Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Gleder meg til rapporten :rodmer::nigo:

Kos dere, kos dere, kos dere, kos dere, kos dere, kos dere! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh, Sommerfuglen -- gratulerer så mye med den lille gutten!!! :hoppe::hjerte::rodmer:

Så fantastisk at lillemann endelig bestemte seg for å komme!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuglen -- jeg håper at alt er bra med deg og din lille. Forhåpentligvis er dere på samme "sted" som oss nå, der livet er fantastisk og hjertet nærmest eksploderer av mammalykke :hjerte:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuglen -- jeg håper at alt er bra med deg og din lille. Forhåpentligvis er dere på samme "sted" som oss nå, der livet er fantastisk og hjertet nærmest eksploderer av mammalykke :hjerte:

:hug:

Støtter Monthe på dette :)

Fikk jo så vakker mms av vidunderet ditt i går :rodmer:

Vi får se da om du har tid til å skrive litt om hverdagen snart ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi kom hjem i dag, og har hatt litt besøk allerede :rodmer:

Så jeg har sviktet dere KG-jentene mine..

Kommer sterkere tilbake i morra, jeg lover :nigo:

Livet er heeeelt herlig, enig med deg MonThe :rodmer::hjerte:

Jeg er oppover ørene forelsket i min lille prins, han er helt ubeskrivelig skjønn (helt objektivt... :gjeiper: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi kom hjem i dag, og har hatt litt besøk allerede :rodmer:

Så jeg har sviktet dere KG-jentene mine..

Kommer sterkere tilbake i morra, jeg lover :nigo:

Livet er heeeelt herlig, enig med deg MonThe :rodmer::hjerte:

Jeg er oppover ørene forelsket i min lille prins, han er helt ubeskrivelig skjønn (helt objektivt... :gjeiper: )

Åååååh.. :rodmer:

Så koselig å høre at dere koser dere. Er det ikke rart tenke på at det lille vesenet har vært i magen din siden den bare var noen mm stort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh.. :rodmer:

Så koselig å høre at dere koser dere. Er det ikke rart tenke på at det lille vesenet har vært i magen din siden den bare var noen mm stort?

vi storkoser oss :)

jo, det er rart å tenke på det :rodmer: ubeskrivelig fint å få han på utsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :vinke:

Så var vi vel hjemme fra sykehuset, deilig :)

Dagene jeg har hatt lillemann her har vært fantastiske :rodmer: Trodde ikke det skulle være mulig å være så fornøyd med noe men... Han er helt skjønn og vi bare koser oss.

:hjerte: mammalykken bobler - ingenting kunne gjort meg mer lykkelig enn han :hjerte:

Skriver mer når jeg har fått summet meg litt.. Mange tanker i hodet og opplevelser som må fordøyes littegrann :fnise::rodmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Innom med ett livstegn fra ammekroken i dag også :fnise:

Her går det bra både med amming, nattesøvn og kos :rodmer:

I natt måtte jeg vekke lillemann pga jeg luktet behov for ny bleie og å få ut litt melk (brukbar spreng... :sjenert: ) Så vi tok et raskt stell ca 04.30 og litt mat. Så sov han videre til 9.30 :rodmer: Et skikkelig murmeldyr av en baby vi har fått i hus.

Han virker til å elske kos og nærhet, om han har litt problemer med å roe seg er det bare å legge han litt inntil en av oss så blir det stille :) En god følelse når man ser at babyen blir fornøyd både med maten og kosen :hjerte: Virker som om han har funnet seg til rette med oss og synes han har det heeelt greit :rodmer:

Mamma'n har det heelt okei hun også :fnise: Sånn mht ganglag, sting og alt :sjenert: Litt øm og sår, men det må en vel regne med 5 dager etter man har vært igjennom noe som en fødsel.

Jeg var på vekta i går :sjenert: Den viste - 11 kg.. Sååeh, det går nedover.. Tror jeg gikk opp 13 eller noe, så nå er det vel magen igjen?! Den er blitt litt flat, men er nok noe igjen jah :fnise:

Fødselshistorien har jeg planer om å sette på trykk en dag, må bare summe meg litt.. Det gikk ganske så fort (etter min oppfattelse..) Ikke noe dramatikk og lillegutt fikk 9/9 på den Apgar-scoren.. Så, alt i alt en harmonisk og fin opplevelse for en førstegangsfødende - tross vanlige fødselssmerter :rodmer:

Håper dere har en fin lørdagskveld jenter, jeg skal kose meg med verdens fineste lille klump (og pappa'n hans) :rodmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å høre fra deg :) Dette er vel første lørdagen deres med den nye familien ;)

Det virker som ammingen går veldig bra - hadde du noen problemer i starten eller? Måtte du vente lenge på melka, ble du sår etc? :sjenert:

Hva med sykehusbag'en - hva fikk du bruk for og hva kunne blitt hjemme? Hva slags klær bruker du nå? *line suger info* :ler:

Murmeldyr som er lett å gjøre fornøyd høres bare idyll ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra sykehuset!

