aline Skrevet 24. oktober 2010 #21 Skrevet 24. oktober 2010 Hvorfor du skal strekke deg allverdens av langt? Fordi DU er opptatt av barnas beste! Jeg er enig i at barn har godt av tid med sin far, så fremt det ikke faktisk skader de å være sammen med ham. Dersom far evner å ha samvær med de på dagtid, så er det nok at han har det! Og dersom han evner det, klarer å gi de mat i løpet av dagen og ta vare på deres helse, så kan du fint strekke deg ekstra selv om han er en dust. Fordi du ikke gjør det for ham, du gjør det for barna. Dersom han derimot ikke klarer å ta vare på dem på dagtid heller, så bør han ikke ha dem uten hjelp/tilsyn, kommer barna hjem uten å fått mat og med åpne sår... da bør du faktisk ikke tillate ham å ha dem. Som en annen skrev; er det mulig at hans foreldre er de som får ansvaret? Og at han kan være sammen med barna hjemme hos sine foreldre, men at det er de som står ansvarlig for barnas ve og vel?
Van Dyke Skrevet 24. oktober 2010 #22 Skrevet 24. oktober 2010 Altså. Far har unger til overnatting. 2 og 6 år. Lørdag og far står ikke opp. Unger er snille. Minsten i sprinkelsenga. Eldste holder på med sitt. Ingen hyler og raser. Far bare sover. Helt til kl. 18. Først da får de mat og minsten ny bleie. Far ringer meg rundt en time senere og forteller. Jeg henter barn. Minsten har en litt grov avføring (holder på å sjekke ut på sykehuset. Mistanke om cøliaki) Minsten har tydligvis gjort på seg tidlig på dagen. Avføringen har ligget og etset. Rompa er bare en kjøttkake. Har vært på legevakta og der ble jeg anbefalt krystallfiolett. Sånt lilla fargestoff som du smører på. Tror det er både betennelsedempende og beskyttende. Så hva gjør jeg videre? Samvær eller ikke? Er bare så fortvilet og sint. Miranda Hvorfor vurderer du samvær i det hele tatt? Barna er din prioritet, og det er ditt ansvar å gjøre det som er best for dem når far tydeligvis gir blanke faen i barnas ve og vel. Du leverer selvfølgelig ikke barna fra deg noen neste gang. Nå er ikke jeg helt inne på det juridiske i en sånn situasjon, men å gå i dialog med barnas far høres ut som en lur idé. Vil far i det hele tatt ha barna hos seg? Er svaret nei, blir veien videre enkel. Er svaret ja, må du involvere flere parter i miksen. At han ikke er skikket til å ta seg av barna sine på nåværende tidspunkt, er hvert fall sikkert, og jeg tenker med skrekk og gru på den lille toåringen som satt der i så mange timer uten vått eller tørt, og med bæsj i bleia.
~white lady~ Skrevet 24. oktober 2010 #23 Skrevet 24. oktober 2010 Dette er omsorgssvikt! Stakkars unger. Jeg hadde blitt rasende på denne faren hvis jeg hadde vært i dine sko, TS. Ikke send ungene dit før du har fått ordnet opp i samværet og fått til en annen løsning. Lykke til med det!
ViljaH Skrevet 24. oktober 2010 #24 Skrevet 24. oktober 2010 Siden far åpenbart ikke evner å være forelder, så får han heller være besøksvenn for barna. Da må du i realiteten finne andre som kan være ansvarlige voksne, mens han er tilstede og besøker. Noen andre foreslo foreldrene til faren. Kanskje du har andre voksne i din krets som kunne tenke seg en slik rolle? Alternativt så får han komme på besøk mens du har barna, om du føler det kunne fungere. Jeg synes ikke han skal få ha barna alene noe mer. Det kan være et poeng å ta en samtale med familievernkontor eller barnevern, for å få dokumentert hva som skjedde. Mulig du kan bruke sykehusjournal? I tilfelle du får problemer i forhold til det juridiske med å nekte samvær. Jeg synes imidlertid du er veldig balansert og diplomatisk i din søken etter å finne løsninger som fungerer (Selv er jeg ikke så lugn, hadde jeg funnet mitt barn i den tilstanden så hadde jeg sannsynligvis klappet til far på kjeften i sinne). Lykke til!
Hedda-78 Skrevet 24. oktober 2010 #25 Skrevet 24. oktober 2010 Aldri i verden om jeg hadde latt mine barn være alene med en slik mann!!! Du ønsker en delaktig far for dine barn.. men du er tydeligvis alene om det ønsket, for mannen er jo helt tydelig ikke interessert i å ta vare på barna sine. Dette er barnemishandling, og jeg sidestiller det med å slå og banke barna. Hadde du overlatt barna dine til noen som hadde slått dem? Stakkars, stakkars barn! Hvis du overlater barna til mannen igjen, er det absolutt omsorgssvikt! Slik som mannen har oppført seg, tror jeg ikke han kommer til å savne barna hvis de uteblir til neste samvær. Han er helt tydelig uegnet, uskikket og uinteressert. Nei, nei, nei. Nå kommer ikke jeg til å få sove i natt, i allefall....
Montefalco Skrevet 24. oktober 2010 #26 Skrevet 24. oktober 2010 Det står ingen steder at dette har skjedd flere ganger? Ikke det jeg leser. Det som står er at hun ikke ønsker at barna skal oppleve dette igjen. Og så søker hun råd her om hvordan hun skal gå fram. Til TS: Jeg skjønner at du ønsker at far skal ha kontakt med barna sine, men det må ikke gå på bekostning av deres ve og vel. Du må kanskje se på alternative former for samvær. Første skritt i den retningen er, tror jeg, å ta kontakt med familievernkontoret for ny mekling. Det er lite relevant om dette har skjedde en eller flere ganger. En gang er en gang for mye. En slik vanskjøtsel av egne barn bør umiddelbart kvalifiser til at vedkommende ikke får møte barna uten tilsyn. Jeg er også delevis enig i at TS har begrenset omsorgsevne, i og med at hun ikke forstår selv at faren ikke kan ha barna.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #27 Skrevet 24. oktober 2010 Det er lite relevant om dette har skjedde en eller flere ganger. En gang er en gang for mye. En slik vanskjøtsel av egne barn bør umiddelbart kvalifiser til at vedkommende ikke får møte barna uten tilsyn. Jeg er også delevis enig i at TS har begrenset omsorgsevne, i og med at hun ikke forstår selv at faren ikke kan ha barna. for du er så perfekt at du aldri har gjort noe galt?
Kittykat Skrevet 24. oktober 2010 #28 Skrevet 24. oktober 2010 (endret) En annen ting. Hvorfor skal jeg kjøre og hente og strekke meg all verdens langt når far ikke kan ta ansvaret? Er bare 5 min. kjøretid mellom oss. Miranda Fordi dette er barna dine og siden far ikke gidder å ta ansvar, så må du gjøre det. For du er jo opptatt av at barna dine skal ha det bra, ikke sant? Jeg hadde ikke tolerert denne slags oppførsel fra barnefar og forlangt at han hadde skjerpet seg eller så hadde jeg kun latt far få ha barna i noen få timer når det er hans dag til å ha barna. Overnatting hadde vært uaktuelt, spesielt i denne situasjonen. Han gidder jo ikke å stå opp for å ta seg av barna og i mine øyne er han fullstendig uskikket når han overlater barna helt til seg selv i så mange timer. En ting er sikkert: jeg hadde IKKE godtatt dette. Far må skjerpe seg hvis han vil ha barna. Endret 24. oktober 2010 av Kittykat
SummerJoy Skrevet 24. oktober 2010 #29 Skrevet 24. oktober 2010 TS, jeg håper du UMIDDELBART slutter å levere ungene dine til en denne mannen. Ellers er du minst like gale selv, det håper jeg du skjønner.
SummerJoy Skrevet 24. oktober 2010 #30 Skrevet 24. oktober 2010 Et så useriøst innlegg fortjener egentlig et like useriøst svar tilbake til deg, men de fleste her er for høflige og seriøse til å svare med samme mynt. Kan du være så snill å svare mer seriøst neste gang ? ??? Høflig og seriøs? Hva f har det med saken å gjøre egentlig?
SummerJoy Skrevet 24. oktober 2010 #31 Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Dersom far evner å ha samvær med de på dagtid, så er det nok at han har det! Og dersom han evner det, klarer å gi de mat i løpet av dagen og ta vare på deres helse, så kan du fint strekke deg ekstra selv om han er en dust. Fordi du ikke gjør det for ham, du gjør det for barna. Dersom han derimot ikke klarer å ta vare på dem på dagtid heller, så bør han ikke ha dem uten hjelp/tilsyn, kommer barna hjem uten å fått mat og med åpne sår... da bør du faktisk ikke tillate ham å ha dem. Hva mener du med "ikke på dagtid heller"? Er jo på dagtid han har hatt dem! (i tillegg til natt da men det er en annen sak) Han klarer ikke å få ræva ut av sengen og gi ungene sine mat/drikke og ny bleie i løpet av en hel DAG? Og "hun gjør det for barna" . Eh ja... de har sikkert godt av å være sammen med en slik dust som du kaller ham. Nei vettuhva, her er det ikke et spørsmål en gang. Denne mannen er fullstendig usikket. Endret 24. oktober 2010 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #32 Skrevet 24. oktober 2010 En voksen mann som sover til klokka 18.00 (og det mens han har ungene sine!)? Var han ruset? Hadde han i det hele tatt vært hjemme på natta? Kanskje ungene sov alene hjemme, og han kom hjem langt på natt? Er han psykisk syk? Jeg hadde aldri i livet latt ungene mine være hos en slik person, deres far aldri så mye.
