Gjest :) Skrevet 26. oktober 2010 #41 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er en sånn person som detter mye! Resultat er armbrudd, beinbrudd, div forstuelser, kutt osv... Men jeg slår aldri hodet for det lærer man tidlig å beskytte! Hvis vi bruker hjelm på barna så vil de ikke kunne utvikle det å beskytte hodet og ta seg for, for det å falle da gjør jo ingen skade!
cypress Skrevet 26. oktober 2010 #42 Skrevet 26. oktober 2010 Gå-hjelm? Ikke visste jeg at det fantes, men nå skjønner jeg at jeg MÅÅ ha det!! Herregud, kanskje jeg burde sjekke om det er noen som produserer magehjelm også, som jeg kan begynne å gå med allerede nå!! Tenk om jeg skulle skli og falle på magen - altså potensielt hodet til fosteret! Tenk så vondt og traumatisk det ville vært for henne! Takk for tipset altså, jeg skriver det opp på handlelisten min!! 1
Gjest Iril Skrevet 26. oktober 2010 #43 Skrevet 26. oktober 2010 Du tar bare en skumgummimadrass og ruller rundt mage og rygg, så er du beskyttet!
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2010 #44 Skrevet 26. oktober 2010 Nå tror jeg du har missforstått noe. Ungen føler like mye smerte som andre unger. Gråter for hver minste vondt men de gangene han har slått hodet skikkelig har han vært helt stille eller uforandret.. Grunnen til at ungen ikke gråt de to gangene han slo hodet var for at han slo hodet såpass hardt. Men det gikk heldigvis bra Eller slike ulykker pleier jo heldigvis og gå bra da :gjeiper: Var liksom det eg prøvde å få fram i innlegget mitt då - at viss ungen ikkje viser teikn til smerte etter fall er det noko gale. Ut i frå innlegget eg svarte på, verka det som om du meinte at denne ungen til veninna di var annerleis enn andre ungar, og ikkje kjente smerte/ikkje reagerte på smerte som andre ungar gjer. At ungen har slått hovudet såpass hardt at han ikkje reagerte med skriking, betyr ofte at det er oppstått ein skade, ja, men å dra det til at han treng gå-hjelm, verkar veldig rart på meg, viss det er snakk om ein normal unge.
galmamma Skrevet 13. mai 2015 #45 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Hvorfor må en sånn tråd blir til så "hakkete"? Ts sa sin mening og lurte på andres mening.. Her er min mening: jeg har sett flere bruke disse hjelmene.. De er ganske vanlige i usa og kommer nok hit for fullt Også . Helt på trynet! Jeg har heller aldri polstret skarpe hjørner i hjemmet mitt.. Har aldri puttet slike dungser i stikk kontaktene heller.. Barna har fått leke ute, alene uten tilsyn også.. Og wow!! Alle tre lever i beste velgående!! Noen, ikke alle, er hysteriske! Slik er det.. Og jeg mener at dette har tatt av de siste årene.. Selv om det fantes for lenge siden også.. Når det er sagt, så er jeg for at hjelm SKAL brukes på sykkel, moped, firhjuling osv.. Her får man ikke bruke sparkesykkel uten hjelm en gang.. ellers så får barna klatre og styre som de har lyst Nå ser jeg at jeg har svart på feil tråd 😂😂 skulle ha vert på hysteriske foreldre tråden denne Endret 13. mai 2015 av galmamma 1
bush babe Skrevet 13. mai 2015 #46 Skrevet 13. mai 2015 Oj, hadde jeg møtt noen med gåhjelm vet jeg ikke om jeg hadde ledd eller grått Men når det er sagt, så har jeg ei venninne som burde gitt det til barnet sitt, for da kunne hun ha fått slappet av litt. Fra hennes barn, ble ikke bedre med nr to, begynte å reise seg, satt hun konstant bak de slik at de ikke skulle slå seg. Hun er ekstremt engstelig av seg, og er av den oppfatning at barn ikke bør gråte eller slå seg, så dere kan tenke dere hvor slitsomt livet hennes er med to små
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #47 Skrevet 13. mai 2015 Gå-hjelm er noe av det teiteste jeg har hørt om. Barn tåler utrolig mye, og de skal lære hva som gjør vondt. Klart man kan falle og slå seg kraftig, men da er det viktigste at skarpe kanter er beskyttet. I aktiviteter som sykling og alpint snakker vi om fart som gjør at et fall vil være mye mer farlig enn enn 1-åring som ramler. Som oftest er det ikke hodet som kræsjer borti noe heller når små barn faller. Tragiske ulykker skjer, og det vil skje uansett hva man finner på.En hjelm utgår mye større fare spør du meg. Det skjer altfor ofte at barn kveles av festet til hjelmen. Det er ikke trygt å la barn vandre rundt med hjelm på hodet, da må det overvåkes hele tiden med haukeblikk og da kunne du like gjerne latt være å ha på hjelm siden du allikevel må være hauk over barnet.. Mhm! Anonymous poster hash: 11457...336
Sølvrosen Skrevet 13. mai 2015 #48 Skrevet 13. mai 2015 Jeg brukte en slik hjelm i en periode, men sluttet da jeg faktisk lærte å gå. Jeg var nemlig veldig rask til å reise meg opp, og klarte fint å stå mens jeg holdt meg til noe før jeg var ni måneder. Det første jeg gjorde når jeg hadde lært å reise meg opp var å slippe det jeg holdt i, ta et skritt, dette, slå meg, skrike, få trøst, krabbe bort til noe å holde meg i, reise meg opp osv. Det kunne bli ganske mange fall i timen, så legen anbefalte hjelm til jeg lærte å gå. Da jeg noen måneder senere klarte å gå flere skritt uten å falle ble hjelmen lagt bort. Den ble altså ikke brukt til det formålet TS beskriver. Jeg er enig i at hjelmbruk etter at barnet har lært å gå er uheldig, siden det vil hindre barnet i å lære å beskytte hodet. I mitt tilfelle er anderledes, siden jeg faktisk ikke var fysisk i stand til å gå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå