Gå til innhold

Folk som klager


Gjest Chris

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er dere også lei av at folk klager når det kommer snø, klager når de ser pepperkaker i butikken og klager på at julen begynner alt for tidlig? :kjefte:

Jeg både bor og kommer fra Bergen. Og det tar ALDRI feil at når den første snøen har lagt seg/kommer så begyner folk å klage. De krasjer, kjører med sommerdekk og furter. Sier det er aaalt for tidlig med snø.

Jeg derimot orker ikke lenger sitte å klage på noe vi ikke kan kontrollere. I steden for å furte, hvorfor ikke finne det positive i det? :)

Og det med at diverse juleting har begynt å komme i butikkene? Fint, sier jeg. Det gir folk en sjanse til å FORBREDE seg! Det betyr ikke at de må pynte til jul og styre på allerede i oktober, men som jeg sa: FORBREDE seg! For desember kommer fortere enn man aner. Det er bare 9 dager igjen av oktober og så blir det november. Og om ikke lenge kommer folk til å klage på at tiden går aaalt for fort..

Jeg har allerede kjøpt inn noe fra hobby butikken som jeg kan lage julegaver av. For jeg gidder rett og slett ikke bruke de siste dagene før jul med å stresse rundt på butikker for å finne julegaver.

Hvorfor er det sånn at folk planlegger sommeren og diverse i forveien, men nekter og forbrede seg til jul? For den kommer jo. Om man vil eller ikke.

Og for the record, jeg ler litt inni meg når jeg hører om folk som bulker bilen nå for tiden. Det skjer år etter år. De melder snø og glatte veier, men folk kjører på sommerdekk uansett!

The history keeps repeating!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder ikke å klage over sånne ting for jeg bryr meg faktisk ikke. Jeg handler til jul når det passer meg og om julepynten har kommet i butikkene i oktober så bare overser jeg. Jeg har da viktigere ting å bruke tiden min på enn å irritere meg over snø og jul som jeg ikke kan påvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å klage over sånne ting for jeg bryr meg faktisk ikke. Jeg handler til jul når det passer meg og om julepynten har kommet i butikkene i oktober så bare overser jeg. Jeg har da viktigere ting å bruke tiden min på enn å irritere meg over snø og jul som jeg ikke kan påvirke.

Enig med deg:)

Men så er jeg sikkert like ille som de andre fordi jeg irriterer meg over at "alle andre" er så håpløse :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk får bare klage så mye de orker, været kan de ikke gjøre noe med. synes derimot de har ingen unnskyldninger og klage grunnlag for å kjøre med sommerdekk nå lenger. det har stått på værmeldingen i 1 1/2 uke både på nettet og i ba og Bt. at snøen kommer, det blir vinter i neste uke. og ONSDA KOMMER SNØEN..... men neida. hmm klagde vist litt jeg og nå :P

det å forberede seg er ikke dumt, og fulstendig mulig, i hvertfall når mann blir advart og på minnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at snøen kom litt overraskende på noen. Er alltid sånn hvert år. Det som egentlig sjokkerer meg er at de faktisk velger å kjøre på sommerdekk i stede for å la bilen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot orker ikke lenger sitte å klage på noe vi ikke kan kontrollere. I steden for å furte, hvorfor ikke finne det positive i det? :)

Jeg snakket med en venninne i går, og hun er den mest optimistiske personen jeg vet om...

Hun er et typisk sommermenneske, men hvert år når det begynnner å mørkne, sier hun:

"Jippi, nå blir det mørkere. Sommeren er snart over, og da er det ikke lenge til jul.

Og dess raskere julen kommer, dess fortere får vi sommer igjen".

Det finnes nesten ikke den ting hun ikke klarer å se det positive ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med en venninne i går, og hun er den mest optimistiske personen jeg vet om...

Hun er et typisk sommermenneske, men hvert år når det begynnner å mørkne, sier hun:

"Jippi, nå blir det mørkere. Sommeren er snart over, og da er det ikke lenge til jul.

Og dess raskere julen kommer, dess fortere får vi sommer igjen".

Det finnes nesten ikke den ting hun ikke klarer å se det positive ved.

Høres ut som et fantastisk menneske. hadde vi bare hatt flere av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot orker ikke lenger sitte å klage på noe vi ikke kan kontrollere. I steden for å furte, hvorfor ikke finne det positive i det? :)

Jeg kunne virkelig ikke være mer enig. Det er ikke grenser for hvor mye folk klager på været. Det er ikke noe man kan gjøre noe med, så da kan man velge: Klage 3/4 av året og dermed skape irritasjon både for seg selv og andre, eller gjøre det beste ut av det og forsøke å se noe positivt over det.

Og før noen kommer med "men du klager jo på de som klager", så kan jeg si at jeg klager på langt nær så mye som de som klager på været. Jeg går faktisk ikke rundt hver gang det snør, hagler, regner, blåser eller er overskyet og klager på de som klager på været. Jeg bare nevner det f.eks her på nett når debatten allerede er oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...