rachel who Skrevet 23. oktober 2010 #1 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg oppfatter at mennesker som kategoriserer andre mennesker ofte er svært "enkle" selv. Det er nok fordi de selv har behov for å forenkle verden slik at de skal holde oversikt.. Enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. oktober 2010 #2 Del Skrevet 24. oktober 2010 Er mennesker som er satt i bås/stereotype enkle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 24. oktober 2010 #3 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ts...du satt nettopp en haug med mennesker i baas selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2010 #4 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg tror (håper) det var meningen:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dhanu Skrevet 24. oktober 2010 #5 Del Skrevet 24. oktober 2010 Å sette mennesker i kategorier kan i mange tilfeller være svært nyttig. For eksempel i markesføringssammenheng når man definerer målgruppen, når man skal utforme offentlige tjenester best mulig, når man skal delta i samfunnsdebatten osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 28. oktober 2010 #6 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Forskere kategoriserer mennesker hele tiden. Er vel formålet kategoriene blir brukt til som kan være problematiske. Endret 28. oktober 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 28. oktober 2010 #7 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg oppfatter at mennesker som kategoriserer andre mennesker ofte er svært "enkle" selv. Det er nok fordi de selv har behov for å forenkle verden slik at de skal holde oversikt.. Enig? Det er nok en voldsom forenkling du kommer med der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 14. november 2010 #8 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg oppfatter at mennesker som kategoriserer andre mennesker ofte er svært "enkle" selv. Det er nok fordi de selv har behov for å forenkle verden slik at de skal holde oversikt.. Enig? Nå falt jeg av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 14. november 2010 #9 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg mener mennesker som setter andre mennesker i gjøkur går gjøkens ærend og ender selv opp som gjøkunger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. november 2010 #10 Del Skrevet 14. november 2010 Den menneskelige hjernen er vel sånn at den katalogiserer og prøver å få orden ut av kaos i alle sammenhenger, og jeg tenker at båssetting av mennesker er en helt naturlig del av denne prosessen. Jeg setter folk i bås selv, men har stadig dialoger med meg selv om å slutte og være så kategorisk, slutte å dømme folk. Alle har jo sitt og er som de er av en eller flere grunner. (Og jeg er ganske streng mot meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rachel who Skrevet 14. november 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 14. november 2010 Utrolig hvor ensidig denne debatten ble... ;gjesp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. november 2010 #12 Del Skrevet 14. november 2010 Prøvde du å provosere frem litt bråk, men så falt det rett til jorden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rachel who Skrevet 14. november 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 14. november 2010 Prøvde du å provosere frem litt bråk, men så falt det rett til jorden? Provoserer aldri frem bråk. Er sniiil dagen lang. Men så er det jo like greit når vi er på skråblikk. Fint at folk ikke flyr i taket her inne. Dannet hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. november 2010 #14 Del Skrevet 14. november 2010 Nja, vet ikke om jeg er så enig med deg i at alle er så dannete hele tiden, selv om du kanskje ikke fikk de store utbruddene i akkurat denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå