Gå til innhold

Omsorgssvikt fra far?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En så totalt hjernedød mann er barna best uten og han har ikke en celle i kroppen som bryr seg nok til å lage en sak alikevel.

Det er tanken min også. Han er nok ikke så interessert at han vil lage trøbbel.

Men jeg ville likevel gitt foreldrene hans tilbud om samvær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tanken min også. Han er nok ikke så interessert at han vil lage trøbbel.

Men jeg ville likevel gitt foreldrene hans tilbud om samvær.

Det å lage faen står desverre ikke alltid å faller på interesse så akkurat der ville jeg sikret meg i hue og ræva uansett. Skeptisk til å la foreldrene hans ha samværet er jeg også for kan man egentlig stole på at hans foreldre ser alvoret i situasjonen og skjønner at deres egen sønn er komplett uegnet som far?? Det er jo en kjensgjerning at foreldre tar sine egne barn i forsvar og tenker som så at TS sikkert er bitter etter bruddet, overdriver saken forså å overgi ansvaret til far likevel når barna er levert av mor.

Skrevet

Det å lage faen står desverre ikke alltid å faller på interesse så akkurat der ville jeg sikret meg i hue og ræva uansett. Skeptisk til å la foreldrene hans ha samværet er jeg også for kan man egentlig stole på at hans foreldre ser alvoret i situasjonen og skjønner at deres egen sønn er komplett uegnet som far?? Det er jo en kjensgjerning at foreldre tar sine egne barn i forsvar og tenker som så at TS sikkert er bitter etter bruddet, overdriver saken forså å overgi ansvaret til far likevel når barna er levert av mor.

Det er jo rene spekulasjoner. Dersom ts har tillit til sine eks-svigerforeldre, kan hun gjerne forsøke denne løsningen for å unngå at far har barna alene.

Som sagt, det fungerte utmerket for oss.

Skrevet

Høres underlig ut at to barn kan være "alene" mens far sover hele dagen, da har ikke minstemann fått komme ut av senga, har bleie med avføring i som begynner å etse og svi. Og dette barnet har ikke gråt og hylt??? Kjære venne et normalt ville skreket seg hes til det kom noen eller at hans bror tok han ut av senga. Og hvorfor stiller ingen her spørsmål om hvorfor ikke det eldste barnet vekket pappa? TS burde si til barnafar at han ikke får ha barna mer alene ellers kan det faktisk så tvil om hennes omsorgsevne og også evne og vilje til å beskytte sine barn.

Skrevet

TS her.

Beklager at jeg ikke har fått fulgt opp tråden, men det har vært andre ting her.

Det er første gang jeg har visst at dette har skjedd.

Besteforeldre bor langt unna så det er ikke aktuelt med samvær på den måten.

Far er ikke ruset på noen som helst måte. Dette vet jeg. Var en grunn til at forholdet tok slutt.

Jeg har nektet far overnatting med ungene. Han ble sint på meg og skjønte ikke hvorfor jeg reagerte så kraftig. Han var jo så "snill" å faktisk fortelle det til meg. Jeg begrenser samværet og vil ha mest mulig kontroll.

Derfor ga jeg beskjed til barnehagen at faren ikke fikk lov til å hente uten at jeg hadde sagt at det var ok. Fikk beskjed om at de ikke kunne nekte da far og jeg hadde felles foreldreansvar. Hjalp ikke at jeg fortalte om situasjonen.

Jeg har lenge holdt igjen overnatting. Når det begynte så hentet jeg unger hos faren på morgenen. Nå var det en forsiktig tilnærming til litt mer samvær.

Skal kommentere nærmere i morgen. Nå er det kun et hastig svar.

Skrevet

TS her.

Beklager at jeg ikke har fått fulgt opp tråden, men det har vært andre ting her.

Det er første gang jeg har visst at dette har skjedd.

Besteforeldre bor langt unna så det er ikke aktuelt med samvær på den måten.

Far er ikke ruset på noen som helst måte. Dette vet jeg. Var en grunn til at forholdet tok slutt.

Jeg har nektet far overnatting med ungene. Han ble sint på meg og skjønte ikke hvorfor jeg reagerte så kraftig. Han var jo så "snill" å faktisk fortelle det til meg. Jeg begrenser samværet og vil ha mest mulig kontroll.

Derfor ga jeg beskjed til barnehagen at faren ikke fikk lov til å hente uten at jeg hadde sagt at det var ok. Fikk beskjed om at de ikke kunne nekte da far og jeg hadde felles foreldreansvar. Hjalp ikke at jeg fortalte om situasjonen.

Jeg har lenge holdt igjen overnatting. Når det begynte så hentet jeg unger hos faren på morgenen. Nå var det en forsiktig tilnærming til litt mer samvær.

Skal kommentere nærmere i morgen. Nå er det kun et hastig svar.

'Du trodde helt seriøst du bare kunne nekte en far å hente sine unger?? :skratte:

• Liker 1
Skrevet

'Du trodde helt seriøst du bare kunne nekte en far å hente sine unger?? :skratte:

Tipper du er et troll. :sjokkert:

Skrevet

Tipper du er et troll. :sjokkert:

Er nok ikke det :)

Skrevet

Er nok ikke det :)

Du er ikke et troll altså.

Så far må jo bare hente unger, mens andre roper om omsorgssvikt fra mor og barnevern.

Kan du vennlig utdype ståstedet ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...