Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

åhh.... :grine: Så vakkert! En fødsel er så magisk! Tusen takk for at du delte den, kjempefin historie!

Så flink du var som fødte bare med lystgass.. Hørtes ut som en veldig fin opplevelse til tross for smerter underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Så flott fødehistorie! :rodmer:

Syns ikke den var lang i det hele tatt, levde meg helt inn i livet ditt jeg nå! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Aurelia og Ruccola :rodmer:

Det var en flott opplevelse til tross for smerter og at jeg var skikkelig sliten før det hele begynte..

At lille S kom ut og var heeelt i orden - frisk og rask og ikke minst verdens vakreste gjorde opplevelsen helt spesiell.. :yvonne:

Gled dere til det er deres tur. Jeg vet det snart klaffer for dere igjen Aurelia :jepp:

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fødselshistorien din var helt fantastisk jeg :hjerte: Jeg levde meg helt inn i det, og fikk tårer i øynene av å lese :grine:

Høres egentlig ut som en veldig fin fødsel - kan gjerne kopiere den altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fødselshistorien din var helt fantastisk jeg :hjerte: Jeg levde meg helt inn i det, og fikk tårer i øynene av å lese :grine:

Høres egentlig ut som en veldig fin fødsel - kan gjerne kopiere den altså :jepp:

Takk for det Zia! :rodmer:

Det var en fin fødsel, nå når jeg har fått den litt på avstand og tenker tilbake, så var den sånn jeg hadde drømt om nesten...

Det var vondt, jeg hadde det ikke noe godt når det sto på, men... Det gikk fort, jeg var hjemme lenge (slik at oppholdet på sykehuset med vonde rier ble så kort som mulig), jm hadde full kontroll på alt, kjære var fantastisk underveis, og ikke minst... Den lille som kom ut var frisk og heeelt perfekt :rodmer::hjerte:

Du kan med glede få kopiere den :fnise:

Søndagsklem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke:

Innom med en søndagshilsen :nigo:

Vi har akkurat gått en 2 timers tur og lillemann sover fortsatt i vogna si :)

Tenkte det var tid for en status nå når ting har roet seg litt og lillegutt er 13 dager gammel :rodmer:

Dagene er flotte, vi sover til 10, jeg står opp og dusjer og ordner meg mens kjære og lillemann ligger og skravler og pludrer.. Jeg steller lillegutt mens kjære ordner seg og tar ut hundene.. Så spiser vi litt frokost (både store og små).. Deretter slapper vi av litt og lillegutt sovner i vogga/vogna. Om det er okei vær rusler vi oss en tur eller har besøk eller noe... På kveldene ligger lillemann i vogga eller på sofaen sammen med oss og koser seg, så steller vi litt og mater på sengekanten.. Om vi legger oss ca 23 så våkner han igjen 04.30 ca og får litt mat og ny bleie om det er behov - så sover han igjen til 09-10 tiden :rodmer:

Slik går no dagan :fnise:

Det er godt å ha kjære hjemme her, koser oss skikkelig alle 3. Deilig at bekkenproblemene mine var vekk sammen med magen også, har faktisk ikke kjent noe til det siden før fødselen :sjenert: Nesten for godt til å være sant.. Deilig å kunne bevege seg fritt igjen uten vondter av alle slag, føler meg i utmerket form og kjenner ingenting av vondtene jeg ble påført under fødselen lenger heller.. Har gått ned 13 kg, så tror jeg veier 1 kg mindre nå enn før graviditeten. Magen er ikke helt stram igjen, men ikke mye igjen..

Vel vel.. Det ble visst en lang statusrapport. Håper alle nybakte mødre og dere som fortsatt venter på gullene deres har en fin fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 2 ukers baby! :strix: Tiden går så fort!

Høres ut som fine rutiner er på plass :jepp: Kun 1 oppvåkning om natta for mating må jo være veldig bra? Jeg bare forestiller meg å være våken 1 gang i stedet for 5.... :ler:

13 kg ned på 2 uker og 1 kg mindre enn startvekt :tommelopp: - det er sånt jeg drømmer om :sjenert: Har ingen forventninger om å gå ned alle kg'ene mine så raskt, men kan jo håpe. Det blir uansett deilig å få av seg del :gjeiper: Og jeg gleder meg sånn til å ligge på magen! :daane:

Pappaen har vel ferie sammen med dere, var det ikke så? Skal dere bare være hjemme - eller har dere planer om å reise noe sted? :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så deilig med skikkelig sovebaby på natten :rodmer:

Høres ut som dere koser dere masse!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :hjerte:

Jeg synes det virker helt fasinerende at magehuden kan trekke seg sammen igjen jeg - tenker at det aaaaldri kommer til å skje hos meg. Det virker liksom for utrolig :ler:

Høres ut som dere har en virkelig snill og grei tass så langt - skjønner at dere koser dere ja! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 ukers baby! :strix: Tiden går så fort!

Høres ut som fine rutiner er på plass :jepp: Kun 1 oppvåkning om natta for mating må jo være veldig bra? Jeg bare forestiller meg å være våken 1 gang i stedet for 5.... :ler:

13 kg ned på 2 uker og 1 kg mindre enn startvekt :tommelopp: - det er sånt jeg drømmer om :sjenert: Har ingen forventninger om å gå ned alle kg'ene mine så raskt, men kan jo håpe. Det blir uansett deilig å få av seg del :gjeiper: Og jeg gleder meg sånn til å ligge på magen! :daane:

Pappaen har vel ferie sammen med dere, var det ikke så? Skal dere bare være hjemme - eller har dere planer om å reise noe sted? :sol:

:klemmer:

Takk for gratulasjon Line, nå er det virkelig snart din tur :)

Ja, han er veldig snill.. Er våken en gang mellom 03 og 05, og sover igjen til 09-10.. I dag ammet jeg han kl 09 og da sovnet han igjen.. Hadde jeg ikke stått opp da hadde vi vel sovet til kl 13 :gjeiper:

Kg har gått ned ja, men fasongen er ikke heelt som den var.. :fnise: Synes selv jeg er ganske så slank (sammenlignet med før 04 juli, menneh.. ser på bilder at det er litt igjen gitt :sjenert: Får starte treningen litt utpå sensommeren/høsten.. Er jo innstilt på det, så det skal gå.. Er uansett verdt det med den lille skjønningen som plutselig er her med oss :nigo:

Ja, pappan er hjemme her med oss. Det er fint :rodmer:

Håper du har en fin dag og at lillemannen din snart vil ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :hjerte:

Jeg synes det virker helt fasinerende at magehuden kan trekke seg sammen igjen jeg - tenker at det aaaaldri kommer til å skje hos meg. Det virker liksom for utrolig :ler:

Høres ut som dere har en virkelig snill og grei tass så langt - skjønner at dere koser dere ja! :rodmer:

:fnise: den trekker seg nok sammen igjen skal du se.. med det tar litt tid.. Jeg ventet allerede dagen etter fødselen, men tok noen dager.. Og noe må trenes inn igjen :fnise:

Ja, vi er veldig fornøyd med han.. Han har temperament og vet hva han vil, men han er snill og tålmodig alikevel synes jeg.. :rodmer: Han er helt perfekt for oss da vettu :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en kjempestor klem, mens sjefen sover på badegulvet (han ble helt hypnotisert av tørketrommelen og sovna :fnise: ) Håper dere har det bra, god helg! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :)

Høres ut som dere har det kjempefint! :rodmer:

Jeg er også veldig glad for å ha mannen hjemme i enda 2 uker, syns det er skummelt å tenke på å bli alene.

6 dager siden fødsel i dag og jeg har gått ned 8kg allerede!

Jeg veier da faktisk 6kg mindre enn jeg veide da jeg ble gravid, så jeg er strålende fornøyd! :biggrin:

Ha en flott dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :vinke:

Lite oppdateringer fra meg i det siste :sjenert:

Dagene suser og går og lillemann vokser. Vi koser oss masse og nyter dagene :rodmer:

Jeg skal være mer aktiv i boka fremover, merker bare at jeg ikke liker å sitte så mye foran pcn nå når kjære er hjemme med oss. Noen få uker igjen til han skal på jobb, så da vil jeg bruke mesteparten av tiden min sammen med de fine guttene mine..

Kommer sterkere tilbake, kos dere videre jenter :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat det du føler for! Jeg står klar for å skravle i boka de når du vil :ler:

Vi har jo masse annet å henge fingra i nå som nybakte mammaer :rodmer:

Gi den lille S en stor klem fra kg-tanta si :kgbaby: :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har all rett til å kose deg med guttene dine, nyt dagene for det går så fort. (den har du sikkert ikke hørt før) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Her går dagene unna med amming, bleieskift og masse kos :rodmer:

Lille S er en ordentlig kosegutt, og sovner best på fanget eller brystet. Det funker helt fint å legge han i vogga også, men han ser ut til å kose seg masse når han får ligge og kose litt før jeg legger han til rette der han egentlig skal ligge.

Ammingen går veldig fint. Han spiser og er fornøyd med melka jeg har å tilby virker det som. Vi har en mat-pause i 04-04.30 tiden om natta og så sover han igjen til 09-10. Heelt ok for mamma'n.

Vekten hans er også helt ok. 5 dager etter vi kom hjem fra sykehuset hadde vi hjembesøk, da hadde han gått opp 340 gr. På forrige kontroll veide han snaut 4,1 kg. De var helt på kurven og akkurat slik det skulle være iflg helsesøster. Godt å høre for en uerfaren amme-mamma.

Ang meg.. Så er alt fint med sting og alt. Kjennes helt ok ut, jeg er litt redd for å rive opp noe, men tror alt er grodd fint og at stingene er borte, skal på 6 ukers kontroll om en drøy uke.

Håper alle KG-damene har det like fint som jeg har det :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...