg våken nesten på eftaen.. Håper det går over ja.. Du må nyte dette sv skapet som du har bare deg selv å tenke på.. Det er veldig godt når man er sliten og kjei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke slitt noe særlig med kvalme, men null energi og trøtthet til en hver tid er jeg godt kjent med. Her har gubben siste frihelga i ferien nå, og jeg ser meget mørkt på å skulle klare å ta meg av T alene ifra mandagen av. Heldigvis tror jeg ofte barna skjønner at vi er i dårlig form, sånn virker det iallefall som her når jeg ligger som et slakt på soffan med migrene.

Er iallefall ikke noen tvil om at det er lettere å gå gravid med nummer en framfor nummer to ;) Jeg husker jeg lå til langt på dag og tok en dupp på ettermiddagen for å så legge meg tili igjen. Slik blir det ikke denne gangen uansett hvor mye jeg vil det gitt :P

Hei!

Isj, det skjønner jeg.. Jeg har vært hjemme med S til han var 1,5 år.. Da begynte han 40% i bhg og vi var hjemme de 3 andre dagene. Nå i aug begynner han 100% og jeg skal jobbe 100%..

Har du takket nei til bhg til T da eller? Det kan bli slitsomt fremover ja, men slitenheten din er jo ikke konstant frem til termin, men det kan jo komme på andre ting..

Du får slappe av når du kan og legge deg tidlig, det har jeg tenkt å prøve på til høsten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Isj, det skjønner jeg.. Jeg har vært hjemme med S til han var 1,5 år.. Da begynte han 40% i bhg og vi var hjemme de 3 andre dagene. Nå i aug begynner han 100% og jeg skal jobbe 100%..

Har du takket nei til bhg til T da eller? Det kan bli slitsomt fremover ja, men slitenheten din er jo ikke konstant frem til termin, men det kan jo komme på andre ting..

Du får slappe av når du kan og legge deg tidlig, det har jeg tenkt å prøve på til høsten :sjenert:

Jeg var så smart at jeg takket nei til barnehageplass til T. Har søkt om 50% plass, men fikk tilbud om 100%. Ser vel nå at jeg egentlig burde ha takket ja til den for da kan man jo selv velge når hun skal være der å ikke. Skal ringe kommunen å endre søknaden på mandagen tenker jeg. Jeg er jo hjemme uansett, men det hadde vært greit om gubben kunne ha levert i barnehage om morgenen, å jeg kunne ha hentet henne utpå dagen en gang. Da hadde hun fått litt mer stimuli enn jeg kan gi henne her hjemme men fortsatt sluppet lange dager der. Får bare satse på at det ordner seg for oss snart :)

Planer om å være hjemme like lenge med nybabyen også eller? Jeg synes det er så flott at folk velger å ha barna hjemme litt lenger enn til de fyller året. Jeg hadde blitt utslitt av ei full uke i barnehage nå liksom, så tror ikke det er det beste valget for barna sin del heller, men er selfølgelig veldig mange som ikke har noe valg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så smart at jeg takket nei til barnehageplass til T. Har søkt om 50% plass, men fikk tilbud om 100%. Ser vel nå at jeg egentlig burde ha takket ja til den for da kan man jo selv velge når hun skal være der å ikke. Skal ringe kommunen å endre søknaden på mandagen tenker jeg. Jeg er jo hjemme uansett, men det hadde vært greit om gubben kunne ha levert i barnehage om morgenen, å jeg kunne ha hentet henne utpå dagen en gang. Da hadde hun fått litt mer stimuli enn jeg kan gi henne her hjemme men fortsatt sluppet lange dager der. Får bare satse på at det ordner seg for oss snart :)

Planer om å være hjemme like lenge med nybabyen også eller? Jeg synes det er så flott at folk velger å ha barna hjemme litt lenger enn til de fyller året. Jeg hadde blitt utslitt av ei full uke i barnehage nå liksom, så tror ikke det er det beste valget for barna sin del heller, men er selfølgelig veldig mange som ikke har noe valg også.

Åh, sånn ja.. Skjønner! Får håpe dere kan få noe plass ja.. Det merkes på de små når de er klare for å ta skrittet ut i bhglivet, S var ikke der når han var 11-12mnd synes jeg.. Når han passerte 1,5 år var han derimot veldig klar for å møte bhg.. Er veldig glad for at han fikk en myk start på 40%..