SummerJoy Skrevet 24. oktober 2010 #33 Skrevet 24. oktober 2010 Er han psykisk syk? Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt føler for å stille dette spørsmålet. Det er jo i mine øyne åpenbart! Ingen mann uten store problemer i hodet lar en 2 åring sitte i en sprinkelseng en hel dag uten verken tørt eller vått og med inntørket avføring i rumpa.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #34 Skrevet 24. oktober 2010 Det er lite relevant om dette har skjedde en eller flere ganger. En gang er en gang for mye. En slik vanskjøtsel av egne barn bør umiddelbart kvalifiser til at vedkommende ikke får møte barna uten tilsyn. Jeg er enig at slik vanskjøtsel, selv etter en eneste gang, må få den umiddelbare følge at faren aldri må få være alene med barna uten tilsyn. Spørsmålet er om han bør få ha kontakt med barna i det hele tatt. Det er også nødvendig å vurdere om ikke dette er en sak for politiet, vanskjøtselen er absolutt innenfor det som til daglig kalles tortur. Kanskje noen år bak murene ville gjort ham godt??
Aurora M. Skrevet 25. oktober 2010 #35 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg hadde ALDRI sendt barna mine til en sånn mann! Jeg reagerer også på at 2-åringen var "stille og snill" i sprinkelsenga si i så mange timer. Det kan tyde på at det ikke er første gang han har måttet klare seg selv stakkar...
Sophie-Ann Skrevet 25. oktober 2010 #36 Skrevet 25. oktober 2010 Dette hadde jeg heller ikke godtatt. Kontakt familiekontoret og få hjelp til å snakke sammen. Frem til dere finner en løsning, så bare gi far samvær på dagtid noen timer i uken. Vær sterk for dine barn :klemmer
Gjest ht Skrevet 25. oktober 2010 #37 Skrevet 25. oktober 2010 ??? Høflig og seriøs? Hva f har det med saken å gjøre egentlig? det er bare det at "far"til2 alltid forsvarer dårlige fedrene, og har flere ganger skrevet at han mener at selv voldelige fedre eller fedre som misbruker sine barn har rett til samvær :-( Han ser desverre ikke barnas behov...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #38 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er enig at slik vanskjøtsel, selv etter en eneste gang, må få den umiddelbare følge at faren aldri må få være alene med barna uten tilsyn. Spørsmålet er om han bør få ha kontakt med barna i det hele tatt. Det er også nødvendig å vurdere om ikke dette er en sak for politiet, vanskjøtselen er absolutt innenfor det som til daglig kalles tortur. Kanskje noen år bak murene ville gjort ham godt?? Dette var ikke så høflig eller seriøst av deg, mener nok far til 2. Skal en far som tortuerer barna sine nektes samvær? Næh... Det er jo fars behov som går først, barnas er det ikke så nøye med. Ungen er jo trygg i sprinkelsenga, og han tåler vel en rumpe full av kjøttsår og å være tørst og sulten et døgn.
SummerJoy Skrevet 25. oktober 2010 #39 Skrevet 25. oktober 2010 det er bare det at "far"til2 alltid forsvarer dårlige fedrene, og har flere ganger skrevet at han mener at selv voldelige fedre eller fedre som misbruker sine barn har rett til samvær :-( Han ser desverre ikke barnas behov... Noe rart må det være med denne fyren ja, når han "angriper" det mest riktige svaret av alle her. Skjønner ikke hva seriøsithet og høflighet har med saken å gjøre her, er ikke det vi prater om
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #40 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg hadde ikke gjort noe som helst jeg. Bare latt ungene være hos barnevakt når jeg måtte på jobb,(barnehage, besteforeldre sånne normale ting) og så hadde jeg gitt faen i hele samværet. En så totalt hjernedød mann er barna best uten og han har ikke en celle i kroppen som bryr seg nok til å lage en sak alikevel. Problem løst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå