Gå til innhold

*


Hecubaa

Anbefalte innlegg

Anbefaler Rosebud Salve. Jeg er totalt avhengig omhøsten og vinteren. Fåes kjøpt på Vita både i tube og boks. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker gode, gamle KLØVER vaselin :)

Huden og leppene mine blir alltid tørr i vinterhalvåret.

Det gjelder bare hender, ansikt og lepper. Håper jeg ikke høres gal ut nå, men jeg har faktisk smurt KLØVER vaselin i ansiktet og på hendene, og huden blir veldig myk og fin. Bruker vanligvis mandelkrem, men den er ofte ikke fet nok i vinterhalvåret.

Det som er viktig å merke seg, er at man ikke under noen omstendigheter må smøre kremer på huden og på leppene som inneholder vann(H2O), for det tørker ut huden spesielt i vinterhalvåret når det er kaldt. Da fryser vannmolekylene i kremen til is og ødelegger huden og lepper.

Mandel

Endret av meridian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med veldig tørre lepper hvert år når høstværet setter inn :/ Jeg vil ikke si at de er såre, men bare tørre. Jeg bruker lepomade (er lypsyl-addict) og etter å ha tatt på det føles leppene normale ut i fem minutter før de er like tørre.. Jeg vet at leppene trenger luft og at overdreven bruk av lepomade ikke er bra, men hvis jeg ikke smører på noe så blir de av og til så tørre at de nesten "flasser". Jeg lurer på om noen har noe tips å komme med?

Dermalogica sin climate lepomade! Ingen over - ingen ved siden av :) Har du prøvd ut denne og ikke syns den funker, bør du satse på en lepomade av et trygt merke. Det er som oftest de som funker :D

Sjekk gjerne ut den nye bloggen min dersom du lurer på noe annet:

yasi.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gode, gamle KLØVER vaselin :)

Huden og leppene mine blir alltid tørr i vinterhalvåret.

Det gjelder bare hender, ansikt og lepper. Håper jeg ikke høres gal ut nå, men jeg har faktisk smurt KLØVER vaselin i ansiktet og på hendene, og huden blir veldig myk og fin. Bruker vanligvis mandelkrem, men den er ofte ikke fet nok i vinterhalvåret.

Det som er viktig å merke seg, er at man ikke under noen omstendigheter må smøre kremer på huden og på leppene som inneholder vann(H2O), for det tørker ut huden spesielt i vinterhalvåret når det er kaldt. Da fryser vannmolekylene i kremen til is og ødelegger huden og lepper.

Mandel

Njo.. Det er bare å vente litt etter man har smurt seg før man går ut. Vannet fordamper etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye lipsyl hvit med rød skrift Sos heter den for såre lepper.Den funker veldig på såre lepper synes jeg.Men den innholder vel vann?Aner ikke men den funka da jeg brukte den.

Endret av Bella_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får skikkelig tørre lepper, så funker det ikke bare med lepepomade... Det er jo masse død hud på de, så det eneste som funker er å ta en litt fuktig klut og skrubbe vekk den døde huden på leppa (det gjør litt vondt de første gangene, ja), og etter alt den døde huden er borte, så kliner jeg på med et TYKT lag med en god lepepomade og går og legger meg.. Dagen etter er alt flott og fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calendula-balsam! Anbefales på det sterkeste! Er selv plaget med ekstremt tørre lepper på høst/vinter-tid og det er det eneste som fungerer for meg. Bruker jeg EOS eller Lypsyl må jeg ta på nytt etter 5.min. Calendula-balsam holder leppene myke og fuktet i lang tid, uten å være for fet. Fåes kjøpt i helsekostbutikk, hvit krukke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen har nevnt Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden??? En klassiker. Trenger bare å påføres morgen og kveld for meg, og jeg jobber utendørs! Og har ellers svært tørr hud og såre lepper om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...