Gå til innhold

lar dere fettet renne av pommes fritesen etter fritering?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

man skal visst legge dem oppå kjøkkenpapir etterpå for å la fettet renne av. det har jeg alltid gjort før, fordi man liksom skal gjøre det, men så prøvde jeg å IKKE gjøre det sist, og jammen smakte det jo MYE bedre. fett er jo godt hehe. så jeg lar det ikke renne av lenger, bruker frityrgryten sånn 4 ganger i året liksom, tror ikke jeg blir veiende 200 kg pga at jeg lar fettet være på. hva gjør dere?

Iset 34+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja selvfølgelig gjør jeg også det, skulle skrevet det hehe. de skal jo ikke RENNE, jeg rister risten så de drypper av der, men jeg syns kjøkkenpapiret suger til seg ALT fettet, så man like godt kunne stekt dem i ovnen liksom.

Klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest La Lune

Jeg synes at pommes frites smaker best i oven, de store posene fra Gartner som heter Pommes Family er kjempegode.

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annafugia: men er det vits å steke dem i frityrkokeren da egentlig??

Nei, det har du rett i. Bruker ikke slike grisete greier. Liker å grille poteter jeg, elles så kjøper meg den derre 5 minutter pommes fritsen...Bakte poteter er også deiligt!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av moren min lager verdens beste pommes frites.

Hun kutter potetene i litt tykke stenger og steker dem i to omganger. Først til de er lys brune, så legger hun dem over på kjøkkenpapir. Rett før servering steker hun dem ferdig og lar oljen renne godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du rett i. Bruker ikke slike grisete greier. Liker å grille poteter jeg, elles så kjøper meg den derre 5 minutter pommes fritsen...Bakte poteter er også deiligt!

=)

mm bakte poteter med mais og rømme, åå nå fikk jeg lyst på:) og den 5 minuttersen er faktisk ganske god ja.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å la de dryppe av seg i risten sin. (godt forklart' date=' eller..?)[/quote']

Det gjør jeg å. Det beste med frityrkokeren i forhold til stekeovnen er at de blir mye bedre krispy. Frityr stekt pommes er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...