Ja, har tenkt å søke plass fra høsten.. Hm, det må bli 2015.. Feks 60% og begynne der i sept/okt når h*n er 1,5.. Med S nå søkte vi 100% fra aug pga jeg ønsket å begynne 100% igjen for å tjene opp nytt perm grlag. Hadde tenkt å begynne å prøve nå i aug/sept :sjenert: nå blir det 100% plass, far har igjen perm, så vi tenker å ha han hjemme onsdager.. Så det blir litt fri midt i uka på lillemann..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Føler det sånn nå.. Sliter skikkelig med å holde meg våken nesten på eftaen.. Håper det går over ja.. Du må nyte dette sv skapet som du har bare deg selv å tenke på.. Det er veldig godt når man er sliten og kjei :)

Ja jeg tenkte på dette i går etter svangerskapskontrollen jeg hadde, for legen spurte om jeg har flere barn (fastlegen min har ferie) med tanke på formen min akkurat nå. Det eneste jeg sliter med nå som gravid er bekkenet, men jeg sliter også med noe annet fysisk som har ingenting med graviditeten å gjøre. Så takk og lov at jeg ikke har et til barn akkurat nå! ;)

Ha en fin lørdag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Dette går litt feil vei :sjenert: i dag er jammen meg formen halvveis gitt...

Hadde planlagt å stå over kvalmen denne gangen, men i sta var det såvidt jeg ikke måtte bøye meg over do :sjenert:

Nå sover S og jeg får prøve med litt mat.. Har følt meg skikkelig trøtt, groggy, kvalm og uvel det meste av helga.. Meeeen, opp og stå, ut og gå en tur så kanskje det blir bedre :strix:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk luft kan hjelpe :) Synd man ikke kan planlegge formen ja :P

God bedring og god tur! ;)

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor god :hug: og krysser fingrene for at kvalmen gav seg når du fikk litt frisk luft :) Her har jeg nå brukt snart 2 timer på å vaske badet. Ting tar tid når man må sette seg ned å ta pause hele tiden! Svimmel sa du :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft kan hjelpe :) Synd man ikke kan planlegge formen ja :P

God bedring og god tur! ;)

Sender deg en stor god :hug: og krysser fingrene for at kvalmen gav seg når du fikk litt frisk luft :) Her har jeg nå brukt snart 2 timer på å vaske badet. Ting tar tid når man må sette seg ned å ta pause hele tiden! Svimmel sa du :P

Takk!

Dagen gikk nå sin gang... :sjenert:

Lå lenge i dag og. Gikk greit frem til 12, hadde en nedtur fra 12-14, bedre mot middag.. Så kom en down igjen ca rundt 18-19.. Nå i kveld har heg vært litt uggen, men prøvd å gjøre litt.. I mrg skal mannen på jobb, lillemann og jeg har ferie litt til..

Spent på hvordan morgendagen blir, S er snill og stryker på meg når jeg sier at mamma er litt trøtt.. Små skjønner så mye selv om de er bare 2 år, blir helt satt ut av og til :rodmer:

Håper alle får ei fin uke! :klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix: 6 uker :strix:

1/2 hjemmedager med S denne uka.. Var borte på besøk, så det gikk egentlig greit..

Formen er ikke god, lengter etter sofaen og teppet mitt..

Nååå har jeg inntatt godplassen min, og har tenkt å bli her i kveld :nigo:

Fiin kveld til alle :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg absolutt ikke savner den der gravid-sliten-følelsen når jeg leser her inne, det er virkelig noe herk å være så trøtt og klar og uggen :troest: Men, det er innmari verdt det når premien kommer :hjerte: ...og det er rart hvor mye mindre søvn man igjen kan klare seg på med en ny baby i hus :jepp:

Kjenner meg igjen i den litt kjipe situasjonen å starte i ny jobb gravid. Når jeg ble gravid med E skulle jeg akkurat til å starte i ny jobb, i et vikariat for ei som var ute i svangerskapspermisjon :fnise: Men gikk veldig greit å fortelle det da, selv om det er litt uheldig for arbeidsgiver så kan de jo ikke annet enn å ta det med godt humør :)

Håper dere får ei fin uke :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her går det fint!

Formen er litt så som så, stort sett kvalm og uvel mye av dagen.. Har klart å finne noen små ting som jeg har lyst til å spise og føler det blir bedre når jeg klarer å få i meg litt mat..

Har ferie noen dager til, så bruker dagene på å slappe av mest mulig mens S er i bhg.. Håper formen gradvis går seg til mot at jeg skal på jobb igjen!

I går hadde jeg en spooky opplevelse, lyse rosa på papiret ved ett av dagens mange tissepauser.. Forsvant med en gang, ebbet ut med litt brunt.... Ingen stor mengde eller ubehag, så kan ikke skjønne at det skulle være noe galt.. Hadde det sånn i uke 6 +/- en eller to ggr sist svskap også, så prøver å tenke positivt..

Håper alle får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...