For en overgang det må være med lillemann i hus... utrolig godt å høre at alle nyter den nye tilværelsen :rodmer:

Tenk så heldig du er, som har en slik god familie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en liten prins i hus :rodmer: Nysgjerrig på fødelshistorien, jeg :fnise: Ser at den kommer en dag, så jeg får bare følge med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å høre fra deg :) Dette er vel første lørdagen deres med den nye familien ;)

Det virker som ammingen går veldig bra - hadde du noen problemer i starten eller? Måtte du vente lenge på melka, ble du sår etc? :sjenert:

Hva med sykehusbag'en - hva fikk du bruk for og hva kunne blitt hjemme? Hva slags klær bruker du nå? *line suger info* :ler:

Murmeldyr som er lett å gjøre fornøyd høres bare idyll ut :rodmer:

Hei :vinke:

Stemmer, dette er første lørdagen vår :nigo:

Ammingen går veldig bra ja.. Jeg fikk melk veldig fort, og MYE melk :fnise: De på sykehuset sa det var sjelden at damene fikk så mye melk så fort.. Ikke størrelsen det kommer an på med andre ord :sjenert: Er litt øm i vortene til tider, men det går veldig greit egentlig.. Tåler litt ubehag for at klumpen min skal bli mett og god :rodmer: Vi sleit litt i starten pga lillegutt la tunga opp i gommen, så han fikk ikke helt rett tak.. Men, etter litt terping og øvelse så gikk det seg greit til :nigo: Herlig å ha masse melk så han blir fornøyd, det har mye å si for hele tilværelsen når man kommer hjem med ett lite gull :rodmer:

Hm, var litt jeg ikke fikk bruk for.. Jeg brukte en gravid-joggebukse stort sett på sykehuset og singlet til.. Brukte sykehus-netting-trusen, bleien der og litt skjorte på nettene..

Hettejakke utenpå singleten brukte jeg også mye.. Digg å dra igjen glidelåsen for å "dra inn" magen :fnise: Ang amme bh hadde jeg med 3 stk.. Fikk bruk for alle 3 i løpet av oppholdet for jeg lakk igjennom innlegg og alt :gjeiper: Strie strømmer med andre ord :sjenert:

Ja, han er herlig å ha i hus :) En perfekt bebis - til å bli veeeldig glad i og stolt av å ha vært med på å lage :rodmer:

I dag har vi trillet for første gang, det var kos :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra sykehuset!

For en overgang det må være med lillemann i hus... utrolig godt å høre at alle nyter den nye tilværelsen :rodmer:

Tenk så heldig du er, som har en slik god familie! ;)

Hei :vinke:

Takk for det Aurelia :) Ja, det er helt herlig :rodmer: Overgang er det helt klart, men det rare er at det føles som om han har vært her leeenge (bestandig nesten) :rodmer:

Han har i hvertfall blitt en helt naturlig brikke i livet våres, gled deg til det er din tur.. Følelsen når du får se den lille for første gang kan ikke beskrives :rodmer:

Ja, jeg føler meg veldig heldig som har fått oppleve å bli mamma og å få min egen lille familie :rodmer:

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en liten prins i hus :rodmer: Nysgjerrig på fødelshistorien, jeg :fnise: Ser at den kommer en dag, så jeg får bare følge med :jepp:

Takk for det :)

Ja, jeg skal summe meg litt og skrive ned en dag.. Er vel ikke sånn super spennende - men.. Helt vanlig og uten dramatikk :rodmer: Heldigvis var alt bra med lillegutt underveis og ikke minst når han kom ut. Hel og fin, men 10 fingre og 10 tær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å høre ok den nye tilværelsen din :rodmer:

Blir jo enda mer utålmodig her jeg sitter!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å høre ok den nye tilværelsen din :rodmer:

Blir jo enda mer utålmodig her jeg sitter!! :hoppe:

Gled deg :rodmer:

Det du skal oppleve innen få dager er magisk, ingenting kan måle seg med det :hjerte:

Gratulerer med at du tippet rett ang lillemannen min sin ankomst, ikke værst :nigo:

Lykke til om det skjer noe til natten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg :rodmer:

Det du skal oppleve innen få dager er magisk, ingenting kan måle seg med det :hjerte:

Gratulerer med at du tippet rett ang lillemannen min sin ankomst, ikke værst :nigo:

Lykke til om det skjer noe til natten :rodmer:

Murrer her enda så kanskje i løpet av dagen?!?! Det hadde vært knall, men tror mest det er kroppen som "øver"...

Har tippet i dag på meg selv så hadde vært morsomt, men jeg var nok heldigere på tippinga på din dato :ler:

Ha en flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...